YLE: Jos asiakas haluaa palvelua naisen sijaan mieheltä, voi asia johtaa käräjille
Mitenkähän on jos vaatija on vaikkapa musliminainen joka ei ota palvelua vastaan mieheltä?
Kommentit (95)
Minä olen saanut valita naistyöntekijän. Olen kantasuomalainen heteronainen.
Jostain syystä mies saa vaatia naiselle (puoliso) naislääkärin ja tällainen etsitään paikalle vaikka vapaalla olevista. Se ei siis ole syrjintää.
Onneksi voi aina tehdä niin, että poistuu kaupasta eikä osta suksia, jos kokee, että tulossa on rikosilmoitus. Tuskin sitä tehdään, jos sanoo, että "ihan vain katselen" ja etsii liikkeen, jossa on myyjä, jolta lainkin mukaan saa kysellä.674
Olipa asenteellinen nuori nainen. En ihmettele jos asiakkaat kaikkoaa. En minäkään tykkää päälle päsmäröivistä myyjistä.
Jaloillaan voi onneksi äänestää yhä.
Kerrotko ap. missä tilanteessa musliminainen voisi Suomessa vaatia itselleen erikoispalveluja kaupassa sukupuolen mukaan?
Ja miten yleistä se on, jos vertaa näihin setämiehiin?
Kumma juttu, että meikäläisellä tuli heti mieleen tässä että miten käy nyt vihvassun lemmikin??
Tulkoon haastamaan oikeuteen, aion jatkossakin pyytää aina mahdollisuuden salliessa asiakaspalvelijaksi naista. Oli kyse sitten lääkäristä tai vaikka liittymämyyjästä.
Miehille olen antanut ihan riittävän monta mahdollisuutta ja tähän ikään en enää jaksa katsella heidän epäpätevää pelleilyään.
Mielestäni sinänsä ok, mutta toisaalta jos yrittäjä saa valita asiakkaansa (saako?), niin miksei asiakas saisi valita myyjää jne.?
Saahan ainakin lääkärin valita sukupuolen mukaan, toki hieman eri asia.
Olen valinnanvapauden kannalla.
t. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ap. missä tilanteessa musliminainen voisi Suomessa vaatia itselleen erikoispalveluja kaupassa sukupuolen mukaan?
Ja miten yleistä se on, jos vertaa näihin setämiehiin?
Eihän tässä mainita, että kyse olisi vain kaupasta. Missä näin sanottiin?
Ottaako nuoret naiset kaiken nykyisin henkilökohtaisesti? Jos kysyy myyjältä, tietääkö tämä suksista, lenkkikengistä, padelmailoista jne., niin sitä ei tee siksi, että myyjä on nuori ja kokee olevansa nätti vaan siksi, että itse ei koe tietävänsä tarpeeksi, mutta ei halua myyjäksi ummikkoa, koska itsellä on paljon kysymyksiä
Eikö myyjä voisi ajatella olevansa asiakaspalvelija, jolta asiakas toivoo saavansa ohjeita ja neuvoja ennen ostopäätöstä, pitääkö aina ajatella, että se kysymys liittyy nimenomaan sukupuoleen? Ja onko tässä syy siihen, että eri alat pysyvät sukupuolittuneina: jos töihin menee sukupuoli edellä, niin joutuu aina olemaan loukkaantunut omasta ja koko sukupuolensa puolesta. Aina joku katsoo väärällä tavalla tai ei tervehdi ja sehän on sukupuolen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on käytössä kaksoisstandardit. Vain naista voidaan syrjiä sukupuolen takia.
Suomessa valtaan on nostettu lauma typeryksiä pelkän "oikean" ideologian perusteella. Ja nyt nuo määrää jopa siitä ettei heidän typerää ideologiaansa ja sen typerää toteutusta saa kutsua ääneen typeräksi.
Ei ihme että putlerilla jatkuu nää "ilon ja onnen päivät" suomen suhteen kun suomivasurit toimittaa vaikkei saa mitään vastineeksi idästä. Ilmeisesti uskonnolliselle kultille riittää toive palkinnosta sitten joskus.
En nyt tiedä oliko tuo Kauppi sports centerille hyvää vai huonoa mainosta.
Jos menen thaihierontaan munaani hierotuttamaan ja siellä onkin äijänköriläs eikä siro thainainen, niin joudunko käräjille, jos vaadin että hierojan tulee olla nainen eikä se ukko?
Vierailija kirjoitti:
Jos menen thaihierontaan munaani hierotuttamaan ja siellä onkin äijänköriläs eikä siro thainainen, niin joudunko käräjille, jos vaadin että hierojan tulee olla nainen eikä se ukko?
Kyllä jos mieshieroja näin haluaa
Ehkä kyse ei ole ollutkaan myyjän sukupuolesta vaan käytöksestä? Jutun silmäiltyäni se tuli ensimmäisenä mieleen. Myyjän, asiantuntevankaan, ei kannata heityäytyä kovin ärsyttäväksi.
Suomessa on käytössä kaksoisstandardit. Vain naista voidaan syrjiä sukupuolen takia.