Miten te muut työttömät tsemppaatte itseänne?
Tuntuu niin toivottomalta. Olen valmis ottamaan töitä myös alani ulkopuolelta mutta silti: en saa töitä.
Pelkään tulevaisuutta. Pelkään, että olen ikuisesti köyhä ja epäonnistunut. Välillä toivottomuus iskee
Kommentit (21)
Just täytin 60v ja vielä vuosi OVE:lle, siinä minun henk.kohtainen tsemppaus, tehkööt nuoremmat.
Itse asiassa haluaisin kuulla tarinoita niiltä jotka ovat saaneet työtä
Tunnistin ne elämän realiteetit jo parikymppisenä enkä lähtenyt kilpavarustelemaan ja pärjään kyllä työttömänäkin.
Olisin niin halunnut tutkia merimerkkien vaikutusta silakan sukupuoli elämään, mutta kukaan ei halunnut työllistää minua. Lähdin sitten Paraisille opiskelemaan kalankasvatusta, eikä taaskaan onnistunut. Kolmas kerta sitten toden sanoi ja opiskelin sähkömieheksi. Olin ensin asentaja, sitten suunnittelija, sitten projektipäällikkö ja nyt olen hankepäällikkö. Se vaan täytyy hyväksyä, että ihan tavallinen duunariammatti tuo sen leivän pöytään, eikä haaveilut keskiluokkaisesta vähän paremmasta elämästä.
Töitä ap saa vaan jos on suhteita tai täysin moitteeton cv.
Että hallitus toivottavasti jossain vaiheessa laillistaa omalla pyynnöllä saatavan eutanasian, kunhan ensin ovat rääkänneet meitä kelvottomia yksilöitä tarpeeksi. En halua tsempata, haluan vain pois täältä jollain nopealla, helpolla ja kivuttomalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Töitä ap saa vaan jos on suhteita tai täysin moitteeton cv.
Kyllä, niitä verkostoja tulee luoda jo opiskeluaikoina. Mutta aika monen vanhempi pilaa ne nuoren mahdollisuudet kun he haluavat lapselleen parempaa, kun mitä itsellään oli. He rahoittavat lastensa elämää että he saavat opiskella rauhassa eikä heidän tarvitse käydä töissä. Tälläisen duunariperheen lapsen cv alkaa jo 14 vuotiaasta, eikä vasta kolmekymppisena ties kuinka monen välivuoden jälkeen.
Ottaisin lähes minkä työn vaan mutta kun en kelpaa mihinkään. No ei voi mitään olen onnellinen työttömänä.
Joka aamu tsemppaan itseäni: "Kyllä, minä jaksan piereskellä sohvalla ja masturboida sen 8 tuntia, kun muut ovat töissä!" Tähän asti olen onnistunutkin.
Ota yhteyttä uusyrityskeskukseen, tee liiketoimintasuunnitelma ja jätä starttirahahakemus. Hätä keinot keksii.
Vierailija kirjoitti:
Että hallitus toivottavasti jossain vaiheessa laillistaa omalla pyynnöllä saatavan eutanasian, kunhan ensin ovat rääkänneet meitä kelvottomia yksilöitä tarpeeksi. En halua tsempata, haluan vain pois täältä jollain nopealla, helpolla ja kivuttomalla tavalla.
Mee Elina muualle trollaamaan.
Olen tyytyväinen, kun olen oppinut tekemään hyviä työhakemuksia. Juhlin käymällä ulkoilemassa, kokkaamalla, leipomalla, siivoamalla, ompelemalla tai katsomalla hyvän luonto-tai matkailuohjelman aina, kun olen saanut velvollisuuteni täytettyä. Mitä sitä suremaan, jos on muka työvoimapulaa ja silti ei palkata yli 50 vuotiasta. Olen aina säästänyt pienistä tuloistanikin, joten sijoitusvarallisuutta on jonkin verran, niin sekin lohduttaa. Voi tehdä jotain hyödyllistä vuodenaikojen mukaan. Myös marjastaminen, sienestäminen ja kalastaminen tuovat lisää leipää pöytään.
Olen köyhä, työtön ja SAIRAS. Ei tässä auta kuin odottaa ihmettä.
Mieti mitä tekisit, jos hallitus päättäisi lakkauttaa kaikki sosiaalituet parin kuukauden kuluttua? Mitä ihan oikeasti tekisit siinä tilanteessa? En kysy tätä ärsyttääkseni tai pahoittaakseni kenenkään mieltä vaan siksi, että vaihtoehtoja on aina olemassa jos vaan uskaltaa tulla ulos sieltä omasta päästään.
Alkaisitko hakemaan vielä useampia paikkoja? Alkaisitko etsimään töitä koko Suomen alueelta, hakisitko ehkä ulkomaille? Alkaisitko yrittäjäksi sille alalle mille haluaisit kaikista eniten työllistyä? Hakisitko opiskelemaan uuden ammatin? Keneltä voisit pyytää apua? Onko ketään tuttuja/sukulaisia jotka voisivat auttaa työllistymisessä edes joksikin aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Just täytin 60v ja vielä vuosi OVE:lle, siinä minun henk.kohtainen tsemppaus, tehkööt nuoremmat.
Sama. Tosin haen töitä muttei kukaan huoli.
En vaan jaksa enää. Ekan vuoden aikana kävin kaikki mahdolliset koulutukset ja vertaistukiryhmät läpi, nyt en vaan jaksa enää. Pakolliset hakemukset ja se on siinä. Kuka palkkaisi 56-vuotiasta naista? 800 euron korvaus ja siinä kaikki. Jos saisin haastattelukutsun niin haisisin pahalta ja vaatteeni olisivat reikäsiä ja likaisia. Toivottavasti kuolen kohta pois tästä kidutuksesta.
Työttömänä haluaa töihin ja töissä haluaa työttömäksi. Näin ainakin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
En vaan jaksa enää. Ekan vuoden aikana kävin kaikki mahdolliset koulutukset ja vertaistukiryhmät läpi, nyt en vaan jaksa enää. Pakolliset hakemukset ja se on siinä. Kuka palkkaisi 56-vuotiasta naista? 800 euron korvaus ja siinä kaikki. Jos saisin haastattelukutsun niin haisisin pahalta ja vaatteeni olisivat reikäsiä ja likaisia. Toivottavasti kuolen kohta pois tästä kidutuksesta.
Miksi saat 800? Moni saa vain 590e. Olisit kiitollinen.
Ja toinen asia: eikö elämässäsi todella ole muuta siältöä kuin työn haikaileminen? Kannattaisiko sille asialle kenties tehdä jotain?
Se pitää hyväksyä. Itse olen ollut koko ikäni työelämästä syrjäytynyt.