Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppa vai muutto Suomi OFFICAL

Vierailija
21.08.2021 |

Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.

Alkumietteitä?

Kommentit (2482)

Vierailija
1561/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin tehnyt rempan niin että olisin laittanut makkarin ja olkkarin välisen seinän kiinni ja sille seinälle keittiön. Olkkarista olisi tullut tupakeittiö. Makkari olisi jäänyt makkariksi, sinne kulku eteisestä. Eteinen olisi jäänyt isoksi ja paljon säilytystilaa. Alkovista rakentanut puol metriä seinää ja siihen noi lasiovet.

Oli oltava joku syy miksei keittiötä siirretty. Nyt pohjaratkaisu oli entistä huonompi. Aivan älytön remppa jos eivät aio jäädä.

Missä olisi ollut lapsen huone?

Mikäli keittiön olisi voinut siirtää, se olisi kannattanut laittaa nykyisen ruokailutilan naapuriasunnon vastaiselle seinälle, jolloin asuntoon olisi saatu avara ja esteetön avokeittiö/olohuone mistä käynti makuuhuoneisiin.

Toinen huone olisi jaettu kahtia ulkoseinän suuntaisella väliseinällä, jossa ikkunat katonrajassa tuomassa valoa siihen toiseen huoneeseen. Alkovillinen huone parvisänkyineen lapselle ja erkkerillinen tila vanhempien makuuhuoneeksi, josta kauniit pariovet olohuoneeseen. Lapsen huoneen ovi entisen keittiön ja olohuoneen väliseen tilaan.

Vierailija
1562/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos etu-töölöläisperhe oli suostuneet Meilahteen asti, niin olisin kaupannut heille tämän: 

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16305927

Mutta kun ei ole BO:n valikoimissa...

Meilahdessa ja Ruskeasuolla on pilvin pimein pieniä kolmioita. Siellä vaan on just se kouludilemma kun Meilahden ala-aste on täpötäynnä ja koko ajan leijuu uhka Pikku-Huopalahden kouluun joutumisesta, jonne jo Ruskeasuolta joudutaan.

Meilahden ja Ruskeasuon ongelma on myös se, että siellä keskustan palvelut eivät ole enää kävelyetäisyydellä, vaikka hinnat ovat naurettavat. Molemmat ovat aika autioita alueita, 1 Alepa taitaa kummassakin olla. Mä oon tulkinnut, että noiden alueiden pienet kolmiot ovat läpikulkuasuntoja, joissa on muutaman vuoden keskustaelämästä haaveilevia perheitä, joilla ei velanottohalukkuus kuitenkaan riittänyt keskustan hintoihin. Sen parin vuoden jälkeen perheet suuntaavatkin haavojaan nuollen halvemmille alueille isomman asunnon perässä.

Meilahdessa on pieni ruokakauppa Kuusitien päässä ja kun menee alas Pikku-Huopalahteen, löytyy kaksi erinomaista K-kauppaa. Paljon kahviloita yms. Alepaa ei ole kummassakaan.

Ruskeasuosta en tiedä, se on minusta ollut kuollut jo kauan ja se onkin halvempi hinnoiltaan.

Meilahdessa asutaan noissa pikkuasunnoissa vähintään niin kauan, että saavat kaikki lapset ala-asteelle. sitten sieltä tyypillisesti muutetaan Etelä-Haagaan, josta on helppo lastenkin kulkea kouluun.

Ja noissa pikkukolmioissa asuu ihan kolmelapsisia perheitäkin.

Kuusitien kauppa on nimenomaan Alepa, Ruskeasuolla Alepa on Kiskontiellä.

No se on sitten vaihtunut. Mun lapset oli Meikun kouluissa 2007 - 2021 ja se kauppa on ehtinyt olemaan myös K-kauppa ja varmaan Salekin. Ja olisikohan se alkujaan Elanto. Olen pudonnut kärryiltä.

Mäntytien päästä menee portaat Paciuksenkaarelle ja siellä on hyvä K-kauppa ja Tilkassa päin (olikohan se Tilkanvierto) on tosi hyvä K-kauppa Fortuna. Minusta siellä on hyvät ruokakaupat. Moni käy myös ratikalla Munkkivuoren ostarilla, jonka kauppaa myös kehutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunne remontointia, joten en osaa sanoa että miten kerrostalossa noita putkia viedään eri paikkoihin, jos keittiön sijaintia siirretään, ja mitä tällainen lysti maksaa. Itse olen sitä mieltä, että nuo kakki tuollaiset väkinäiset yhden huoneen lisäykset ovat pääsääntöisesti kaikki huonoja. Huoneet on joko aivan liian pieniä, tai sitten niissä ei ole ikkunoita - eli ne eivät ole varsinaisia asuinhuoneita ja ne viritykset kannattaa purkaa joka tapauksessa jos meinaa asunnon myydä. Itsekin olen joskus hairahtanut tuollaiseen suunnitteluun ja todennus, että kun neliöt ei riitä, niin ne ei silloin riitä.

Vierailija
1564/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu

hyvät laadukkaat keittiökalusteet,parketit kylppäriin upeat laatat-

Sit vaan futoni kämppään

Jos hyvä kämppä ei tarvi vepsäläisen 10 000 sohvaa

Semmosen saa 1000 torilta

Vierailija
1565/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aika pettynyt, mitä saatiin 60 000 eurolla aikaseks. Oisin ite maksanut sen 35 000 ehkä tuosta. Mun budjetti siihen keittiö+lattia ja ulkotila-sisätila -remppaan on se 60 000, ja en ymmärrä miksen sitä sais siihen hintaan.

Ja muutenkin näissä vähän ärsyttää, että ei itselle jätetä mitään varaa yllätyksiin. Jos budjetti on 60, pitäis omaa rahaa olla sen verran et voi sen yllätyksen hinnan laittaa lisää, jotta saa sitä mitä haluaa.

VEPSÄLÄISEN KALUSTEET MAKSAAAAAA PALJOONNN

Vierailija
1566/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin tehnyt rempan niin että olisin laittanut makkarin ja olkkarin välisen seinän kiinni ja sille seinälle keittiön. Olkkarista olisi tullut tupakeittiö. Makkari olisi jäänyt makkariksi, sinne kulku eteisestä. Eteinen olisi jäänyt isoksi ja paljon säilytystilaa. Alkovista rakentanut puol metriä seinää ja siihen noi lasiovet.

Oli oltava joku syy miksei keittiötä siirretty. Nyt pohjaratkaisu oli entistä huonompi. Aivan älytön remppa jos eivät aio jäädä.

Missä olisi ollut lapsen huone?

Mikäli keittiön olisi voinut siirtää, se olisi kannattanut laittaa nykyisen ruokailutilan naapuriasunnon vastaiselle seinälle, jolloin asuntoon olisi saatu avara ja esteetön avokeittiö/olohuone mistä käynti makuuhuoneisiin.

Toinen huone olisi jaettu kahtia ulkoseinän suuntaisella väliseinällä, jossa ikkunat katonrajassa tuomassa valoa siihen toiseen huoneeseen. Alkovillinen huone parvisänkyineen lapselle ja erkkerillinen tila vanhempien makuuhuoneeksi, josta kauniit pariovet olohuoneeseen. Lapsen huoneen ovi entisen keittiön ja olohuoneen väliseen tilaan.

No siis alkoviakvaariossa tai sitten makkari lapselle ja vanhemmat alkoviakvaarioon.

Tuo sinun vaihtoehto on kyllä vielä parempi.

Vierailija
1567/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLLÄTYS!!! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aika pettynyt, mitä saatiin 60 000 eurolla aikaseks. Oisin ite maksanut sen 35 000 ehkä tuosta. Mun budjetti siihen keittiö+lattia ja ulkotila-sisätila -remppaan on se 60 000, ja en ymmärrä miksen sitä sais siihen hintaan.

Ja muutenkin näissä vähän ärsyttää, että ei itselle jätetä mitään varaa yllätyksiin. Jos budjetti on 60, pitäis omaa rahaa olla sen verran et voi sen yllätyksen hinnan laittaa lisää, jotta saa sitä mitä haluaa.

ootko hyvissä nousuissa?

Vierailija
1568/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLLÄTYS!!! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ne ei ole tuossa hinnassa mukana

Vierailija
1569/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI RAHAT REMONTTIIN!! kirjoitti:

Ratkaisu

Sit vaan futoni kämppään

Ei hitto itse olisin vihainen jos olisi käytetty 23000 johonkin Vepsäläisen ökykalliisiin huonekaluihin. Kun Ikea ja Sotka kelpaisi oikein hyvin ja saisi paljon halvemmalla.

Vierailija
1570/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI RAHAT REMONTTIIN!! kirjoitti:

Ratkaisu

Sit vaan futoni kämppään

Ei hitto itse olisin vihainen jos olisi käytetty 23000 johonkin Vepsäläisen ökykalliisiin huonekaluihin. Kun Ikea ja Sotka kelpaisi oikein hyvin ja saisi paljon halvemmalla.

kuules nyt jankkaaja...

Vierailija
1571/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tunne remontointia, joten en osaa sanoa että miten kerrostalossa noita putkia viedään eri paikkoihin, jos keittiön sijaintia siirretään, ja mitä tällainen lysti maksaa. Itse olen sitä mieltä, että nuo kakki tuollaiset väkinäiset yhden huoneen lisäykset ovat pääsääntöisesti kaikki huonoja. Huoneet on joko aivan liian pieniä, tai sitten niissä ei ole ikkunoita - eli ne eivät ole varsinaisia asuinhuoneita ja ne viritykset kannattaa purkaa joka tapauksessa jos meinaa asunnon myydä. Itsekin olen joskus hairahtanut tuollaiseen suunnitteluun ja todennus, että kun neliöt ei riitä, niin ne ei silloin riitä.

Näinhän se on. 64 neliötä voisi vielä sopivalla pohjalla olla toimiva pieni konmaritettu kolmio pienillä kalusteilla. Mutta tuon asunnon pohja ei siihen taivu ja kaikki viritykset vain haittaavat myyntiä.

Vierailija
1572/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipiste oli siirtynyt rempassa kuitenkin seinältä saarekkeeseen, niin keittiön olisi voinut rakentaa toiselle puolelle, eikä eteiseen. Ja juuri kuten joku täällä sanoi niin olisi mahtunut kaksi makkaria olkkariin.

Vierailija
1573/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesipiste oli siirtynyt rempassa kuitenkin seinältä saarekkeeseen, niin keittiön olisi voinut rakentaa toiselle puolelle, eikä eteiseen. Ja juuri kuten joku täällä sanoi niin olisi mahtunut kaksi makkaria olkkariin.

Itse en pysy kärryillä että mihin kukakin on keittiötä siirtämässä :) Tuo olisi ollut teknisesti ihan mahdollinen.

Vierailija
1574/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmassa rempassa kylppäriin tuli taas se lämmitetty betonipenkki :D

Vierailija
1575/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimmassa rempassa kylppäriin tuli taas se lämmitetty betonipenkki :D

Ja rahaa paloi yli 100000€.

Vierailija
1576/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä, että joka jaksossa tulee samat rajoitteet BO LKV:n asuntojen suhteen vastaan. Anne näyttää asuntoja jotka eivät mitenkään täytä vaatimuksia, sijaitsevat usein useita kymmeniä kilometrejä sieltä mistä ostajat haluaisivat asunnon ja ovat jotenkin aina vielä 10% yli budjetin?

Remonteissa hämmentää tuo jatkuva rahan pummiminen. Välillä tosiaan vaikuttaa siltä, että rahasta tehdään "ongelma" vain sen takia, että saataisiin väkinäinen puhelu Nordealle ja sitä kautta mainosaikaa. "Olettehan pyytäneet Nordealta jo lisälainaa"

Vierailija
1577/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Sen makuuhuoneiden välisen seinän olisi varmasti voinut toteuttaa jonkinlaisella kaappiratkaisulla tuomaan runsaasti kaivattua säilytystilaa ja toisaalta mahdollistamaan asunnon muunneltavuus takaisin yhdeksi suureksi huoneeksi, ellei myyntipäätöksen myötä ostajat tarvitse sitä toista huonetta lapselle, työhuoneeksi, vaatehuoneeksi tmv.

Vierailija
1578/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remonteissa hämmentää tuo jatkuva rahan pummiminen. Välillä tosiaan vaikuttaa siltä, että rahasta tehdään "ongelma" vain sen takia, että saataisiin väkinäinen puhelu Nordealle ja sitä kautta mainosaikaa. "Olettehan pyytäneet Nordealta jo lisälainaa"

Tuo on kyllä ärsyttävää. Olisi piristävää nähdä jonkun asukkaan sanovan ettemme tähän mitään lainaa tarvitse. Itse en edes kehtaisi tv:ssä anella mitään tonneja pankilta.

Vierailija
1579/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmassa ollut Punavuoren 52 m2 kolmiokin on edelleen myynnissä, joten eipä ne taloyhtiön uima-altaasta huolimatta sinnekään muuttaneet: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16297128

Punavuoren asunnon myyntihintaan 460.000€ on lisättävä myös huoneiston osuus taloyhtiön piha-, porraskäytävä- ja hissiremonteista noin 30.000€. Velaton hinta on siis 490.000€. Jos Bo:n välityspalkkio on edelleen 4,96%, niin Mechelininkadun huoneistosta jäisi 460.000€:n kauppahinnalla Bo:n niiston jälkeen 437.000€ käteen. Ostajan maksettavaksi tulee myös varainsiirtovero (2%), joka Punavuoren asunnon velattomasta hinnasta se on 9.800€. Pariskunnan olisi Mechelininkadun asunnon remonttia varten otetun lainan (oliko jotain 60.000€?) lisäksi todennäköisesti otettava saman verran lisälainaa Nordeasta. Toisin sanoen vaihto pienempään asuntoon noin 120.000€:n velkataakka niskassa ei ehkä houkuta. Vaikka Punavuoren allasosasto on viettelisi, niin halvemmaksi tulee liotella varpaita Mechelininkadulla jonottamalla saadussa ilmaisämpärissä ja heitellä kolikoita avoimesta ikkunasta kadulle.

Vierailija
1580/2482 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelmassa ollut Punavuoren 52 m2 kolmiokin on edelleen myynnissä, joten eipä ne taloyhtiön uima-altaasta huolimatta sinnekään muuttaneet: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16297128

Eivät ole voineet ostaa eikä muuttaa, koska Töölön asunto ei ole mennyt kaupaksi. Se on edelleen myynnissä.

Ketju on lukittu.