Hyvät asiantuntijat: Minäpä kerron mistä rokote-epäröinti johtuu ja millä siihen voi vaikuttaa
https://yle.fi/uutiset/3-12069827
Ihmiset pelkäävät jäävänsä yksin mikäli rokotteesta tulee haittavaikutuksia. Hoitajilla ja lääkäreillä ei ole enää velvollisuutta tehdä haittailmoitusta vaan se jää yksilön itsensä tehtäväksi. Haittaan hoidon saanti epäilyttää.
Eli jos haitta tulee mutta muuta todistetta ei ole kuin ajallinen yhteys niin yksin jäät. Jos tähän saataisiin muutos nin se osaltaan hälventäisi rokote-epäröintiä.
Kommentit (125)
Tilanne on taas uusi, kun kaksoisrokotteen vaikutus häviää. Pari kuukautta ja mitä sitten tapahtuu? Kolmas rokote vai ei? Kuinka moni ottaa kolmannen? Kuinka kauan sen vaikutus kestää? Jos valmistajat edes ottaisivat jotain vastuuta piikistään, mutta kun ei. Minä en sitä vastuuta myöskään heidän puolestaan ota.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! Miehelle sydänlihastulehdus toisesta rokotteesta ja lääkäri yllättäen sanoi, että on ollut alttius asiaan. Vähätteli ensin, mutta lopulta sanoi, että yhteys rokotteeseen on. Haittailmoitus tehty.
Naapurin teini sai myös sydänlihastulehduksen ja lääkärit eivät yhtään osanneet antaa arviota mistä voisi johtua. Paitsi tietenkin sen sanoivat, ettei voi siitä äskettäin saadusta piikistä johtua, ei tietenkään. Haittailmoitusta ei tehty. En tiedä onko vanhemmatkaan tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälleen sikainfluenssarokotteesta narkolepsian saaneena voin todeta, että nuo pelot ovat ihan aiheellisia ja silloin aikoinaan tuo asian kanssa yksin jääminen toteutui ja viranomaisten ottama "vastuu" tyrmistytti. Diagnoosin ja hoidon saaminen oli vaikeaa lääkäreiden vähättelyn takia. Ja kun tuli korvausten hakemisen aika, niin se koko homma oli hyvin vaikeaa ja hidasta paperisotaa. Eivätkä olleet kovin kummoiset korvaukset: muuta kymmenen tuhatta euroa elinikäisestä haitasta. Ei paljoa lohduttanut, vaikka toki onhan tuo parempi kuin ei mitään. Olen myös tavallaan onnekkaiden joukossa että olen ylipäätään korvauksia ja hoitoa saanut. Tiedän monta sairastunutta, jotka ovat jääneet noista paitsi.
Alusta lähtien ollut selvää, että minulle ei koronarokotetta tule. Toista kertaa en samaa virhettä tee, mieluummin olen sitten muiden mielestä vastuuton ja itsekäs idiootti.
Varmaan tiesitkin että se sama narkolepsia olisi todennäköisesti puhjennut sikainfluenssan sairastamalla myös?
Ei voi verrata. Viranomaiset eivät jakaneet sikainfluenssaa missään väittäen sitä turvalliseksi, mutta rokotteita jakoivat ja hyväuskoiset ottivat.
Onko mielestäsi hyväuskoista ottaa esim jäykkäkouristusrokote? Oliko sinusta hyväuskoista sekin että ihmiset ottivat isorokkorokotteita ja tauti saatiin sillä hävitetyksi maailmasta?
Mun mielestä on koska mistä tietää mitä uusia sairauksia tuli isorokkorokotteista
Mitä uusia sairauksia siitä olisi voinut tulla? Onko sinulla mitään tieteellistä koulutusta ymmärtää ettei ne rokotteet voi aiheuttaa mitään uusia sairauksia?
No immuunisairaus tuli tädilleni rokotteesta. Rokotteilla ja syövillä on yhteyksiä ku jotain syöpiä on enemmän kun joskus ja niitä on voinut tulla rokotteista. Myös lapsien dna voi muuttua äidin mahassa joka on ottanut rokotteen tai käyttänyt kemikaaleja
Syöpiä on enemmän koska ihmisten elintavat ovat muuttuneet ja ennen kaikkea koska ihmisten elinikä on kasvanut. Puhumattakaan diagnosoinnista. Lasten DNA ei muutu mahassa minkään rokotteen myötä. Luuletko ettei näistä olisi tutkimuksia?
Ai, mulle lääkäri selitti, että sikiön geenit voi nimenomaan muuttua kohdussa vallitsevien olosuhteiden vuoksi. Kyseessä on 4 vuotta sitten syntyneen lapseni tilanne, ei liity nyt tähän koronavouhotukseen.
Minulle tuli raajojen puutumista ja lihasten hallinnan ongelmia, ja haluaisin kuulla jos muillakin on tullut. Mistä tuo tieto on peräisin? Mistä löytyisi lisää tietoa?