Mikä juttu oli eilen ylen uutisissa: nainen sanoi ystävyyssuhteiden katkenneen rokotekantojen vuoksi.
En ymmärtänyt. Hän sanoi olevansa rokotevastainen, ja siksi kaverit eivät halua nähdä häntä. Höh. Mitä välien menemistä se nyt on? Ehkä kaverit vain pelkäävät tartuntaa.
En kyllä jaksa uskoa, että kukaan ideologisn vuoksi välejä katkaisee.
Kommentit (436)
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on juuri käymässä näin. Ongelma ei ole ystäväni rokottamattomuus vaan se kaikki miten hän tuo asiaa esiin. Ihminen, joka kaikessa uskoo salaliittoihin (usein rahan kanssa, nyt esimerkiksi lääkemafian rahastus), on loppupelissä aika raskasta seuraa ja kuormittaavaakin, kun tuntuu, että kaikkialla nähdään negatiivisuutta.
Samoin tiedon todenperäisyyden käsittely (uskotaan 1 youtubelääkäriä vs. 1000 valtakunnallisen instituution tutkijaa tai käytetään sanna marinin blogitekstiä v. 2010 lähteenä) tai oikeastaan sen puute, on ajoittain raskasta, kun oma näkemys elämään on hyvin tieteellinen jo koulutuksenkin kautta. Kommenteiksi kun aina saa vaan "haluat vain uskoa" ja argumentteina käytetään kaikista kuluneimpia fraaseja ("rokote kyhätty 6kk:ssa" ymv.), niin huomaa itse, että ystävän seura onkin muuttunut raskaaksi eikä siitä saa samoja asioita kuin ennen.
Näkisinkin siis, että näissä asioissa ei ehkä ratkaisevaa ole se onko ottanut rokotuksen vai ei, vaan se mitä ystävyydeltä tällaisessa tilanteessa saa. Samoin ymmärrän myös huolen omasta terveydestä ja sen takia jättäytymisen pois korottamattoman henkilön seurasta. Sitähän koronakriitikotkin sanovat: jokaisen oma valinta!
Joo ne ystäväthän ovatkin ihan vaan siksi että SINÄ saat jotain itsellesi ja saavat mennä kun et enää saa itsellesi MITÄÄN. Onneksi mulla on oikeitakin ystäviä.
Eräs dosentti kertoi aika jäätävää asiaa koronarokotteista ja yleensä koronasta.
Viisasta asiaa. Turha tulla kommentoimaan folio hatuista ym.
Joillakin rokotevastaisilla tästä koronasta on tullut elämää hallitseva asia. Kommentoidaan eri keskusteluihin, esiinnytään asiantuntijoina, tuodaan omaa agendaa kaikkialla esille. Mitä jää jäljelle, kun korona jossain vaiheessa onkin influenssaan tms. verrattava tauti. Varmasti mielenterveyspalveluille on kysyntää.
Jos on rokotevastainen niin pitäisi sen sitten omana mielipiteenä eikä alkaisi tuputtamaan sitä ainoana oikeana ratkaisuna muille ja arvostelemaan heidän päätöksiään. Ei mullakaan ole tarvetta kertoa omaa mielipidettäni asiasta, saati alkaa tuputtamaan sitä kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näinkin voi olla.
Pari tuttua on paljastunut täysiksi foliopäiksi ja välttelen kohtaamisia kanssaan.Miksi? Anna foliopäisten olla sellaisia kuin ovat. Yhteys löytyy muulta alueelta.
Foliopää saa olla sellainen kuin on. Mutta edellytän, että hän antaa olla minun rauhassa folioajtuksiltaan.
Mutta yleensä näin ei ole, vasn he yrittävät kaikin tavoin käännyttää minut itsensä kaltaiseksi foliohatuksi. Siihen ystävyys katkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Liha(s) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha(s) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha(s) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha(s) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näinkin voi olla.
Pari tuttua on paljastunut täysiksi foliopäiksi ja välttelen kohtaamisia kanssaan.Nää rokotetut on kyllä melkoisia foliohattuja. Pitävät kaikkia muita saastaisina.
Israelilaisen tutkimuksen mukaan ne rokotetut jotka saivat tartunnan niin saivat sen juurikin rokottamattomilta. Eli kyllä rokottamattomat ovat vaaraksi rokotetuille.
Rokotepassi kyllä kiitos. Kulkutautimyönteiset eivät saa vapaasti kulkea levittämässä tautia!
Kun rokotettukin voi sairastua, niin eikö rokotettukin sairaana levitä koronaa?
Voi sairastua. Työkaverini sai tartunnan kahdesti rokotettuna, mutta oli täysin oireeton. Joutui kuitenkin karanteeniin.
Mutta entä sitten, vaikka olisi tullut minut, kahdesti rokotetun, tartuttamaan? Kyllä minä voin koronan sairastaa, jos se on lieväoireinen. Sitten ainakin olen suojattu.
En ymmärrä mitä rokotevastaiset ajavat tällä takaa että rokotettukin voi sairastaa ja levittää koronaa. Rokotettu sairastaa lievemmin ja tartuttaa harvemmin kuin rokottamaton. Rokotettu ainakin yrittää suojata muita, rokottamatonta ei pahemmin kiinnosta. Siksi itse halveksin rokottamattomia ja haluan vältellä heitä.
En ole itsekään rokotemyönteinen mutta otin koronarokotteen kaikkien meidän suojelemiseksi koska se vaan yksinkertaisesti näyttää ainoalle vaihtoehdolle mennä eteenpäin. En vaan kertakaikkiaan kehtaisi hillua rokottamattomana tällaisessa maailmantilanteessa. Tämän pandemian myötä itseasiassa olen oppinut arvostamaan rokotteita ja mitä historiassa niiden avulla on saatu aikaan. Olemme päässeet todella helpolla kun meidän elinaikanamme ei muita pahoja pandemioita ole ollut kun ne on rokotuksilla saatu kuriin, ja siksi on ollut helppo alkaa vähätellä rokotteiden saavutuksia, minunkin.
Nyt on muuten tullut arveluja sellaisesta että mahdollisesti jos rokotettu sairastuu koronaan, tartunta tehostaa rokotetta eli toimii boosterina. Tästä ei tosin vielä ole luotettavaa tietoa, esimerkiksi Dr. John Campbell mainitsee että tällaista tutkitaan.
Koko tauti ja rokotukset ovat uusia, niistä ei ole luonnollisestikan vielä kertynyt pitkän ajan tutkimustietoa. Mutta se ei silti tarkoita että rokote olisi "kokeellinen": Aika kokeellista on myös hankkia tauti itselleen ihan vaan omaa typeryyttään sillä taudin pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä.
Rokote on kokeellinen ja kliinisessä testissä, mikä päättyy 2023. Rokotteiden kliinisessä testissä on kaksi verrokkiryhmää. Toinen saa testattavaa rokotetta ja toinen suolaliuosta. Kumpikaan ei tiedä, mitä heihin on pistetty. Kun tämä testi päättyy, silloin tiedetään rokotteen turvallisuus. Tosin turvallisuus saattaa tulla selville jo ennen testin päättymistäkin, mutta ennen sitä kukaan ei tiedä. Typeryys punnitaan silloin, on se sitten kumpaan suuntaan tahansa.
Lainaus sinun kommentistasi:
"En ole itsekään rokotemyönteinen mutta otin koronarokotteen kaikkien meidän suojelemiseksi koska se vaan yksinkertaisesti näyttää ainoalle vaihtoehdolle mennä eteenpäin."
Se on hienoa, että tuollaisia "äiti Teresoja" on, mutta kyllä sinä sen rokotuksen otit ihan itsesi takia.
Minulla on 2 riskiryhmäläistä, lisäksi teen vapaaehtoistyötä vanhuksien parissa, heitä varten otin rokotteen. Itsekin olen riskiryhmää ja jos ei noita olisi voisin eristäytyä ja antaa rokotteeni vaikka jollekin kipeämmin tarvitsevalle.
Minulle on aina ollut itsestään selvyys tehdä oma osuus muiden hyväksi, aloin kasvissyöjäksi ja luonnonsuojelijaksi jo 80-luvulla ihan epäitsekkäistä syistä. Nyt alkaa usko loppua ihmisiin ja minulle on ihan yksi lysti jos te levittelijät kuolette siihen itse hommaamaanne koronaan. Äiti Teresailu on teidän kohdallenne osaltani loppu eikä minua kiinnosta pätkääkään teidän hyvinvointinne. Teresailen tästä lähtien vain heikoimpien puolesta. Toki en toivo teille koronaa siinä mielessä että ette rasittaisi taudillanne terveydenhuoltoa ja puolestani itse hankittun korona voisi myös hoitaa itse, esim. haukkailemalla raitista ilmaa, halailemalla, koskettelemalla ja positiivisilla ajatuksilla.
Kasvissyöntihän se just maailmaa parantaakin! Not.
Ennemmin minä syön läheiseltä maatilalta ostettua lihaa, kuin Brasilian sademetsien tuhoavaa, laivoilla ja lentokoneilla kuljetettua soijaa! Se maistuukin pahalta - tai oikeammin: ei miltään. Yök.
Aika vähän soijaa syö ihmiset. Sinut on valtamedia aivopessyt syömään lihaa ja tässäkin asiassa hoet oppimiasi mutta valheellisia hokemia. Suomeen tuodusta soijasta 95% menee rehuksi eläimille kuten sioille ja kanoille. Ihmisten syömä soija tulee useimmiten euroopasta, tuo eläinrehu on sitä sademetsien geenisoijaa. Aika monet sinun syömäsi tuotteet kuljetetaan tänne Suomeen kaukaa. Etköhän sinäkin osta kaupasta ihan tavallista teollista, purkkivitamiineila kyllästettyä lihaa, en usko että ostat mitään lihoja läheiseltä maatilalta.
Hanki tietoa, ajattele omilla aivoillasi. Ei tarvitse kaikkeen valmiiksi manipuloituun tapaan ajatella mennä mukaan.
Kiitos kysymästä. Syön oman kylän maatilaloilta ostettua lihaa - yhdeltä lammasta (kalliimpaa) ja toiselta possua ja lehmää. Ovat siellä kasvatettuja ja siellä se on pihalla ulkoillut ja syönyt heinää, itse olen käynyt katsomassa. Ja on hyvää. Mikään kaupasta ostettu ei ole yhtä maukasta - eikä varsinkaan soija.
Se sinun syömäsi possu syö moninkerroin enemmän soijaa kuin kasvissyöjä. Possu ei syö heinää.
Kasvisruoka on oikeasti maukkaampaa kuin liharuoka, sinut on vain lapsuudetasi asti aivopesty ajattelemaan niin että kasvisruoka olisi jotenkin huonomman makuista.
Liharuoka on sitä paitsi terveydelle vaarallista, varmasti yhtä vaarallista tai vaarallisempaa kuin yksi pikku rokote.
Puhut vaarallisesti paskaa.
Siat syövät samaa ruokaa kuin ihmisetkin. Niin ainakin meillä.
Eli heille tilataan Foodoran kautta nepalilaisesta ravintolasta jotain kivaa intialaista ruokaa riisin kanssa, tai sitten tilataan Kotipizzasta Fantasia-pitsa neljällä täytteellä ja colaa kaupan päälle? Aamulla kuppi kahvia ja jugurttia myslillä, ja sitten illalla ehkä iltateen kanssa vähän suklaakakkua. Jouluna tietysti joulukinkkua, laatikoita, lipeäkalaa, mätiä, glögiä, piparkakkutalon palasia, suklaakonvehteja ja luumuhyytelöä.
Ei meidän kylällä ole mitään foodoraa. :D Ihan perunoita ja lihaa syödään, joskus salaattia.
https://wwf.fi/lihaopas/info/sika/
"Sianrehu sisältää usein soijaa, jonka vastuuton viljely tuhoaa metsiä etenkin Etelä-Amerikassa. Jätä punaisen ”vältä”-merkinnän saaneet tuotteet ostamatta ja korvaa osa sianlihasta kasviksilla, esimerkiksi Nyhtökauralla tai seitanilla."
Kotimaisen lihan tai siipikarjan kasvattamiseen ei käytetä soijaa, ihan turhaa syyllistää suomalaisia lihantuottajia siitä, mitä jossain muualla maailmassa tehdään. Tahallista disinformaatiota.
Saahan se korona olla, kunhan se ei tapa (tai makuuta teho-osastolla kuukausia) tai sulje koko yhteiskuntaa. Ei se pelota, kuten ei tuhka- tai vihurirokkokaan. Kyllä ne vaivat kannattaa pyrkiä poistamaan, jotka pystytään poistamaan. Ihan riittävästi on niitäkin sairauksia, jotka vain yllättävät ja tappavat. Turha niitäkään on alkaa pelätä. Silti, jos saisin vaikka rokotuksen syöpiä vastaan, ottaisin sen heti.
Minä en siis vaahdossa huuda miten rokote tappaa,kerron vain haittavaikutuksista mitä rokote tuo,nyt on moni muukin huomannut saman asian,ne jotka on saanut rokotteen. Se on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen päätös ottaako vaiko ei, Mielestäni molemminpuolinen raivoaminen on täysin turhaa ja haukkuminen, ei ihme että suomalaisiakin ei arvosteta maailmalla kun täällä sallitaan kiusaaminen ja toisen lyttääminen oli asia mikä tahansa:/ muualla kunnioitetaan edes jotenkuten toisia ja toisten mielipiteitä vaikka ei olisikaan samaa mieltä.
Ystävälläni on oikeus valita rokottamattomuutensa, minulla on oikeus valita ystäväni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha(s) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha(s) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha(s) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liha(s) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näinkin voi olla.
Pari tuttua on paljastunut täysiksi foliopäiksi ja välttelen kohtaamisia kanssaan.Nää rokotetut on kyllä melkoisia foliohattuja. Pitävät kaikkia muita saastaisina.
Israelilaisen tutkimuksen mukaan ne rokotetut jotka saivat tartunnan niin saivat sen juurikin rokottamattomilta. Eli kyllä rokottamattomat ovat vaaraksi rokotetuille.
Rokotepassi kyllä kiitos. Kulkutautimyönteiset eivät saa vapaasti kulkea levittämässä tautia!
Kun rokotettukin voi sairastua, niin eikö rokotettukin sairaana levitä koronaa?
Voi sairastua. Työkaverini sai tartunnan kahdesti rokotettuna, mutta oli täysin oireeton. Joutui kuitenkin karanteeniin.
Mutta entä sitten, vaikka olisi tullut minut, kahdesti rokotetun, tartuttamaan? Kyllä minä voin koronan sairastaa, jos se on lieväoireinen. Sitten ainakin olen suojattu.
En ymmärrä mitä rokotevastaiset ajavat tällä takaa että rokotettukin voi sairastaa ja levittää koronaa. Rokotettu sairastaa lievemmin ja tartuttaa harvemmin kuin rokottamaton. Rokotettu ainakin yrittää suojata muita, rokottamatonta ei pahemmin kiinnosta. Siksi itse halveksin rokottamattomia ja haluan vältellä heitä.
En ole itsekään rokotemyönteinen mutta otin koronarokotteen kaikkien meidän suojelemiseksi koska se vaan yksinkertaisesti näyttää ainoalle vaihtoehdolle mennä eteenpäin. En vaan kertakaikkiaan kehtaisi hillua rokottamattomana tällaisessa maailmantilanteessa. Tämän pandemian myötä itseasiassa olen oppinut arvostamaan rokotteita ja mitä historiassa niiden avulla on saatu aikaan. Olemme päässeet todella helpolla kun meidän elinaikanamme ei muita pahoja pandemioita ole ollut kun ne on rokotuksilla saatu kuriin, ja siksi on ollut helppo alkaa vähätellä rokotteiden saavutuksia, minunkin.
Nyt on muuten tullut arveluja sellaisesta että mahdollisesti jos rokotettu sairastuu koronaan, tartunta tehostaa rokotetta eli toimii boosterina. Tästä ei tosin vielä ole luotettavaa tietoa, esimerkiksi Dr. John Campbell mainitsee että tällaista tutkitaan.
Koko tauti ja rokotukset ovat uusia, niistä ei ole luonnollisestikan vielä kertynyt pitkän ajan tutkimustietoa. Mutta se ei silti tarkoita että rokote olisi "kokeellinen": Aika kokeellista on myös hankkia tauti itselleen ihan vaan omaa typeryyttään sillä taudin pitkäaikaisvaikutuksista ei tiedetä.
Rokote on kokeellinen ja kliinisessä testissä, mikä päättyy 2023. Rokotteiden kliinisessä testissä on kaksi verrokkiryhmää. Toinen saa testattavaa rokotetta ja toinen suolaliuosta. Kumpikaan ei tiedä, mitä heihin on pistetty. Kun tämä testi päättyy, silloin tiedetään rokotteen turvallisuus. Tosin turvallisuus saattaa tulla selville jo ennen testin päättymistäkin, mutta ennen sitä kukaan ei tiedä. Typeryys punnitaan silloin, on se sitten kumpaan suuntaan tahansa.
Lainaus sinun kommentistasi:
"En ole itsekään rokotemyönteinen mutta otin koronarokotteen kaikkien meidän suojelemiseksi koska se vaan yksinkertaisesti näyttää ainoalle vaihtoehdolle mennä eteenpäin."
Se on hienoa, että tuollaisia "äiti Teresoja" on, mutta kyllä sinä sen rokotuksen otit ihan itsesi takia.
Minulla on 2 riskiryhmäläistä, lisäksi teen vapaaehtoistyötä vanhuksien parissa, heitä varten otin rokotteen. Itsekin olen riskiryhmää ja jos ei noita olisi voisin eristäytyä ja antaa rokotteeni vaikka jollekin kipeämmin tarvitsevalle.
Minulle on aina ollut itsestään selvyys tehdä oma osuus muiden hyväksi, aloin kasvissyöjäksi ja luonnonsuojelijaksi jo 80-luvulla ihan epäitsekkäistä syistä. Nyt alkaa usko loppua ihmisiin ja minulle on ihan yksi lysti jos te levittelijät kuolette siihen itse hommaamaanne koronaan. Äiti Teresailu on teidän kohdallenne osaltani loppu eikä minua kiinnosta pätkääkään teidän hyvinvointinne. Teresailen tästä lähtien vain heikoimpien puolesta. Toki en toivo teille koronaa siinä mielessä että ette rasittaisi taudillanne terveydenhuoltoa ja puolestani itse hankittun korona voisi myös hoitaa itse, esim. haukkailemalla raitista ilmaa, halailemalla, koskettelemalla ja positiivisilla ajatuksilla.
Kasvissyöntihän se just maailmaa parantaakin! Not.
Ennemmin minä syön läheiseltä maatilalta ostettua lihaa, kuin Brasilian sademetsien tuhoavaa, laivoilla ja lentokoneilla kuljetettua soijaa! Se maistuukin pahalta - tai oikeammin: ei miltään. Yök.
Aika vähän soijaa syö ihmiset. Sinut on valtamedia aivopessyt syömään lihaa ja tässäkin asiassa hoet oppimiasi mutta valheellisia hokemia. Suomeen tuodusta soijasta 95% menee rehuksi eläimille kuten sioille ja kanoille. Ihmisten syömä soija tulee useimmiten euroopasta, tuo eläinrehu on sitä sademetsien geenisoijaa. Aika monet sinun syömäsi tuotteet kuljetetaan tänne Suomeen kaukaa. Etköhän sinäkin osta kaupasta ihan tavallista teollista, purkkivitamiineila kyllästettyä lihaa, en usko että ostat mitään lihoja läheiseltä maatilalta.
Hanki tietoa, ajattele omilla aivoillasi. Ei tarvitse kaikkeen valmiiksi manipuloituun tapaan ajatella mennä mukaan.
Kiitos kysymästä. Syön oman kylän maatilaloilta ostettua lihaa - yhdeltä lammasta (kalliimpaa) ja toiselta possua ja lehmää. Ovat siellä kasvatettuja ja siellä se on pihalla ulkoillut ja syönyt heinää, itse olen käynyt katsomassa. Ja on hyvää. Mikään kaupasta ostettu ei ole yhtä maukasta - eikä varsinkaan soija.
Se sinun syömäsi possu syö moninkerroin enemmän soijaa kuin kasvissyöjä. Possu ei syö heinää.
Kasvisruoka on oikeasti maukkaampaa kuin liharuoka, sinut on vain lapsuudetasi asti aivopesty ajattelemaan niin että kasvisruoka olisi jotenkin huonomman makuista.
Liharuoka on sitä paitsi terveydelle vaarallista, varmasti yhtä vaarallista tai vaarallisempaa kuin yksi pikku rokote.
Puhut vaarallisesti paskaa.
Siat syövät samaa ruokaa kuin ihmisetkin. Niin ainakin meillä.
Eli heille tilataan Foodoran kautta nepalilaisesta ravintolasta jotain kivaa intialaista ruokaa riisin kanssa, tai sitten tilataan Kotipizzasta Fantasia-pitsa neljällä täytteellä ja colaa kaupan päälle? Aamulla kuppi kahvia ja jugurttia myslillä, ja sitten illalla ehkä iltateen kanssa vähän suklaakakkua. Jouluna tietysti joulukinkkua, laatikoita, lipeäkalaa, mätiä, glögiä, piparkakkutalon palasia, suklaakonvehteja ja luumuhyytelöä.
Ei meidän kylällä ole mitään foodoraa. :D Ihan perunoita ja lihaa syödään, joskus salaattia.
https://wwf.fi/lihaopas/info/sika/
"Sianrehu sisältää usein soijaa, jonka vastuuton viljely tuhoaa metsiä etenkin Etelä-Amerikassa. Jätä punaisen ”vältä”-merkinnän saaneet tuotteet ostamatta ja korvaa osa sianlihasta kasviksilla, esimerkiksi Nyhtökauralla tai seitanilla."
Kotimaisen lihan tai siipikarjan kasvattamiseen ei käytetä soijaa, ihan turhaa syyllistää suomalaisia lihantuottajia siitä, mitä jossain muualla maailmassa tehdään. Tahallista disinformaatiota.
Siis soijan syönnistä syytetään yleisesti kasvissyöjiä. Yleisesti tiedossa on että Suomeen tuodusta soijasta yli 95 % menee rehuksi lihantuotantoon. Tästä löytää viralliset luvut googlaamalla. Mutta teillä kuukkeleilla taitaa olla kieltoreaktio päällä ja pidätte totuutena sitä mitä itse vain kehittelette päässänne, viis siitä vaikka mikä todistusaineisto sanoisi muuta.
https://www.lihatiedotus.fi/tilalta-kauppaan/alkutuotanto/elainten-olot…
"Täydennysvalkuaisena soijaa ja muita valkuaiskasveja
Soija on hyvin valkuaispitoinen viljely- ja rehukasvi ja siksi tärkeää lihantuotannolle. Soijan valkuainen sisältää kaikki eläimille tärkeät aminohapot ja sitä käytetään täydennysvalkuaisena sikojen ja broilereiden rehussa. Soijan ohella täydennysvalkuaisena käytetään rapsin ohella hernettä, härkäpapua ja niiden yhdistelmiä. Naudoille ei Suomessa syötetä soijaa lainkaan, vaan täydennysvalkuainen saadaan pääasiassa rapsista. Kotimaisia valkuaiskasveja ei viljellä vielä riittävästi. Tavoitteena on, että Suomen omat kasviproteiinivarat saadaan riittäviksi ja soijan käytöstä voidaan vähitellen luopua.
Soijaa tarvitaan edelleen, mutta sen viljely on suuri haaste luonnolle erityisesti Etelä-Amerikassa, kun soijaviljelmien tieltä raivataan metsiä. Suuret suomalaiset lihayritykset ovat sitoutuneet käyttämään vastuullisesti tuotettua, RTRS tai ProTerra -sertifioitua soijaa. Yli 95 % maahan tuotavasta soijasta käytetään rehuteollisuudessa, lähinnä sikojen ja siipikarjan rehuihin."
Teho Sika 1
Teho Sika 1 –täysrehua käytetään lihasikojen alkukasvatukseen 20-55 kilon painovälillä. Sisältää runsaasti runsaasti energiaa sisältävää vehnää. Valkuaisraaka-aineena on soijarouhe. Sisältää runsaasti lihasian alkukasvatusvaiheessa tärkeitä aminohappoja, jotka on myös tasapainotettu tehokkaan kasvun kannalta optimaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin rokoteasiasta on voinut tulla jo arvokysymys. Jos joku henkilö sotii sinun arvojasi vastaan, tuskin haluat olla hänen kanssaan kovin tiiviisti tekemisissä jos asia hiertää mieltä liikaa.
Mielestäni rokotus tai rokottamattomuus on yksityisasia. Olen rokotettu, mutta en koe tarpeelliseksi kertoa terveystietojani kenellekään.
Kulkutaudin levittely ei ole mikään yksityisasia, sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan rokottamattomuus äärimmäisen itsekäs teko yhteiskuntavastuun ja riskiryhmien kannalta. Lisäksi edustaa tyhmyyttä ja vähäistä sivistyksen tasoa uskoa huuhaa teorioihin. Vaikuttaa ihmissuhteisiin kun joku paljastaa itsekkyyden ja tyhmyyden.
Kehystän tästä huoneentaulun ja palataan asiaan parin vuoden päästä. Tilanne voi ja näyttäytyy tuolloin aivan erilaisena.
Sitten muistellaan Iltalehden kannessa: "Muistatko vielä: Vuonna 2021 rokottamattomia pidettiin itsekkäinä."
On ehtinyt tulla esiin jo tutkimustulosta jos toistakin esiin, sekä hengelähtöjä vähän joka suunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin rokoteasiasta on voinut tulla jo arvokysymys. Jos joku henkilö sotii sinun arvojasi vastaan, tuskin haluat olla hänen kanssaan kovin tiiviisti tekemisissä jos asia hiertää mieltä liikaa.
Mielestäni rokotus tai rokottamattomuus on yksityisasia. Olen rokotettu, mutta en koe tarpeelliseksi kertoa terveystietojani kenellekään.Kulkutaudin levittely ei ole mikään yksityisasia, sori vaan.
Edelleen rokotetut levittää "kulkutautia" siinä missä rokottamattomatkin. En ymmärrä miten vieläkin on olemassa noin typeriä ihmisiä, jotka kuvittelee, että rokotteella ehkäistään tartunnat ja levittäminen, kun on ihan yleistä tietoa, että rokotuksen tarkoitus on ainoastaan lieventää oireita eikä estää tartuntaa tai sen levittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan rokottamattomuus äärimmäisen itsekäs teko yhteiskuntavastuun ja riskiryhmien kannalta. Lisäksi edustaa tyhmyyttä ja vähäistä sivistyksen tasoa uskoa huuhaa teorioihin. Vaikuttaa ihmissuhteisiin kun joku paljastaa itsekkyyden ja tyhmyyden.
Perustelisitko miksi kenenkään rokotetun riskiryhmäläisen tarvitsisi pelätä rokottamatonta ihmistä? Mitä hyötyä rokotuksista on, jos edelleen korona pelottaa? Riskiryhmäläinen voi saada tartunnan myös rokotetulta.
Miksi kaikkia rokottamattomia haukutaan foliopäiksi? Minä tunnen useitakin ihmisiä, jotka eivät ole rokotetta ottaneet ja ovat ihan normaaleita, fiksuja ihmisiä. Eivät paasaa rokotehaitoista, ei ole syyllistäneet esim.minua rokotuksen ottamisesta tai ei heitä millään lailla oikeastaan edes kiinnosta muiden rokotukset. En edes tunne ketään "foliopäätä", vaikka kaikki ystäväni eivät koronarokotusta otakaan.
Jos joku kysyy olenko ottanut rokotteen niin vastaan että yksityisasia enkä halua levitellä omia yksityisiä terveystietoja.
Miksi ylläpitävät tällaista vastakkainasettelua? What´s the point?
Mä ihmettelen paasausta väleistä,käsienpesuista yms mutta silti saa festarit,isommat tapahtumat yms olla auki! Onko oikeasti niin että ihmisille annetaan vääränlaista tietoa esim just toi kun otat rokotteen, varsinkin tuplana,niin saat hillua ilman maskeja ja käsidesejä mielin määrin ja oot turvassa koska tauti ei tartu?
Tuttavani sai keskenmenon otettuaan rokotteen, eikä yrityksistä huolimatta ole tullut enää raskaaksi, lääkäri totesi tai arveli että tää rokote aiheuttanut pysyvää hedelmättömyyttä, ystäväni taas rupesi toisen rokotteen jälkeen saamaan "omituisia sähköiskuja" tai oikeastaan hän kuvaili niitä sätkyiksi ja nyt uusimpana oireena jatkuvaa jomotusta ja särkyä lihaksissa:/
Itse olen harkinnut rokotteen ottamista,mutta taidan jättää väliin, pelkään enemmän rokotteen mukana tulevia oireita kuin itse koronaa.
Pfizer-trollikin näköjään vielä paikalla.