Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä juttu oli eilen ylen uutisissa: nainen sanoi ystävyyssuhteiden katkenneen rokotekantojen vuoksi.

Vierailija
25.08.2021 |

En ymmärtänyt. Hän sanoi olevansa rokotevastainen, ja siksi kaverit eivät halua nähdä häntä. Höh. Mitä välien menemistä se nyt on? Ehkä kaverit vain pelkäävät tartuntaa.

En kyllä jaksa uskoa, että kukaan ideologisn vuoksi välejä katkaisee.

Kommentit (436)

Vierailija
421/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa jatkossa suoraan foliohatulle että en jaksa tästä aiheesta puhua, että jätetään tämä korona ja keksitään muuta yhteistä. En pysty arvioimaan luotettavasti kaikkea tietoa mitä asiasta liikkuu ja jokainen video tai juttu aikaansaa runsaasti lisäkysymyksiä, joihin pitäisi kyetä vastaamaan ennenkuin sisältöä voi edes ajatella hyväksyvänsä. Pelkkä kritiikitön rokotevastaisen materiaalin jako ja aiheesta paasaaminen ei auta ihmisiä vakuuttumaan.

Mulla on kavereita jotka jakaa kaikki netissä pyörivät höpöjutut ja ovat tehneet sitä jo kauan. Mutta en pysty uskomaan kevein perustein mihinkään. Erilaisten tutkimusten analysointi yksityiskohtineen on vaikeaa ammattilaisillekin, saati muille.

Vierailija
422/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajiliareiv kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aina neuvottu että ihmisten kanssa ei pidä puhua uskonnosta eikä politiikasta. Nykyään tähän saa lisätä myös koronan. Näistä kaikista tulee helposti mielipahaa ja väittelyä. Jos puhut niin keskustele samoin ajattelevien kanssa. Vaikka itse olisit valmis pohtimaan asioita monista näkökulmista niin se toinen ei välttämättä ole. Koronatieto on myös laajaa, ja ihmiset löytävät ne asiat ja näkemykset mitkä tukevat omia uskomuksia.

Korona on politiikkaa.

Korona on toki hyvin onnistuttu politisoimaan, mutta eihän se tautina ja viruksena poliittinen ole.

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajiliareiv kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aina neuvottu että ihmisten kanssa ei pidä puhua uskonnosta eikä politiikasta. Nykyään tähän saa lisätä myös koronan. Näistä kaikista tulee helposti mielipahaa ja väittelyä. Jos puhut niin keskustele samoin ajattelevien kanssa. Vaikka itse olisit valmis pohtimaan asioita monista näkökulmista niin se toinen ei välttämättä ole. Koronatieto on myös laajaa, ja ihmiset löytävät ne asiat ja näkemykset mitkä tukevat omia uskomuksia.

Korona on politiikkaa.

Korona on toki hyvin onnistuttu politisoimaan, mutta eihän se tautina ja viruksena poliittinen ole.

-eri

Onhan se.

Vierailija
424/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tuntuu ettei arvosteta mitä lääkärit, viranomaiset ja tutkijat sanovat. Jokainen maallikko joka seuraa tokentubea ja rapsodiaa voi kokea ilmeisesti olevansa paremmin perillä asioista ja totuudesta. Se on huolestuttavaa kuinka moni uskoo helposti noihin netissä pyöriviin juttuihin. Sanon näiden juttujen levittäjille, että kun korona uutisia tulee päivittäin joka lähteestä niin haluan puhua ihan muista asioista ihmisten kanssa. Jokainen voi itsekseen niitä videoita ym katsoa ja päättää mitä uskoo, mutta minä en niitä jaksa pohtia enää.

Vierailija
425/436 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin tuntuu ettei arvosteta mitä lääkärit, viranomaiset ja tutkijat sanovat. Jokainen maallikko joka seuraa tokentubea ja rapsodiaa voi kokea ilmeisesti olevansa paremmin perillä asioista ja totuudesta. Se on huolestuttavaa kuinka moni uskoo helposti noihin netissä pyöriviin juttuihin. Sanon näiden juttujen levittäjille, että kun korona uutisia tulee päivittäin joka lähteestä niin haluan puhua ihan muista asioista ihmisten kanssa. Jokainen voi itsekseen niitä videoita ym katsoa ja päättää mitä uskoo, mutta minä en niitä jaksa pohtia enää.

Ei tarvitse katsoa mitään videoita. Voi seurata faktoja, mitä koronasta tiedetään: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ccde6034-307f-4cb9-94e3-3138d5aaa525

Vierailija
426/436 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Rokottamaton ihminen on potentiaalinen koronalinko, joka laittaa oman (kuvitellun) hyvinvointinsa yhteisen edun edelle. On ihan selvää, että osa ystävistä ja tuttavista ei halua lähikontaktia tällaisen henkilön kanssa.

Myös rokotettu voi sairastua koronaan ja levittää tautia. Miten tätä ei ihmiset ymmärrä.

Vierailija
427/436 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
428/436 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tällä hetkellä Israelissa yli 2/3 vakavista tapauksista tuplarokotetuilla."

On myöskin väitetty että kyse on tilastollisesta harhasta. Rokotettujen määrän noustessa nousee myös tartunnat heidän ryhmässään vaikka rokote olisi edelleen tehokas. Jos esim kaikki ihmiset olisivat rokotettuja niin tottakai tartuntoja ilmenee silloin vain rokotetuilla. Lukujen perusteellinen analysointi olisi tarpeen. Kuinka monta esimerkiksi tuhannesta rokotetusta/rokottamattomasta saa tartunnan, ja mitä se kertoo? Vaikuttaako jotkut muut asiat lukemiin? Haluaisin näissä vastauksissa asiantuntevaa otetta ja tilastojen lukutaitoa, ei riitä että maallikko toteaa ylimalkaisesti että lähes kaikki sairastuneet oli rokotettuja.

Valitettavasti harva osaa lukea tilastoja oikein.

Täällä on linkki Israelin terveysministeriön sivulle ja Israelissa on enemmistö rokottamattomia tehohoidossa.

Vierailija
429/436 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista vuotta tätä rumbaa, tiedot muualta maailmasta vapaasti saatavilla, ja silti näkyy tässäkin ketjussa että tieto ei kulje kun ei sitä osata/haluta ottaa vastaan.

Rokotteen ei tarvitse olla 100% täydellinen että se toimii. Haetaan laumaimmuniteettia, joka suojaa niiden loppuprosenttien verran. Siihen tarvitaan oikeasti se että kaikki jotka siihen kykenevät ottavat rokotteen. Tämä ei ole 'henkilökohtainen' valinta vaan kansalaisen velvollisuus. Aallot ja uudet mutaatiot jatkuvat niin kauan kun rokottamattomat kokevat oman pelkonsa/mutu tiedot tärkeämmäksi kuin muiden oikeuden elämään.

Pelko uusista asioista on toki normaalia mutta delta tarttuu nyt jo lapsiin, maailmalla on sairaalat täynnä tappiin asti. Ei ole aina pakko mennä vaikeimman kautta vaikka siihen on mahdollisuus.

Vierailija
430/436 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan pari vuotta eteenpäin, kuka täällä on vielä hengissä.

Minua saa vapasti haukkua foliopääksi, ei tunnu missään, olen aina ollut erakko.

En myöskään käytä Failbuukkia tai muita vastaavia.

Jos joku minun kanssa haluaa viestitellä niin mailia kehiin, on paljon henk kohtaisempaa tämä.

Vierailija
431/436 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elänyt ihan normaali elämää en uutisia yms, ja minulle ihan sama onko joku rokotettu vai ei, vain suu vaahdossa paasaavat rokotetut rokotetut jotka vaatii pakkopassia estää elämästä toisia normaali elämää,itse pelkään enemmän rokotetta kuin koronaa. Ihmisten ei tarttis mitään muuta tehdä kuin syödä terveellisesti,liikkua hyvin ja pitää rauta,sinkki yms vitamiini annokset kohtuullisena. Itse en ole sairastanut koronaan koko tänä ainakan ja tuttava ja ystäväpiirissä monilla on ollu lieviä oireita, flunssa, nuha ja kuume. Joten kuten joku täällä aiemmin kirjoitti niin korona ei ole vaarallinen perusterveille,itsestään ja kunnostaan huolta pitäville,on tullu selväksi että on vaarallinen vanhuksille ja niille joilla on joku perussairaus takana,itsen elän omaa elämääni omassa kuplassa,räyhätköön toiset niin paljon kuin haluavat.

Vierailija
432/436 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse katsoa mitään videoita. Voi seurata faktoja, mitä koronasta tiedetään: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ccde6034-307f-4cb9-94e3-3138d5aaa525

"Faktoja"   :D:D:D

Kuka varmistaa datan aidoiksi?

THL ja WHO.

Kuka varmistaa THL ja WHO aidoiksi?

Tähän se sit loppuu, yksinkertaiseen kuoreen.

Vierailija
433/436 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Rokottamaton ihminen on potentiaalinen koronalinko, joka laittaa oman (kuvitellun) hyvinvointinsa yhteisen edun edelle. On ihan selvää, että osa ystävistä ja tuttavista ei halua lähikontaktia tällaisen henkilön kanssa.

Miten rokotettu ei voisi muka tartuttaa? Etkö näe Israelin tapausta. Itse olen rokotevastainen koska omat kokemukset ja mitä oon nähnyt muiden kokemuksista on huonoja

Ja rokotteen pitkä aikais vaikutuksia ei tiedetä. Rokote voi tehdä steriiliksi ja vauva joka syntyy sillä voi olla jotain sairauksia kun vanhemmat ovat ottaneet rokotuksen Me olemme sieluja ja meidän keho ei siedä kaikkia aineita

Vierailija
434/436 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan lääkäreitä ja tutkijoita siellä on puhumassa

Vierailija
435/436 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näinkin voi olla.

Pari tuttua on paljastunut täysiksi foliopäiksi ja välttelen kohtaamisia kanssaan.

Minulla toisinpäin. Rokotevastainen katkaisi välit kun sai kuulla, että olemme perheessä rokottautuneita. Loukkaantui kai kun en jaksanut katsoa ja kuunnella hänen tykittämiä linkkejä. Ei ymmärrä, että en halua osastohoitoon koronan vuoksi. Jokainen meistä saa sen kuitenkin.

Vierailija
436/436 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muut rokottamattomat havainneet rokotettujen käytöksen muuttuneen jotenkin kovaksi ja kylmäksi?