Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikkunan taakse ilmestyvä tyhjäkatseinen laiha mies :'(

Vierailija
21.09.2014 |

Asun ensimmäisessä kerroksessa, ikkunoiden edessä on pusikkoaitaus. Noin kuukausi sitten ikkunan taakse ilmestyi tyyppi, joka oli kalpea ja tyhjäkatseinen. Hieman säikähdin, kun ikkunassa seisookin joku tuijottamassa sisälle. Avasin ranskalaisen parvekkeen ovea ja kysyin, onko kaikki hyvin ja mitä etsii. Ei vastausta, ei edes katsettaan kääntänyt. Suljin verhot ja soitin poliisille, tyyppi oli lähtenyt jo pois.

Viikkoa myöhemmin tyyppi ilmestyi taas ikkunaan, tällä kertaa pudotin lautaset käsistäni ja vedin verhot ikkunaan. Soitin poliisit, tyyppi ehti taas karkuun.

Viime perjantaina hän ilmestyi taas, tällä kertaa koputti ikkunaan. Luojan kiitos olin vessassa meikkaamassa iltaa varten. Puhelin taskussa, vilkaisin käsipeilin avulle kulman taakse; tyyppi ikkunassa. Soitin poliisille ja mitä? Tyyppi katosi. Tässä vaiheessa istuin hysteerisenä vessan lattialla ja soitin äidilleni.

En tunne miestä mitenkään. En uskalla nukkua. Milloinkohan herään siihen, että tyyppi koputtaa makuuhuoneen ikkunaan? :( En uskalla pitää ikkunoita auki. Isännöitsijälle olen soittanut asiasta ja naapureita olen varoittanut myös. Mitä voin tehdä? Olen niin väsynyt, kun en uskalla nukkua. Pahin pelkoni on se, että yhtäkkiä yöllä soi ovikello.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset aloittaneet syksyisen varastelu-urakkansa ja tsekkailevat paikkoja?

Vierailija
82/91 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee sinne varmaan aina seurakunnan kokouksen jälkeen. Se pukuasuinen mies on koko illan jankuttanut "koputtakaa niin teille avataan" ja nyt se sitten tuli ja koputti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tällaiset stalkkausstoorit ole aina yhtä humpuukia :(

Vierailija
84/91 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välttämättä humpuukia. Asuin itse kaupungin vuokratalossa alimmassa kerroksessa ja parvekkeeni oli talon kulmauksessa ja se oli siis terassityyppinen, mihin pystyi kävelemään.

Ainakin 3 erilaista hiipparia kävi parvekkeellani niiden 6 vuoden aikana. Yksi oli kovasti tulossa tapaamaan edellistä asukasta talvipimeänä iltana kun tuuletin ovesta hetken aikaa. Hänen kanssaan siis keskustelin ja opetin että ihmisten parvekkeiden kautta ei rumuta sisälle.

Toisen näin tuijottavan parvekkeen kaiteen yli valoisana kesäyönä klo 24 kun ikkunassa oli mulla vain valoverhot, normiverhojen ollessa pesussa ja silitystä vailla.

Kolmas taas tollotti keskellä parveketta lasin takana kun menin sadeyönä kurkkaamaan verhojen raosta että miten kovasti siellä sataa, sekin puoliltaöin. Järjestyksessään toista tyyppiä 'jahtasinkin' muutaman askeleen karjuen että 'anna olla viimeinen kerta kun sinut nään tässä parvekkeella'. Sadeyön sissi jäi jahtaamatta, pelästyin niin paljon. Kahdesta viimeisestä soitin myös 112:een kun en olisi muuten saanut unta. 

Jotenkin tuntuu että sairasta sakkia on yllättävän paljon.

Vierailija
85/91 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:46"]En usko että on provo. Kyllä noista hiippareista sillon tällön kuulee. Ja mikä paikkakunta se oli josss samanlainen tyyppi oli hiippailut ihmisten ikkunoiden alla jo pitkään?
[/quote]

Laihia

Vierailija
86/91 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeelle voi asennuttaa valvontakameran ja vaikka liiketunnistimella varustetun hälyttimen. Kyllähän taloyhtiön pitäisi huolehtia, ettei alimmillekaan pääse, mutta eihän ne mitään tee jos ei ole ihan pakko. Muuten voisi kyllä lähteä (pyörä valmiina) joku kerta seuraamaan hiipparia kotiovelle astikka, vaikka varmasti yrittää karistaa kannoiltaan ihan hädissään - salaperäisyyshän siinä kärsii ja kytät vielä ratsaa mafiahemmon.

Vierailija
87/91 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 10:46"]En usko että on provo. Kyllä noista hiippareista sillon tällön kuulee. Ja mikä paikkakunta se oli josss samanlainen tyyppi oli hiippailut ihmisten ikkunoiden alla jo pitkään? [/quote] Laihia

[/quote]

Onko se vielä elossa? Mies joka varasteli avaimia ja saattoi löytyä asuntojen sisältä tuijottelemasta. Ei kuitenkaan koskaan vahingoittanut ketään (muistaakseni).

Vierailija
88/91 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em minäkään tätä stooria oikein usko, kun on jo tuo "yksin kotona pelkääminen" keskustelu. Mutta tosielämässä, en koskaan ottaisi asuntoa katutasosta tai ekasta kerroksesta, koska tuollaista VOISI tapahtua.

Vierailija
89/91 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaist sitä sattuu ja tapahtuu. Vuosia sitten meidän parveekkeelta kuului koputusta keskellä yötä. Erikoista tässä on se, että asuttiin ylimmässä, kolmannessa kerroksessa. Tuttu oli kiivennyt katolle ja tullut sieltä jotenkin parvekkeelle. Oli kuulemma tärkeetä asiaa eikä voinut odottaa paria tuntia että alaovi olisi auennut.

Vierailija
90/91 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni asui hetken ekassa kerroksessa. Kesällä nukahti sohvalle parvekkeen ovi auki ja heräsi kun outo mies seisoi parin metrin päässä. Ystävä huusi täyttä kurkkua ja mies häipyi samaa tietä mitä oli tullutkin. Ehkä joku humalaisen idea tms. mutta aikas inhottava herätys. Tämä tapahtui Helsingissä.

Vierailija
91/91 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei oo kukaan ikkunasta tuijotellu, mutta muistan kun olin 15-16 vuotias ja kävin raisiossa töissä. Olin pysäkillä oottelemassa autoa ja siihen tuli mies joka vaikutti hyvin oudolta..Se tuijotti ja rupes ravaamaan eestaas mun eessä ja oli hyvin hermostuneen olonen. Ei puhunut mitään.
No onneks siihe tuli sitten myös pari jätkää ja toinen sitten meni sen ukon luo ja varmaan jotain sanoikin sille...
Mutta, tuli linja-auto mihiin ne tyypit meni ja mun ois pitäny vielä oottaa omaa...
No lähin juoksee tätä outoa miestä pakoon, mut se juoksikin perässä. Jonkun matkaa juoksin ja sitten huomasin talon pihalla naisen ja juoksin hänen luo ja jotain selitin sille hullusta miehestä...Se nainen jäi pidättelee sitä miestä ja pääsin livahtamaan pois.
Kaipa ne poliisit soitti....varmaa josai huumeissa oli se ukko. Silmistä näki ettei sillä ollu kaikki ihan kunnossa :)