Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppa vai muutto Suomi OFFICAL

Vierailija
21.08.2021 |

Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.

Alkumietteitä?

Kommentit (2482)

Vierailija
701/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ainoa, joka piti Kauklahden kylpyhuoneesta. Tuollainen olisi minun unelmani. Laittaisin talvella kynttilöitä kylppäriin ja loikoisin tepidariumilla rentoutuen jonkun pehmusteen päällä musiikkia kuunnellen. En tykkää saunoa, mutta palelen herkästi.

Pidin myös siitä mosaiikkityöstä, se toi elävyyttä ja ulottuvuutta. Vähän kuin tila jatkuisi haaveisiin, vähän vaikea selittää. Mutta niin ettei ajatus törmää kylmään kaakeliin. Lämmitti vanhan latinistin mieltä. Rantatuolit toki saisi V takaisin.

Harmi, että puuttuu puoli miljoonaa. :)

Uskoisin jonkun ulkomaalaisen pariskunnan rakastavan tilaan. Heille suomalaiset kämpät on usein kliinisiä ja pelkistettyjä.

Vierailija
702/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli vaikutelma, että 3. jakson kämppä rempattiin myyntiin. Remonttia esitellessä Marko ei kertoillut miten tämä perhe nyt viettää aikaa alakerrassa. Muissa kohteissa on sanoittanut juuri sen perheen kannalta käyttöä.

Olikohan pari eroamassa? Oli koko jakson niin ahdistunut tunnelma ja hädin tuskin katsoivat toisiaan, tunneside puuttui. Tai sitten jännittivät kameroita.

sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt remontoida lapsiperheelle eikä homoparille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ainoa, joka piti Kauklahden kylpyhuoneesta. Tuollainen olisi minun unelmani. Laittaisin talvella kynttilöitä kylppäriin ja loikoisin tepidariumilla rentoutuen jonkun pehmusteen päällä musiikkia kuunnellen. En tykkää saunoa, mutta palelen herkästi.

Pidin myös siitä mosaiikkityöstä, se toi elävyyttä ja ulottuvuutta. Vähän kuin tila jatkuisi haaveisiin, vähän vaikea selittää. Mutta niin ettei ajatus törmää kylmään kaakeliin. Lämmitti vanhan latinistin mieltä. Rantatuolit toki saisi V takaisin.

Uskoisin jonkun ulkomaalaisen pariskunnan rakastavan tilaan. Heille suomalaiset kämpät on usein kliinisiä ja pelkistettyjä.

se talo on lapsiperheen talo lapsiperhealueella. miksi ihmeessä joku pariskunta sinne muuttaisi?

Vierailija
704/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

se talo on lapsiperheen talo lapsiperhealueella. miksi ihmeessä joku pariskunta sinne muuttaisi?

En tiennytkään, että Suomessa on erikseen lapsiperhealueet, seniorialueet, sinkkualueet ja pariskunta-alueet.

Vierailija
705/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli vaikutelma, että 3. jakson kämppä rempattiin myyntiin. Remonttia esitellessä Marko ei kertoillut miten tämä perhe nyt viettää aikaa alakerrassa. Muissa kohteissa on sanoittanut juuri sen perheen kannalta käyttöä.

Olikohan pari eroamassa? Oli koko jakson niin ahdistunut tunnelma ja hädin tuskin katsoivat toisiaan, tunneside puuttui. Tai sitten jännittivät kameroita.

sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt remontoida lapsiperheelle eikä homoparille.

Olipa rumasti sanottu. :(

Aika rajusti yleistit eri ihmisryhmiä. Minusta tuo tila sopii monenlaiselle perheelle.

Vierailija
706/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika rajusti yleistit eri ihmisryhmiä. Minusta tuo tila sopii monenlaiselle perheelle.

Ei sovi lapsiperheelle.

Vierailija
707/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että Suomessa on erikseen lapsiperhealueet, seniorialueet, sinkkualueet ja pariskunta-alueet.

No nyt opit senkin.

Vierailija
708/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi lapsiperheelle

- vessaan pöösy suljettiin

- sauna liian pieni

- kiuas vaarallisesti

- ei mitään säilytystilaa

- ei lapsillw sopivia istuimia

- suihkut liian ahtaasti

- se porras teräväreunainen ja täysi turha

Vierailija
709/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidin kolmannen jakson värimaailmasta. Etenkin takahuone oli tunnelmallinen. Sen sijaan sauna ei ollut tunnelmallinen ja oli varsin ahtaan oloinen. Se lämmitettävä tasanne olisi ollut täydellinen paikka kylpyammeelle. En sitten tiedä eikö perhe sellaista halunnut vai miksei sitä tehty.

Selvisikö jollekin, mikä tarkoitus tuolla ihmeellisellä lämmitettävällä tasanteella oikein oli?

Minä kyllä keksisin käyttöä. Voisin loikoilla siinä ja lukea kirjaa sillä aikaa kun annan naamion tai vartalosuolan tai kuorinnan vaikuttaa, hiustenhoitoaineen tai minkä ikinä. Lämpö tehostaa monen aineen vaikutusta, mutta saunassa ei pysty kärvistelemään tarpeeksi kauan aikaa, paitsi jälkilämmöissä.

Ja saahan tuohon lopuksi vaikka pyykit kuivumaan.

No siinäpä sitä on luksusta. 65 000 euron pyykkihuone.

Niin no, hinta on oma lukunsa. Mutta kun ketjussa on monen sivun verran ihmetelty, mitä tuolla tasolla tekee, niin viestini oli vastaus siihen.

Vierailija
710/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka on saunonut pienten lasten kanssa tietää, että äiti ei ehdi loikoilla kasvonaamion kera yhtään missään.

Vierailija
711/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidin kolmannen jakson värimaailmasta. Etenkin takahuone oli tunnelmallinen. Sen sijaan sauna ei ollut tunnelmallinen ja oli varsin ahtaan oloinen. Se lämmitettävä tasanne olisi ollut täydellinen paikka kylpyammeelle. En sitten tiedä eikö perhe sellaista halunnut vai miksei sitä tehty.

Selvisikö jollekin, mikä tarkoitus tuolla ihmeellisellä lämmitettävällä tasanteella oikein oli?

Minä kyllä keksisin käyttöä. Voisin loikoilla siinä ja lukea kirjaa sillä aikaa kun annan naamion tai vartalosuolan tai kuorinnan vaikuttaa, hiustenhoitoaineen tai minkä ikinä. Lämpö tehostaa monen aineen vaikutusta, mutta saunassa ei pysty kärvistelemään tarpeeksi kauan aikaa, paitsi jälkilämmöissä.

Ja saahan tuohon lopuksi vaikka pyykit kuivumaan.

No siinäpä sitä on luksusta. 65 000 euron pyykkihuone.

Niin no, hinta on oma lukunsa. Mutta kun ketjussa on monen sivun verran ihmetelty, mitä tuolla tasolla tekee, niin viestini oli vastaus siihen.

Kuivausrumpu on paljon kätevämpi lapsiperheessä…

Vierailija
712/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kodinhoitohuoneessa ei ollut rempan jälkeen mitään laskutilaa, jossa voisi esim. viikata vaatteita, tms.

Ja miten viinikaapille ei löytynyt paikkaa? Olisihan sen voinut laittaa vaikka sen toisen tiskialtaan tai toisen astianpesukoneen tilalle. Tarviiko 4-henkinen perhe todella 2 astianpesukonetta?

Vierailija
713/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Markolla oli vaikeuksia keksiä siihen sen lavan kohtaan mitöön, olisi laittanut liukuovikaapiston. Sellaisia ei ole lapsiperheessä ikinä liikaa.

Vierailija
714/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tepidariumista ainakin omat kissani nauttisivat lekottelupaikkana, mutta muuten vaikutti aika turhalta. Samalle kohdalle olisi voinut laittaa vaikkapa kylpy-/poreammeen, jos spa-tunnelmaa haluttiin.

Vierailija
715/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kodinhoitohuoneessa ei ollut rempan jälkeen mitään laskutilaa, jossa voisi esim. viikata vaatteita, tms.

Ja miten viinikaapille ei löytynyt paikkaa? Olisihan sen voinut laittaa vaikka sen toisen tiskialtaan tai toisen astianpesukoneen tilalle. Tarviiko 4-henkinen perhe todella 2 astianpesukonetta?

Ei tarvitse.

Ja kodinhoitohuoneedsa se laskutila on suunnilleen tärkeintä.

Vierailija
716/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin odotin, että saako täällä jo puhua seuraavasta jaksosta :)

Vierailija
717/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden jakson katsoin sattumalta, tämän johon tuli lämmitettävä taso loikoiluun, sitä depinaari jotain nimeä en ollut kuullut ikipäivänä. Seinämaalaus ja kansituolit. En ymmärrä miten poskelleen mennyt suunnitelma. Ja aina vaan lisää rahaa tarvitaan.

Kiinteistövälittäjä turvottanut huulensa. Alahuuli näyttää kuin näyttäisi kokoajan kieltä. Kauheeta mesomista ja niin hauskaa kokoajan on. Asiakas rouvallakin vaihtui kokoajan vaatteet. Onko tämä sarja rikkaille. Ei kiinnosta.

Ja miten tuo Paananen on mennyt noin ränsistyneet näköiseksi. Vai onko se joku huipputyyli jota tällainen tavis ei ymmärrä.

Rikkaat vissiin näyttää tuollaisilla. Ite voin olla mökillä ruttusissa vaatteissa ja tukka harottaen sinne tänne.

Vierailija
718/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markon oma hius- ja vaatetyyli on nimeltään wabi sabi.

Vierailija
719/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on mahdollista?

Jopa tuppukylässä ne asunnot eriytyy sen mukaan missä kohtaa elämänkaarta ollaan.

Vierailija
720/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö beiget ja harmaat seinät ole jo menossa pois muodista ? Mielestäni Markon pitäisi päivittää näkemykset tähän päivään ja ennenkaikkea kuunnella asiakkaan toiveita.

Kun kaikki seinät maalataan beigellä tai harmaalla, tulos on aina luolamainen. Muutenkin kaikkien seinien samanlainen väri tai tapetti tuo raskaan tunnelman. Joku seinä voisi olla puuta tai valkoista, se toisi kontrastia ja keveyttä.

Asiakas kehui, että huonekalut ovat kauniit, mutta ilmeen perusteella seinien harmaa väri ei olohuoneessa miellyttänyt. Tuollaisiin huonekaluihin yleensä liitetään vihreää/sinistä sävyä ja viherkasveja. Luovuus on sallittua, mutta mielestäni tässä ei sitä käytetty, vaan pysyttiin turvallisissa, samoissa mudan sävyissä.

Ketju on lukittu.