Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teilläkin niin että mies tekee jonkun homman ja jättää sotkut kumppanin siivottavaksi?

Vierailija
24.08.2021 |

Raivostuttavaa... En taatusti siivoa pois tämänkertaisen proggiksen sotkuja 👿.

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten miesnäkökulmaa, meillä vaimo ei koskaan

- vaihda auton öljyä, lisää tuulilasinnestettä tai ylipäätänsä mitään autoon liityvää

- asenna mitään lamppuja vaikeampaa kotona

- tee yhtään mitään remppaan liittyvää

- vaihda sulakkeita

- tee terassia

- korjaa mitään mikä vaatii työkaluja

- tyhjennä kaivoa roskista

Yms yms, todella turhauttavaa kun kaiken joutuu tekemään itse

Ja tää ketjun aihe on se, että kun mies on tehnyt nämä urotekonsa, hän ei korjaa jälkiään.

Ei roskia pois, ei työkaluja paikoilleen.

Vierailija
62/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin tahallani roskia kissan raapimapuun taakse ja mies väitti että imuroi koko talon. Kun katsoin sinne niin siellä ne samat roskat olivat edelleen. Ärsyttävää todellakin!

Imuroikaa sitten itse, jos ei mikään koskaan riitä/kelpaa.

Juuri tätähän miehet harrastavat. "Kun ei mikään kelpaa, niin tee itse!" Ihan vaan, jotta ei tarvitsisi tehdä mitään.

Niin. Miksi kaikki pitäisi tehdä juuri niin kuin nainen haluaa? Tykkäisitkö, jos mies nalkuttaisi sinulle joka s**tanan asiasta? Esim. minä kyllä huomaan aina välillä asioita mitä puolisoni jättää puolitiehen, mutta enpä viitsi niistä nalkuttaa vaan jos se häiritsee minua, niin teen asian itse. Ei vaadi enempää vaivaa tai varsinkaan aikaa kuin asiasta mainitseminenkaan.

Kun joku asia pitää tehdä, niin se pitää tehdä. Siksi. Jos pitää imuroida, niin silloin imuroidaan. Jos pitää tankata auto, niin illoin tankataan. Ei kumpaakaan jätetä tekemättä kokonaan, vaan tehdään vain osittain, mutta tyyli on vapaa. Joku pitää imuria vasurissa, joku oikeassa kädessä. Joku siirtää huonekaluja, joku nostaa, joku konttaa. Joku vetää siksakki lattialla, joku ylös alas, joku imuroi ensin maton alta, joku päältä. Yhtäkaikki, imuroinnin tarkoitus on poistaa pöly ja roska asunnosta, ja mikäli pöly ja roska on poistettu, ei pidä olla kenelläkään nokan koputtamista. Sen sijaan jos on sanottu imuroivansa, mutta nurkat on täynnä roskia, ei kyse ole enää imuroinnista, vaan oikeastaan omien sanojensa syömisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä vastauksissa näkyy aika tarkasti naisen määrittelevän mikä se normaali siisteystaso on ja täsmälleen eriteltynä kuinka se tulee hoitaa.

En yhtään ihmettele jos aikuinen ihminen laittaa vastaan kun pidetään ihan kakarana jota tulee kädestä pitäen ojentaa.

Pikkulusikka yöpöydältä päivittäin tiskikoneeseen? 😳 Oikeesti, ketä se siinä haittaa? Tai jos joku nurkka jää imuroimatta?

Itsellä on miehet olleet usein niitä siistimpiä, jotka pitävät kämppänsä tiptop, mutta ei kukaan ole tullut ojentamaan miten päin astiat tiskikoneeseen tai kulkeneet perässä imuroidessani sen takia että saa mäkättää kun nyt unohtui joku. Kunhan tulee tehdyksi.

Jos näkemykset eroavat kovasti toisistaan, niin eikö tulisi tehdä joku kompromissi, eikä jyrätä sitä omaa kulmaa?

Vois elämä helpottua.

Ja tätä sinä jaksat jankuttaa. Kyse on siitä että jättää tavarat lojumaan. Minkään siisteyskäsityksen mukaan se ei ole normaalia. Ei ne kirurgitkaan leikkausta aloita sillä, että miettivät "missäs minä leikkasin viimeksi".

En usko, että miehet ihan kiusatakseen ovat olematta täydellisiä.

Itse olen tosi hajamielinen nainen, aina joku projekti kesken jossain ja mä en vaan aina muista ja tajua mitä kaikkea jää levälleen. Ikävä kuunnella mäkätystä kun nyt jäi vasara keittiönpöydälle ihan kuin tahallaan olisin idiootti, tottakai mä tiedän sen ettei se siihen kuulu! Mä en yksinkertaisesti itse vaan näe sitä kaaosta minkä jätän jälkeeni kun on mieli jo muualla.

Miehelläni on tähän oiva keino. Hän tarkistaa aina jälkikäteen paikan jossa on hommia tehnyt. Jos on tehnyt keittiössä, niin tekemisen päätteeksi katsoo kaikki tasot että onko niillä jotain mitä käytti remppaamisessa. Sitten nostelee kaiken yhteen paikkaan pöydälle, ja keittiön läpikäytyään palauttaa paikoilleen. On vain laiskuutta jos ei viitsi opetella uusia tapoja, vaan kiusaa "hajamielisyydellään" muita.

"Miehenihän on tämän oppinut vaikka aluksi olikin vaikeaa"

Vierailija
64/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mies puuhailee askartelujuttunsa autotallissa tai omassa huoneessaan. Minä omani työhuoneessani.

Kun on lääniä, niin ei tarvitse kitistä pikkuasioista.

Vierailija
65/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- vaihda auton öljyä, lisää tuulilasinnestettä tai ylipäätänsä mitään autoon liityvää

- vaihda sulakkeita

- tee terassia

Onko nämä kaikki ihan päivittäisiä hommia, tai edes viikottaisia? Asun nyt yksin omakotitalossa, eli kaiken teen yksin. Aika vähän on noita ns miesten hommia, vaikka autokin löytyy. Ja eron jälkeen ei työt juuri lisääntynyt, kerran viikossa jos ajaa nurmikon tai kolaa pihan. Aikaa menee puoli tuntia. Öljyjä en vaihda, kun en ala niitä käytettyjä öljyjä mihinkään kuskaamaan. Polttimot vaihdan ja nesteitä lisäilen tarvittaessa. Pientä remonttia teen talossa, isompiin sitten tilaan muualta. Harvalla miehelläkään kun on sähkö tai putkiasentajan koulutusta.

Useita kertoja viikossa tulee tilanteita, joissa vaimo heittäytyy kädettömäksi "miesten töiden" osalta. Jos en tekisi niitä, niin tulisi joko erittäin kalliiksi teettää ulkopuolisella tai talo olisi jo kaatopaikkajätettä.

Kuten? Mitä "miesten töitä" teillä tehdään useita kertoja viikossa? Minulle ei tule mieleen mitään. Ja omakotitalossa asumme.

Vierailija
66/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kaiken, minkä mies jättää tekemättä:

-eteisen naulakon liukuovi kiinni

-tuolit pöydän alle

-television sammuttaminen

-astiat tiskikoneeseen yöpöydän alta

-pikkulusikka tiskikoneeseen yöpöydältä (päivittäin...)

-valojen sammuttaminen huoneesta, jossa ei aikoihin kukaan ole

Mitähän vielä. Näiden lisäksi vielä kaikki ns. normaalit päivittäiset tehtävät, joita mies ei tee, kuten petaaminen, murujen pyyhkiminen, tavaroiden laittaminen paikoilleen. Varsinainen siivous on sitten vielä erikseen, ja sehän on myös minun tehtäväni.

Mikron luukku kiinni ja se kupu sinne sisään! Tämä ei meillä onnistu MILLÄÄN.

Meillä menee kupu mikron sisälle mieheltä, mutta kupu on märkä, likainen ja haiseva AINA, ei tajua, että sen voi huuhtaista.

Vierailija
67/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä vastauksissa näkyy aika tarkasti naisen määrittelevän mikä se normaali siisteystaso on ja täsmälleen eriteltynä kuinka se tulee hoitaa.

En yhtään ihmettele jos aikuinen ihminen laittaa vastaan kun pidetään ihan kakarana jota tulee kädestä pitäen ojentaa.

Pikkulusikka yöpöydältä päivittäin tiskikoneeseen? 😳 Oikeesti, ketä se siinä haittaa? Tai jos joku nurkka jää imuroimatta?

Itsellä on miehet olleet usein niitä siistimpiä, jotka pitävät kämppänsä tiptop, mutta ei kukaan ole tullut ojentamaan miten päin astiat tiskikoneeseen tai kulkeneet perässä imuroidessani sen takia että saa mäkättää kun nyt unohtui joku. Kunhan tulee tehdyksi.

Jos näkemykset eroavat kovasti toisistaan, niin eikö tulisi tehdä joku kompromissi, eikä jyrätä sitä omaa kulmaa?

Vois elämä helpottua.

Ja tätä sinä jaksat jankuttaa. Kyse on siitä että jättää tavarat lojumaan. Minkään siisteyskäsityksen mukaan se ei ole normaalia. Ei ne kirurgitkaan leikkausta aloita sillä, että miettivät "missäs minä leikkasin viimeksi".

En usko, että miehet ihan kiusatakseen ovat olematta täydellisiä.

Itse olen tosi hajamielinen nainen, aina joku projekti kesken jossain ja mä en vaan aina muista ja tajua mitä kaikkea jää levälleen. Ikävä kuunnella mäkätystä kun nyt jäi vasara keittiönpöydälle ihan kuin tahallaan olisin idiootti, tottakai mä tiedän sen ettei se siihen kuulu! Mä en yksinkertaisesti itse vaan näe sitä kaaosta minkä jätän jälkeeni kun on mieli jo muualla.

Miehelläni on tähän oiva keino. Hän tarkistaa aina jälkikäteen paikan jossa on hommia tehnyt. Jos on tehnyt keittiössä, niin tekemisen päätteeksi katsoo kaikki tasot että onko niillä jotain mitä käytti remppaamisessa. Sitten nostelee kaiken yhteen paikkaan pöydälle, ja keittiön läpikäytyään palauttaa paikoilleen. On vain laiskuutta jos ei viitsi opetella uusia tapoja, vaan kiusaa "hajamielisyydellään" muita.

"Miehenihän on tämän oppinut vaikka aluksi olikin vaikeaa"

Ei siinä mitään vaikeaa ollut. Hän sanoi ettei muista eikä hoksaa, minä sanoin että mieti sopiva keino.

Vierailija
68/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-tuolit pöydän alle

Mitähän vielä. Näiden lisäksi vielä kaikki ns. normaalit päivittäiset tehtävät, joita mies ei tee, kuten petaaminen, murujen pyyhkiminen, tavaroiden laittaminen paikoilleen. Varsinainen siivous on sitten vielä erikseen, ja sehän on myös minun tehtäväni.

Meillä menee kupu mikron sisälle mieheltä, mutta kupu on märkä, likainen ja haiseva AINA, ei tajua, että sen voi huuhtaista.

Kupua kannattaa säilyttää muualla kuin mikrossa, esim. kyljellään mikron vieressä jos siinä tilaa on. Tällöin se pääsee kuivumaankin.

Vierailija
69/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-tuolit pöydän alle

Kupua kannattaa säilyttää muualla kuin mikrossa, esim. kyljellään mikron vieressä jos siinä tilaa on. Tällöin se pääsee kuivumaankin.

Ei sen ole tarkoitus missään likaisena kuivua.

Jos se on puhdas, mikroon.

Jos se on likainen, pesukoneeseen.

Vierailija
70/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-tuolit pöydän alle

Ei mua tartte neuvoa. Osaan kyllä pestä ja kuivata kuvun.

Vierailija
71/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti te superihmiset makaatte palstalla näin tiistai-aamuna ruikuttamassa. kovin on pienet ongelmat teillä.

ootteko töitä aatellu? 

Vierailija
72/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku asia pitää tehdä, niin se pitää tehdä. Siksi. Jos pitää imuroida, niin silloin imuroidaan. Jos pitää tankata auto, niin illoin tankataan. Ei kumpaakaan jätetä tekemättä kokonaan, vaan tehdään vain osittain, mutta tyyli on vapaa. Joku pitää imuria vasurissa, joku oikeassa kädessä. Joku siirtää huonekaluja, joku nostaa, joku konttaa. Joku vetää siksakki lattialla, joku ylös alas, joku imuroi ensin maton alta, joku päältä. Yhtäkaikki, imuroinnin tarkoitus on poistaa pöly ja roska asunnosta, ja mikäli pöly ja roska on poistettu, ei pidä olla kenelläkään nokan koputtamista. Sen sijaan jos on sanottu imuroivansa, mutta nurkat on täynnä roskia, ei kyse ole enää imuroinnista, vaan oikeastaan omien sanojensa syömisestä.

Yllättäen nuo siivousjutut pitää tehdä juuri silloin kun naisesta tuntuu siltä, mutta ei ilmeisesti itse kuitenkaan viitsi :D. Sehän nyt on selvää että autoa tankataan silloin kun on bensa loppumassa. Mutta se tapahtuu useimmiten matkalla jonnekin... ainakaan itse en lähde tankkaamaan autoa vain sen tankkaamisen vuoksi. Mutta naisen logiikalla sekin on varmasti järkevää toimintaa.

Vierailija
73/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jaettu kotihommat, jotka molemmat hoitaa.

Ei ongelmia😊

Niin meilläkin ja toinen ei hoida ikinä. Ei vie roskia,ei hoida pyykkejä, tiskejä hyvällä tuurilla ja sinnepäin. Jos laittaa ruokaa, jää kaikki levälleen ja sotkuun,hän ei siisti. Imuriin se ei koske tai moppiin. Kyllä se valittaa osaa keittiön pikkukärpäsistä ja hajuista ja sotkusta minkä itse on aiheuttanut. Mä en jaksa olla mikään piika meidän kodissa. Olisin tyytyväinen siihen että se edes korjaisi pois pilaantuvat jälkensä ja veisi roskia. Minä teen myös autoon liittyviä hommia joten siihen ei voi vedota. Kerrostalossa ei ole pihahommia ja talohommia.

Vierailija
74/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naiset arvosta kilttis miestä joka siivoaa.

Vaan miestä joka määrätietoisesti komentaa naisen tekemään mitä hänen kuuluu.

Vierailija
75/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-tuolit pöydän alle

Ei mua tartte neuvoa. Osaan kyllä pestä ja kuivata kuvun.

Monella naisella on juuri tuo ongelma, että tehdään ihanvitun vaikeasti asioita ja vaaditaan toisilta samaa. Sitten kun fisku mies ei lähde tekemään tyhmiä asioita, niin suututaan. Mikron kupu sellaiseen paikkaan jossa se pääsee kuivahtamaan, ja josta se on helppo laittaa sitä tarvitsevan lämmitettävän ruuan päälle, niin poistuu tuokin ongelma. Mutta ei, pidetään kynsin ja hampain kiinni joutavasta tavasta joka on hankala, ja vaaditaan muilta samaa, vaikka muilla on fiksumpia tapoja.

Vierailija
76/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kumma miehen aivoissa saa ajattelemaan, että kun hän vaihtaa kaksi kertaa vuodessa renkaat ja kerran vuodessa autoon öljyt kompensoivat yhtään mitenkään kotona tehtävien töiden määrää ? Laittakaahan ihan rehellisesti puolisonne kanssa tuntimäärät, joita käytätte kotitöiden tekoon per päivä tai per kuukausi. Sillä se selviää tuhottoman nopeasti kumpi tekee oikeasti enemmän. 

Ja nyt tarkoitan ihan niitä välttämättömiä hommia. Asumismuodosta riippumatta. Ja se lasten hotokin on kotityö.

Vierailija
77/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja silti te superihmiset makaatte palstalla näin tiistai-aamuna ruikuttamassa. kovin on pienet ongelmat teillä.

ootteko töitä aatellu? 

Ei saikulla jaksa töitä ajatella. En ole myöskään superihminen mutten halua elää sikolätissäkään.

Vierailija
78/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- vaihda sulakkeita

- tee terassia

Onko nämä kaikki ihan päivittäisiä hommia, tai edes viikottaisia? Asun nyt yksin omakotitalossa, eli kaiken teen yksin. Aika vähän on noita ns miesten hommia, vaikka autokin löytyy. Ja eron jälkeen ei työt juuri lisääntynyt, kerran viikossa jos ajaa nurmikon tai kolaa pihan. Aikaa menee puoli tuntia. Öljyjä en vaihda, kun en ala niitä käytettyjä öljyjä mihinkään kuskaamaan. Polttimot vaihdan ja nesteitä lisäilen tarvittaessa. Pientä remonttia teen talossa, isompiin sitten tilaan muualta. Harvalla miehelläkään kun on sähkö tai putkiasentajan koulutusta.

Useita kertoja viikossa tulee tilanteita, joissa vaimo heittäytyy kädettömäksi "miesten töiden" osalta. Jos en tekisi niitä, niin tulisi joko erittäin kalliiksi teettää ulkopuolisella tai talo olisi jo kaatopaikkajätettä.

Kuten? Mitä "miesten töitä" teillä tehdään useita kertoja viikossa? Minulle ei tule mieleen mitään. Ja omakotitalossa asumme.

Ilmeisesti miehesi tekee ne ilman että että edes sanoo niistä.

Esimerkki: lämminvesivaraajan venttiili alkoi hieman vuotamaan. Sen sijaan, että olisin maksanut lvi-ammattilaiselle 80e/tunti, niin kävin ostamassa varaosan ja vaihdon sen. Puolen päivän juttu kaikkineen, mutta eihän näitä naiset tietenkään laske kotitöiksi.

Vierailija
79/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kumma miehen aivoissa saa ajattelemaan, että kun hän vaihtaa kaksi kertaa vuodessa renkaat ja kerran vuodessa autoon öljyt kompensoivat yhtään mitenkään kotona tehtävien töiden määrää ? Laittakaahan ihan rehellisesti puolisonne kanssa tuntimäärät, joita käytätte kotitöiden tekoon per päivä tai per kuukausi. Sillä se selviää tuhottoman nopeasti kumpi tekee oikeasti enemmän. 

Ja nyt tarkoitan ihan niitä välttämättömiä hommia. Asumismuodosta riippumatta. Ja se lasten hotokin on kotityö.

Kysy siltä kyseiseltä mieheltä, josta puhut. Vai puhutko nyt omasta miesvalinnastasi? 

Vierailija
80/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin tahallani roskia kissan raapimapuun taakse ja mies väitti että imuroi koko talon. Kun katsoin sinne niin siellä ne samat roskat olivat edelleen. Ärsyttävää todellakin!

Imuroikaa sitten itse, jos ei mikään koskaan riitä/kelpaa.

Hyvä idea. Sovellan sitä jatkossa ruuanlaittoon. Poltan kaikki ruuat pohjaan, maustan pilalle ja teen onnistuneesti vain kasvissosekeiton, niin ruokahuolto siirtyy sitten miehen vastuulle. Juhuu, pääsee tuostakin hommasta eroon.