Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä juttu oli eilen ylen uutisissa: nainen sanoi ystävyyssuhteiden katkenneen rokotekantojen vuoksi.

Vierailija
25.08.2021 |

En ymmärtänyt. Hän sanoi olevansa rokotevastainen, ja siksi kaverit eivät halua nähdä häntä. Höh. Mitä välien menemistä se nyt on? Ehkä kaverit vain pelkäävät tartuntaa.

En kyllä jaksa uskoa, että kukaan ideologisn vuoksi välejä katkaisee.

Kommentit (436)

Vierailija
401/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani sai keskenmenon otettuaan rokotteen, eikä yrityksistä huolimatta ole tullut enää raskaaksi, lääkäri totesi tai arveli että tää rokote aiheuttanut pysyvää hedelmättömyyttä, ystäväni taas rupesi toisen rokotteen jälkeen saamaan "omituisia sähköiskuja" tai oikeastaan hän kuvaili niitä sätkyiksi ja nyt uusimpana oireena jatkuvaa jomotusta ja särkyä lihaksissa:/

Itse olen harkinnut rokotteen ottamista,mutta taidan jättää väliin, pelkään enemmän rokotteen mukana tulevia oireita kuin itse koronaa.

niin v*ttu varmaan... :---D

Vierailija
402/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni oikeasti tärkeä ja läheinen ihmissuhde koronan takia karille. Em usko että päästään ikinä enää takaisin siihen mitä joskus oli. Tai siis on selvää että tämä 40-vuotinen ihmissuhde meni. Läheinen osoittautui kovan luokan foliohatuksi ja salaliittoteoreetikoksi mikä tuli mulle täytenä yllätyksenä koska koronan takia (oh the irony) emme olleet nähneet vähään aikaan. Spontaanisti nauroin salaliittojutuille, luulin että oli vitsi mutta olikin tosissaan ja tuli aivan silmille. Silmitöntä haukkumista ja purkautui vissiin vanhatkin patoutumat koska tuntui että olen suunnilleen saatanasta seuraava. Mietin oikeesti onko sillä joku psykoosi päällä mutta on pysynyt kannassaan ja suhtautuu minuun todella vihamielisesti se vähä mitä ollaan oltu tekemisissä. Todella surullista, en olisi ikinä uskonut että näin käy ;(

Sama täällä! :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen paasausta väleistä,käsienpesuista yms mutta silti saa festarit,isommat tapahtumat yms olla auki! Onko oikeasti niin että ihmisille annetaan vääränlaista tietoa esim just toi kun otat rokotteen, varsinkin tuplana,niin saat hillua ilman maskeja ja käsidesejä mielin määrin ja oot turvassa koska tauti ei tartu?

Hyvin monet ovat ottaneet rokotteen vain päästäkseen taas helpommin matkustamaan. Esim parin viikon lomamatka johonkin maahan, jossa edellytetään ravintoloihinkin koronapassia. Ilman rokotetta käyt ennen matkaasi koronatestissä ja takaisin tullessasi myös. Ja siinä välissä kohdemaassa 72 tunnin välein, jotta pääset edes ravintolaan syömään. Mutta jos olet ottanut rokotteesi, ei tarvitse käydä koronatesteissä ollenkaan. Pääsee siis paljon helpommalla. 

Ja kyllä, rokotetta on "myyty" kansalaisille ajatuksella, että kun olet saanut toisenkin rokoteannoksesi, olet taas turvassa ja voit elää kuten ennen pandemiaakin. 

Vierailija
404/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näinkin voi olla.

Pari tuttua on paljastunut täysiksi foliopäiksi ja välttelen kohtaamisia kanssaan.

Nää rokotetut on kyllä melkoisia foliohattuja. Pitävät kaikkia muita saastaisina.

Israelilaisen tutkimuksen mukaan ne rokotetut jotka saivat tartunnan niin saivat sen juurikin rokottamattomilta. Eli kyllä rokottamattomat ovat vaaraksi rokotetuille. 

Rokotepassi kyllä kiitos. Kulkutautimyönteiset eivät saa vapaasti kulkea levittämässä tautia!

Tällä hetkellä Israelissa yli 2/3 vakavista tapauksista tuplarokotetuilla. Kuolemissa selvästi yliedustettuina. Israelin pääministeri sanoi pari päivää sitten televisiossa, että haavoittuvimmassa asemassa ovat tällä hetkellä kaksi rokotusta saaneet. Ja siksipä kiireellä törkkivät jo kolmansia.

Kannattaa seurata muitakin uutisia kuin Iltalehteä, niin pysyy kartalla, missä koronan kanssa oikeasti mennään.

Vierailija
405/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani sai keskenmenon otettuaan rokotteen, eikä yrityksistä huolimatta ole tullut enää raskaaksi, lääkäri totesi tai arveli että tää rokote aiheuttanut pysyvää hedelmättömyyttä, ystäväni taas rupesi toisen rokotteen jälkeen saamaan "omituisia sähköiskuja" tai oikeastaan hän kuvaili niitä sätkyiksi ja nyt uusimpana oireena jatkuvaa jomotusta ja särkyä lihaksissa:/

Itse olen harkinnut rokotteen ottamista,mutta taidan jättää väliin, pelkään enemmän rokotteen mukana tulevia oireita kuin itse koronaa.

niin v*ttu varmaan... :---D

Nohynekin mukaan tällä hetkellä 10 keskenmenoa Suomessa yhdistetty rokotteeseen, vaikka syy-yhteyttä ei ole varmaksi voitukaan osoittaa. 

Vierailija
406/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokottamattomat estävät pandemian tukahtumisen ja tarjoavat virukselle mahdollisuuden mutatoitua uudestaan ja uudestaan. Jolloin rokotettujen uhraus menee myös hukkaan kun rokotukset eivät tehoa kohta enää mutaatioihin.

Viruksen ei tarvitse mutatoitua, ellei sillä ole syytä siihen selviytyäkseen elossa. (Näin sanoo ainakin mm. belgialainen virologi Geert Vanden Bosche.) Sellainen syy mutatoitumiseen on rokote. Rokotteella ei taida olla kuin iso-rokko hävitetty maailmasta, kaikki muu selviää niistä.

Juuri näin. Eivät antibioottiresistentit bakteeritkaan ole mutatoituneet ihmisissä, jotka eivät ole antibiootteja käyttäneet. 

Vierailija
407/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä raskaana, ja en todellakaan suostu tapaamaan tai olla missään tekemisissä rokottamattoman kanssa. Omani ja lapseni terveys menee kyllä jonkun salaliittohörhön lepyttelyn edelle. 

En minä tietenkään voi pakottaa veljeni vaimoa ottamaan rokotetta, se on hänen päätöksensä, mutta sillä päätöksellä on seurauksensa - esim että hän ei ole tervetullut suvun mökille, meille jouluksi, mieheni synttäreille jne. Omapa on päätös.

Voisitko nyt perustella miksi pelkäät rokottamatonta?

Aika outoa ihan yleisesti, että rokotetut pelkäävät virusta, jota vastaan on rokotettu.

Minulla on tällä hetkellä vain ensimmäinen rokotus, ehkä toisen jälkeen on turvallisempi olo. Esim Brasiliasta ja Jenkeistä on paljon näyttöä että korona voi olla raskaille oleville erittäinkin vaarallinen, ja on myös paljon osvittaa siitä että äidin sairastama korona voi olla sikiölle vaarallinen ja lisää sikiövaurioitten ja keskenmenon varaa (näin sanottiin myös neuvolassa, ja minä nyt uskon enemmän koulutettuun asiantuntijaan kun veljen vaimoon joka on "netissä lukenut"). Tiedetään että sikiö saa myös suojan kun äiti rokottautuu (ja tänään tuli uutinen että vauva voi myös saada suojan imetyksen kautta), mutta koska otin ensimmäisen rokotteen ennen kun olin edes raskaana en ole ihan varma miten paljon se minun toinen rokote sitten suojaa sikiötä.

Minulla on ennen kaikkea velvollisuus lastani kohtaan, ja koska olen jo ennen tätä raskautta kokenut keskenmenon ja raskaaksi tuleminen sen jälkeen ei ollut mikään ihan helppo homma en vaan ole valmis ottamaan mitään riskejä.  

Ihan oikein! Meidän tärkein tehtävämme on nyt suojella lapsia ja vanhuksia ja muita heikompia noilta hörhöiltä!

Seuraava teksti suoraan Pziferin rokotteen tämänhetkisestä pakkausselosteesta:

Raskaus

Comirnaty-rokotteen käytöstä raskaana olevilla naisilla on niukasti tietoa. Eläinkokeet eivät osoita suoria tai epäsuoria haitallisia vaikutuksia raskauteen, alkio-/sikiökehitykseen, synnytykseen tai syntymänjälkeisen kehitykseen (ks. kohta 5.3). Comirnaty-rokotteen antamista pitää harkita vain, kun mahdolliset hyödyt äidille ja sikiölle ovat koituvaa riskiä suuremmat.

Imetys

Ei tiedetä, erittyykö Comirnaty ihmisen rintamaitoon

408/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeisiä ja itsekkäitä ihmisiä. Ensin ei oteta rokotetta, vaikka lääkärit arvelevat että kaikki rokottamattomat saavat koronan jossain vaiheessa. 

Sitten ihmetellään kun kaverit eivät halua tulla tavata. Voi hyvänen aika sentään!

Pahimmat kehuskelevat julkisesti, kuinka julkisin varoin ovat olleet teholla hoidettavana, mutta kanta on edelleen se, että rokotusta en ota. 

Mielestäni tässä tilanteessa voisi myös todeta, että lasku lähetetään sinulle, kun kerran olet itse päättänyt taudin saada. Teholla olo ei ole halpaa lystiä.

Vierailija
409/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä katkaisen välit qanonpellejen kanssa, jos niitä on sattunut edes muodostumaan.

Vierailija
410/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävästä paljastui kovan luokan foliohattu. En enää uskalla kommentoida mitään hänen juttuihin ja videoihin, vaikka minulla olisi faktaa joidenkin näkemysten virheellisyydestä. Hermostuu sitten ja pistää psykoosit tulille.

Vierailija
411/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28169 kirjoitti:

Itsekeskeisiä ja itsekkäitä ihmisiä. Ensin ei oteta rokotetta, vaikka lääkärit arvelevat että kaikki rokottamattomat saavat koronan jossain vaiheessa. 

Sitten ihmetellään kun kaverit eivät halua tulla tavata. Voi hyvänen aika sentään!

Pahimmat kehuskelevat julkisesti, kuinka julkisin varoin ovat olleet teholla hoidettavana, mutta kanta on edelleen se, että rokotusta en ota. 

Mielestäni tässä tilanteessa voisi myös todeta, että lasku lähetetään sinulle, kun kerran olet itse päättänyt taudin saada. Teholla olo ei ole halpaa lystiä.

Kaikki saavat koronan jossakin vaiheessa. Maksan jo muutenkin sinunkin loisimisesi. En ota rokotetta. Seurailen sivusta covid fundamentalistien horinoita ja rokotehaittojensa kuvauksia. Kuulun ryhmään joka ei edes huomaa koronaa sen saatuaan.

Vierailija
412/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävästä paljastui kovan luokan foliohattu. En enää uskalla kommentoida mitään hänen juttuihin ja videoihin, vaikka minulla olisi faktaa joidenkin näkemysten virheellisyydestä. Hermostuu sitten ja pistää psykoosit tulille.

Minä en hermostu. Vaikka ystäväpiirissä onkin useita mielipiteitä rokotteeseen liittyen niin ystäviä yhä ollaan. Edellinen keskustelu yhden ystäväni kanssa päätyi hänen hämmennykseen kun esitin että jo rokotetuissa henkilöissä virus pyrkii aktiivisemmin mutatoitumaan, ja että rokote ei suinkaan suojaa tartunnalta. Ei tuosta nyt kiistaa saatu aikaiseksi mutta totesi ajattelevansa päinvastoin.

Molemmissa leireissä on tätä foliohattuporukkaa toki, havaintojeni mukaan rokotemyönteisten puolella noin 100x määrä verrattuna, toki onhan heitä enemmänkin populasta.

Vierailija
413/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä hetkellä Israelissa yli 2/3 vakavista tapauksista tuplarokotetuilla."

On myöskin väitetty että kyse on tilastollisesta harhasta. Rokotettujen määrän noustessa nousee myös tartunnat heidän ryhmässään vaikka rokote olisi edelleen tehokas. Jos esim kaikki ihmiset olisivat rokotettuja niin tottakai tartuntoja ilmenee silloin vain rokotetuilla. Lukujen perusteellinen analysointi olisi tarpeen. Kuinka monta esimerkiksi tuhannesta rokotetusta/rokottamattomasta saa tartunnan, ja mitä se kertoo? Vaikuttaako jotkut muut asiat lukemiin? Haluaisin näissä vastauksissa asiantuntevaa otetta ja tilastojen lukutaitoa, ei riitä että maallikko toteaa ylimalkaisesti että lähes kaikki sairastuneet oli rokotettuja.

Vierailija
414/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen paasausta väleistä,käsienpesuista yms mutta silti saa festarit,isommat tapahtumat yms olla auki! Onko oikeasti niin että ihmisille annetaan vääränlaista tietoa esim just toi kun otat rokotteen, varsinkin tuplana,niin saat hillua ilman maskeja ja käsidesejä mielin määrin ja oot turvassa koska tauti ei tartu?

Hyvin monet ovat ottaneet rokotteen vain päästäkseen taas helpommin matkustamaan. Esim parin viikon lomamatka johonkin maahan, jossa edellytetään ravintoloihinkin koronapassia. Ilman rokotetta käyt ennen matkaasi koronatestissä ja takaisin tullessasi myös. Ja siinä välissä kohdemaassa 72 tunnin välein, jotta pääset edes ravintolaan syömään. Mutta jos olet ottanut rokotteesi, ei tarvitse käydä koronatesteissä ollenkaan. Pääsee siis paljon helpommalla. 

Ja kyllä, rokotetta on "myyty" kansalaisille ajatuksella, että kun olet saanut toisenkin rokoteannoksesi, olet taas turvassa ja voit elää kuten ennen pandemiaakin. 

Riippuu maasta, johon matkustaa. Esim. Espanjassa tai Tanskassa ei passeja käytetä, Ranskassa sitten taas joo.

Vierailija
415/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina neuvottu että ihmisten kanssa ei pidä puhua uskonnosta eikä politiikasta. Nykyään tähän saa lisätä myös koronan. Näistä kaikista tulee helposti mielipahaa ja väittelyä. Jos puhut niin keskustele samoin ajattelevien kanssa. Vaikka itse olisit valmis pohtimaan asioita monista näkökulmista niin se toinen ei välttämättä ole. Koronatieto on myös laajaa, ja ihmiset löytävät ne asiat ja näkemykset mitkä tukevat omia uskomuksia.

Vierailija
416/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myöskin väitetty että kyse on tilastollisesta harhasta. Rokotettujen määrän noustessa nousee myös tartunnat heidän ryhmässään vaikka rokote olisi edelleen tehokas. Jos esim kaikki ihmiset olisivat rokotettuja niin tottakai tartuntoja ilmenee silloin vain rokotetuilla. Lukujen perusteellinen analysointi olisi tarpeen. Kuinka monta esimerkiksi tuhannesta rokotetusta/rokottamattomasta saa tartunnan, ja mitä se kertoo? Vaikuttaako jotkut muut asiat lukemiin? Haluaisin näissä vastauksissa asiantuntevaa otetta ja tilastojen lukutaitoa, ei riitä että maallikko toteaa ylimalkaisesti että lähes kaikki sairastuneet oli rokotettuja.

Tilastot ovat rasistisia. Vain punavihreä tilastoanalyysi eli sensuuri on sallittua.

Vierailija
417/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aina neuvottu että ihmisten kanssa ei pidä puhua uskonnosta eikä politiikasta. Nykyään tähän saa lisätä myös koronan. Näistä kaikista tulee helposti mielipahaa ja väittelyä. Jos puhut niin keskustele samoin ajattelevien kanssa. Vaikka itse olisit valmis pohtimaan asioita monista näkökulmista niin se toinen ei välttämättä ole. Koronatieto on myös laajaa, ja ihmiset löytävät ne asiat ja näkemykset mitkä tukevat omia uskomuksia.

Korona on politiikkaa.

Vierailija
418/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Jo itsesuojeluvaisto sanoo, ettei tästä asiasta kannata keskustella livenä, koska moni ottaa sen niin tunteella. Siksi täällä anonyymisti kannattaa näitä asioita käsitellä.

Ja se on juuri noin, että vähänkään fiksummat ihmiset osaavat maltillisesti ymmärtää molemmat näkökannat, ja silti valita niistä toisen. Ja osaa myöntää senkin, että kaikkea emme vielä tiedä ja tieto lisääntyy jatkuvasti eli jokainen tekee päätöksensä parhaan tietonsa ja oman tilanteensa mukaan. Tilastoja voi onneksi kaikki katsoa, vaikka niitäkin voi joskus tulkita monella tavalla.

Vierailija
419/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalahoitoon joutuvien lukumäärä on yksi mittari. Myös havaitut tartunnat on yksi mittari. Noita kun seuraa, niin pitäisi näkyä muutosta, jos rokotteella on vaikutusta. Toki viruskin muuttuu jatkuvasti ja voi tulla uusia variantteja ja ne taas sotkee tilastoja, koska ei voi suoraan verrata aiempaan. Kertoo kuitenkin siitä, että rokotteella voi olla todella vaikeaa saada tätä kuriin.

Vierailija
420/436 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menettämässä parhaan, yli 20 vuotta kestäneen ystäväni juuri otsikon mukaisen syyn takia. Hänellä on ollut vaikeaa viime vuosina, sen lisäksi hän on aina ollut vähän sellainen hörhö. Itseäni pieni hörhöys ei ole haitannut, hän on ollut kuitenkin harmiton, ja olen pitänyt sitä vain hauskana persoonallisuudenpiirteenä.

Vaikeuksien ja koronan yhteissummana tuo hörhöys on ikävä kyllä saanut sairaalloisen sävyn. Hän estää lääketieteellisen hoidon sairaalta äidiltään, kun kuulemma psykoosi on parannettavissa mehuilla ja hortalla. Minua hän vertaa natseihin kun työskentelen terveydenhoitoalalla ja suoraan jo nauraa päin naamaa ivallisesti. Hän terrorisoi lapsensa koulua harhaisilla olliposti-jutuillaan. Some täyttyy Yazkan ja Olli Tiihosen postauksista ja videoista.

Häneltä on lähtenyt iso määrä ystäviä ja tuttuja. Itse koitan vielä pysyä hänen vierellään, koska haluan uskoa että tämä mielenhäiriö on peräisin hänen vaikeasta elämäntilanteestaan. Hänkin on seisonut rinnallani silloin kun itselläni on ollut vaikeaa. Raskasta tämä kyllä on, ja pelkään jo hänen puheluitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi