En ymmärrä mitä vaikeaa on laihtumisessa!
Kaikki ihmedietit, ihmekoneet (mm. ostostv), paastot - ei voi kuin nauraa!!
Siis miten vaikeaa se voi olla, että syö vähemmän kuin kuluttaa?? Ei se mitään ydinfysiikkaa ole!
En vain jaksa tajuta näitä "olen kokeillut ihan kaikkea, mutta mikään ei auta"-, tai "meidän suvussa on lihavuus geeneissä, siksi en laihdu"-ihmisiä, joita tuntuu pursuavan joka tuutista.
Ihan oikeasti, makkarat roskiin ja lenkille - ei se sen vaikeampaa ole!
Kommentit (148)
Kun tietää, kuinka paljon suunnilleen vuorokaudessa kaloreita kuluttaa, on hyvin helppo laskea, kuinka suuren kalorimäärän edestä suuhunsa ruokaa pistää. Vihanneksia, kasviksia, hedelmiä, salaattia voi syödä hyvin paljon enemmän kuin kalorimäärältään suurempia ruokia. Tai jos vaihtaa lihapasteijan (n. 500 kaloria) karjalanpiirakkaan, siinäkin on jo hyvin suuri ero.
Yhdessä hampurilaisateriassa on joku 1000 kaloria tai enemmänkin, joten ei mikään ihme jos laihduttaja valittaa olevansa nälkäinen syötyään aterian joka kalorimäärältään vastaa koko päivän kiintiötä. Sen sijaan kun syö vähäkalorisempaa ruokaa, sitä voi syödä pitkin päivää säännöllisin välein eikä nälkä tule ollenkaan, silti laihtuu.
joillakin ehkä jopa estävät sen.
Mutta olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Minulla on 20kg ylimääräistä ja se on ihan tasan tarkaan itsestäni kiinni. Syömällä terveellisemmin ja vähemmän painoa lähtee, hitaasti mutta varmasti. Muutaman kerran olen pudottanut noin 10 kg ilman mitään ihmedieettiä, mutta jotenkin se vain tulee aina takaisin.
Ne jotka väittävät ettei mikään auta, laskekaa kalorit. Jämptisti kaikki kalorit mitä päivän aikana syötte. Sitten vertaatte paljonka teidän iällä ja painolla keskimäärin kulutttaa. Jos sitten on selvästi kalorit miinuksella eikä mitään tapahdu, kannattaisikö käydä lääkärin puheilla?
Kerran kokeilin olla 3 viikkoa tiukasti ilman mitään herkkuja. Lisäksi liikuin kuutena päivänä viikossa hiki pintaan. Lopputulos: laihduin 0 kg. Sillä kertaa luovutin totaalisesti taas hetkeksi. Nyt on tavoite ensi kesässä. Yritän saada kilon pois kuussa, mutta tiukkaa tekee.
Hyvä esimerkki siitä, että vaikka tekee kaiken oikein, niin välttämättä mitään palkintoa ei saa. Siinä ei paljon auta moottorit eikä bensat.
Ja laihdut ilman nälkää
Mieluimmin syön kasviksia. Huonoja hiilareita pyrin välttämään nyt jo. En osta ikinä vaaleaa leipää enkä pullaa, pastan syön tummana jne.
kuvittelee kuvitteellisen esimerkin (lihapiirakka vs. karjalanpiirakka) olevan juuri hänelle konkreettiseksi tarkoitettu ateriaehdotus, niin ei mikään ihme, että on vaikea laihtua...
Kun ei tajuta, että se että on ylipainoa tarkoittaa automaattisesti, että elämä on yhtä lihapiirakan mussutusta. Kun ei todellakaan ole!! Koettakaa nyt tajuta, että ne vastaanne kävelevät läskit voi syödä ihan asiallista ravintoa. Ei kaikki ylipainoiset oli mitään surkimuksia, jotka pitäisi viedä Hanna Partaselle koulutettaviksi. Että voi voi, älä syö lihapiirakkaa. Kun totuus voi olla että se karkinmussuttaja voi löytyä sieltä hoikkien joukosta. Mun kaveri syö järkyttävät määrät makeaa (mun näkökulmasta, eli päivittäin kaikenlaista pullaa ja karkkia). Ja on silti laiha, koska ei vissiin sitten syö kunnon ruokaa kovin paljon. Kyllä sen naamasta näkeekin (huono ja harmaa iho, ja niin edelleen). Löisinpä vetoa, että minä olen läskeineni silti meistä se terveempi.
Mulle ikuiselle laihduttajalle kokeillu kaikenlaista ni karppaamalla olen tiputtanut 24 kg vuoden alusta. Yöipainoa vielä n.6 kg. Eikä nälkä vaivaa
"hyvin helppo laskea". Eihän siinä ihminen muuta teekään kun laskee kaloreita! Teet jotain ruokaa mikä ei ole laihdutuskirjassa, mistä sitä tietää miten paljon kaloreita siinä on? Ja voi video näitä viisastelijoita. Vai vaihtaa lihapiirakan karjalanpiirakkaan. Kuules, lihapiirakka tulee meillä vain mun kuolleen ruumiini yli. Enkä syö kyllä mitään karjalanpiirakkaakaan. Sehän on tosi turhaa ravintoa ja sitä paitsi kyllä siinäkin kaloreita piisaa.
kuvittelee kuvitteellisen esimerkin (lihapiirakka vs. karjalanpiirakka) olevan juuri hänelle konkreettiseksi tarkoitettu ateriaehdotus, niin ei mikään ihme, että on vaikea laihtua...
Ehkä sä syöt sit liian vähän sun elimistös on säästöliekillä
Sen takia se toimii. Opetetaan laskemaan kalorit, syömään niin paljon, että nälkä lähtee ja ryhmässä käyminen saa jaksamaan sen!
Ainoa temppu joka mulla toimii!
Aivan varmasti olen ollut! Esikoisen odotuksen aikana minulle tuli yli 20kg ja kyllä laihdutin jokaisen pois.
Enkä missään vaiheessa vieläkään ole nauranut lihaville, kuten joku jaksaa kokoajan väittää!
Rautalanka loppuu pian kesken, mutta sanotaan nyt vielä kerran:
eli minua ärsyttää ihmiset, jotka
- valittavat lihavuudestaan, ulkonäöstään, väsymyksestään etc. tekemättä asialle mitään
- väittävät, että on kokeillut ihan kaikkea, mutta ei vain laihdu
- "meillä on suvussa tämä ylipainoisuus, siksi en laihdu"
- ei ole aikaa, ei ole rahaa, huonot polvet jne. ymmärrän terveyssyyt toki, mutta varmasti joku liikuntamuoto löytyy (lähes) kaikille. Ja ainahan voi syödä vähemmän. En myöskään tarkoita, että vastasyntyneen vauvan kanssa pitäisi olla lenkillä, mutta kun lapsi on 5-vuotias ja raskauskilot on edelleen ja (teko)syynä aikapula, se ärsyttää.
Kaikki saa olla niin lihavia kuin haluaa, selittely ja valittaminen (jos ei siis tee asialle mitään!!) saa minut näkemään punaista! Elämä on valintoja.
Got it?
ap
Kun ei tajuta, että se että on ylipainoa tarkoittaa automaattisesti, että elämä on yhtä lihapiirakan mussutusta. Kun ei todellakaan ole!! Koettakaa nyt tajuta, että ne vastaanne kävelevät läskit voi syödä ihan asiallista ravintoa. Ei kaikki ylipainoiset oli mitään surkimuksia, jotka pitäisi viedä Hanna Partaselle koulutettaviksi. Että voi voi, älä syö lihapiirakkaa. Kun totuus voi olla että se karkinmussuttaja voi löytyä sieltä hoikkien joukosta. Mun kaveri syö järkyttävät määrät makeaa (mun näkökulmasta, eli päivittäin kaikenlaista pullaa ja karkkia). Ja on silti laiha, koska ei vissiin sitten syö kunnon ruokaa kovin paljon. Kyllä sen naamasta näkeekin (huono ja harmaa iho, ja niin edelleen). Löisinpä vetoa, että minä olen läskeineni silti meistä se terveempi.
enemmän kuin mitä kulutat, koska olet ylipainoinen. Siitä se ainoastaan on kiinni, ei mistään muusta. Vaikka söisi miten terveellistä ruokaa, mutta jos syö sitä enemmän kuin mitä elimistö kuluttaa, paino ei laske. Niin simppeliä se on.
Mullakin tuli nyt mieleeni, että kun mulla raskausaikana oli raskausdiabetes, niin minuthan lähetettiin ravitsemusterapeutin vastaanotolle. Siellä sitten selviteltiin perheen ruokatapoja, ja lopputulos oli se, että mitään korjattavaa ruokatavoissa ei ole. Olin kyllä tosi pettynyt, koska olisin tietysti halunnut raskausdiabeteksesta eroon, mutta mitään ei ollutkaan tehdävissä!
Tämän kokemuksen pohjalta minun on helppo uskoa, että joku syö aivan oikein, ja on silti lihava. Mietä on niin erilaisia. Mutta ainahan löytyy näitä, jotka kuvittelevat meidän kaikkien olevan samasta muotista valettuja.
Olen vaan huomannut, että noi äärimmäiset laihtarituotteet ei sovi mulle ollenkaan. Saan älyöttömiä mässäilykohtauksia jos yritän syödä niitä! Siinä olen karppien kanssa samaa mieltä, että ne on todella perseestä. En silti rupea mitään voita vetämään. Ja jos meillä ostetaan paketti paahtoleipää vuodessa (tuo mikä piiiiiitkästä aikaa ostettiin on ollut pakasteessa jo kolmatta viikkoa, niin kauan on sitä syöty), niin ehkä se ei mun ruokavaliota kaada.
12
laihtua pysyvästi, että käyvät Painonvartijoissa. Siellä oppii aika nopeasti tietämään, mitä ruokia kannattaa välttää ja mitä suosia, siellä myös neuvotaan terveelliseen ruokatapaan (lautasmalli) ja kannustetaan jäseniä kohti jokaisen omaa tavoitetta. Jos noudattaa PV:n ohjeita, ei kyllä voi olla laihtumatta! t. Herkutellen 1o kg hoikistunut
Siinä yhteydessä kannattaa mainita myös omasta kokemuksesta, sillä muutenhan siinä rivien välissä sanotaan, että se oma kokemus on yhtä kuin ympäristön lihavat.
Ja totta puhuen sinua käy sääliksi, kun kirjoittamasi perusteella sinulta ei liikene myötätuntoa ihmisille, joilla on toisenlaisia ongelmia kuin sinulla.
Mutta varmasti sinulla riittää ystäviä samanlaisistakin ihmisistä ihan tarpeeksi, joten tuskin kaipaat sääliäni.
Sanokaa mitä sanotte, mutta "syö vähemmän, liiku enemmän" pätee, oli geenit mitkä tahansa. Jokaisella onkin sitten itse selvitettävä, paljonko se vähemmän on. Kaikilla ei aineenvaihdunta toimi samalla vauhdilla jne.
Lihavat ovat selityksen maailmanmestareita.