Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Remppa vai muutto Suomi OFFICAL

Vierailija
21.08.2021 |

Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.

Alkumietteitä?

Kommentit (2482)

Vierailija
1761/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista muista asunnoista keskustelu on ollut aika maltillista, mutta tää Töölö on kai sitten niin järkky, että monella meni kuppi nurin.

Keskustelua riittää monta sivua :D

Mutta minustakin lopputulos oli todella KUMMALLINEN ja asunnon tilankäyttöä huonontava. Perheet toiveet jäivät toteutumatta. Kaksiosta piti tehdä kolmio, mutta tulikin yksiö. Lisäksi lapsi tungettiin ankeaan lasikäytävään ja olotila täyteen kaappeja. 

Markolla ei liene omia lapsia?

Minusta tämä Töölö oli mielenkiintoisin ja siksi jaksan keskustella! Ne aiemmat muutokset ovat olleet ihan ok, ja on ihan eri asia muokata kokonaista taloa kuin pientä epäkäytännöllistä asuntoa. Itse olisin sulattanut sen lasikopin jos se olisi tehty vaikka työtilaksi. Pieni makuuhuone kiinni 1. kerroksen ikkunassa on kyllä hirveä ratkaisu kelle tahansa.

Erittäin vaikea nähdä lasikoppia työtilanakaan. Parilla oli entisessä makuuhuoneessaan kunnon kokoinen työpöytä useammalla näytöllä, eikä sellaista mitenkään saa siihen koppiin mahtumaan. Vaikka käyttäisi pientä pöytää joka sinne ahdettiin, niin koppiin jäisi valtavasti hyödytöntä hukkatilaa.

Vierailija
1762/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko herätti upeasti asunnon tööläisen hengen eloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pilaavat kauniiden vanhojen talonjensa asuntonsa modernisoimalla ne näyttämään nykypäivän asunnoilta. Järkyttävää!

Vierailija
1764/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pilaavat kauniiden vanhojen talonjensa asuntonsa modernisoimalla ne näyttämään nykypäivän asunnoilta. Järkyttävää!

Samaa mieltä. Minusta asunnon sisä- ja ulkokuoren pitäisi jotenkin mätsätä keskenään, moni unohtaa tämän rempatessa. Ymmärrän kyllä modernisoinnin, jossa rakennetaan puuttuva vessa tai kylpyhuone, mutta jos sisus on 2020-lukua ja ulkokuori 1930-luvulta (tai 1970-luvulta) niin ei kiva.

Töölön asunnossakin on erkkeri, joten se kertoo selkeästi, mikä on alunperin suunniteltu olohuoneeksi.

Vierailija
1765/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tykkäsikö se töölön pariskunnan nainen siitä lopputuloksesta yhtään. Näytti siltä, että yökkää kohta :D

Mun mielestä oli ihan kivat ratkaisut, mutta ei se asunto lapsiperhekämppänä toimi noinkaan. Pari vuotta ja lapsi ei suostu isälleen kun omassa huoneessa on lasiseinät. Mutta sai vähän luksusta sinne ja siistimmän keittiön niin helpompi myydä.

Hämmentää oli myös uuden asunnon lapsen uusi huone, joka ei käytännössä edes ollut huone vaan käytävä. Siis mahtuiko tuohon huoneeseen vaatekaappien lisäksi esim sänky? Minusta näytti kyllä sellaiselta koirankopilta, että oksat pois. Noh, muuttobudjetti oli vaatimaton alle puoli miljoonaa.

Minulle jäi tuosta perheestä vähän sellainen kuva, että lapsen asema perheessä oli vähän niinkuin koiralla.  Ennen remppaa oli lohkottu parvi olkkarista ja pariskunta itse vallannut ainoan makuuhuoneen... Outoa.

Miksei he nukkuneet olkkarissa alkovissa ja lapsi olisi saanut sen huoneen? Eikä tuo eteisessä oleva keittiö nyt niiiiiin outo ole. Asuin itse tommosessa jo kasarilla. Ja esim Nykissä tuo on ihan tavallista.

Eteisessä oleva keittiö = Tupakeittiö. Mikä siinä on outoa?

Tupakeittiö on vastaava ratkaisu kuin nykyiset avokeittiöt, joissa keittiö ja olohuone (=tupa) on yhdistetty.

Nyt puheena olevassa ratkaisussa keittiö oli rakennettu käytännössä eteiseen.

Asuttiin ennen nykyistä taloa vuokralla 2015 valmistuneessa kerrostalokaksiossa, jossa tultiin sisään suoraan keittiöön. Että kyllä näitä mielenkiintoisia ratkaisuja löytyy uusistakin taloista.

En muutenkaan ymmärrä valitusta siinä Töölön asunnon lasikopista, ainakin itse olin näkevinäni verhot, jotka sai lasiseinän eteen.

Vierailija
1766/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinnehän se saatanan tepidariumi taas tuutattiin😵‍💫Mikä fiksaatio Markolla on tuohon peräreijän lämmittimeen…?

Mietin kovasti, että kummassa se porukka mielummin istuisi. Saunassa vai odottamassa omaa saunavuoroaan lauteille siinä lämmitetyllä alustalla. Huoh, ei toi tilankäyttömielessä ihan putkeen mennyt, kun saunasta tuli yhden tai max kahden ihmisen koirankoppi.

Juuri näin. Siinäkö sitten esim. perheen teinitytöt istuvat rivissä katsomassa, kun vanhemmat peseytyvät vastapäätä olevissa suihkussa tai toisinpäin. Tai tosiaan istuvat odottelemassa pääsyä saunaan, jonne mahtuu yksi, max. kaksi ihmistä kerrallaan (ja kyseessä kuitenkin kaksikerroksinen omakotitalo!). Ei nyt ihan putkeen mennyt tämä homma.

Tuskin käyvät isänsä kanssa suihkussa, mutta minä ainakin istun monesti kotona käydessä suihkutilassa penkillä kun saunakaveri (äiti tai siskot) pesee hiuksia koska on vain yksi suihku, mikä siinä on outoa? Välttämättä saunassa ei jaksa enää olla pidempään tai sitten jos ei esimerkiksi lämmitä saunaa ollenkaan ja antaa hoitoaineen vaikuttaa hiuksissa niin kivahan se on istua lämmitetyllä tasolla.

Vierailija
1767/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen asuu missä haluaa ja mihin on varaa tai minne työt pakottaa.

Lähinnä tässä kritisoitiin sitä, että jotkut asuu ihan liian ahtaasti ja liian kalliilla keskustassa kun elämän laatu saattaisi olla parempi jossain muualla. Että vaikka kuinka ahdasta ja hankalaa olisi pidetään kiinni trendikkäistä osoitteista ja koulupiireistä.

Mielestäni tämä johtuu ajattelun kapeudesta ja ennakkoluuloista. Ei vaan uskota tai haluta uskoa, että hyviä asuinpaikkoja on muuallakin.

Onko koskaan tullut mieleesi, että näillä sinun mielestäsi " ahtaasti" asuville elämän laatu tarkoittaa jotain muuta kuin sinulle? Nythän on sitä paitsi muotia välttää tuhlausta ja kerskakuliutusta ja jo ekologisista syistä asua tiiviimmin.

Itse olen asunut niin Töölössä kuin Kirkkonummellakin ja nykyinen asuinpaikka on länsirannikolla ja pystyn näkemään eri valintojen hyvät puolet. Viihdyin hyvin myös Helsingin keskustassa.

No tälle perheelle se elämän laatu ei kuitenkaan löytynyt tuosta ahtaasta kodista

Eri

Joo, nehän halusivat sinne isoon paritaloon Espoon lähiöön. Eiku...

Ehkäpä he lopulta valitsikin sen? Molemmat tykästyi asuntoon ja nainenhan suorastaan kaipasi keskustan hälystä luonnon äärelle.

Aivan huikea ero paitsi hinnassa, myös asumisen tasossa kun olisivat saaneet reilusti tilaa paitsi makuuhuoneiksi, myös työ- ja vieraskäyttöön, saunan, parvekkeen ja terassin grillausmahdollisuuksineen sekä koiralle kunnon ulkoilualueen heti takapihalta.

Se on hornan tuutissa, se talo.

Vierailija
1768/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SURKEA NORDEAN MAINOS kirjoitti:

Miksi Suomiversiossa on 'miehenä' ylipainoinen hapsutukka? Nainen on ihan ok, muttei lähelläkään Vancouver-version Jilliania. Myös Todd on hoikka komea mies verrattuna Suomiversion pellehermanniin.

Todd on komea myönnetään, ja siksi varmaan valittukin rooliinsa. Mutta Todd Talbot on ammattiNÄYTTELIJÄ.  Valmistunut teatterikoulusta, tehnyt sen jälkeen 20v teatterihommia, tunnettu TV-sarjasta ym . Ammattivälittäjät tekee hänelle taustatyön ja hän vain näyttelee välittäjää.

Toisessa artikkelissa tästä sarjasta Love It or List It sanottiin, ettei kaikki ohjelmassa esitellyt asunnot olleet edes oikeasti myynnissä mutta kun olivat muuten ns sopivia niin esiteltiin silti muka vaihtoehtoina. Bo-firman tarjolla oleva valikoima voi olla todellakin pieni, mutta ehkä ne on todella myynnissä, ehkä ei.

Luin toisaalla että Todd on oikeasti kiinteistövälittäjä. Näytteleminen on harrastus tai sivutyö.

Vierailija
1769/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinnehän se saatanan tepidariumi taas tuutattiin😵‍💫Mikä fiksaatio Markolla on tuohon peräreijän lämmittimeen…?

Mietin kovasti, että kummassa se porukka mielummin istuisi. Saunassa vai odottamassa omaa saunavuoroaan lauteille siinä lämmitetyllä alustalla. Huoh, ei toi tilankäyttömielessä ihan putkeen mennyt, kun saunasta tuli yhden tai max kahden ihmisen koirankoppi.

Juuri näin. Siinäkö sitten esim. perheen teinitytöt istuvat rivissä katsomassa, kun vanhemmat peseytyvät vastapäätä olevissa suihkussa tai toisinpäin. Tai tosiaan istuvat odottelemassa pääsyä saunaan, jonne mahtuu yksi, max. kaksi ihmistä kerrallaan (ja kyseessä kuitenkin kaksikerroksinen omakotitalo!). Ei nyt ihan putkeen mennyt tämä homma.

Tuskin käyvät isänsä kanssa suihkussa, mutta minä ainakin istun monesti kotona käydessä suihkutilassa penkillä kun saunakaveri (äiti tai siskot) pesee hiuksia koska on vain yksi suihku, mikä siinä on outoa? Välttämättä saunassa ei jaksa enää olla pidempään tai sitten jos ei esimerkiksi lämmitä saunaa ollenkaan ja antaa hoitoaineen vaikuttaa hiuksissa niin kivahan se on istua lämmitetyllä tasolla.

Se on outoa, että joku kylpee ja peseytyy äitinsä ja siskojensa kanssa.

Vierailija
1770/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tykkäsikö se töölön pariskunnan nainen siitä lopputuloksesta yhtään. Näytti siltä, että yökkää kohta :D

Mun mielestä oli ihan kivat ratkaisut, mutta ei se asunto lapsiperhekämppänä toimi noinkaan. Pari vuotta ja lapsi ei suostu isälleen kun omassa huoneessa on lasiseinät. Mutta sai vähän luksusta sinne ja siistimmän keittiön niin helpompi myydä.

Hämmentää oli myös uuden asunnon lapsen uusi huone, joka ei käytännössä edes ollut huone vaan käytävä. Siis mahtuiko tuohon huoneeseen vaatekaappien lisäksi esim sänky? Minusta näytti kyllä sellaiselta koirankopilta, että oksat pois. Noh, muuttobudjetti oli vaatimaton alle puoli miljoonaa.

Minulle jäi tuosta perheestä vähän sellainen kuva, että lapsen asema perheessä oli vähän niinkuin koiralla.  Ennen remppaa oli lohkottu parvi olkkarista ja pariskunta itse vallannut ainoan makuuhuoneen... Outoa.

Miksei he nukkuneet olkkarissa alkovissa ja lapsi olisi saanut sen huoneen? Eikä tuo eteisessä oleva keittiö nyt niiiiiin outo ole. Asuin itse tommosessa jo kasarilla. Ja esim Nykissä tuo on ihan tavallista.

Tupakeittiö on vastaava ratkaisu kuin nykyiset avokeittiöt, joissa keittiö ja olohuone (=tupa) on yhdistetty.

Asuttiin ennen nykyistä taloa vuokralla 2015 valmistuneessa kerrostalokaksiossa, jossa tultiin sisään suoraan keittiöön. Että kyllä näitä mielenkiintoisia ratkaisuja löytyy uusistakin taloista.

En muutenkaan ymmärrä valitusta siinä Töölön asunnon lasikopista, ainakin itse olin näkevinäni verhot, jotka sai lasiseinän eteen.

Joo onneksi siinä oli ne verhot. Mutta asuinhuoneillakin on jotain määräyksiä, esim koon suhteen. Vaikka tuo ei varsinainen huone olekaan, on se olevinaan sellainen. Eihän siellä voi riittää ilmakaan.

Vierailija
1771/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöveljekset on hyvä sarja!

Vierailija
1772/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tässä kritisoitiin sitä, että jotkut asuu ihan liian ahtaasti ja liian kalliilla keskustassa kun elämän laatu saattaisi olla parempi jossain muualla. Että vaikka kuinka ahdasta ja hankalaa olisi pidetään kiinni trendikkäistä osoitteista ja koulupiireistä.

Mielestäni tämä johtuu ajattelun kapeudesta ja ennakkoluuloista. Ei vaan uskota tai haluta uskoa, että hyviä asuinpaikkoja on muuallakin.

Onko koskaan tullut mieleesi, että näillä sinun mielestäsi " ahtaasti" asuville elämän laatu tarkoittaa jotain muuta kuin sinulle? Nythän on sitä paitsi muotia välttää tuhlausta ja kerskakuliutusta ja jo ekologisista syistä asua tiiviimmin.

Itse olen asunut niin Töölössä kuin Kirkkonummellakin ja nykyinen asuinpaikka on länsirannikolla ja pystyn näkemään eri valintojen hyvät puolet. Viihdyin hyvin myös Helsingin keskustassa.

Onko kukaan miettinyt sen koiran elämänlaatua? Tai sen lapsen? Pariskunta asukoon keskenään vaikka 12 neliön kopissa, mutta tuossa yhtälössä on muitakin. Ihan hirveää hankkia tuollainen keskikokoinen metsästyskoira keskustakopperoon,

Vierailija
1773/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on outoa, että joku kylpee ja peseytyy äitinsä ja siskojensa kanssa.

Mikä siinä on outoa, kaikkien tulisi käydä siis eri aikaan saunassa vai mitä ihmettä? Melkoinen sähkönkulutus jos viisi ihmistä saunoo peräkkäin koska on outoa käydä perheen kanssa saunassa.

Vierailija
1774/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni se Töölö oli aika symppis mutta ei kolmelle hengelle, yksin asuva tai pariskunta. Mutta mielestäni lopputulos oli kiva.

Tähän mennessä suosikkiremonttini on se nyt ruutu+ näkyvä jakso. Siitä todella tykkäsin.

Vierailija
1775/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan miettinyt sen koiran elämänlaatua? Tai sen lapsen? Pariskunta asukoon keskenään vaikka 12 neliön kopissa, mutta tuossa yhtälössä on muitakin. Ihan hirveää hankkia tuollainen keskikokoinen metsästyskoira keskustakopperoon,

Mistä tuedät kuinka paljon koira on Helsingissä? Ja tuosta on kävelymatka Rajasaareen.

Vierailija
1776/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä verhojakaan tarvitsisi käyttää, kun kukaan ei kuitenkaan siellä kopissa viihdy? Nukkumiseen asunnon huonoin paikka sänky kiinni vilkkaasti liikennöidyn meluisan kadun puoleisessa ulkoseinässä.

Vierailija
1777/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo onneksi siinä oli ne verhot. Mutta asuinhuoneillakin on jotain määräyksiä, esim koon suhteen. Vaikka tuo ei varsinainen huone olekaan, on se olevinaan sellainen. Eihän siellä voi riittää ilmakaan.

Nykyään asuntoilmoituksissa törmää siihen, että yksiöön on rakennettu ikkunaton pieni makuuhuone, ja asuntoa kaupataan kaksiona. Vaikka makuutila onkin erotettu seinillä ja ovella, ei sitä pitäisi laskea erilliseksi huoneeksi, koska siinä ei ole ikkunaa. En tosin ole perehtynyt, onko tästä jotain määräyksiä olemassa. Itse pidän sitä harhaanjohtavana mainontana, vaikka totuus tietysti paljastuu kuvista ja pohjapiirroksesta.

Vierailija
1778/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jengi rakentaa isoja saunoja jos siellä ei saa saunoa kenenkään kanssa? Silloinhan riittäisi vaan joku pieni sauna. Mä käyn saunassa yksin, äidin kanssa tai sitten uimahallissa aika monen muun kanssa. Ei hävetä. Mökillä saunotaan sitten vaikka millaisessa kaveriporukassa.

Vierailija
1779/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annen pitäisi tarjota huonompia kämppiä, että jonkun olisi joskus valittava Markon remppa. Kummallista, kun kukaan ei valitse remppaa. Sisustusarkkitehti ehkä vaihtoon? Ja tosi-tosi edullinen remppa, joka perustuisi oivalluksiin tilankäytöstä, eikä ihme buduaari-tunnelmiin tavarapaljouksineen. Marko kuitenkin henkilönä sopii tähän: taitava sanankäyttäjä, itsevarma ja hauska kovaäänisine nauruineen.

Tässä ohjelmassa on kyse piilomainonnasta. Ohjelmassa mainostetaan bo-toimistoa ja markoa, kaikki tämä "valitsetteko rempan vai muuton" on teatteria eikä siksi ole mitään väliä vaikka Anne tarjoaisi pariskunnalle ostettavaksi presidentinlinnaa: sekin olisi pelkkää teatteria.

Vierailija
1780/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jengi rakentaa isoja saunoja jos siellä ei saa saunoa kenenkään kanssa? Silloinhan riittäisi vaan joku pieni sauna. Mä käyn saunassa yksin, äidin kanssa tai sitten uimahallissa aika monen muun kanssa. Ei hävetä. Mökillä saunotaan sitten vaikka millaisessa kaveriporukassa.

tossa oli pieni sauna

Ketju on lukittu.