Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppa vai muutto Suomi OFFICAL

Vierailija
21.08.2021 |

Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.

Alkumietteitä?

Kommentit (2482)

Vierailija
1781/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Markon suunnittelma on ihan älytön. Kuten sanottua, keittiö hankalassa paikassa ja ruokailutila suhteessa ihan liian iso. Kaapeilla vuorattu olkkari tympeä. Kukaan tolkullisinen ei laita lasta tuollaiseen ihme akvaarioon. Lasiseinä on täysin hyödytön ja varmasti haittaa myyntiä. 460 ke on ihan liikaa 1. kerroksen asunnosta meluisan kadun varrelta.

Me asutaan pari kilsaa keskustasta 50-luvun kämpässä. 60,5 neliötä. Hyvin tähän mahtuu kaksi aikuista ja vauva. Meillä on kaksi makuuhuonetta, osin avoin pieni keittiö ja olohuone, jossa on myös seinälle taittuva ruokapöytä. Erittäin hiljaista, ei kuulu jokainen naapurin pieru todellakaan. Makkarit on toki pienet, meillä on omassa siro sänky ja lukunurkka lapsen vuoteen lisäksi. Toinen makkari on työ- ja kirjastotilaa. Ja isommat nämä on kuin uudiskohteissa (vrt vaikka Tuusulan asuntomessut), joissa tuntuu olevan tosi pienet makuuhuoneet. Hyvät ulkoilumaastot vieressä - ja kaavalla suojellut toisin kuin esim Espoossa tai Vantaalla, jossa melkein mikä tahansa metsä saattaa hävitä yhtäkkiä kerrostalojen edestä (tämäkin omakohtaisesti koettu).

Meillä on työt stadissa, etätyö ei meidän alalla onnistu. Samoin kaikki läheiset. Ei meidän arvoihin oikein kuulu tarpeettoman leveästi asuminen ja kahdella autolla ajelu. Olen myös elänyt niin, että työmatkaan meni yli tunti päivässä. Ei ikinä enää, nykyinen 7 min pyöräillen on optimi. Olen myös asunut kuolevassa pikkukaupingissa - keskustassa vaappui muutama mummo, kaikki palvelut hehtaariostareilla motarin varrella, ihmisten kiinnostuksen kohteina autot ja jääkiekko, muukalaisvihamielisyyttä ja kamalan perinteiset arvot. Ei minua varten, vaikka tilaa oli, tunnelma kuristi ja ahdisti.

Lapsen kasvaessa muutetaan varmaan vähän pohjoiseen, niin saadaan isompi kolmio. Okt pihoineen ja ylläpitoineen on ihan painajainen, ei ole mitään kiinnostusta sellaiseen. Hyvähän se on, että on monenlaiseen makuun vaihtoehtoja tässä suuressa maassa. Mutta ei toisten valinnoista tarvitse puhua rumasti.

Onpa harvinaisen fiksusti kirjoitettu kommenti! Jokaisella on ne omat mieltymykset, toiveet ja tarpeet. Itse olen hurahtanut puutarhanhoitoon ja asuminen kaupungin keskustassa pienessä asunnossa perheellisenä tekisi minut hulluksi. Mutta ei minulla ole mitään syytä halveksia niitä, joille se sopii. Jokainen tavallaan ja onneksi emme ole mikään Pohjois-Korea, vaan jokainen saa järjestää sen elämänsä miten parhaiten tykkää. Hyvä vaan että ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä! Riittääpä paremmin eri vaihtoehtoja, kun kaikki ei halua samaa.

Vierailija
1782/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko sopiva tähän tyypinä? Ite täysin eri mieltä, persoonana jämähtänyt jonnekin Inno vuosillee, järkyttävää tekonaurua, epäsiisti olemus. Ammattitaito kyseenalainen, kun näitä katsellut. Luulisi ammattisuunnittelijan osaavan suunnitella remontti budjetin mukaan, eikä yllättyä kantavista seinistä tai kustannuksista, joita tulee putkien siirrosta. Järkyttävin on ehkä ollut tämä Töölöön kämppä ja se lämmitetty penkki ja pieni sauna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen asuu missä haluaa ja mihin on varaa tai minne työt pakottaa.

Lähinnä tässä kritisoitiin sitä, että jotkut asuu ihan liian ahtaasti ja liian kalliilla keskustassa kun elämän laatu saattaisi olla parempi jossain muualla. Että vaikka kuinka ahdasta ja hankalaa olisi pidetään kiinni trendikkäistä osoitteista ja koulupiireistä.

Mielestäni tämä johtuu ajattelun kapeudesta ja ennakkoluuloista. Ei vaan uskota tai haluta uskoa, että hyviä asuinpaikkoja on muuallakin.

Onko koskaan tullut mieleesi, että näillä sinun mielestäsi " ahtaasti" asuville elämän laatu tarkoittaa jotain muuta kuin sinulle? Nythän on sitä paitsi muotia välttää tuhlausta ja kerskakuliutusta ja jo ekologisista syistä asua tiiviimmin.

Itse olen asunut niin Töölössä kuin Kirkkonummellakin ja nykyinen asuinpaikka on länsirannikolla ja pystyn näkemään eri valintojen hyvät puolet. Viihdyin hyvin myös Helsingin keskustassa.

Onko kukaan miettinyt sen koiran elämänlaatua? Tai sen lapsen? Pariskunta asukoon keskenään vaikka 12 neliön kopissa, mutta tuossa yhtälössä on muitakin. Ihan hirveää hankkia tuollainen keskikokoinen metsästyskoira keskustakopperoon,

Mistä tuedät kuinka paljon koira on Helsingissä? Ja tuosta on kävelymatka Rajasaareen.

Missä muualla se koira olis? Vai oliko koirakin erokoira ja vuoroviikoin Töölössä? Moni ihminen ajattelee, että riittää että koira pääsee lenkille ulos ja siten nauttii kerrostalokopperoisessa asumisesta vaikka tilaa liikkua ja leikkiä ei sisällä ole lainkaan. Suurimman osan päivästä se koira viettää sisällä eikä vaikka siellä Rajasaaressa.

Vierailija
1784/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jengi rakentaa isoja saunoja jos siellä ei saa saunoa kenenkään kanssa? Silloinhan riittäisi vaan joku pieni sauna. Mä käyn saunassa yksin, äidin kanssa tai sitten uimahallissa aika monen muun kanssa. Ei hävetä. Mökillä saunotaan sitten vaikka millaisessa kaveriporukassa.

No tossa remppakohteessa nimenomaan oli pikkuruinen sauna. Mikä järki siinä on, kun perhe tykkää saunoa yhdessä?

Vierailija
1785/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jengi rakentaa isoja saunoja jos siellä ei saa saunoa kenenkään kanssa? Silloinhan riittäisi vaan joku pieni sauna. Mä käyn saunassa yksin, äidin kanssa tai sitten uimahallissa aika monen muun kanssa. Ei hävetä. Mökillä saunotaan sitten vaikka millaisessa kaveriporukassa.

No tossa remppakohteessa nimenomaan oli pikkuruinen sauna. Mikä järki siinä on, kun perhe tykkää saunoa yhdessä?

Se sauna oli minkä kokoinen oli, sitä ei ilmeisesti lähdetty muuttamaan? Perhe tarvitsi toisen suihkun yhden sijaan sekä kodinhoitohuoneen ja erillisen WC:n niin ne neliöt vaan tulee vastaan. Noista kannattaa pihistää kyllä mieluiten saunan neliöissä, sitä käytetään kuitenkin varmasti vähiten ja saunassa mahtui kyllä ihan hyvin istumaan 3-4 ihmistä kerralla.

Tuossa kommentissa kai ideana oli se kun täällä ihmisten mielestä on outoa käydä saunassa ja sitä myötä pesulla toisten ihmisten seurassa.

-eri

Vierailija
1786/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sauna oli minkä kokoinen oli, sitä ei ilmeisesti lähdetty muuttamaan? Perhe tarvitsi toisen suihkun yhden sijaan sekä kodinhoitohuoneen ja erillisen WC:n niin ne neliöt vaan tulee vastaan. Noista kannattaa pihistää kyllä mieluiten saunan neliöissä, sitä käytetään kuitenkin varmasti vähiten ja saunassa mahtui kyllä ihan hyvin istumaan 3-4 ihmistä kerralla.

Tuossa kommentissa kai ideana oli se kun täällä ihmisten mielestä on outoa käydä saunassa ja sitä myötä pesulla toisten ihmisten seurassa.

-eri

Siellä oli ennestään kodinhoitohuone ja erillinen wc. Ei niitä lisätty.

Lähinnä se että sinne saunaan ja suihkuun rakennetaan katsomo. Se on minusta outoa.

Vierailija
1787/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen opintovapaalla oleva toimittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SURKEA NORDEAN MAINOS kirjoitti:

Miksi Suomiversiossa on 'miehenä' ylipainoinen hapsutukka? Nainen on ihan ok, muttei lähelläkään Vancouver-version Jilliania. Myös Todd on hoikka komea mies verrattuna Suomiversion pellehermanniin.

Todd on komea myönnetään, ja siksi varmaan valittukin rooliinsa. Mutta Todd Talbot on ammattiNÄYTTELIJÄ.  Valmistunut teatterikoulusta, tehnyt sen jälkeen 20v teatterihommia, tunnettu TV-sarjasta ym . Ammattivälittäjät tekee hänelle taustatyön ja hän vain näyttelee välittäjää.

Toisessa artikkelissa tästä sarjasta Love It or List It sanottiin, ettei kaikki ohjelmassa esitellyt asunnot olleet edes oikeasti myynnissä mutta kun olivat muuten ns sopivia niin esiteltiin silti muka vaihtoehtoina. Bo-firman tarjolla oleva valikoima voi olla todellakin pieni, mutta ehkä ne on todella myynnissä, ehkä ei.

Luin toisaalla että Todd on oikeasti kiinteistövälittäjä. Näytteleminen on harrastus tai sivutyö.

Jaa, vai niin? Ja mitä väliä mikä on ammattinsa. Paljon parempi ja miellyttävämpi esiintyjä kuin Suomen version vastaavat.

Wikipedia: "Käännetty englannista-Todd Talbot on kanadalainen näyttelijä ja televisio-persoona. Hänet tunnetaan parhaiten työstään yhtenä Love it or List it Vancouver -elokuvan isäntänä, joka lähetetään W-verkossa Kanadassa ja HGTV: ssä Yhdysvalloissa."

Vierailija
1788/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Siellä oli ennestään kodinhoitohuone ja erillinen wc. Ei niitä lisätty.

Lähinnä se että sinne saunaan ja suihkuun rakennetaan katsomo. Se on minusta outoa.

Siis puhutaanko me nyt samasta talosta? Eihän siellä Hirvensalossa ollut kodaria, pesivät pyykit keittiössä ja nainen sanoikin että täytyy pyytää äiti katsomaan kun taloon on viimein saatu kodinhoitohuone. Wc-pönttö oli siinä suihkun kanssa samassa ja se siirrettiin omaksi tilakseen. Pönttö suihkun vieressä on ehkä hirveintä mitä tulee turn offeihin omakotitaloissa. Täytyy olla aika perverssi jos ajattelee että siinä istumatasolla on tarkoitus katsella muita, eiköhän monessa suomalaisessa kodissa suihkussa ole penkki/jakkara muutenkin. Tässä esimerkiksi kartellin suihkujakkara: https://www.laattapiste.fi/tuotteet/kalusteet/suihkukalusteet/laufen-ka…

Vierailija
1789/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en katso mitään mainoksilla varustettuja ohjelmia suorina tai sitten tallennan ja alan katsoa noin puoli tuntia jakson alettua, jolloin yleensä ohjelma päättyy yhtäaikaa kuin oma katselunikin, kun kelaan mainosten yli.

Ehtii katsoa illassa pari ohjelmaa eikä aikaa kulu yhtä paljon, jää muullekin tekemiselle sijaa.

Vierailija
1790/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin erittäin positiivisesti yllättynyt ekasta jatkosta, liekö syynä hyvin matalat odotukset. Aion katsoa jatkossakin. Vain mainosten kanssa menee hermot, etenkin kun niissä on volyymi 10x suurempi kuin ohjelmassa (ja kun laittaa mutelle, pitää tuijottaa ruutua jotta näkee milloin ohjelma jatkuu).

Tämä!!! Otin ohjelman ajastukselle ja yritin katsoa sitä myýöhään illalla kun lapsi ja mies oli jo nukkumassa. Niin voi helkkari mikä sydänkohtaus kun mainokset rävähti päälle. Loppuohjelman katsoin sitten kauko-ohjain kourassa ja heti kun näytti siltä että tulee mainoskatko niin kelaus päälle. Ei välttämättä se lopputulos mitä mainostajat ajatteli kun ihmiset kelaa tuon äänentason takia heti koko mainokset ohi :DD

Mutta joo, sen verran ärsyttävää että jos ensi kerralla on sama juttu niin jää kyllä mulla katsomatta koko ohjelma.

•Itse tallennan kaikki mainoksilla varustetut ohjelmat ja kelaan mainosten yli. Keskimäärin tunnin ohjelmat ovat 38 minuutin pituisia, jää aikaa muuhunkin, kun ei katsele mainoksia. Ja kuulokkeet päähän, niin ei häiritse nukkujia.

Vierailija
1791/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tykkäsikö se töölön pariskunnan nainen siitä lopputuloksesta yhtään. Näytti siltä, että yökkää kohta :D

Mun mielestä oli ihan kivat ratkaisut, mutta ei se asunto lapsiperhekämppänä toimi noinkaan. Pari vuotta ja lapsi ei suostu isälleen kun omassa huoneessa on lasiseinät. Mutta sai vähän luksusta sinne ja siistimmän keittiön niin helpompi myydä.

Hämmentää oli myös uuden asunnon lapsen uusi huone, joka ei käytännössä edes ollut huone vaan käytävä. Siis mahtuiko tuohon huoneeseen vaatekaappien lisäksi esim sänky? Minusta näytti kyllä sellaiselta koirankopilta, että oksat pois. Noh, muuttobudjetti oli vaatimaton alle puoli miljoonaa.

Minulle jäi tuosta perheestä vähän sellainen kuva, että lapsen asema perheessä oli vähän niinkuin koiralla.  Ennen remppaa oli lohkottu parvi olkkarista ja pariskunta itse vallannut ainoan makuuhuoneen... Outoa.

Miksei he nukkuneet olkkarissa alkovissa ja lapsi olisi saanut sen huoneen? Eikä tuo eteisessä oleva keittiö nyt niiiiiin outo ole. Asuin itse tommosessa jo kasarilla. Ja esim Nykissä tuo on ihan tavallista.

Eteisessä oleva keittiö = Tupakeittiö. Mikä siinä on outoa?

Tupakeittiö on vastaava ratkaisu kuin nykyiset avokeittiöt, joissa keittiö ja olohuone (=tupa) on yhdistetty.

Nyt puheena olevassa ratkaisussa keittiö oli rakennettu käytännössä eteiseen.

Asuttiin ennen nykyistä taloa vuokralla 2015 valmistuneessa kerrostalokaksiossa, jossa tultiin sisään suoraan keittiöön. Että kyllä näitä mielenkiintoisia ratkaisuja löytyy uusistakin taloista.

En muutenkaan ymmärrä valitusta siinä Töölön asunnon lasikopista, ainakin itse olin näkevinäni verhot, jotka sai lasiseinän eteen.

Uusissahan näitä outouksia vasta onkin, kun yritetään ahtaa mahdollisimman monta huonetta pieneen tilaan. Aika yleistä että keittiö on heti siinä ulko-oven vieressä. Että sinänsä ihan moderni ratkaisu tuo Töölön asunnon "uuni eteisessä".

Vierailija
1792/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet kaupat Anne on tehnyt. Ei niiden ole pakko ostaa esiteltyjä asuntoja.

Vierailija
1793/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas pakollinen lyyraviikuna tungettu tähän Töölön asuntoonkin, heh. Lienee niitä Bon kiertäviä stailausviikunoita.

Vierailija
1794/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas pakollinen lyyraviikuna tungettu tähän Töölön asuntoonkin, heh. Lienee niitä Bon kiertäviä stailausviikunoita.

Luultavasti muovinen, mutta näyttää kivalle kuvissa 😁

Vierailija
1795/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinnehän se saatanan tepidariumi taas tuutattiin😵‍💫Mikä fiksaatio Markolla on tuohon peräreijän lämmittimeen…?

Mietin kovasti, että kummassa se porukka mielummin istuisi. Saunassa vai odottamassa omaa saunavuoroaan lauteille siinä lämmitetyllä alustalla. Huoh, ei toi tilankäyttömielessä ihan putkeen mennyt, kun saunasta tuli yhden tai max kahden ihmisen koirankoppi.

Juuri näin. Siinäkö sitten esim. perheen teinitytöt istuvat rivissä katsomassa, kun vanhemmat peseytyvät vastapäätä olevissa suihkussa tai toisinpäin. Tai tosiaan istuvat odottelemassa pääsyä saunaan, jonne mahtuu yksi, max. kaksi ihmistä kerrallaan (ja kyseessä kuitenkin kaksikerroksinen omakotitalo!). Ei nyt ihan putkeen mennyt tämä homma.

Tuskin käyvät isänsä kanssa suihkussa, mutta minä ainakin istun monesti kotona käydessä suihkutilassa penkillä kun saunakaveri (äiti tai siskot) pesee hiuksia koska on vain yksi suihku, mikä siinä on outoa? Välttämättä saunassa ei jaksa enää olla pidempään tai sitten jos ei esimerkiksi lämmitä saunaa ollenkaan ja antaa hoitoaineen vaikuttaa hiuksissa niin kivahan se on istua lämmitetyllä tasolla.

Se on outoa, että joku kylpee ja peseytyy äitinsä ja siskojensa kanssa.

Mikä siinä on outoa, kaikkien tulisi käydä siis eri aikaan saunassa vai mitä ihmettä? Melkoinen sähkönkulutus jos viisi ihmistä saunoo peräkkäin koska on outoa käydä perheen kanssa saunassa.

Tottakai jokainen haluaa saunoa ja peseytyä rauhassa.

Vierailija
1796/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä tässä kritisoitiin sitä, että jotkut asuu ihan liian ahtaasti ja liian kalliilla keskustassa kun elämän laatu saattaisi olla parempi jossain muualla. Että vaikka kuinka ahdasta ja hankalaa olisi pidetään kiinni trendikkäistä osoitteista ja koulupiireistä.

Mielestäni tämä johtuu ajattelun kapeudesta ja ennakkoluuloista. Ei vaan uskota tai haluta uskoa, että hyviä asuinpaikkoja on muuallakin.

Onko koskaan tullut mieleesi, että näillä sinun mielestäsi " ahtaasti" asuville elämän laatu tarkoittaa jotain muuta kuin sinulle? Nythän on sitä paitsi muotia välttää tuhlausta ja kerskakuliutusta ja jo ekologisista syistä asua tiiviimmin.

Itse olen asunut niin Töölössä kuin Kirkkonummellakin ja nykyinen asuinpaikka on länsirannikolla ja pystyn näkemään eri valintojen hyvät puolet. Viihdyin hyvin myös Helsingin keskustassa.

Onko kukaan miettinyt sen koiran elämänlaatua? Tai sen lapsen? Pariskunta asukoon keskenään vaikka 12 neliön kopissa, mutta tuossa yhtälössä on muitakin. Ihan hirveää hankkia tuollainen keskikokoinen metsästyskoira keskustakopperoon,

Mistä tuedät kuinka paljon koira on Helsingissä? Ja tuosta on kävelymatka Rajasaareen.

Missä muualla se koira olis? Vai oliko koirakin erokoira ja vuoroviikoin Töölössä? Moni ihminen ajattelee, että riittää että koira pääsee lenkille ulos ja siten nauttii kerrostalokopperoisessa asumisesta vaikka tilaa liikkua ja leikkiä ei sisällä ole lainkaan. Suurimman osan päivästä se koira viettää sisällä eikä vaikka siellä Rajasaaressa.

Minulla on ollut useampiakin aktiivisia jämtlanninpystykorvia ja runsaasti tilaa. Ei yksikään niistä ole halunnut liikkua ja leikkiä sisällä. Lähinnä ne on keskittyneet syömään, pötkottelemään ja nukkumaan sisällä.

Vierailija
1797/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut useampiakin aktiivisia jämtlanninpystykorvia ja runsaasti tilaa. Ei yksikään niistä ole halunnut liikkua ja leikkiä sisällä. Lähinnä ne on keskittyneet syömään, pötkottelemään ja nukkumaan sisällä.

Jämtit onkin luonteeltaan rauhallisia tossukoita kun eivät ole metsällä. Ei todellakaan voi edes verrata setteriin.

Vierailija
1798/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tykkäsikö se töölön pariskunnan nainen siitä lopputuloksesta yhtään. Näytti siltä, että yökkää kohta :D

Mun mielestä oli ihan kivat ratkaisut, mutta ei se asunto lapsiperhekämppänä toimi noinkaan. Pari vuotta ja lapsi ei suostu isälleen kun omassa huoneessa on lasiseinät. Mutta sai vähän luksusta sinne ja siistimmän keittiön niin helpompi myydä.

Hämmentää oli myös uuden asunnon lapsen uusi huone, joka ei käytännössä edes ollut huone vaan käytävä. Siis mahtuiko tuohon huoneeseen vaatekaappien lisäksi esim sänky? Minusta näytti kyllä sellaiselta koirankopilta, että oksat pois. Noh, muuttobudjetti oli vaatimaton alle puoli miljoonaa.

Minulle jäi tuosta perheestä vähän sellainen kuva, että lapsen asema perheessä oli vähän niinkuin koiralla.  Ennen remppaa oli lohkottu parvi olkkarista ja pariskunta itse vallannut ainoan makuuhuoneen... Outoa.

Miksei he nukkuneet olkkarissa alkovissa ja lapsi olisi saanut sen huoneen? Eikä tuo eteisessä oleva keittiö nyt niiiiiin outo ole. Asuin itse tommosessa jo kasarilla. Ja esim Nykissä tuo on ihan tavallista.

Eteisessä oleva keittiö = Tupakeittiö. Mikä siinä on outoa?

Tupakeittiö on vastaava ratkaisu kuin nykyiset avokeittiöt, joissa keittiö ja olohuone (=tupa) on yhdistetty.

Nyt puheena olevassa ratkaisussa keittiö oli rakennettu käytännössä eteiseen.

Asuttiin ennen nykyistä taloa vuokralla 2015 valmistuneessa kerrostalokaksiossa, jossa tultiin sisään suoraan keittiöön. Että kyllä näitä mielenkiintoisia ratkaisuja löytyy uusistakin taloista.

En muutenkaan ymmärrä valitusta siinä Töölön asunnon lasikopista, ainakin itse olin näkevinäni verhot, jotka sai lasiseinän eteen.

Uusissahan näitä outouksia vasta onkin, kun yritetään ahtaa mahdollisimman monta huonetta pieneen tilaan. Aika yleistä että keittiö on heti siinä ulko-oven vieressä. Että sinänsä ihan moderni ratkaisu tuo Töölön asunnon "uuni eteisessä".

Mitä tarkoitat lainausmerkeillä? Töölön asunnossa se uuni todella on eteisessä kun ulkovaatteet roikkuu uuniluukun edessä. Luulisi olevan melkoinen turvallisuusriski nostella kuumia uunipeltejä ja -astioita sieltä takkien seasta kenkiin kompastellen. Ei ihme, jos joku takin hiha huomaamatta tarttuu uunin luukkuun ja eksyy luukun väliin palamaan.

Vierailija
1799/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim mökillä tai kakkosasunnolla. Ei me sitä tiedetä.

Helsingissä on upeat koiramaastot myös tuolla. Puistoa riittää ja Rajasaaressa lähtee loputkin energiat.

Ei mulla ole edes kaukaasianpaimenkoira tai suursnautseri sisällä erityisemmin tilaa tarvinneet, kyljessä ne on vaikka talo on 250-neliöinen.

Vierailija
1800/2482 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim mökillä tai kakkosasunnolla. Ei me sitä tiedetä.

Helsingissä on upeat koiramaastot myös tuolla. Puistoa riittää ja Rajasaaressa lähtee loputkin energiat.

Ei mulla ole edes kaukaasianpaimenkoira tai suursnautseri sisällä erityisemmin tilaa tarvinneet, kyljessä ne on vaikka talo on 250-neliöinen.

Siis se koira on yksinään mökillä tai näillä on kakkosasunto? Juu ja voihan se olla että sillä koiralla itseasiassa on oma lukaali Kaivopuistossa ja sitä käy joku ulkoiluttamassa päivittäin 5 kertaa. Rahaa on kakkosasuntoon, mutta ykkösasunto on koirankoppi, joka pitää ilmoittaa remppa vai muutto -ohjelmaan.

Kannattaa varmaan perehtyä vielä vähän enemmän koiriin niin ehkä kykenet ymmärtämään rotujen eroavaisuudet. Kaukkari on paimenkoira, jolle tyypillistä on vahtiminen ja suursnautseri taas on rauhallinen palveluskoira.

Ketju on lukittu.