Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teilläkin niin että mies tekee jonkun homman ja jättää sotkut kumppanin siivottavaksi?

Vierailija
24.08.2021 |

Raivostuttavaa... En taatusti siivoa pois tämänkertaisen proggiksen sotkuja 👿.

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen käsitöitä lojuu joka paikassa. Ei kotona voi edes imuroida kun kaikki paikat ovat täynnä naisen tavaroita, niin ettei lattialla mahdu edes kävelemään. Säleverhoja ei voi käyttää, kun seinustoilla ja ikkunoiden edessä on parin metrin valli kaikenlaisia kasseja, pusseja, laatikoita ja irtoroinaa, joten ikkunoiden lähelle ei edes pääse.

Vierailija
22/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todellakin! Miehet eivät osaa yksinkertaisesti siivota mitään!!

Osaaminen ja kiinnostus ovat kaksi eri asiaa. Siivoamisen kanssa on kovin yksilöllinen siisteystaso, mikä vaikuttaa kiinnostukseen siivota. Joku putsää päivittäin, toista ei haittaa vaikka paikat olisi ihanasti rempallaan. 

Ei tässä ole siivoamisesta edes kyse, vaan siitä että vie käyttämänsä tavarat paikoilleen. Kuten työpaikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset näpertelee, miehillä on isommat ja tärkeämmät tekemiset.

Ei se siivoaminen saa olla elämän tarkoitus...mies haluaa mieluummin pöllyttää lakanoita, muttei siivoamistarkoituksessa....

Vierailija
24/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaa kyllä omat jälkensä ja muutenkin. Nytkin siivosi keittiön, vei roskat ja laittoi pyykit kuivumaan ennen töihin lähtöä.

Vierailija
25/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, minun mieheni osaa kyllä laittaa asiat paikoilleen. Pihahommissa meillä molemmilla on kyllä vielä opettelemista siinä että kaikki työkalut menee oikeille paikoilleen eikä vain lähimpään sateensuojaan, mutta näin parin vuoden omakotitalossa asumisen jälkeen sekin alkaa jo sujua :D

Vierailija
26/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen käsitöitä lojuu joka paikassa. Ei kotona voi edes imuroida kun kaikki paikat ovat täynnä naisen tavaroita, niin ettei lattialla mahdu edes kävelemään. Säleverhoja ei voi käyttää, kun seinustoilla ja ikkunoiden edessä on parin metrin valli kaikenlaisia kasseja, pusseja, laatikoita ja irtoroinaa, joten ikkunoiden lähelle ei edes pääse.

Ja eihän niitä käsitöitä voi välillä kaappiin laitta, kun tuotakin sohvalla lojuvaa viimevuonna aloitettua kasaa voi jatkaa vaikka ensivuonna

Vierailija
27/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken, minkä mies jättää tekemättä:

-eteisen naulakon liukuovi kiinni

-tuolit pöydän alle

-television sammuttaminen

-astiat tiskikoneeseen yöpöydän alta

-pikkulusikka tiskikoneeseen yöpöydältä (päivittäin...)

-valojen sammuttaminen huoneesta, jossa ei aikoihin kukaan ole

Mitähän vielä. Näiden lisäksi vielä kaikki ns. normaalit päivittäiset tehtävät, joita mies ei tee, kuten petaaminen, murujen pyyhkiminen, tavaroiden laittaminen paikoilleen. Varsinainen siivous on sitten vielä erikseen, ja sehän on myös minun tehtäväni.

Vierailija
28/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin tahallani roskia kissan raapimapuun taakse ja mies väitti että imuroi koko talon. Kun katsoin sinne niin siellä ne samat roskat olivat edelleen. Ärsyttävää todellakin!

Imuroikaa sitten itse, jos ei mikään koskaan riitä/kelpaa.

Juuri tätähän miehet harrastavat. "Kun ei mikään kelpaa, niin tee itse!" Ihan vaan, jotta ei tarvitsisi tehdä mitään.

Klassikkokiista. 

Nuo ovat vain ja ainoastaan makuasioita. Perussiisteyden taso jos on kovin erilainen, on vähän vaikea saada osapuolia lähentymään. Kummasti siisteydellä on kauhean iso painoarvo ihmissuhteissa. Siivoaminen on joskus jopa seksiä oleellisempaa. 

Mutta sopikaa yhdessä että imuroitte esim näkyvät paikat, niin sitten molemmat voi siihen sitoutua. Kumpikin tulee vastaan, asioista pitää olla päättämässä niin sitten niihin voi sitoutua. 

Mies ajattelee suhteen alussa että jees, nyt on monta kertaa viikossa seksiä, pidetään tämä taso nyt vaan. Paitsi että se muuttuu. 

Vierailija
29/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin tahallani roskia kissan raapimapuun taakse ja mies väitti että imuroi koko talon. Kun katsoin sinne niin siellä ne samat roskat olivat edelleen. Ärsyttävää todellakin!

Minä olen selittänyt miehelleni asunnon imuroinnin määritelmän. 

Lyhykäisyydessään se kuuluu näin:

Imurin suulake koskettaa jokaista neliösenttimetriä asunnon nähtävissä olevasta lattiapinta-alasta. Nähtävissä oleva lattiapinta-ala tarkoittaa kaikkea sellaista lattiapintaa jonka voi nähdä asettamalla itsensä asentoon jossa silmällä on vapaa pääsy lattiaan, siirtämättä muita kuin jäljempänä listattuja esineitä. Listausta en nyt tähän laita, tulee liian pitkä sepustus muuten.

Lisäksi olen selittänyt että imuri on valittu sen ominaisuuden mukaan, että se imee tehokkasti imuroitavan roskan 3cm suulakkeen ympäriltä. Ei siis ole mahdollista että imurointi vastaa imuroimisen määritelmää, mutta nurkassa on silti hiekkaa.

Tätä määritelmää silmälläpitäen imurointi on imurointia vasta silloin kun lattia on roskaton, sillä ei ole mahdollista edellä mainittujen seikkojen vuoksi että johonkin kohti lattiaa jää imuroimatonta roskaa.

Jos roskaa löytyy jostain, niin miehen on turha väittää että kyllä minä olen imuroinut, koska roska todistaa sen että näin ei ole tehty. 

Siksipä meillä ei käydä koskaan sitä keskustelua että onko nyt imuroitu, ja kuinka hyvin. Joko on imuroitu, tai ei ole. Ei ole olemassa mitään "kun mikään ei koskaan riitä eikä kelpaa, imuroi itse!"-itkuja.

Tässä asiassa on myös huomioitu leijailevat roskat, kuten vaikkapa eläimen karva, joka saattaa lehahtaa karkuun imuria, ja laskeutua jo imuroituun kohtaan, jolloin sitä ei lasketa imuroimattomuudeksi.

Vierailija
30/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja ihan mitä vaan tekee niin tarvitsee "apua", vaikka mulla olisi omat hommat kesken. Välillä siis vain seison vieressä ja ojennan vaikka mittanauhan, minkä hän saisi kyllä itse otettua.... Ihan ajanhukkaa on.

Vierailija
31/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinpäin menee meillä. Minä sotken kun laitan ruokaa, tai teen jotain muuta yhteistä asiaa. Mies sitten siivoilee sitä mukaa kun siivottavaa syntyy. Ihana kun proggiksen jälkeen on jo heti siistiä!

Jos taas teen jotain ihan omaa, esim. askartelen jotain, niin siivoan kyllä itse. 

Vierailija
32/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mies on viimeisen päälle pedantti. Oppinut kotoa. Sopii minulle mainiosti. Korjaa tarvittaessa minunkin jälkeni tekemättä siitä numeroa.

Vierailija
33/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imurin suulake koskettaa jokaista neliösenttimetriä asunnon nähtävissä olevasta lattiapinta-alasta. Nähtävissä oleva lattiapinta-ala tarkoittaa kaikkea sellaista lattiapintaa jonka voi nähdä asettamalla itsensä asentoon jossa silmällä on vapaa pääsy lattiaan, siirtämättä muita kuin jäljempänä listattuja esineitä. Listausta en nyt tähän laita, tulee liian pitkä sepustus muuten.

Lisäksi olen selittänyt että imuri on valittu sen ominaisuuden mukaan, että se imee tehokkasti imuroitavan roskan 3cm suulakkeen ympäriltä. Ei siis ole mahdollista että imurointi vastaa imuroimisen määritelmää, mutta nurkassa on silti hiekkaa.

Tätä määritelmää silmälläpitäen imurointi on imurointia vasta silloin kun lattia on roskaton, sillä ei ole mahdollista edellä mainittujen seikkojen vuoksi että johonkin kohti lattiaa jää imuroimatonta roskaa.

Jos roskaa löytyy jostain, niin miehen on turha väittää että kyllä minä olen imuroinut, koska roska todistaa sen että näin ei ole tehty. 

Siksipä meillä ei käydä koskaan sitä keskustelua että onko nyt imuroitu, ja kuinka hyvin. Joko on imuroitu, tai ei ole. Ei ole olemassa mitään "kun mikään ei koskaan riitä eikä kelpaa, imuroi itse!"-itkuja.

Tässä asiassa on myös huomioitu leijailevat roskat, kuten vaikkapa eläimen karva, joka saattaa lehahtaa karkuun imuria, ja laskeutua jo imuroituun kohtaan, jolloin sitä ei lasketa imuroimattomuudeksi.

APUA!

Vierailija
34/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätähän miehet harrastavat. "Kun ei mikään kelpaa, niin tee itse!" Ihan vaan, jotta ei tarvitsisi tehdä mitään.

Klassikkokiista. 

Nuo ovat vain ja ainoastaan makuasioita. Perussiisteyden taso jos on kovin erilainen, on vähän vaikea saada osapuolia lähentymään. Kummasti siisteydellä on kauhean iso painoarvo ihmissuhteissa. Siivoaminen on joskus jopa seksiä oleellisempaa. 

Mutta sopikaa yhdessä että imuroitte esim näkyvät paikat, niin sitten molemmat voi siihen sitoutua. Kumpikin tulee vastaan, asioista pitää olla päättämässä niin sitten niihin voi sitoutua. 

Mies ajattelee suhteen alussa että jees, nyt on monta kertaa viikossa seksiä, pidetään tämä taso nyt vaan. Paitsi että se muuttuu. 

Osaatko lukea?

Vierailija
35/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kaiken, minkä mies jättää tekemättä:

-eteisen naulakon liukuovi kiinni

-tuolit pöydän alle

-television sammuttaminen

-astiat tiskikoneeseen yöpöydän alta

-pikkulusikka tiskikoneeseen yöpöydältä (päivittäin...)

-valojen sammuttaminen huoneesta, jossa ei aikoihin kukaan ole

Mitähän vielä. Näiden lisäksi vielä kaikki ns. normaalit päivittäiset tehtävät, joita mies ei tee, kuten petaaminen, murujen pyyhkiminen, tavaroiden laittaminen paikoilleen. Varsinainen siivous on sitten vielä erikseen, ja sehän on myös minun tehtäväni.

Mikron luukku kiinni ja se kupu sinne sisään! Tämä ei meillä onnistu MILLÄÄN.

Vierailija
36/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

APUA!

Mun mielestä hauska! :D Ja loppuu se laistaminen laiskuuden vuoksi, ja jallittaminen ja oman syyllisyyden  häivyttäminen ja toisen syyksi laittaminen :D

Vierailija
37/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain eilen palautetta siitä, että mua ei kuulemma enää kiinnosta tehdään mitään projekteja tässä kämpässä ja pihassa (asutaan siis okt). Kyse ei ole että ei kiinnosta, mutta mä en enää lähde mitenkään mukaan noihin miehen AINA kesken jääviin projekteihin, jotka mun sit pitää saattaa loppuun. Esimerkki: mies halusi vaihtaa eteisen jalkalistat pojan rippijuhliin. niitä on nyt kolmesta seinästä kahdelle vaihdettu, yksi on ilman. Juhlat oli syyskuussa 2020. Eli mä valitsen ne projektit, jotka minusta on tarpeellisia ja aikatulutan ne niin, että saan me myös itse sitten tehtyä ihan loppuun saakka.  

Vierailija
38/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä vastauksissa näkyy aika tarkasti naisen määrittelevän mikä se normaali siisteystaso on ja täsmälleen eriteltynä kuinka se tulee hoitaa.

En yhtään ihmettele jos aikuinen ihminen laittaa vastaan kun pidetään ihan kakarana jota tulee kädestä pitäen ojentaa.

Pikkulusikka yöpöydältä päivittäin tiskikoneeseen? 😳 Oikeesti, ketä se siinä haittaa? Tai jos joku nurkka jää imuroimatta?

Itsellä on miehet olleet usein niitä siistimpiä, jotka pitävät kämppänsä tiptop, mutta ei kukaan ole tullut ojentamaan miten päin astiat tiskikoneeseen tai kulkeneet perässä imuroidessani sen takia että saa mäkättää kun nyt unohtui joku. Kunhan tulee tehdyksi.

Jos näkemykset eroavat kovasti toisistaan, niin eikö tulisi tehdä joku kompromissi, eikä jyrätä sitä omaa kulmaa?

Vois elämä helpottua.

Vierailija
39/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä vastauksissa näkyy aika tarkasti naisen määrittelevän mikä se normaali siisteystaso on ja täsmälleen eriteltynä kuinka se tulee hoitaa.

En yhtään ihmettele jos aikuinen ihminen laittaa vastaan kun pidetään ihan kakarana jota tulee kädestä pitäen ojentaa.

Pikkulusikka yöpöydältä päivittäin tiskikoneeseen? 😳 Oikeesti, ketä se siinä haittaa? Tai jos joku nurkka jää imuroimatta?

Itsellä on miehet olleet usein niitä siistimpiä, jotka pitävät kämppänsä tiptop, mutta ei kukaan ole tullut ojentamaan miten päin astiat tiskikoneeseen tai kulkeneet perässä imuroidessani sen takia että saa mäkättää kun nyt unohtui joku. Kunhan tulee tehdyksi.

Jos näkemykset eroavat kovasti toisistaan, niin eikö tulisi tehdä joku kompromissi, eikä jyrätä sitä omaa kulmaa?

Vois elämä helpottua.

Ja tätä sinä jaksat jankuttaa. Kyse on siitä että jättää tavarat lojumaan. Minkään siisteyskäsityksen mukaan se ei ole normaalia. Ei ne kirurgitkaan leikkausta aloita sillä, että miettivät "missäs minä leikkasin viimeksi".

Vierailija
40/144 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois elämä helpottua.

Ja tätä sinä jaksat jankuttaa. Kyse on siitä että jättää tavarat lojumaan. Minkään siisteyskäsityksen mukaan se ei ole normaalia. Ei ne kirurgitkaan leikkausta aloita sillä, että miettivät "missäs minä leikkasin viimeksi".

.... "Mutta kun MINÄ olen tässäkin oikeassa" 😂

Jos kotisi vaatii kirurgisen operaation siisteystasoa, niin sääli tosiaan kumppaniasi.