Remppa vai muutto Suomi OFFICAL
Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.
Alkumietteitä?
Kommentit (2482)
Vierailija kirjoitti:
Töölön kämppä voisi itse asiassa sopia vannoutuneelle sinkku etävanhemmalle, joka itse nukkuisi lasikopissa ja jonka lapsi voisi vieraillessaan valloittaa alkovin. Ylipäätään hämmentää, miten Marko ei onnistunut mahduttamaan asuntoon kahta oikeaa kunnollisen kokoista makuutilaa, koska saman kokoisia kolmioita on kyllä markkinoilla aika paljonkin. Olisiko sitten ollut niin, että kantavat rakenteet olisivat olleet fiksumman ja kalliimman suunnitelman tiellä. Tätä olisi voitu käsitellä osassa, niinhän Vancouverin Gillianinkin aina tekee!
Olisiko siinä voinut twhdä olkkarin siihen keittiöön ja tehdä kaksi makkaria loppukämpästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle olisi lapsena kelvannut oikein hyvin oma tila, jonne olisi mahtunut oma sänky ja työpöytä. Olisin tykännyt tuosta lasiratkaisusta, kun siihen saa verhot eteen.
Itse asuisin mieluummin hieman ahtaammin paikassa, jossa ei tarvitse tehdä pihanhoitohommia kesällä tai talvella ja pärjää hyvin ilman autoa. Isommat neliöt jostain rivitaloyhtiöstä tarkoittaa yleensä ruohonleikkuvuoroja kesällä ja lumitöitä talvella. Ne ei kiinnosta siis pätkän vertaa. En usko olevani tuon suhteen ainoa laatuani.
No, mä olen muuttanut sieltä kantakaupungin ahtaasta kämpästä isoon rivariin Kirkkonummelle. Sama raha, mutta 50 m2 -> 120 m2.
Ajan tästä Ruoholahden tunnelia hyödyntäen Stockan parkkihalliin 30 minuutissa.
Meillä on kyllä huoltoyhtiö, joten mitään vuoroja ei oo. Toki kukin pitää sen verran huolta kun huvittaa omasta etu- ja takapihastaan, mutta mitään sääntöjä ei ole.
En vaihtais takaisin tässä hinta-laatu-suhdannetilanteessa.
Onko lapsia? Hyvien koulujen takia siellä Helsingin keskustassa kärvistellään.
Ei siellä pelkästään hyvien koulujen takia asuta eikä varsinkaan kärvistellä. Monilla on varaa asua keskustassa ihan tilavasti ja monet sitten vaan pitävät urbaanista ympäristöstä kovasti.
Väitinkö niin?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Töölön kämppä voisi itse asiassa sopia vannoutuneelle sinkku etävanhemmalle, joka itse nukkuisi lasikopissa ja jonka lapsi voisi vieraillessaan valloittaa alkovin. Ylipäätään hämmentää, miten Marko ei onnistunut mahduttamaan asuntoon kahta oikeaa kunnollisen kokoista makuutilaa, koska saman kokoisia kolmioita on kyllä markkinoilla aika paljonkin. Olisiko sitten ollut niin, että kantavat rakenteet olisivat olleet fiksumman ja kalliimman suunnitelman tiellä. Tätä olisi voitu käsitellä osassa, niinhän Vancouverin Gillianinkin aina tekee!
No miten olisit itse ratkaissut asian? Rajoituksina tuossa asunnossa oli mm. mahdollisten kantavien rakenteiden lisäksi se, että siinä ulko-ovi on missä on, kaksi ikkunaa ovat missä ovat, vesipisteet ovat missä ovat ja remonttibudjetti sen verran maltillinen, että mitään massiivisia keittiön tai kylpyhuoneen uudelleensijoittelua ei ollut mahdollista tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle olisi lapsena kelvannut oikein hyvin oma tila, jonne olisi mahtunut oma sänky ja työpöytä. Olisin tykännyt tuosta lasiratkaisusta, kun siihen saa verhot eteen.
Itse asuisin mieluummin hieman ahtaammin paikassa, jossa ei tarvitse tehdä pihanhoitohommia kesällä tai talvella ja pärjää hyvin ilman autoa. Isommat neliöt jostain rivitaloyhtiöstä tarkoittaa yleensä ruohonleikkuvuoroja kesällä ja lumitöitä talvella. Ne ei kiinnosta siis pätkän vertaa. En usko olevani tuon suhteen ainoa laatuani.
No, mä olen muuttanut sieltä kantakaupungin ahtaasta kämpästä isoon rivariin Kirkkonummelle. Sama raha, mutta 50 m2 -> 120 m2.
Meillä on kyllä huoltoyhtiö, joten mitään vuoroja ei oo. Toki kukin pitää sen verran huolta kun huvittaa omasta etu- ja takapihastaan, mutta mitään sääntöjä ei ole.
Ei siellä pelkästään hyvien koulujen takia asuta eikä varsinkaan kärvistellä. Monilla on varaa asua keskustassa ihan tilavasti ja monet sitten vaan pitävät urbaanista ympäristöstä kovasti.
Väitinkö niin?
Kyllä.
Missä muka?
Ei tuolla missään lue että kaikki asuisi Helsingin keskustassa ahtaasti.
Siellä lukee että hyvät koulut on syy siihen että ihmiset kärvistelee siellä pienissäkin asunnoissa lasten kanssa.
Kirkkonummella kouluasiat on hoidettu ihan päin persettä.
Espoossa samoin ja siellähän on jo käynnistynyt lapsiperheiden pako.
Oliko se peili alkovin katossa toteutettu toive? Jos ei, niin aika huomionhakuista suunnittelua ohjelmalle. Seuraavassa jaksossa nähdään varmaan dildoteline olohuoneessa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija76543 kirjoitti:
Punavuoren asunto on edelleen myynnissä etuovessa..
Mihin siis ovat muuttaneet? Toisin sanoen ovatko muuttaneet johonkin jaksossa esiteltyyn taloon.
Ihan älytön kisa tällä konseptilla. Pitäisi olla vaihtoehdot remppa, muutto johonkin esitellyistä asunnoista tai muutto muualle. Jälkimmäisessä kumpikaan asiantuntijoista ei saisi pisteitä.
Mun mielestä ihana ja upea toteutus. Se yhden asunnon apinamuraali ja lämmitetty kivipaasi oli floppi, mutta tässä en olisi tehnyt mitään eri tavalla. Säilytystilaa oli vaikka kuinka ja pohja oli hyödynnetty tosi hyvin. Lisäksi tykkäsin siitä, että se lasiseinällä erotettu tila toimi sekä erottavana että yhdistävänä.
Sen lasiseinän edessähän oli oikealla sivustalla verho, jonka voi varmaankin vetää eteen, jos lapselle halutaan yksityisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että käänne missä kysellään apua kollegoilta on keksitty mukaan, jotta firmalle saadaan mahdollisimman paljon mainontaa ja muidenkin välittäjien naamoja ruutuun.
OLen sitä mieltä että tämä on hyvä mainos kolmelle,Vepsäläinen,Nordea ja Bo-,ikäsenyton. Kun ajatellaan mainoksen kustannukset,saattaa olla halvempaa tehdä reality-tv!
/quote]
...... Uusimmassa jaksossakin perhe roudattiin Raisioon, vaikka toive nimenomaan oli, että asunto löytyy Hirvensalosta. Mutta paha on tietysti näyttää sellaista, jos Bolla ei ole yhtään välitettävää kohdetta ko. kaupunginosassa...
Uusin oli kylläkin Töölöstä,Helsingissä!
Vierailija kirjoitti:
Mihin siis ovat muuttaneet? Toisin sanoen ovatko muuttaneet johonkin jaksossa esiteltyyn taloon.
luulen että asuvat tuolla edelleen. Eihän tuossa olisi muuten mitään järkeä, että pilataan se asunto esim sillä lasiovisysteemillä. Tuo asunto on edelleen liian ahdas lapsiperheelle, ja kukaan sinkku tai pariskunta ei tarvitse sitä koppia mihinkään. Eli tuosta pienestä asunnosta väännettiin heille väkisin kelvollinen ja jatkavat siinä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten olisit itse ratkaissut asian? Rajoituksina tuossa asunnossa oli mm. mahdollisten kantavien rakenteiden lisäksi se, että siinä ulko-ovi on missä on, kaksi ikkunaa ovat missä ovat, vesipisteet ovat missä ovat ja remonttibudjetti sen verran maltillinen, että mitään massiivisia keittiön tai kylpyhuoneen uudelleensijoittelua ei ollut mahdollista tehdä.
Vaikka pitämällä huonejärjestyksen entisellään. Ennen oli yksi makuuhuone, nyt on nolla makuuhuonetta. Minusta selkeä huononnus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailijaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että käänne missä kysellään apua kollegoilta on keksitty mukaan, jotta firmalle saadaan mahdollisimman paljon mainontaa ja muidenkin välittäjien naamoja ruutuun.
OLen sitä mieltä että tämä on hyvä mainos kolmelle,Vepsäläinen,Nordea ja Bo-,ikäsenyton. Kun ajatellaan mainoksen kustannukset,saattaa olla halvempaa tehdä reality-tv!
Pelkkää mainostahan tuo on koko roska, en viitsi enää edes katsoa. Esitellään vaan Bo:n ja Nordean palveluita. Siinäkin jaksossa, missä pyysivät lisää remppalainaa Nordeasta, "Hei tähän tilanteeseen sopisi tuo Nordean joustoluotto!".
Saa vaikuttamaan tuon kiinteistönvälittäjän ihan kädettömältä. Jos budjetti on 500t niin "Hei tässä olis tää, hinta kyllä olis 570t!". Ja sitten joka ikinen kerta tarvitsee muka apua kollegoilta.
Samaa mieltä. Ja koska Bo ei ole kovin iso välitystoimisto, joudutaan kohteita käydä näyttämässä aivan liian kaukana siitä, mitä ohjelmassa mukava olevat ihmiset ovat toivoneet. Uusimmassa jaksossakin perhe roudattiin Raisioon, vaikka toive nimenomaan oli, että asunto löytyy Hirvensalosta. Mutta paha on tietysti näyttää sellaista, jos Bolla ei ole yhtään välitettävää kohdetta ko. kaupunginosassa...
Tässä on nyt ongelma siksi että pohjoisamerikkalainen kiinteistönvälityskäytäntö on erilainen eli siellä on usein välittäjä myyjällä ja välittäjä ostajalla ja he tekee sitten yhteistyötä yli toimistorajojen. Siksi se Toddkin sentään aina jotain löytää, tosin onhan paikkakuntakin isompi.
Sellaista tapaa toivoisin Suomeenkin. Jos välittäjä ammattitaidollaan etsisi ostajalle parhaat mahdolliset kohteet kaikista mahdollisista kiinteistövälityksistä budjetti mielessään, löytyisi varmasti enemmän mahtavia koteja ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luulen että asuvat tuolla edelleen. Eihän tuossa olisi muuten mitään järkeä, että pilataan se asunto esim sillä lasiovisysteemillä. Tuo asunto on edelleen liian ahdas lapsiperheelle, ja kukaan sinkku tai pariskunta ei tarvitse sitä koppia mihinkään. Eli tuosta pienestä asunnosta väännettiin heille väkisin kelvollinen ja jatkavat siinä elämäänsä.
Eikös tässä ketjussa ollut linkki asunnon myynti-ilmoitukseen? En tiedä, asuvatko siellä vai jossain muualla tällä hetkellä, mutta myynnissä tuo asunto on. Ilmoituksessa mainostetaan ohjelmaa ja mainitaan Markon nimi remontin suunnittelijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitinkö niin?
Kyllä.
Missä muka?
Ei tuolla missään lue että kaikki asuisi Helsingin keskustassa ahtaasti.
Siellä lukee että hyvät koulut on syy siihen että ihmiset kärvistelee siellä pienissäkin asunnoissa lasten kanssa.
Sanot, että koulut on syy kärvistellä keskustassa. Toinen sanoo, ettei ihmiset pelkästään hyvien koulujen takia kärvistele keskustassa. Sanot, ettet ole niin väittänytkään, vaan että.. hyvät koulut on syy siihen että ihmiset ihmiset kärvistelee siellä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko siinä voinut twhdä olkkarin siihen keittiöön ja tehdä kaksi makkaria loppukämpästä?
Ehdottomasti tämä olisi ollut paljon järkevämpi ratkaisu!
Ohjelmassa ollut Punavuoren 52 m2 kolmiokin on edelleen myynnissä, joten eipä ne taloyhtiön uima-altaasta huolimatta sinnekään muuttaneet: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16297128
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se eka näyttö. Kokonainen talo, kaikille oma huone, terassi, sauna, ovi suoraan luontoon, toinen ovi leikkipaikalle jossa olisi aina kavereita.
En ymmärrä kaupunkilaisia, että asuvat mieluummin pienissä tiloissa koirineen ja lapsineen. Sydäntä alkoi ihan puristaa kun mietin että joku valitsee ahtaan betonikuution sen ekan asunnon sijaan.
Mutta ei ollut minun asunto eikä minun valinta.
Stadilainen ei muuta Espooseen. (tosin tässä tapauksessa ainakin mies oli Keravalta)
....eikä espoolainen Vantaalle,paitsi kun saa pilkkahintaan kivan asunnon "keskeltä metsää" hyvien kulkuyhteyksien ääreltä...joskus vaan käy niin... :D paitsi itse, jos oisin stadilainen,aito,alkuperäinen,en kyllä muuttaisi Espooseen,en. Ikinä.
Hah, mieheni on espoolainen ja muutettiin aikoinaan Vantaalle, kun nykyinen asuinalue oli vielä halpa. Nykyisillä hinnoilla alue ja asunto ovat tehneet paremman voiton kuin mitä Espoossa tai Helsingissä.
Kulkuyhteydet ratkaisivat. Ne olivat huomattavasti paremmat kuin Espoosta. Lisäksi Espoon uudet asuinalueet olivat jo tuolloin lipumassa juurikin sinne metsiin ja niin kauas, että olisimme tarvinneet kaksi autoa. Pääkaupunkiseudulla kaksi autoa on ajatuksena absurdi ja naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä ketjussa ollut linkki asunnon myynti-ilmoitukseen? En tiedä, asuvatko siellä vai jossain muualla tällä hetkellä, mutta myynnissä tuo asunto on. Ilmoituksessa mainostetaan ohjelmaa ja mainitaan Markon nimi remontin suunnittelijana.
ok, tuo on mennyt minulta ohi, pahoitteluni. Erikoinen ratkaisu käyttää noin paljon rahaa remonttiin ja huonejärjestelyyn, joka tulee vain vaikeuttamaan asunnon myyntiä. Kunnollisena kaksiona olisi ihan eri asia. Itse en asunnon omistajana suostuisi koskaan tuohon, jos yhtään kutkuttelisi lähteä muualle asumaan.