Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppa vai muutto Suomi OFFICAL

Vierailija
21.08.2021 |

Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.

Alkumietteitä?

Kommentit (2482)

Vierailija
741/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti tää viimeisin jakso ruudussa…

SPOILER!!!

Remppabudjetti lapsiperheen kylppäriin ja yläk. vessaan 60t. Marko ei saa tehtyä yläkerran vessaa, ja suunnitellut upotetut suihkutkin joutuu jättämään pois, mutta jonkun saatanan sähkölämmitteisen kaakelidivaanin, tepidariumin, änkee kylppäriin.

Rahat riittävät myös taidemuraaliin, joka näyttää lähinnä yläasteen kuvistyöltä.

Sulkee vessanoven kylppäristä, koska design, jolloin suihkutiloista ei enää pääse vessaan, tosi kätevä lapsiperheessä!

Suihkun vieressä kaksi kangaspäällysteistä puista auringonottotuolia ja pöytä, mitä helvettiä?

Istuvatko vanhemmat niissä lasten leikkiessä tepidariumin päällä? Tai istuuko joku niissä kun suihku on päällä, vai menevätkö ihmiset jatkoille suihkutiloihin?

Jokainen pikkulapsen vanhempi tietää, että lasten kanssa pesulla käydessä ei paljoa siemailla drinksua rantatuolissa tai loikoilla merenneitoasennossa lämmitetyllä kaakelilla.

Miten helvetissä Marko voi sisustaa noin epäkäytännöllisesti?? Näistä asukkaista myös näki, että remppa ei ollut mieleen, tolla rahalla oli lupa odottaa ylellistä JA käytännöllistä.

Ei nuo remonttibudjetit helvetti voi pitää mitenkään paikkaansa! Tai jos pitää niin joku vetää tässä ohjelmassa välistä ja lujaa. Jotain remppabudjetit ihan järjestään yli 60.000 euroa ja niillä saadaan tehtyä juuri ja juuri hikinen kylppäriremontti, seinien maalaus, joku halpis-laminaatti lattiaan ja se Markon pakollinen tepidarium jolla ei kukaan tee yhtään mitään. Jos joku käyttäisi minun rahoja 60.000 euroa noin kelvottomalla hyötysuhteella niin repisin pään irti. Erityisen paljon tämä ihmetyttää kun olen lukenut että ohjelmaan mukaan lähtevät saisi vielä remontista kunnon alennukset. Joskus mietin sitäkin että leijonanosa tuosta budjetista menee noihin ylihintaisiin kalusteisiin ja somisteisiin mutta kun nekään ei kuulemma sisälly budjettiin vaan ohjelmassa mukana olevat ihmiset joutuvat ne kuulemma lunastamaan erikseen mikäli haluavat, eli ne on käytännössä vain Vepsäläisen rekvisiittaa.

Ystäväni teetti juuri pääkaupunkiseudulla rivitaloneliöön ihan täydellisen remontin (mm. uusi keittiö kodinkoneineen, väliseinän purku keittiön ja olohuoneen väliltä, lattioiden hionta ja lakkaus, kaikkien pintojen maalaus tai tapetointi, täydellinen valaistusremontti säädettävillä LED-valoilla sähkötöineen, kahden kylpyhuoneen uudelleen laatoitus ja kalusteiden paikkojen vaihto, saunan uusiminen jne.) ja teetti kaiken vieraalla, ja remontin hinnaksi tuli aika tarkkaan 50.000 euroa. Ja tuossa asunnossa mihinkään ei jäänyt mitään vanhaa näkyviin. Itse tein täällä pohjoisessa yhtä mittavan remontin omaan kolmioon muutama vuosi sitten ja selvisin 20.000 eurolla kun tein kaiken itse.

Vaikka palkkaisi sisustussuunnittelijankin itse tekemään suunnitelmat, niin ei saisi mitenkään uppoamaan 60-80.000 euroa noin olemattomiin remontteihin mitä tässä ohjelmassa on nähty. Jokin tässä ei täsmää.

Jep meidänkin ystävät remppasi reilu sata neliötä rivaria Helsingissä. Sis. keittiö, kylppäri, vessa, kylppäri ja kaikki pinnat, mm. parketin hionta/lakkaus.

Töineen 60t, itse eivät tehneet mitään.

Ton Markon polttaman summan selittäis vain löytynyt kosteusvaurio, jota ei ohjelmassa näytetty.

Mutta tuskinpa noin uudessa talossa sellasta, ja oisha se näytetty, jos olis ollut.

Olisko teidän kaverit vähän pyöristäneet alaspäin hintaa mitä kertoneet. Ainakin kotitalousvähennys laskettu jo noista ja halpismatskut.

Eipä kyllä, kilpailuttivat urakan ja tekijäksi valikoitui pieni firma. Ja materiaalit olivat laadukkaita, mm. Gigantin keittiö.

Tossa itse asiassa pyöristys ylöspäin, tarkka summa 58t.

Kaikki meni hyvin ilman ”käsikirjoitettuja” vastoinkäymisiä.

Laadukas ja Gigantin keittiö samassa lauseessa 🙈😂

Öö oletko käynyt katsomassa hintoja? Nehän on kalliita keittiöitä ja esim. Epoq on laadukas. Ei kannata hirnua jos ei tiedä😘 Sulle varmaa Puustelli on se laadun tai, eiku arvaan, puusepän custom made cabinets😂

Joo Gigantillahan on laadukkaita keittiöitä, tuttujen maksoi pelkät kalusteet kymppitonnin, kivitaso ja puiset kaapistot. 35v takuu. Ikeankin keittiöt ovat nykyisin laadukkaita, ihmisten pitää vaan päästä pätemään ja vit***lemaan nettipalstoilla.

Itse varmaan ottaisin Ikeasta keittiön, hyviä kokemuksia tutuilla ja entisessä vuokrakämpässä oli sellainen. Pitkä takuu niilläkin.

Ikean "laadukas" keittiö on kyllä niin iso vitsi, että en tiedä, miten päin olisin, kun kuulen niiden laadukkuudesta. Yhteen valittiin miehen ehdotuksesta Ikean keittiö. Itse ehdotin tutun puusepän keittiötä, joka meillä on nyt kotona.

Tilausproseduuri IKEA: tilaus keskeytyi monta kertaa, kun järjestelmään tuli häiriö. Ja taas uutta tilausta kehiin. Lisäksi osa tavarasta oli loppu, joten niitä sai metsästää toisesta toimipisteestä ja odotella viikkoja

Puusepänliike: Tilaus tehtiin paikan päällä. Otimme yhteyttä, kävimme paikan päällä ja teimme omistajan kanssa tarvekartoituksen. Omistaja kyseli putkista ym. jotka saattaisivat vaikuttaa kaapistojen mittoihin. Erikoisosat saatiin mukaan pakettiin, koska puusepänliikkeellä oli paljon yhteistyökumppaneita. Mittasimme ja piirsimme mallikuvat ja lähetimme puusepänliikkeelle lopuksi sähköpostitse. Pyysimme toimitusta lyhyellä toimitusajalla, joka saatiin järjestymään.

Toimitus ja kokoaminen: Ikean keittiö tuli peruskoottavissa osissa tyyliin littana pahvilaatikko, jossa osat. Jo pelkkien kaapistorunkojen kokoaminen kesti parilta tyypiltä useamman pöivän. Tutun puuseppäfirman rungot tulivat valmiiksi koottuina.

Ikean keittiö tuli tietyn kokoisilla moduuleilla. Puuseppäfirman keittiön kaikki mitat sai itse määritellä. Sekä Ikean että puuseppäfirman vetimet, helat ja saranat olivat itse määriteltävissä kallis vs halpis. 

Eniten ketuttaa Ikean kaapinovet, joihin jää rasvaiset tahmajäljet. Ärsyttää ja antaa törkyisen ja nuhjuisen kuvan keittiöstä. Ja kyllä-kokeiltiin tätä siellä esittelykeittiössä alun perin ja siellä tälläistä ei näkynyt kaapinovissa. Ikea kitchen-never again.

Ne ovet voi myös pyyhkiä?

Vierailija
742/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER!!!

Remppabudjetti lapsiperheen kylppäriin ja yläk. vessaan 60t. Marko ei saa tehtyä yläkerran vessaa, ja suunnitellut upotetut suihkutkin joutuu jättämään pois, mutta jonkun saatanan sähkölämmitteisen kaakelidivaanin, tepidariumin, änkee kylppäriin.

Rahat riittävät myös taidemuraaliin, joka näyttää lähinnä yläasteen kuvistyöltä.

Sulkee vessanoven kylppäristä, koska design, jolloin suihkutiloista ei enää pääse vessaan, tosi kätevä lapsiperheessä!

Suihkun vieressä kaksi kangaspäällysteistä puista auringonottotuolia ja pöytä, mitä helvettiä?

Istuvatko vanhemmat niissä lasten leikkiessä tepidariumin päällä? Tai istuuko joku niissä kun suihku on päällä, vai menevätkö ihmiset jatkoille suihkutiloihin?

Jokainen pikkulapsen vanhempi tietää, että lasten kanssa pesulla käydessä ei paljoa siemailla drinksua rantatuolissa tai loikoilla merenneitoasennossa lämmitetyllä kaakelilla.

Miten helvetissä Marko voi sisustaa noin epäkäytännöllisesti?? Näistä asukkaista myös näki, että remppa ei ollut mieleen, tolla rahalla oli lupa odottaa ylellistä JA käytännöllistä.

Ei nuo remonttibudjetit helvetti voi pitää mitenkään paikkaansa! Tai jos pitää niin joku vetää tässä ohjelmassa välistä ja lujaa. Jotain remppabudjetit ihan järjestään yli 60.000 euroa ja niillä saadaan tehtyä juuri ja juuri hikinen kylppäriremontti, seinien maalaus, joku halpis-laminaatti lattiaan ja se Markon pakollinen tepidarium jolla ei kukaan tee yhtään mitään. Jos joku käyttäisi minun rahoja 60.000 euroa noin kelvottomalla hyötysuhteella niin repisin pään irti. Erityisen paljon tämä ihmetyttää kun olen lukenut että ohjelmaan mukaan lähtevät saisi vielä remontista kunnon alennukset. Joskus mietin sitäkin että leijonanosa tuosta budjetista menee noihin ylihintaisiin kalusteisiin ja somisteisiin mutta kun nekään ei kuulemma sisälly budjettiin vaan ohjelmassa mukana olevat ihmiset joutuvat ne kuulemma lunastamaan erikseen mikäli haluavat, eli ne on käytännössä vain Vepsäläisen rekvisiittaa.

Ystäväni teetti juuri pääkaupunkiseudulla rivitaloneliöön ihan täydellisen remontin (mm. uusi keittiö kodinkoneineen, väliseinän purku keittiön ja olohuoneen väliltä, lattioiden hionta ja lakkaus, kaikkien pintojen maalaus tai tapetointi, täydellinen valaistusremontti säädettävillä LED-valoilla sähkötöineen, kahden kylpyhuoneen uudelleen laatoitus ja kalusteiden paikkojen vaihto, saunan uusiminen jne.) ja teetti kaiken vieraalla, ja remontin hinnaksi tuli aika tarkkaan 50.000 euroa. Ja tuossa asunnossa mihinkään ei jäänyt mitään vanhaa näkyviin. Itse tein täällä pohjoisessa yhtä mittavan remontin omaan kolmioon muutama vuosi sitten ja selvisin 20.000 eurolla kun tein kaiken itse.

Vaikka palkkaisi sisustussuunnittelijankin itse tekemään suunnitelmat, niin ei saisi mitenkään uppoamaan 60-80.000 euroa noin olemattomiin remontteihin mitä tässä ohjelmassa on nähty. Jokin tässä ei täsmää.

Jep meidänkin ystävät remppasi reilu sata neliötä rivaria Helsingissä. Sis. keittiö, kylppäri, vessa, kylppäri ja kaikki pinnat, mm. parketin hionta/lakkaus.

Ton Markon polttaman summan selittäis vain löytynyt kosteusvaurio, jota ei ohjelmassa näytetty.

Mutta tuskinpa noin uudessa talossa sellasta, ja oisha se näytetty, jos olis ollut.

Olisko teidän kaverit vähän pyöristäneet alaspäin hintaa mitä kertoneet. Ainakin kotitalousvähennys laskettu jo noista ja halpismatskut.

Eipä kyllä, kilpailuttivat urakan ja tekijäksi valikoitui pieni firma. Ja materiaalit olivat laadukkaita, mm. Gigantin keittiö.

Öö oletko käynyt katsomassa hintoja? Nehän on kalliita keittiöitä ja esim. Epoq on laadukas. Ei kannata hirnua jos ei tiedä😘 Sulle varmaa Puustelli on se laadun tai, eiku arvaan, puusepän custom made cabinets😂

Joo Gigantillahan on laadukkaita keittiöitä, tuttujen maksoi pelkät kalusteet kymppitonnin, kivitaso ja puiset kaapistot. 35v takuu. Ikeankin keittiöt ovat nykyisin laadukkaita, ihmisten pitää vaan päästä pätemään ja vit***lemaan nettipalstoilla.

Itse varmaan ottaisin Ikeasta keittiön, hyviä kokemuksia tutuilla ja entisessä vuokrakämpässä oli sellainen. Pitkä takuu niilläkin.

Ikean "laadukas" keittiö on kyllä niin iso vitsi, että en tiedä, miten päin olisin, kun kuulen niiden laadukkuudesta. Yhteen valittiin miehen ehdotuksesta Ikean keittiö. Itse ehdotin tutun puusepän keittiötä, joka meillä on nyt kotona.

Tilausproseduuri IKEA: tilaus keskeytyi monta kertaa, kun järjestelmään tuli häiriö. Ja taas uutta tilausta kehiin. Lisäksi osa tavarasta oli loppu, joten niitä sai metsästää toisesta toimipisteestä ja odotella viikkoja

Puusepänliike: Tilaus tehtiin paikan päällä. Otimme yhteyttä, kävimme paikan päällä ja teimme omistajan kanssa tarvekartoituksen. Omistaja kyseli putkista ym. jotka saattaisivat vaikuttaa kaapistojen mittoihin. Erikoisosat saatiin mukaan pakettiin, koska puusepänliikkeellä oli paljon yhteistyökumppaneita. Mittasimme ja piirsimme mallikuvat ja lähetimme puusepänliikkeelle lopuksi sähköpostitse. Pyysimme toimitusta lyhyellä toimitusajalla, joka saatiin järjestymään.

Toimitus ja kokoaminen: Ikean keittiö tuli peruskoottavissa osissa tyyliin littana pahvilaatikko, jossa osat. Jo pelkkien kaapistorunkojen kokoaminen kesti parilta tyypiltä useamman pöivän. Tutun puuseppäfirman rungot tulivat valmiiksi koottuina.

Ikean keittiö tuli tietyn kokoisilla moduuleilla. Puuseppäfirman keittiön kaikki mitat sai itse määritellä. Sekä Ikean että puuseppäfirman vetimet, helat ja saranat olivat itse määriteltävissä kallis vs halpis. 

Eniten ketuttaa Ikean kaapinovet, joihin jää rasvaiset tahmajäljet. Ärsyttää ja antaa törkyisen ja nuhjuisen kuvan keittiöstä. Ja kyllä-kokeiltiin tätä siellä esittelykeittiössä alun perin ja siellä tälläistä ei näkynyt kaapinovissa. Ikea kitchen-never again.

No mikä hintaero teillä oli Ikean keittiöllä ja puuseppäfirmalta ostetussa? Ja mikä materiaali oli kummassakin kyseessä?

Myönnän että itsekin voisin ostaa puusepänliikkeestä, mutta hinnan vuoksi ostettiin Ikeasta. Tilaus meni hyvin, ei ollut mitään toimitusongelmia. Mitään ei myöskään puuttunut, eikä ollut mitään reklamoitavaa. Kokoamiseen meni kyllä aikaa, mutta koottiin itse. Keittiö on ollut jo jonkusen vuoden käytössä ja edelleen hyvässä kuosissa, eikä mitään ongelmia ole ollut. Kaapinovet kyllä pyyhitään jos niihin jälkiä tulee ja ihan siistinä ovat pysyneet.

Toi on niitä ihmisiä, joista on siistiä haukkua Ikeaa, koska massa. Ei Ikean laadussa ole mitään vikaa, näkeehän sen nuista perusteluistakin. Itellä ei Ikean keittiötä ole, mutta ihan hyvin vois olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa, jossa huoneiden sisäilma on jotain 20 asteen luokkaa, niin tuollaisten laattahelvettien lämmittäminen maksaa ihan stnsti. Siis toki meillä on varaa, joilla on varaa ostsa 700k euron talo, mutta kyllä sitä silti miettisi, että mitä järkeä. Lisäksi, kun ajattelee, että pitäisi oikein lämmitellä laattojen päällä, siis että oikeasti tuntuisi, että tässäpä on mukavan kivaa loikoa ja tuntea lämpö, niin pitäisi olla vaatteet päällä: jos on alasti, niin laattaa pitää lämmitää todella paljon, että se tuntuisi lämpimältä. Ei vaan toimi mitenkään. Itse olisin tehnyt asian niin, että olisin laittanut sinne pari kosteuden kestävää divaania ja divaanien sivuille sitten juuri jonkun infrapunalämmittimen, jos nyt pakolla pitää tehdä kylpyhuoneesa joku oleskeluhuone - asia, jota en tajua.  Kun asukkaat halusivat spa-tunnelmaa, niin minusta (ihan IMO:a tämäkin) siellä olisi pitänyt olla joku hiukan ylellisempi kylpyamme tai poreamme. Lisäksi olisin laittanut sinne telvision/näytön, joten olisi voinut vaikka porealtaassa loikoessa katsoa  takkatulta, jotain rentouttavaa videota, tai vaikka uutisia tai muita ohjelmia, jos nyt sellaisia haluaa kylpiessään katsoa. Kylpy/poreamme voisi toimia myös kylmävesialtaana. Ehdottomasti, siis jos olisin halunnut revitellä, olisin ehkä laittanut sinne myös merivesiammeen/suolavesiammeen tai sitten kelluntankin. Siis voisin keksiä sinne kaikkea muuta käytännöllisempää kuin laatoitetun tason, jossa voi lämmittää takapuoltaan. 

Haluaisin kyllä tietää muuttiko tuo pariskunta oikeasti pois tuosta talosta ja jos muutti, niin mitä uudet asukkaat tykkää tepidariumista ja  onko siellä oikeasti sitten istuttu takapuolta lämmittämässä, vai onko siitä tullut kissan lämmityspaikka (meillä kotona kissa tykkää maata kylppärin lämmitettävällä lattialla, kissalla on ne vaatteet päällä 24/7, joten varmasti turkki lämpiää. Se on kissan lämmitin)

Vierailija
744/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän teitä jotka hämmästelette kahden astianpesukoneen hankkineita.  On todella vaikea asettua toisen ihmisen asemaan.  Meillähän on paras ja ainoa oikea tapa se oma maku.  Mitäs me muista ja heidän tarpeistaan haluaisimmekaan tietää.  Voin vain kertoa oman näkemykseni ei sen tarvitse muille kelvata eikä se tarkoita, että tyrkyttäisin omaa mielipidettä muille.  Joillakin ei ole yhtäkään ja omasta mielestään hyvin ovat pärjänneet koko ikänsä.  Lähes kaikissa asunnoissa joissa olen asunut on ollut keittiön kaapit joko korkeita lähes kattoon saakka tai niitä on ollut liian vähän.  Koen kahden koneen kätevyyden jo siinä, ettei tarvitse kurotella tai kiivetä porrasjakkaralle jotta hyllyille ylettyy.  Myös siinä, että toisesta voi ottaa puhtaat ja käytön jälkeen laittaa suoraan toiseen pesuun tarkoitetut astiat.  En pidä sitä laiskuutena eikä se sitä, ettenkö viitsisi tyhjentää konetta.  Mulla on ollut vain sellaisia astianpesukoneita jotka eivät kuivaa astioita kokonaan, vaan ne joutuu aina jättämään koneeseen.  Ei mulla ole kahta, mutta haaveissa on, että joskus olisi.  Miksen saisi haaveilla, monella ihmisellä saattaa olla hullumpiakin haaveita.  Haaveet ovat elämän luksusta, eikä kaikkien haaveiden ole tarkoituskaan toteutua. 😊  Odotan innolla 4-jaksoa.

Vierailija
745/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ohjelmasta tulee paha mieli.

Vierailija
746/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi asua omakotitalossa ahdistavan pienellä tontilla, josta näkee ja kuulee naapuriin. Ikkunoista on suora näköyhteys naapuritaloihin ja pihoihin. Omakotitalon pihassa ei ole mitään omaa rauhaa, ei mitään yksityisyyttä. Miksi ihmiset haluavat asua ahtaasti, huonosti ja kalliisti?

Nimenomaan! Käsittämätöntä rahan ja yksityisyydwn tuhlausta asua niin vieri vieressä muita. Ainakin itse ahdistui jo rivitalon pihalla heti kun naapurit joskus puolella kuuntelemassa. Mitä järkeä maksaa siitä että olet yleisönä naapureille tai toisaalta häiritsee heidän kesä päivää.

Joten ymmärrän hyvin tuon oman rauhan. Muuten valitsisin kerrostalon, jossa se oma rauha on taattu, eikä naapureita edes näe.

Joskus silti miettii miten hukkaan nuo kauniit ihmiset ovat menee omakotitaloissa, toki heillä varmaan joku "ihqu työ" jossa nuo koreat vaatteet tulevat näkyville. Tarkoitan että jos ei liiku missään kahviloissa tai muualla että on vain kotona. Eikö kaikki korea mene hukkaan?

Vierailija
747/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kylppäri oli kyllä kaamea. Jos se tila ennen oli mitäänsanomaton, niin yhtä tyhjä se oli nyt. Seinä, jolle ei mitään käyttöä: hei tuodaan siihen valtavan seinän eteen pari tuolia ja viherkasvi, ja maalataan seinään apina. Tästä neronleimauksesta ylijäänyt hukkatila muutetaan p*rseenlämmittimeksi.

Marko, oikeasti.

Vierailija
748/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luksuksen luksus; Marko Paanasen suunnittelema persuksenlämmitin. Eikä maksa paljon 🤣🤣🤣 Pakko katsoa se jakso uudestaan.

Vierailija
749/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka suostuu siihen että ottaa lisää lainaa kun urakoitsija huomaa vasta seinää kaadettaessa että kappas sehän on betonia ja hinta nousee. Miten nuo sopimukset on tehty? Tää ei vastaa mun käsitystä todellisuudesta.

Vierailija
750/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailijaaaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi asua omakotitalossa ahdistavan pienellä tontilla, josta näkee ja kuulee naapuriin. Ikkunoista on suora näköyhteys naapuritaloihin ja pihoihin. Omakotitalon pihassa ei ole mitään omaa rauhaa, ei mitään yksityisyyttä. Miksi ihmiset haluavat asua ahtaasti, huonosti ja kalliisti?

Nimenomaan! Käsittämätöntä rahan ja yksityisyydwn tuhlausta asua niin vieri vieressä muita. Ainakin itse ahdistui jo rivitalon pihalla heti kun naapurit joskus puolella kuuntelemassa. Mitä järkeä maksaa siitä että olet yleisönä naapureille tai toisaalta häiritsee heidän kesä päivää.

Joten ymmärrän hyvin tuon oman rauhan. Muuten valitsisin kerrostalon, jossa se oma rauha on taattu, eikä naapureita edes näe.

Joskus silti miettii miten hukkaan nuo kauniit ihmiset ovat menee omakotitaloissa, toki heillä varmaan joku "ihqu työ" jossa nuo koreat vaatteet tulevat näkyville. Tarkoitan että jos ei liiku missään kahviloissa tai muualla että on vain kotona. Eikö kaikki korea mene hukkaan?

Noilla alueilla eletään lapsiperheen elämää, eikä tuo talo edes ollut mitenkään vieri vieressä...

Mitkä kauniit ihmiset?

Vierailija
751/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän teitä jotka hämmästelette kahden astianpesukoneen hankkineita.  On todella vaikea asettua toisen ihmisen asemaan.  Meillähän on paras ja ainoa oikea tapa se oma maku.  Mitäs me muista ja heidän tarpeistaan haluaisimmekaan tietää.  Voin vain kertoa oman näkemykseni ei sen tarvitse muille kelvata eikä se tarkoita, että tyrkyttäisin omaa mielipidettä muille.  Joillakin ei ole yhtäkään ja omasta mielestään hyvin ovat pärjänneet koko ikänsä.  Lähes kaikissa asunnoissa joissa olen asunut on ollut keittiön kaapit joko korkeita lähes kattoon saakka tai niitä on ollut liian vähän.  Koen kahden koneen kätevyyden jo siinä, ettei tarvitse kurotella tai kiivetä porrasjakkaralle jotta hyllyille ylettyy.  Myös siinä, että toisesta voi ottaa puhtaat ja käytön jälkeen laittaa suoraan toiseen pesuun tarkoitetut astiat.  En pidä sitä laiskuutena eikä se sitä, ettenkö viitsisi tyhjentää konetta.  Mulla on ollut vain sellaisia astianpesukoneita jotka eivät kuivaa astioita kokonaan, vaan ne joutuu aina jättämään koneeseen.  Ei mulla ole kahta, mutta haaveissa on, että joskus olisi.  Miksen saisi haaveilla, monella ihmisellä saattaa olla hullumpiakin haaveita.  Haaveet ovat elämän luksusta, eikä kaikkien haaveiden ole tarkoituskaan toteutua. 😊  Odotan innolla 4-jaksoa.

No siis siinä jaksossa remontoitiin säilytystilat pois sellaiselta joka toivoi lisää säilytystilaa ja hän sai sitten sen toisen tiskikoneen. Vaikka oli pyytänyt lisää säilytystilaa.

Keittiön kaapithan voi ihan itse järjestää. Meillä käyttöastiat on sijoitettu niin, että lapsetkin yltää niihin. Sehän on ihan sinusta kiinni, mitä sinä sinne katonrajaan laitat.

Vierailija
752/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle luksusta "spa-osastossa" olisi tilava sauna. Siis sellainen jossa oikeasti mahtuu olemaan.

Ja iso amme niin että on sekä sauna, amme että kaksi suihkua.

Ja tunnelmavalaistus.

Vierailija
753/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER!!!

Ne ovet voi myös pyyhkiä?

Ne rasvajäljet eivät millään lähde niistä Ikean kaapeista. Ja olen kyllä kokeillut, monen monta kertaa. Suoraan sanottuna ärsytyttää se ihmisten mainostama "laatu" niissä Ikean keittiöissä.

Vierailija
754/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on mennyt tunteisiin 🤪.  Avatkaa nyt hieman enemmän sitä pikkuluukkua josta nyt katselette.  Pyydän mielipiderauhaa, keneltä se on pois, sinultako? mikäli jollain toisella on eri maku kuin itselläsi.

Vierailija
755/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER!!!

Aika heikot argumentit sulla. Mutta jos sitä puusepän työtä puolustaakseen ei löydy muuta argumenttia kuin toisen valmistajan keittiön haukkuminen, niin ihan kuinka vaan. 💁🏻‍♀️

Ei liene Ikean keittiön syy, että ette osaa tehdä tilausta.

Materiaali: Sormenjäljet jäävät kaapin kylkeen keittiön merkistä riippumatta, ei liity Ikeaan vaan kalustemateriaaliin.

Asennus:Ikean keittiön voi toki asentaa itsekin, mutta käyttäisin asentajaa, ammattilaisilta ei vie montaa päivää. Veljeni kasasi Ikean keittiön sukulaistädille alle päivässä, mutta hän on ammatti-ihminen.

Ikean keittiön saa heti mukaan tarvittaessa ja rahdin seuraavalle päivälle.

Ymmärrän puusepän keittiön olevan varmasti laadukas ja kivempihan sillä on brassailla kuin tusinatavarakyökillä, mutta Ikean keittiöissä ei ole mitään vikaa itsessään.

Kuuluu vähän niin kuin siihen konseptiin, että ne kasataan itse ja siksi myös ovat edullisemmat siltäkin osin. 😄

Mutta joo, oma keittiö tällä hetkellä ei ole Ikean, vaan näyttäisi olevan Ideal. Varmasti sekin kalpenee custom made cabinetsien rinnalla. 🤣 Hyvin kuitenkin toimii👌

Ideana ei ollut mikään brassailu, vaan että ihmettelen, mikä on Ikea-keittiöiden laadukkuuden perustelu?  Sitä laadukkuutta ja takuuta hehkutetaan, mutta perusteita ei löydy. Ja olen todella pahoillani, jos sohaisin Ikea-keittiöiden fanittajia, mutta tuntuu, että kuten tässäkin keskustelussa osalle keittiön omistajista hinta on ollut se pääasiallinen tekijä ja sillä perustellaan huono laatu.

Tässä vielä Ikean takuusta "Kyllä, takuu on voimassa. IKEA täyttää aina takuuvelvoitteensa. 25 vuoden takuu ei kuitenkaan koske uusia ABBETORP-, APLARED- tai LILLBYN-etusarjoja eikä niihin kuuluvia saranoita."

Eli takuu koskee vain niitä runkoja? Vai mitä ihmettä se koskee?

Ja toinen takuuseen ja "aina löytyy varaosia"-argumenttiin, joka esiintyy Ikean keittiöitä sivuavissa keskusteluissa. Ikea myös vaihtaa keittiöidensä kokomitoituksia aika ajoin. Näihin ei siis saa välttämättä standardimitoituksella esim. etusarjoja jne., mikäli malli vaihtuu. Tuolta linkistä löytyy lisätietoja https://www.ikea.com/fi/fi/product-guides/tietoa-faktum-keittioestae-pu…;

Mulle on tärkeintä se, että sain tasan tarkkaan sellaiset kaapit, kuin halusin ja että jos haluan vaihtaa ilmettä, niin tarvii vaihtaa vain etusarjat.

Ja nykyisen keittiömme kaappeihin sormenjäljet eivät jää ja lähtevät pyyhkäisemällä, joten en anna synninpäästöä Ikealle siitäkään syystä. 

Vierailija
756/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka suostuu siihen että ottaa lisää lainaa kun urakoitsija huomaa vasta seinää kaadettaessa että kappas sehän on betonia ja hinta nousee. Miten nuo sopimukset on tehty? Tää ei vastaa mun käsitystä todellisuudesta.

Ja kun sehän (materiaali) näkyy piirustuksissa jotka pitää muokata kun hakee toimenpidelupaa/rakennuslupaa😳 Täytyy sania että tämä kolmas jakso meni niin alta lipan. Muutaman remontin tehneenä niin tuohon juttuun e i siis EI ole voinut kulua 65 000 eur ilman että samalla on tehty huomattavia rakenteellisia muutoksia tai muuten on työmiehet lämmittäneet lihapiirakoitaan sytyttelemällä asiakkaan seteleitä tuleen.

Vierailija
757/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ainoa, joka piti Kauklahden kylpyhuoneesta. Tuollainen olisi minun unelmani. Laittaisin talvella kynttilöitä kylppäriin ja loikoisin tepidariumilla rentoutuen jonkun pehmusteen päällä musiikkia kuunnellen. En tykkää saunoa, mutta palelen herkästi.

Pidin myös siitä mosaiikkityöstä, se toi elävyyttä ja ulottuvuutta. Vähän kuin tila jatkuisi haaveisiin, vähän vaikea selittää. Mutta niin ettei ajatus törmää kylmään kaakeliin. Lämmitti vanhan latinistin mieltä. Rantatuolit toki saisi V takaisin.

Harmi, että puuttuu puoli miljoonaa. :)

Uskoisin jonkun ulkomaalaisen pariskunnan rakastavan tilaan. Heille suomalaiset kämpät on usein kliinisiä ja pelkistettyjä.

Mä tykkäsin kanssa, ne seinät oli ihanat, varsinkin se viidakkohenkinen maalaus oli mun makuun ihan täydellinan.

Se lämmitettävä laattasysteemi, niin keksin sillekkin jo monen monta käyttötarkoitusta ja sen päällä ois kiva makoilla, istuksia jonkun kaveriporukan kanssa ja juoda drinksuja.

Ainoa mistä en tykkää että tuon tepidariumia muistuttavan systeemin lämmityskustannukset on aivan liikaa.

siihen sais muuten lapsille ja/tai koirille kivan kahluualtaan, ihan sellanen muovinen uima-allas, missä polskutella koko pitkä talvi :)

Vierailija
758/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo huvila ja huussin Mikko Vesasen muutoksia ja vertaa niitä Paanasen sätöksiin, niin ero on valtava. Markon työ on epävakaata ja suorastaan pelottavaa. Koskaan ei tiedä mitä sieltä tulee, Mikko saa kaikki kohteet järkeviksi ja ne myös näyttävät hyviltä. Vaikea uskoa, että Marko Paananen on arkkitehti. Tykkään kyllä hänestä muuten, kiva huumori ja rento esiintymään, siitä pinnat.

Vierailija
759/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ainoa, joka piti Kauklahden kylpyhuoneesta. Tuollainen olisi minun unelmani. Laittaisin talvella kynttilöitä kylppäriin ja loikoisin tepidariumilla rentoutuen jonkun pehmusteen päällä musiikkia kuunnellen. En tykkää saunoa, mutta palelen herkästi.

Pidin myös siitä mosaiikkityöstä, se toi elävyyttä ja ulottuvuutta. Vähän kuin tila jatkuisi haaveisiin, vähän vaikea selittää. Mutta niin ettei ajatus törmää kylmään kaakeliin. Lämmitti vanhan latinistin mieltä. Rantatuolit toki saisi V takaisin.

Harmi, että puuttuu puoli miljoonaa. :)

Uskoisin jonkun ulkomaalaisen pariskunnan rakastavan tilaan. Heille suomalaiset kämpät on usein kliinisiä ja pelkistettyjä.

Mä tykkäsin kanssa, ne seinät oli ihanat, varsinkin se viidakkohenkinen maalaus oli mun makuun ihan täydellinan.

Se lämmitettävä laattasysteemi, niin keksin sillekkin jo monen monta käyttötarkoitusta ja sen päällä ois kiva makoilla, istuksia jonkun kaveriporukan kanssa ja juoda drinksuja.

Ainoa mistä en tykkää että tuon tepidariumia muistuttavan systeemin lämmityskustannukset on aivan liikaa.

siihen sais muuten lapsille ja/tai koirille kivan kahluualtaan, ihan sellanen muovinen uima-allas, missä polskutella koko pitkä talvi :)

Kuten mitä käyttötarkoituksia?

Vierailija
760/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo huvila ja huussin Mikko Vesasen muutoksia ja vertaa niitä Paanasen sätöksiin, niin ero on valtava. Markon työ on epävakaata ja suorastaan pelottavaa. Koskaan ei tiedä mitä sieltä tulee, Mikko saa kaikki kohteet järkeviksi ja ne myös näyttävät hyviltä. Vaikea uskoa, että Marko Paananen on arkkitehti. Tykkään kyllä hänestä muuten, kiva huumori ja rento esiintymään, siitä pinnat.

Mikko Vesanen oikeasti lisää käytettävyyttä ja hän kuuntelee _aina_ asiakkaan toiveet.

Hän vaan sisustaa aina tosi samalla lailla. Jokaikisessä kohteessa on harmaa sohva jne.

Ketju on lukittu.