Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppa vai muutto Suomi OFFICAL

Vierailija
21.08.2021 |

Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.

Alkumietteitä?

Kommentit (2482)

Vierailija
721/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kodinhoitohuoneessa ei ollut rempan jälkeen mitään laskutilaa, jossa voisi esim. viikata vaatteita, tms.

Ja miten viinikaapille ei löytynyt paikkaa? Olisihan sen voinut laittaa vaikka sen toisen tiskialtaan tai toisen astianpesukoneen tilalle. Tarviiko 4-henkinen perhe todella 2 astianpesukonetta?

Lisäksi 2 tiskikoneen takia rikkoivat keittiön lattialämmityskaapelin, jonka korjaus operaatio maksatettiin asiakkaalla siten, että jätettiin taas jotain tekemättä! Se oli mielestäni törkeää.

Vierailija
722/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ainoa, joka piti Kauklahden kylpyhuoneesta. Tuollainen olisi minun unelmani. Laittaisin talvella kynttilöitä kylppäriin ja loikoisin tepidariumilla rentoutuen jonkun pehmusteen päällä musiikkia kuunnellen. En tykkää saunoa, mutta palelen herkästi.

Pidin myös siitä mosaiikkityöstä, se toi elävyyttä ja ulottuvuutta. Vähän kuin tila jatkuisi haaveisiin, vähän vaikea selittää. Mutta niin ettei ajatus törmää kylmään kaakeliin. Lämmitti vanhan latinistin mieltä. Rantatuolit toki saisi V takaisin.

Harmi, että puuttuu puoli miljoonaa. :)

Uskoisin jonkun ulkomaalaisen pariskunnan rakastavan tilaan. Heille suomalaiset kämpät on usein kliinisiä ja pelkistettyjä.

se talo on lapsiperheen talo lapsiperhealueella. miksi ihmeessä joku pariskunta sinne muuttaisi?

En tiennytkään, että Suomessa on erikseen lapsiperhealueet, seniorialueet, sinkkualueet ja pariskunta-alueet.

Miten tuo on mahdollista?

Jopa tuppukylässä ne asunnot eriytyy sen mukaan missä kohtaa elämänkaarta ollaan.

Niin kun kaikki muut paitsi seniorit muuttaa pois niistä tuppukylistään 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ainoa, joka piti Kauklahden kylpyhuoneesta. Tuollainen olisi minun unelmani. Laittaisin talvella kynttilöitä kylppäriin ja loikoisin tepidariumilla rentoutuen jonkun pehmusteen päällä musiikkia kuunnellen. En tykkää saunoa, mutta palelen herkästi.

Pidin myös siitä mosaiikkityöstä, se toi elävyyttä ja ulottuvuutta. Vähän kuin tila jatkuisi haaveisiin, vähän vaikea selittää. Mutta niin ettei ajatus törmää kylmään kaakeliin. Lämmitti vanhan latinistin mieltä. Rantatuolit toki saisi V takaisin.

Uskoisin jonkun ulkomaalaisen pariskunnan rakastavan tilaan. Heille suomalaiset kämpät on usein kliinisiä ja pelkistettyjä.

se talo on lapsiperheen talo lapsiperhealueella. miksi ihmeessä joku pariskunta sinne muuttaisi?

En tiennytkään, että Suomessa on erikseen lapsiperhealueet, seniorialueet, sinkkualueet ja pariskunta-alueet.

Jopa tuppukylässä ne asunnot eriytyy sen mukaan missä kohtaa elämänkaarta ollaan.

Tuppukylissä perheet asuu omakotitaloissa, seniorit kirkolla rivarissa tai pienkerrostaloissa.

Espoossa Kauklahti on oikein tyypillinen lapsiperhehelvetti. Ja tuo talo oli tyypillinen lapsiperheen talo.

Vierailija
724/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuppukylissä perheet asuu omakotitaloissa, seniorit kirkolla rivarissa tai pienkerrostaloissa.

Espoossa Kauklahti on oikein tyypillinen lapsiperhehelvetti. Ja tuo talo oli tyypillinen lapsiperheen talo.

Missä on tuppukylän sinkut? Onko sinkkutytöy länsilaidalla?

Vierailija
725/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on tuppukylän sinkut? Onko sinkkutytöy länsilaidalla?

Onko siellä sinkkunaisia? Sinkkumiehet asiu tyypillisesti vanhempiensa luona.

Vierailija
726/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti tää viimeisin jakso ruudussa…

SPOILER!!!

Remppabudjetti lapsiperheen kylppäriin ja yläk. vessaan 60t. Marko ei saa tehtyä yläkerran vessaa, ja suunnitellut upotetut suihkutkin joutuu jättämään pois, mutta jonkun saatanan sähkölämmitteisen kaakelidivaanin, tepidariumin, änkee kylppäriin.

Rahat riittävät myös taidemuraaliin, joka näyttää lähinnä yläasteen kuvistyöltä.

Sulkee vessanoven kylppäristä, koska design, jolloin suihkutiloista ei enää pääse vessaan, tosi kätevä lapsiperheessä!

Suihkun vieressä kaksi kangaspäällysteistä puista auringonottotuolia ja pöytä, mitä helvettiä?

Istuvatko vanhemmat niissä lasten leikkiessä tepidariumin päällä? Tai istuuko joku niissä kun suihku on päällä, vai menevätkö ihmiset jatkoille suihkutiloihin?

Jokainen pikkulapsen vanhempi tietää, että lasten kanssa pesulla käydessä ei paljoa siemailla drinksua rantatuolissa tai loikoilla merenneitoasennossa lämmitetyllä kaakelilla.

Miten helvetissä Marko voi sisustaa noin epäkäytännöllisesti?? Näistä asukkaista myös näki, että remppa ei ollut mieleen, tolla rahalla oli lupa odottaa ylellistä JA käytännöllistä.

Ei nuo remonttibudjetit helvetti voi pitää mitenkään paikkaansa! Tai jos pitää niin joku vetää tässä ohjelmassa välistä ja lujaa. Jotain remppabudjetit ihan järjestään yli 60.000 euroa ja niillä saadaan tehtyä juuri ja juuri hikinen kylppäriremontti, seinien maalaus, joku halpis-laminaatti lattiaan ja se Markon pakollinen tepidarium jolla ei kukaan tee yhtään mitään. Jos joku käyttäisi minun rahoja 60.000 euroa noin kelvottomalla hyötysuhteella niin repisin pään irti. Erityisen paljon tämä ihmetyttää kun olen lukenut että ohjelmaan mukaan lähtevät saisi vielä remontista kunnon alennukset. Joskus mietin sitäkin että leijonanosa tuosta budjetista menee noihin ylihintaisiin kalusteisiin ja somisteisiin mutta kun nekään ei kuulemma sisälly budjettiin vaan ohjelmassa mukana olevat ihmiset joutuvat ne kuulemma lunastamaan erikseen mikäli haluavat, eli ne on käytännössä vain Vepsäläisen rekvisiittaa.

Ystäväni teetti juuri pääkaupunkiseudulla rivitaloneliöön ihan täydellisen remontin (mm. uusi keittiö kodinkoneineen, väliseinän purku keittiön ja olohuoneen väliltä, lattioiden hionta ja lakkaus, kaikkien pintojen maalaus tai tapetointi, täydellinen valaistusremontti säädettävillä LED-valoilla sähkötöineen, kahden kylpyhuoneen uudelleen laatoitus ja kalusteiden paikkojen vaihto, saunan uusiminen jne.) ja teetti kaiken vieraalla, ja remontin hinnaksi tuli aika tarkkaan 50.000 euroa. Ja tuossa asunnossa mihinkään ei jäänyt mitään vanhaa näkyviin. Itse tein täällä pohjoisessa yhtä mittavan remontin omaan kolmioon muutama vuosi sitten ja selvisin 20.000 eurolla kun tein kaiken itse.

Vaikka palkkaisi sisustussuunnittelijankin itse tekemään suunnitelmat, niin ei saisi mitenkään uppoamaan 60-80.000 euroa noin olemattomiin remontteihin mitä tässä ohjelmassa on nähty. Jokin tässä ei täsmää.

Jep meidänkin ystävät remppasi reilu sata neliötä rivaria Helsingissä. Sis. keittiö, kylppäri, vessa, kylppäri ja kaikki pinnat, mm. parketin hionta/lakkaus.

Töineen 60t, itse eivät tehneet mitään.

Ton Markon polttaman summan selittäis vain löytynyt kosteusvaurio, jota ei ohjelmassa näytetty.

Mutta tuskinpa noin uudessa talossa sellasta, ja oisha se näytetty, jos olis ollut.

Olisko teidän kaverit vähän pyöristäneet alaspäin hintaa mitä kertoneet. Ainakin kotitalousvähennys laskettu jo noista ja halpismatskut.

Eipä kyllä, kilpailuttivat urakan ja tekijäksi valikoitui pieni firma. Ja materiaalit olivat laadukkaita, mm. Gigantin keittiö.

Tossa itse asiassa pyöristys ylöspäin, tarkka summa 58t.

Kaikki meni hyvin ilman ”käsikirjoitettuja” vastoinkäymisiä.

Laadukas ja Gigantin keittiö samassa lauseessa 🙈😂

Öö oletko käynyt katsomassa hintoja? Nehän on kalliita keittiöitä ja esim. Epoq on laadukas. Ei kannata hirnua jos ei tiedä😘 Sulle varmaa Puustelli on se laadun tai, eiku arvaan, puusepän custom made cabinets😂

Joo Gigantillahan on laadukkaita keittiöitä, tuttujen maksoi pelkät kalusteet kymppitonnin, kivitaso ja puiset kaapistot. 35v takuu. Ikeankin keittiöt ovat nykyisin laadukkaita, ihmisten pitää vaan päästä pätemään ja vit***lemaan nettipalstoilla.

Itse varmaan ottaisin Ikeasta keittiön, hyviä kokemuksia tutuilla ja entisessä vuokrakämpässä oli sellainen. Pitkä takuu niilläkin.

Ikean "laadukas" keittiö on kyllä niin iso vitsi, että en tiedä, miten päin olisin, kun kuulen niiden laadukkuudesta. Yhteen valittiin miehen ehdotuksesta Ikean keittiö. Itse ehdotin tutun puusepän keittiötä, joka meillä on nyt kotona.

Tilausproseduuri IKEA: tilaus keskeytyi monta kertaa, kun järjestelmään tuli häiriö. Ja taas uutta tilausta kehiin. Lisäksi osa tavarasta oli loppu, joten niitä sai metsästää toisesta toimipisteestä ja odotella viikkoja

Puusepänliike: Tilaus tehtiin paikan päällä. Otimme yhteyttä, kävimme paikan päällä ja teimme omistajan kanssa tarvekartoituksen. Omistaja kyseli putkista ym. jotka saattaisivat vaikuttaa kaapistojen mittoihin. Erikoisosat saatiin mukaan pakettiin, koska puusepänliikkeellä oli paljon yhteistyökumppaneita. Mittasimme ja piirsimme mallikuvat ja lähetimme puusepänliikkeelle lopuksi sähköpostitse. Pyysimme toimitusta lyhyellä toimitusajalla, joka saatiin järjestymään.

Toimitus ja kokoaminen: Ikean keittiö tuli peruskoottavissa osissa tyyliin littana pahvilaatikko, jossa osat. Jo pelkkien kaapistorunkojen kokoaminen kesti parilta tyypiltä useamman pöivän. Tutun puuseppäfirman rungot tulivat valmiiksi koottuina.

Ikean keittiö tuli tietyn kokoisilla moduuleilla. Puuseppäfirman keittiön kaikki mitat sai itse määritellä. Sekä Ikean että puuseppäfirman vetimet, helat ja saranat olivat itse määriteltävissä kallis vs halpis. 

Eniten ketuttaa Ikean kaapinovet, joihin jää rasvaiset tahmajäljet. Ärsyttää ja antaa törkyisen ja nuhjuisen kuvan keittiöstä. Ja kyllä-kokeiltiin tätä siellä esittelykeittiössä alun perin ja siellä tälläistä ei näkynyt kaapinovissa. Ikea kitchen-never again.

Vierailija
727/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnalla pariskunnat ja senioripariskunnat asuu tasokkaissa omakotitaloissa. Hekin, joiden lapset ovat jo muuttaneet pois. Ihan älytön väite, että kesi-ikäiset tai senioriparit asuisivat rivareissa tai kerrostaloissa.

Vierailija
728/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER!!!

Remppabudjetti lapsiperheen kylppäriin ja yläk. vessaan 60t. Marko ei saa tehtyä yläkerran vessaa, ja suunnitellut upotetut suihkutkin joutuu jättämään pois, mutta jonkun saatanan sähkölämmitteisen kaakelidivaanin, tepidariumin, änkee kylppäriin.

Rahat riittävät myös taidemuraaliin, joka näyttää lähinnä yläasteen kuvistyöltä.

Sulkee vessanoven kylppäristä, koska design, jolloin suihkutiloista ei enää pääse vessaan, tosi kätevä lapsiperheessä!

Suihkun vieressä kaksi kangaspäällysteistä puista auringonottotuolia ja pöytä, mitä helvettiä?

Istuvatko vanhemmat niissä lasten leikkiessä tepidariumin päällä? Tai istuuko joku niissä kun suihku on päällä, vai menevätkö ihmiset jatkoille suihkutiloihin?

Jokainen pikkulapsen vanhempi tietää, että lasten kanssa pesulla käydessä ei paljoa siemailla drinksua rantatuolissa tai loikoilla merenneitoasennossa lämmitetyllä kaakelilla.

Miten helvetissä Marko voi sisustaa noin epäkäytännöllisesti?? Näistä asukkaista myös näki, että remppa ei ollut mieleen, tolla rahalla oli lupa odottaa ylellistä JA käytännöllistä.

Ei nuo remonttibudjetit helvetti voi pitää mitenkään paikkaansa! Tai jos pitää niin joku vetää tässä ohjelmassa välistä ja lujaa. Jotain remppabudjetit ihan järjestään yli 60.000 euroa ja niillä saadaan tehtyä juuri ja juuri hikinen kylppäriremontti, seinien maalaus, joku halpis-laminaatti lattiaan ja se Markon pakollinen tepidarium jolla ei kukaan tee yhtään mitään. Jos joku käyttäisi minun rahoja 60.000 euroa noin kelvottomalla hyötysuhteella niin repisin pään irti. Erityisen paljon tämä ihmetyttää kun olen lukenut että ohjelmaan mukaan lähtevät saisi vielä remontista kunnon alennukset. Joskus mietin sitäkin että leijonanosa tuosta budjetista menee noihin ylihintaisiin kalusteisiin ja somisteisiin mutta kun nekään ei kuulemma sisälly budjettiin vaan ohjelmassa mukana olevat ihmiset joutuvat ne kuulemma lunastamaan erikseen mikäli haluavat, eli ne on käytännössä vain Vepsäläisen rekvisiittaa.

Ystäväni teetti juuri pääkaupunkiseudulla rivitaloneliöön ihan täydellisen remontin (mm. uusi keittiö kodinkoneineen, väliseinän purku keittiön ja olohuoneen väliltä, lattioiden hionta ja lakkaus, kaikkien pintojen maalaus tai tapetointi, täydellinen valaistusremontti säädettävillä LED-valoilla sähkötöineen, kahden kylpyhuoneen uudelleen laatoitus ja kalusteiden paikkojen vaihto, saunan uusiminen jne.) ja teetti kaiken vieraalla, ja remontin hinnaksi tuli aika tarkkaan 50.000 euroa. Ja tuossa asunnossa mihinkään ei jäänyt mitään vanhaa näkyviin. Itse tein täällä pohjoisessa yhtä mittavan remontin omaan kolmioon muutama vuosi sitten ja selvisin 20.000 eurolla kun tein kaiken itse.

Vaikka palkkaisi sisustussuunnittelijankin itse tekemään suunnitelmat, niin ei saisi mitenkään uppoamaan 60-80.000 euroa noin olemattomiin remontteihin mitä tässä ohjelmassa on nähty. Jokin tässä ei täsmää.

Jep meidänkin ystävät remppasi reilu sata neliötä rivaria Helsingissä. Sis. keittiö, kylppäri, vessa, kylppäri ja kaikki pinnat, mm. parketin hionta/lakkaus.

Ton Markon polttaman summan selittäis vain löytynyt kosteusvaurio, jota ei ohjelmassa näytetty.

Mutta tuskinpa noin uudessa talossa sellasta, ja oisha se näytetty, jos olis ollut.

Olisko teidän kaverit vähän pyöristäneet alaspäin hintaa mitä kertoneet. Ainakin kotitalousvähennys laskettu jo noista ja halpismatskut.

Eipä kyllä, kilpailuttivat urakan ja tekijäksi valikoitui pieni firma. Ja materiaalit olivat laadukkaita, mm. Gigantin keittiö.

Öö oletko käynyt katsomassa hintoja? Nehän on kalliita keittiöitä ja esim. Epoq on laadukas. Ei kannata hirnua jos ei tiedä😘 Sulle varmaa Puustelli on se laadun tai, eiku arvaan, puusepän custom made cabinets😂

Joo Gigantillahan on laadukkaita keittiöitä, tuttujen maksoi pelkät kalusteet kymppitonnin, kivitaso ja puiset kaapistot. 35v takuu. Ikeankin keittiöt ovat nykyisin laadukkaita, ihmisten pitää vaan päästä pätemään ja vit***lemaan nettipalstoilla.

Itse varmaan ottaisin Ikeasta keittiön, hyviä kokemuksia tutuilla ja entisessä vuokrakämpässä oli sellainen. Pitkä takuu niilläkin.

Ikean "laadukas" keittiö on kyllä niin iso vitsi, että en tiedä, miten päin olisin, kun kuulen niiden laadukkuudesta. Yhteen valittiin miehen ehdotuksesta Ikean keittiö. Itse ehdotin tutun puusepän keittiötä, joka meillä on nyt kotona.

Tilausproseduuri IKEA: tilaus keskeytyi monta kertaa, kun järjestelmään tuli häiriö. Ja taas uutta tilausta kehiin. Lisäksi osa tavarasta oli loppu, joten niitä sai metsästää toisesta toimipisteestä ja odotella viikkoja

Puusepänliike: Tilaus tehtiin paikan päällä. Otimme yhteyttä, kävimme paikan päällä ja teimme omistajan kanssa tarvekartoituksen. Omistaja kyseli putkista ym. jotka saattaisivat vaikuttaa kaapistojen mittoihin. Erikoisosat saatiin mukaan pakettiin, koska puusepänliikkeellä oli paljon yhteistyökumppaneita. Mittasimme ja piirsimme mallikuvat ja lähetimme puusepänliikkeelle lopuksi sähköpostitse. Pyysimme toimitusta lyhyellä toimitusajalla, joka saatiin järjestymään.

Toimitus ja kokoaminen: Ikean keittiö tuli peruskoottavissa osissa tyyliin littana pahvilaatikko, jossa osat. Jo pelkkien kaapistorunkojen kokoaminen kesti parilta tyypiltä useamman pöivän. Tutun puuseppäfirman rungot tulivat valmiiksi koottuina.

Ikean keittiö tuli tietyn kokoisilla moduuleilla. Puuseppäfirman keittiön kaikki mitat sai itse määritellä. Sekä Ikean että puuseppäfirman vetimet, helat ja saranat olivat itse määriteltävissä kallis vs halpis. 

Eniten ketuttaa Ikean kaapinovet, joihin jää rasvaiset tahmajäljet. Ärsyttää ja antaa törkyisen ja nuhjuisen kuvan keittiöstä. Ja kyllä-kokeiltiin tätä siellä esittelykeittiössä alun perin ja siellä tälläistä ei näkynyt kaapinovissa. Ikea kitchen-never again.

Aika heikot argumentit sulla. Mutta jos sitä puusepän työtä puolustaakseen ei löydy muuta argumenttia kuin toisen valmistajan keittiön haukkuminen, niin ihan kuinka vaan. 💁🏻‍♀️

Ei liene Ikean keittiön syy, että ette osaa tehdä tilausta.

Materiaali: Sormenjäljet jäävät kaapin kylkeen keittiön merkistä riippumatta, ei liity Ikeaan vaan kalustemateriaaliin.

Asennus:Ikean keittiön voi toki asentaa itsekin, mutta käyttäisin asentajaa, ammattilaisilta ei vie montaa päivää. Veljeni kasasi Ikean keittiön sukulaistädille alle päivässä, mutta hän on ammatti-ihminen.

Ikean keittiön saa heti mukaan tarvittaessa ja rahdin seuraavalle päivälle.

Ymmärrän puusepän keittiön olevan varmasti laadukas ja kivempihan sillä on brassailla kuin tusinatavarakyökillä, mutta Ikean keittiöissä ei ole mitään vikaa itsessään.

Kuuluu vähän niin kuin siihen konseptiin, että ne kasataan itse ja siksi myös ovat edullisemmat siltäkin osin. 😄

Mutta joo, oma keittiö tällä hetkellä ei ole Ikean, vaan näyttäisi olevan Ideal. Varmasti sekin kalpenee custom made cabinetsien rinnalla. 🤣 Hyvin kuitenkin toimii👌

Vierailija
729/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän paikkakunnalla pariskunnat ja senioripariskunnat asuu tasokkaissa omakotitaloissa. Hekin, joiden lapset ovat jo muuttaneet pois. Ihan älytön väite, että kesi-ikäiset tai senioriparit asuisivat rivareissa tai kerrostaloissa.

Ei kukaan ole väittänyt keski-ikäisten niissä asivan mutta kyllä iham yleistä on että vanhat muuttaa pois omakotitaloista. Kiinteistöalalla puhutaan ”mummorivareista”.

Vierailija
730/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SPOILER!!!

No mikä hintaero teillä oli Ikean keittiöllä ja puuseppäfirmalta ostetussa? Ja mikä materiaali oli kummassakin kyseessä?

Myönnän että itsekin voisin ostaa puusepänliikkeestä, mutta hinnan vuoksi ostettiin Ikeasta. Tilaus meni hyvin, ei ollut mitään toimitusongelmia. Mitään ei myöskään puuttunut, eikä ollut mitään reklamoitavaa. Kokoamiseen meni kyllä aikaa, mutta koottiin itse. Keittiö on ollut jo jonkusen vuoden käytössä ja edelleen hyvässä kuosissa, eikä mitään ongelmia ole ollut. Kaapinovet kyllä pyyhitään jos niihin jälkiä tulee ja ihan siistinä ovat pysyneet.

Vierailija
731/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona Topi-keittiö ja vapaa-ajanasunnolla Ikea. Laadukkaampi näistä on: Ikea. Hyvin onnistui sen DI-mieheltä kokoaminen.

Vierailija
732/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paanasen ulkoinen olemus on nykyään todella epäsiisti ja ruokkoamaton.

Hänen suunnitelmansa Innon aikaan olivat erikoisia, mutta nerokkaita. Nyt nuo hänen ratkaisunsa ovat aivan sekopäisiä, ja asiakkaan rahat tärvätään surutta ylikalliisiin ja epäkäytännöllisiin juttuihin.

Vierailija
733/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kylppäri ei ollut minun makuuni, tuntui jotenkin kolkolta ja katalogimaiselta rantatuoleineen, seinämaalaukset olivat ihan kivoja. Tepidarium myös, mutta jäin siinä sitten miettimään, että mahtaa olla mukavat lämmityslaskut. Asun itse sähkölämmitteisessä omakotitalossa ja pelkkä ajatus siitä, että laittaisin kylppäriin tepidariumin vain siksi, että voisin istuttaa persaukseni lattialle, niin että siellä voi loikoa, saa 10 euron setelit lentelemään näkökentässäni. Mieluummin sitten rakentaisi vaikka turkkilaisen saunan, infrapunasaunan, tai sitten ihan vain perinteisen suomalaisen saunan sellaisilla laudaratkaisuilla, että siellä voi loikoa nauttien koko huoneen lämmöstä.

Tätä usein teenkin, kun menen lämmittämään saunaa, siellä istun ja odottelen ja nautin lämmön noususta. Ainoa ero tepiadriumiin on sitten se, että sauna lämmitään muutakin kuin persauksen.

Tai sitten, jos on hulppean suuri kylpääri, niin sitten sitten infrapunalämmitin loikoilutuolien lähettyville, niin ei tarvitse mitään infrapunasaunaa. Toisaalta tuossa sitten alkaa jo miettiä, että miksi tuota tarkoitusta varten pitäisi olla tepidariumissa nauttimassa ja tunnelmoimassa, kun omakotitalossa voi olla vaikka takkahuoneessa takanlämmössä.

Vierailija
734/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paanasen ulkoinen olemus on nykyään todella epäsiisti ja ruokkoamaton.

Hänen suunnitelmansa Innon aikaan olivat erikoisia, mutta nerokkaita. Nyt nuo hänen ratkaisunsa ovat aivan sekopäisiä, ja asiakkaan rahat tärvätään surutta ylikalliisiin ja epäkäytännöllisiin juttuihin.

hän pitää industrial-ratkaisuista siustuksessa ja näkisin että ulkomuoto on stailattu sen mukaan.

Vierailija
735/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markon oma hius- ja vaatetyyli on nimeltään wabi sabi.

tarkoittaa mitä? en jaksa googlata.

Vierailija
736/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kodinhoitohuoneessa ei ollut rempan jälkeen mitään laskutilaa, jossa voisi esim. viikata vaatteita, tms.

Ja miten viinikaapille ei löytynyt paikkaa? Olisihan sen voinut laittaa vaikka sen toisen tiskialtaan tai toisen astianpesukoneen tilalle. Tarviiko 4-henkinen perhe todella 2 astianpesukonetta?

tämä ilmiö in alkanut yleistyä australialaisen the block- sarjan takia. Siellä tuntuu kaksi astianpesukonetta olevan must, kuten myös kaksi uunia ja siihen vielä lisäksi grilliuuni ja mikro tai yksi edellisten yhdistelmä. Pari vuotta, niin alkaa suomessakin yleistyä vaatimukset, että kaikitössä pitää olla kaikkea kaksin kappalein. niin ja sitten vielä keittiöiden lisäksi pitää rakentaa apukeittiö.

Vierailija
737/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidin kolmannen jakson värimaailmasta. Etenkin takahuone oli tunnelmallinen. Sen sijaan sauna ei ollut tunnelmallinen ja oli varsin ahtaan oloinen. Se lämmitettävä tasanne olisi ollut täydellinen paikka kylpyammeelle. En sitten tiedä eikö perhe sellaista halunnut vai miksei sitä tehty.

Selvisikö jollekin, mikä tarkoitus tuolla ihmeellisellä lämmitettävällä tasanteella oikein oli?

takapuolen lämmitys

Vierailija
738/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä ilmiö in alkanut yleistyä australialaisen the block- sarjan takia. Siellä tuntuu kaksi astianpesukonetta olevan must, kuten myös kaksi uunia ja siihen vielä lisäksi grilliuuni ja mikro tai yksi edellisten yhdistelmä. Pari vuotta, niin alkaa suomessakin yleistyä vaatimukset, että kaikitössä pitää olla kaikkea kaksin kappalein. niin ja sitten vielä keittiöiden lisäksi pitää rakentaa apukeittiö.

Naurettavaa, paitsi jossain 16 lapsisessa perheessä.

Vierailija
739/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsäsellä oli jo ysärillä kaksi tiskikonetta mutt heillä oli 8-henkinen perhe ja lapset kotihoidossa.

Normaalissa 2-lapsisessa perusperheessä ei kyllä tarvita

Vierailija
740/2482 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Possen versio ohjelmasta oli hauska. Saari luoto esitti hyvin Markoa 😂

Ketju on lukittu.