Onko teilläkin niin että mies tekee jonkun homman ja jättää sotkut kumppanin siivottavaksi?
Raivostuttavaa... En taatusti siivoa pois tämänkertaisen proggiksen sotkuja 👿.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä vastauksissa näkyy aika tarkasti naisen määrittelevän mikä se normaali siisteystaso on ja täsmälleen eriteltynä kuinka se tulee hoitaa.
En yhtään ihmettele jos aikuinen ihminen laittaa vastaan kun pidetään ihan kakarana jota tulee kädestä pitäen ojentaa.
Pikkulusikka yöpöydältä päivittäin tiskikoneeseen? 😳 Oikeesti, ketä se siinä haittaa? Tai jos joku nurkka jää imuroimatta?Itsellä on miehet olleet usein niitä siistimpiä, jotka pitävät kämppänsä tiptop, mutta ei kukaan ole tullut ojentamaan miten päin astiat tiskikoneeseen tai kulkeneet perässä imuroidessani sen takia että saa mäkättää kun nyt unohtui joku. Kunhan tulee tehdyksi.
Jos näkemykset eroavat kovasti toisistaan, niin eikö tulisi tehdä joku kompromissi, eikä jyrätä sitä omaa kulmaa?
Vois elämä helpottua.
Ja tätä sinä jaksat jankuttaa. Kyse on siitä että jättää tavarat lojumaan. Minkään siisteyskäsityksen mukaan se ei ole normaalia. Ei ne kirurgitkaan leikkausta aloita sillä, että miettivät "missäs minä leikkasin viimeksi".
En usko, että miehet ihan kiusatakseen ovat olematta täydellisiä.
Itse olen tosi hajamielinen nainen, aina joku projekti kesken jossain ja mä en vaan aina muista ja tajua mitä kaikkea jää levälleen. Ikävä kuunnella mäkätystä kun nyt jäi vasara keittiönpöydälle ihan kuin tahallaan olisin idiootti, tottakai mä tiedän sen ettei se siihen kuulu! Mä en yksinkertaisesti itse vaan näe sitä kaaosta minkä jätän jälkeeni kun on mieli jo muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen kaiken, minkä mies jättää tekemättä:
-eteisen naulakon liukuovi kiinni
-tuolit pöydän alle
-television sammuttaminen
-astiat tiskikoneeseen yöpöydän alta
-pikkulusikka tiskikoneeseen yöpöydältä (päivittäin...)
-valojen sammuttaminen huoneesta, jossa ei aikoihin kukaan ole
Mitähän vielä. Näiden lisäksi vielä kaikki ns. normaalit päivittäiset tehtävät, joita mies ei tee, kuten petaaminen, murujen pyyhkiminen, tavaroiden laittaminen paikoilleen. Varsinainen siivous on sitten vielä erikseen, ja sehän on myös minun tehtäväni.
Mikron luukku kiinni ja se kupu sinne sisään! Tämä ei meillä onnistu MILLÄÄN.
Ei varmaan koska tuo on täysin turha ja typerä juttu. Laittakaa se kupu muualle mikron lähelle ettei sitä tarvitse venkslata koko ajan aina, kun on laittamassa ruokaa mikroon.
Vierailija kirjoitti:
Sitten miesnäkökulmaa, meillä vaimo ei koskaan
- vaihda auton öljyä, lisää tuulilasinnestettä tai ylipäätänsä mitään autoon liityvää
- asenna mitään lamppuja vaikeampaa kotona
- tee yhtään mitään remppaan liittyvää
- vaihda sulakkeita
- tee terassia
- korjaa mitään mikä vaatii työkaluja
- tyhjennä kaivoa roskistaYms yms, todella turhauttavaa kun kaiken joutuu tekemään itse
Oletko kysynyt ja halunnut opettaa vaimoasi näihin?
Musta on ollut vaan kiva kun mies on sanonut et "tuus katsoo miten tää juttu tehdään, niin osaat sen sitten itse". Ja sama toisinpäin.
Mutta ilman mäkätystä ja niin ettei pidä sitä toista tyhmempänå vaan sen takia ettei jotain osaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin tahallani roskia kissan raapimapuun taakse ja mies väitti että imuroi koko talon. Kun katsoin sinne niin siellä ne samat roskat olivat edelleen. Ärsyttävää todellakin!
Hommatkaa robotti-imuri/moppi. Loppuu tappelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin tahallani roskia kissan raapimapuun taakse ja mies väitti että imuroi koko talon. Kun katsoin sinne niin siellä ne samat roskat olivat edelleen. Ärsyttävää todellakin!
Imuroikaa sitten itse, jos ei mikään koskaan riitä/kelpaa.
Minä olen selittänyt miehelleni asunnon imuroinnin määritelmän.
Lyhykäisyydessään se kuuluu näin:
Imurin suulake koskettaa jokaista neliösenttimetriä asunnon nähtävissä olevasta lattiapinta-alasta. Nähtävissä oleva lattiapinta-ala tarkoittaa kaikkea sellaista lattiapintaa jonka voi nähdä asettamalla itsensä asentoon jossa silmällä on vapaa pääsy lattiaan, siirtämättä muita kuin jäljempänä listattuja esineitä. Listausta en nyt tähän laita, tulee liian pitkä sepustus muuten.
Lisäksi olen selittänyt että imuri on valittu sen ominaisuuden mukaan, että se imee tehokkasti imuroitavan roskan 3cm suulakkeen ympäriltä. Ei siis ole mahdollista että imurointi vastaa imuroimisen määritelmää, mutta nurkassa on silti hiekkaa.
Tätä määritelmää silmälläpitäen imurointi on imurointia vasta silloin kun lattia on roskaton, sillä ei ole mahdollista edellä mainittujen seikkojen vuoksi että johonkin kohti lattiaa jää imuroimatonta roskaa.
Jos roskaa löytyy jostain, niin miehen on turha väittää että kyllä minä olen imuroinut, koska roska todistaa sen että näin ei ole tehty.
Siksipä meillä ei käydä koskaan sitä keskustelua että onko nyt imuroitu, ja kuinka hyvin. Joko on imuroitu, tai ei ole. Ei ole olemassa mitään "kun mikään ei koskaan riitä eikä kelpaa, imuroi itse!"-itkuja.
Tässä asiassa on myös huomioitu leijailevat roskat, kuten vaikkapa eläimen karva, joka saattaa lehahtaa karkuun imuria, ja laskeutua jo imuroituun kohtaan, jolloin sitä ei lasketa imuroimattomuudeksi.
Saako lapsesi sitten peliaikaa kun se on imuroinut oma-aloitteisesti, eikä vaan silloin kun kalenterihälytys tulee?
Miten se mies tän imuroinnin määritteli, vai sun juttu pelkästään?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä vastauksissa näkyy aika tarkasti naisen määrittelevän mikä se normaali siisteystaso on ja täsmälleen eriteltynä kuinka se tulee hoitaa.
En yhtään ihmettele jos aikuinen ihminen laittaa vastaan kun pidetään ihan kakarana jota tulee kädestä pitäen ojentaa.
Pikkulusikka yöpöydältä päivittäin tiskikoneeseen? 😳 Oikeesti, ketä se siinä haittaa? Tai jos joku nurkka jää imuroimatta?Itsellä on miehet olleet usein niitä siistimpiä, jotka pitävät kämppänsä tiptop, mutta ei kukaan ole tullut ojentamaan miten päin astiat tiskikoneeseen tai kulkeneet perässä imuroidessani sen takia että saa mäkättää kun nyt unohtui joku. Kunhan tulee tehdyksi.
Jos näkemykset eroavat kovasti toisistaan, niin eikö tulisi tehdä joku kompromissi, eikä jyrätä sitä omaa kulmaa?
Vois elämä helpottua.
Ei sillä mitään väliä olekaan miten päin astiat on tiskikoneessa mikäli ne puhdistuvat. Vai kertoisitko mitä helppoa, hauskaa tai mukavaa on siinä että odottelet reilun tunnin että astianpesukone on pessyt astiat vain huomataksesi että jonkun pölvästin takia asitat ovat edelleen likaisia?
Näetkö eroa siinä ollenkaan, mahtuuko tiskikoneeseen 3 astiaa vai 30? Mikäli asialla ei ole kaksin kumppanin kanssa mitään väliä, niin kykenetkö näkemään että siläl voi olla väliä esim. 3-lapsisessa perheessä?
Vierailija kirjoitti:
- vaihda auton öljyä, lisää tuulilasinnestettä tai ylipäätänsä mitään autoon liityvää
- vaihda sulakkeita
- tee terassia
- tyhjennä kaivoa roskistaYms yms, todella turhauttavaa kun kaiken joutuu tekemään itse
Onko nämä kaikki ihan päivittäisiä hommia, tai edes viikottaisia? Asun nyt yksin omakotitalossa, eli kaiken teen yksin. Aika vähän on noita ns miesten hommia, vaikka autokin löytyy. Ja eron jälkeen ei työt juuri lisääntynyt, kerran viikossa jos ajaa nurmikon tai kolaa pihan. Aikaa menee puoli tuntia. Öljyjä en vaihda, kun en ala niitä käytettyjä öljyjä mihinkään kuskaamaan. Polttimot vaihdan ja nesteitä lisäilen tarvittaessa. Pientä remonttia teen talossa, isompiin sitten tilaan muualta. Harvalla miehelläkään kun on sähkö tai putkiasentajan koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vois elämä helpottua.
Minulla ei ainakaan ole ollut mieheni kanssa siivoamisesta riitaa, eikä kompromissejä ole tarvinnut tehdä. Puhdas on puhdasta, ja likainen likaista, eikä se ole mikään näkemysero josta tehdään kompromissi kun toinen ei viitsi, tai esittää ettei muka osaa. Meillä siivotaan kun on likaista, ja tehdään se niin että tulee puhdasta. Jotta jokin asia "tulee tehdyksi", niin se pitää ensin tehdä. Se että esittää tekevänsä asian ei vielä riitä siihen että asia on tosiasiassa tehty.
Esimerkkiä joka ei liity siivoamiseen asian ymmärtämisen helpottamiseksi;
Kun lähdet kotoa, ja suljet oven, niin se ovi on kiinni vasta kun se on oikeasti kiinni, eikä silloin kun se pikkuisen jää auki, vaikka työnsitkin sitä tarkoituksenasi oven kiinnimeno. Oven sulkemista ei ole tosiasiassa tehty, on vain oltu sulkevinaan.
T: imurointimäärittelijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois elämä helpottua.
Ja tätä sinä jaksat jankuttaa. Kyse on siitä että jättää tavarat lojumaan. Minkään siisteyskäsityksen mukaan se ei ole normaalia. Ei ne kirurgitkaan leikkausta aloita sillä, että miettivät "missäs minä leikkasin viimeksi".
En usko, että miehet ihan kiusatakseen ovat olematta täydellisiä.
Itse olen tosi hajamielinen nainen, aina joku projekti kesken jossain ja mä en vaan aina muista ja tajua mitä kaikkea jää levälleen. Ikävä kuunnella mäkätystä kun nyt jäi vasara keittiönpöydälle ihan kuin tahallaan olisin idiootti, tottakai mä tiedän sen ettei se siihen kuulu! Mä en yksinkertaisesti itse vaan näe sitä kaaosta minkä jätän jälkeeni kun on mieli jo muualla.
Miehelläni on tähän oiva keino. Hän tarkistaa aina jälkikäteen paikan jossa on hommia tehnyt. Jos on tehnyt keittiössä, niin tekemisen päätteeksi katsoo kaikki tasot että onko niillä jotain mitä käytti remppaamisessa. Sitten nostelee kaiken yhteen paikkaan pöydälle, ja keittiön läpikäytyään palauttaa paikoilleen. On vain laiskuutta jos ei viitsi opetella uusia tapoja, vaan kiusaa "hajamielisyydellään" muita.
Vierailija kirjoitti:
- vaihda sulakkeita
- tee terassia
Mitään näistä ei tehdä päivittäin, viikottain tai edes kerran kuussa. (Itse teen näistä useampaa). Terassit, rempat ja suuren osan autoasioista voi hoitaa ammattilaisella. Päivittäistä siivoamista ja toisen jälkien siivoamista ei voi ulkoistaa. Kyseessä siis oli jälkien siivoaminen. Jos teet nämä kaikki, mutta jätät niihin tarvittavat tarvikkeet lojumaan päiviksi tai viikoiksi, niin syytä parantaa tapasi. Peseekö vaimosi teillä pyykkiä päivittäin? Mitä, jos hän jättäisi pesuainepullot pitkin lattioita ja pyykit pinoihin ympäri kotia?
Mitä muuten teet päivittäin kotona? Mitä vaimosi? Onko päivittäiset askareet tasapainossa ja mahtaako vaimoasi turhauttaa tehdä kaikki itse?
- vaihda auton öljyä, lisää tuulilasinnestettä tai ylipäätänsä mitään autoon liityvää -meillä minä hoidan oman auton tekemällä itse, mies vie oman autonsa huoltoon jos edes polttimo on palanut
- asenna mitään lamppuja vaikeampaa kotona -asennustarvetta ei ole ollut millekään viimeisen 5v aikana, joten ihmettelen miten tätä on teillä päivittäin
- tee yhtään mitään remppaan liittyvää -meillä minä teen, tai teemme yhdessä.
- vaihda sulakkeita -ei tarvitse vaihtaa sulakkeita kun on nykyaikaiset vehkeet
- tee terassia -vaikea nähdä millainen piha on, jos terassia tehdään joka päivä lisää ja lisää
- korjaa mitään mikä vaatii työkaluja -Meillä mies ei osaa korjata mitään, minä osaan, ja korjaan
- tyhjennä kaivoa roskista mit kaivoa? porakaivoa? lattiakaivoa?
Ja näin miesnäkökulmasi onkin naisnäkökulma ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen selittänyt miehelleni asunnon imuroinnin määritelmän.
Lyhykäisyydessään se kuuluu näin:
Imurin suulake koskettaa jokaista neliösenttimetriä asunnon nähtävissä olevasta lattiapinta-alasta. Nähtävissä oleva lattiapinta-ala tarkoittaa kaikkea sellaista lattiapintaa jonka voi nähdä asettamalla itsensä asentoon jossa silmällä on vapaa pääsy lattiaan, siirtämättä muita kuin jäljempänä listattuja esineitä. Listausta en nyt tähän laita, tulee liian pitkä sepustus muuten.
Lisäksi olen selittänyt että imuri on valittu sen ominaisuuden mukaan, että se imee tehokkasti imuroitavan roskan 3cm suulakkeen ympäriltä. Ei siis ole mahdollista että imurointi vastaa imuroimisen määritelmää, mutta nurkassa on silti hiekkaa.
Tätä määritelmää silmälläpitäen imurointi on imurointia vasta silloin kun lattia on roskaton, sillä ei ole mahdollista edellä mainittujen seikkojen vuoksi että johonkin kohti lattiaa jää imuroimatonta roskaa.
Jos roskaa löytyy jostain, niin miehen on turha väittää että kyllä minä olen imuroinut, koska roska todistaa sen että näin ei ole tehty.
Siksipä meillä ei käydä koskaan sitä keskustelua että onko nyt imuroitu, ja kuinka hyvin. Joko on imuroitu, tai ei ole. Ei ole olemassa mitään "kun mikään ei koskaan riitä eikä kelpaa, imuroi itse!"-itkuja.
Tässä asiassa on myös huomioitu leijailevat roskat, kuten vaikkapa eläimen karva, joka saattaa lehahtaa karkuun imuria, ja laskeutua jo imuroituun kohtaan, jolloin sitä ei lasketa imuroimattomuudeksi.
Saako lapsesi sitten peliaikaa kun se on imuroinut oma-aloitteisesti, eikä vaan silloin kun kalenterihälytys tulee?
Miten se mies tän imuroinnin määritteli, vai sun juttu pelkästään?
Viimeksi kun kävin lapseni luona kylässä, niin ihan oli siisti kämppä. En niin kiinnitä toisten asuntoihin huomiota, koska en ole siivousfriikki tai likakammoinen. En tiedä hänen peliajoistaan, eikä ne minulle kuulu, aikuisen ihmisen asiat noin tarkasti.
Mies ei kiistänyt asunnon imuroinnin määritelmää, vaan oli ihan samaa mieltä, että sitähän se tarkoittaa, että poistetaan asunnon lattioilta roskat imurilla. En ymmärrä miksi pitäisi vääntää vuositolkulla, kun on helpompiakin tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätähän miehet harrastavat. "Kun ei mikään kelpaa, niin tee itse!" Ihan vaan, jotta ei tarvitsisi tehdä mitään.
Niin. Miksi kaikki pitäisi tehdä juuri niin kuin nainen haluaa? Tykkäisitkö, jos mies nalkuttaisi sinulle joka s**tanan asiasta? Esim. minä kyllä huomaan aina välillä asioita mitä puolisoni jättää puolitiehen, mutta enpä viitsi niistä nalkuttaa vaan jos se häiritsee minua, niin teen asian itse. Ei vaadi enempää vaivaa tai varsinkaan aikaa kuin asiasta mainitseminenkaan.
Vierailija kirjoitti:
- vaihda sulakkeita
- tee terassia
Ja näitähän tehdäänkin ihan alvariinsa...
Vierailija kirjoitti:
- vaihda sulakkeita
- tee terassia
Aina sama virsi töistä, jotka tehdään KERRAN ja sitten ne on tehty vs. päivittäiset työt :D :D :D Vai montako terassia sinä rakennat taloonne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- vaihda sulakkeita
- tee terassia
Onko nämä kaikki ihan päivittäisiä hommia, tai edes viikottaisia? Asun nyt yksin omakotitalossa, eli kaiken teen yksin. Aika vähän on noita ns miesten hommia, vaikka autokin löytyy. Ja eron jälkeen ei työt juuri lisääntynyt, kerran viikossa jos ajaa nurmikon tai kolaa pihan. Aikaa menee puoli tuntia. Öljyjä en vaihda, kun en ala niitä käytettyjä öljyjä mihinkään kuskaamaan. Polttimot vaihdan ja nesteitä lisäilen tarvittaessa. Pientä remonttia teen talossa, isompiin sitten tilaan muualta. Harvalla miehelläkään kun on sähkö tai putkiasentajan koulutusta.
Useita kertoja viikossa tulee tilanteita, joissa vaimo heittäytyy kädettömäksi "miesten töiden" osalta. Jos en tekisi niitä, niin tulisi joko erittäin kalliiksi teettää ulkopuolisella tai talo olisi jo kaatopaikkajätettä.
Vierailija kirjoitti:
Taas tällainen avaus missä syyllistetään miestä kaikesta.
Ei koko miessukupuolta, vaan vain omaa miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tätähän miehet harrastavat. "Kun ei mikään kelpaa, niin tee itse!" Ihan vaan, jotta ei tarvitsisi tehdä mitään.
Niin. Miksi kaikki pitäisi tehdä juuri niin kuin nainen haluaa? Tykkäisitkö, jos mies nalkuttaisi sinulle joka s**tanan asiasta? Esim. minä kyllä huomaan aina välillä asioita mitä puolisoni jättää puolitiehen, mutta enpä viitsi niistä nalkuttaa vaan jos se häiritsee minua, niin teen asian itse. Ei vaadi enempää vaivaa tai varsinkaan aikaa kuin asiasta mainitseminenkaan.
Jos minulle huomautetaan, että en pidä siitä, että teet tuon noin, minusta se olisi parempi näin, niin totta kai voisin miettiä sitä, että onko huomautus perusteltu ja aiheellinen. Sehän voi olla paljon parempi tapa tehdä asia. Silloin se tapa otetaan käyttöön, eikä itsepintaisesti jatketa puolison ärsyttämistä ottamatta huomautusta kuuleviin korviin.
- vaihda sulakkeita
- tee terassia
- tyhjennä kaivoa roskista
Yms yms, todella turhauttavaa kun kaiken joutuu tekemään itse