Remppa vai muutto Suomi OFFICAL
Kausi 1 alkaa 26.8.2021 klo 20 nelosella. Asuntoja etsii kiinteistönvälittäjä Anne Ramsay sekä kämppiä ehostaa uuteen uskoon sisustusarkkitehti Marko Paananen.
Alkumietteitä?
Kommentit (2482)
Mikä spa-osasto se on missä ei ole ammetta???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin kolmannen jakson värimaailmasta. Etenkin takahuone oli tunnelmallinen. Sen sijaan sauna ei ollut tunnelmallinen ja oli varsin ahtaan oloinen. Se lämmitettävä tasanne olisi ollut täydellinen paikka kylpyammeelle. En sitten tiedä eikö perhe sellaista halunnut vai miksei sitä tehty.
Selvisikö jollekin, mikä tarkoitus tuolla ihmeellisellä lämmitettävällä tasanteella oikein oli?
Minä kyllä keksisin käyttöä. Voisin loikoilla siinä ja lukea kirjaa sillä aikaa kun annan naamion tai vartalosuolan tai kuorinnan vaikuttaa, hiustenhoitoaineen tai minkä ikinä. Lämpö tehostaa monen aineen vaikutusta, mutta saunassa ei pysty kärvistelemään tarpeeksi kauan aikaa, paitsi jälkilämmöissä.
Ja saahan tuohon lopuksi vaikka pyykit kuivumaan.
Eikös tuollainen tepidarium pitäisi asemoida niin, että siihen pääse kulkemaan eri suunnista? Tuonne perälle sopisi mielummin amme tai suihku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin kolmannen jakson värimaailmasta. Etenkin takahuone oli tunnelmallinen. Sen sijaan sauna ei ollut tunnelmallinen ja oli varsin ahtaan oloinen. Se lämmitettävä tasanne olisi ollut täydellinen paikka kylpyammeelle. En sitten tiedä eikö perhe sellaista halunnut vai miksei sitä tehty.
Selvisikö jollekin, mikä tarkoitus tuolla ihmeellisellä lämmitettävällä tasanteella oikein oli?
Minä kyllä keksisin käyttöä. Voisin loikoilla siinä ja lukea kirjaa sillä aikaa kun annan naamion tai vartalosuolan tai kuorinnan vaikuttaa, hiustenhoitoaineen tai minkä ikinä. Lämpö tehostaa monen aineen vaikutusta, mutta saunassa ei pysty kärvistelemään tarpeeksi kauan aikaa, paitsi jälkilämmöissä.
No siinäpä sitä on luksusta. 65 000 euron pyykkihuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remppa vai muutto on formaattina aika ketku. Kanadalaisessa versiossa on juurikin se inhottava pakollinen kiukuttelurooli joka joskus osuu miehen joskus naisen tehtäväksi, eli henkilön joka toivoo uuden unelmat täyttävän kodin löytyvän. Markon remppaama 3-jakson kellaritila jossa oli ihan hirveät epäkäytänölliset pesutilat "maailman parhaimmalla maulla valitut kaakelit 🤣" sekä vähälle käytölle jäänyt arki-olohuone. Kun asiakkaan toive oli eniten kohdistettu sinne alakertaan josta toivottiin ihanaa SPA:ta niin senhän he saivat. Arki-olohuone kunnostettiin SPA-tilan yhteyteen sopivammaksi rentoutustilaksi. Tummat seinät ja lattia hirvitti mua jo etukäteen. Seinän väri kuitenkin peitti kivasti raskaat lähes silmille hyppivät, massiiviset, mutta käytännöllisen vahvat portaat. Onko formaatissa kielto, ettei rahaa kannata antaa niin paljon, että olisivat saaneet kaikki toiveet tehtyä. Järkevää olisi ollut teettää kaikki halutut kohteet kun ammatti-ihmiset olivat käytettävissä. Vaikea on tietysti arvailla muuttiko perhe Kirkkonummelle, pitkien matkojen päähän palveluista. Luminen talvi viimeistään saattaa avata silmät sille miten järkevä valinta tuli tehtyä. Espoon kodista jäi myös epäily, mahtaako mennä kaupaksi arvioidulla hinnalla. Toteutuneista valinnoista tuskin saamme ohjelman katsojina koskaan tietää. Kaikkea hyvää toivotan kaikille mukana olleille. Mukava teitä on ollut katsoa ja onneksi muutama jakso on vielä tulossa. 🤗
Ei perhe saanut ihanaa spata.
He sai umpion jossa on kaksi ahdasta suihkua, ilman säilytystilaa, vessan eristyksiin ja ruman betonitason. Surkean tympeän tilan.
🤗 Mielestä Marko esitteli suunnitelmaansa sisältyvän lämpimän tason pariskunnalle. Eivät he ainakaan kieltäneet sen rakentamista. Aika hyvin oli näytelty, jolleivat yhtään tykänneet :) Eikös se yleensäkin mene niin, että toiset tekee ja toiset kulkee perässä arvostelemassa. Uusille vesipisteille olisi kaiketi tarvittu lisärahoitus. Suihkut asennettiin käsittääkseni poistetun suihkukaapin takana valmiina oleviin. Vaikkei perhe saanut mielestäsi sitä mistä kirjoitin, niin saivat ainakin sellaisen SPA-tilan jollaista ei kellään muulla Suomessa ole. Makunsa kullakin, niin sulla kuin mulla, mielipiteet ketään loukkaamatta vapaasti sallittakoon. 💙
Mitä ihmettä se lapsiperhe tekee tolla tasanteella? Tai niillä kansituoleilla?
He olisi tarvinneet sen yhteyden vessaan, tilavat suihkut hyllyineen, säilytystilaa, kunnon istuimet ja ison ammeen!
Ja isomman ja tunnelmallisemman saunan. Ihmettelen miksi saunaa ei suurennettu tai muuten paranneltu. Tuossa talossa tulee oletettavasti asumaan lapsiperhe, niin sauna on tuollainen pikku koppi, käytännössä vain yhdellä (ylä)lauteella. Siihenkö koko perhe ahtautuu nauttimaan löylyistä? Ja en nyt tiedä miten kiuas toimi, lattialle upotettu, mutta ei ollut kaiteita sen ympärillä, joten eikö ole vaarallista mm. lasten kannalta?
Muutenkin sauna näytti siltä kuin maalaus/lakkaus + muu viimeistely olisi unohdettu tehdä. Vaaleat pinnat, vaikka "spa" ja oleskeluhuone olivat tummasävyisiä ja hämyisiä. En tykännyt muutoksesta yhtään.
P.s. inhoan noita pitkänmallisia suihkupäitä. Niitä näkee lähes kaikissa muutosohjelmissa nykyään. Itse en pystyisi hiuksiani huuhtelemaan kunnolla sellaisella ja mielestäni on myös ruma.
- SIVUSTA VASTAAJA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinäpä sitä on luksusta. 65 000 euron pyykkihuone.
Ja kuka ei selvitä onko seinät betonia vai kipsiä ennen kuin päättää, että ne puretaan?
No asiakashan se maksaa.
Siihen se tepidarium on tosiaan hyvä, jos toinen on rähmällään siinä köllöttelemässä ja toinen tuuppaa menemään perästä.
Vierailija kirjoitti:
Siihen se tepidarium on tosiaan hyvä, jos toinen on rähmällään siinä köllöttelemässä ja toinen tuuppaa menemään perästä.
Ja sitten vaihdetaan vuoroa.
Tuotesijoittelunkin voisi tehdä aika hienovaraisesti, mutta tässä ohjelmassa mennään kyllä aika matalalta. Hehheh enpäs tiennyt että on betoniseinä, tarvii rahnoo panoportaaseen N:lta.
Vähän ohis: Asunnonostonäkökulmasta törmätty jonkin verran Bohon, aivan käsittämättömän sekoileva välitys"palvelu". En ymmärrä, miten saavat asiakkaita, "nopean" maineella kaiketi. En antaisi omaa asuntoani näille myytäväksi.
- No niin Seppo, kun sä ostit tän talon vuonna 1942, niin sä maksoit tästä 20 000 markkaa ja jos me pistettäis tää nyt myyntiin, tää ois 790 000 euroa. Aika hyvä arvonnousu, eiks niin.
- Ja Sirpa, sä halusit tänne enemmän laskutilaa ja säilytystilaa. Eikö? Joten mä laitoin tänne lisää tiskialtaita ja poistin sun kaapit. Eikö olekkin hieno!
*tiivistelmä jaksosta 4.
Jakso 4, mahtava kodinhoitohuone ilman ainuttakaan työtasoa, mitä ihmettä Marko!!! Ja omituinen tyhjä syvennys.
Onkohan Herra iki-teekkari vai miksi itseään kuvasi, ostanut talon entisen rouvan kanssa.
Kiva talo kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt myös remppapuuhastelua ja kalliilla tässä suomen formaatissa.
Siis. Puretaan katosta laskettu kotelo-osa.
Sitten soitetaan Marko paikalle. Suut pyöreinä ihmetellään paljastunutta LVI -häkkyrää? Budjetti nousee ja monimutkaistuu? Hmm....Piirustukset, olisiko auttaneet? Tai sen perusasian tajuaminen, että jokin fokus lasketulla katto-osalla on?Muutenkin remppabudjetit on aivan järjettömät aikaansaannoksiin nähden?
Just sanoin miehelle että lirittää omille nilkoille, ainakin remppamies.
Me tehtiin tästä miehen kanssa juomapeli, aina kun remppaäijä sanoo ”se lisää kustannuksia” niin otetaan hörppy. Käsittämättömän huonoa suunnittelua. 65000€ kuulostaa ihan helvetin paljolta yhdestä olkkarista ja suuhkutiloista
Vierailija kirjoitti:
Mulle oisi aivan myrkkyä, jos pyytäisin vaaleaa kylppäriosastoa ja joku ääliö tekee MUN rahoillani siitä synkän kellarin.. olisin alkanut itkemään ihan samantien.
Haha! Spa- ja kylpyosastoa toivoivat, mutta maksava asiakas saikin synkän ja harmaan betonihelvetin. Nuo Markon sooloilut on tosi omituisia. Onhan se kiva puuhastella kokeiluja asiakkaan rahoilla, mutta peräänkuulutan sisustusarkkitehdilta järkevämpiä suunnitelmia ja asiakkaan toiveiden mukaisia toteutuksia. Nyt meni ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti tää viimeisin jakso ruudussa…
SPOILER!!!
Remppabudjetti lapsiperheen kylppäriin ja yläk. vessaan 60t. Marko ei saa tehtyä yläkerran vessaa, ja suunnitellut upotetut suihkutkin joutuu jättämään pois, mutta jonkun saatanan sähkölämmitteisen kaakelidivaanin, tepidariumin, änkee kylppäriin.
Rahat riittävät myös taidemuraaliin, joka näyttää lähinnä yläasteen kuvistyöltä.Sulkee vessanoven kylppäristä, koska design, jolloin suihkutiloista ei enää pääse vessaan, tosi kätevä lapsiperheessä!
Suihkun vieressä kaksi kangaspäällysteistä puista auringonottotuolia ja pöytä, mitä helvettiä?
Istuvatko vanhemmat niissä lasten leikkiessä tepidariumin päällä? Tai istuuko joku niissä kun suihku on päällä, vai menevätkö ihmiset jatkoille suihkutiloihin?Jokainen pikkulapsen vanhempi tietää, että lasten kanssa pesulla käydessä ei paljoa siemailla drinksua rantatuolissa tai loikoilla merenneitoasennossa lämmitetyllä kaakelilla.
Miten helvetissä Marko voi sisustaa noin epäkäytännöllisesti?? Näistä asukkaista myös näki, että remppa ei ollut mieleen, tolla rahalla oli lupa odottaa ylellistä JA käytännöllistä.Ei nuo remonttibudjetit helvetti voi pitää mitenkään paikkaansa! Tai jos pitää niin joku vetää tässä ohjelmassa välistä ja lujaa. Jotain remppabudjetit ihan järjestään yli 60.000 euroa ja niillä saadaan tehtyä juuri ja juuri hikinen kylppäriremontti, seinien maalaus, joku halpis-laminaatti lattiaan ja se Markon pakollinen tepidarium jolla ei kukaan tee yhtään mitään. Jos joku käyttäisi minun rahoja 60.000 euroa noin kelvottomalla hyötysuhteella niin repisin pään irti. Erityisen paljon tämä ihmetyttää kun olen lukenut että ohjelmaan mukaan lähtevät saisi vielä remontista kunnon alennukset. Joskus mietin sitäkin että leijonanosa tuosta budjetista menee noihin ylihintaisiin kalusteisiin ja somisteisiin mutta kun nekään ei kuulemma sisälly budjettiin vaan ohjelmassa mukana olevat ihmiset joutuvat ne kuulemma lunastamaan erikseen mikäli haluavat, eli ne on käytännössä vain Vepsäläisen rekvisiittaa.
Ystäväni teetti juuri pääkaupunkiseudulla rivitaloneliöön ihan täydellisen remontin (mm. uusi keittiö kodinkoneineen, väliseinän purku keittiön ja olohuoneen väliltä, lattioiden hionta ja lakkaus, kaikkien pintojen maalaus tai tapetointi, täydellinen valaistusremontti säädettävillä LED-valoilla sähkötöineen, kahden kylpyhuoneen uudelleen laatoitus ja kalusteiden paikkojen vaihto, saunan uusiminen jne.) ja teetti kaiken vieraalla, ja remontin hinnaksi tuli aika tarkkaan 50.000 euroa. Ja tuossa asunnossa mihinkään ei jäänyt mitään vanhaa näkyviin. Itse tein täällä pohjoisessa yhtä mittavan remontin omaan kolmioon muutama vuosi sitten ja selvisin 20.000 eurolla kun tein kaiken itse.
Vaikka palkkaisi sisustussuunnittelijankin itse tekemään suunnitelmat, niin ei saisi mitenkään uppoamaan 60-80.000 euroa noin olemattomiin remontteihin mitä tässä ohjelmassa on nähty. Jokin tässä ei täsmää.
Jep meidänkin ystävät remppasi reilu sata neliötä rivaria Helsingissä. Sis. keittiö, kylppäri, vessa, kylppäri ja kaikki pinnat, mm. parketin hionta/lakkaus.
Töineen 60t, itse eivät tehneet mitään.
Ton Markon polttaman summan selittäis vain löytynyt kosteusvaurio, jota ei ohjelmassa näytetty.
Mutta tuskinpa noin uudessa talossa sellasta, ja oisha se näytetty, jos olis ollut.Olisko teidän kaverit vähän pyöristäneet alaspäin hintaa mitä kertoneet. Ainakin kotitalousvähennys laskettu jo noista ja halpismatskut.
Eipä kyllä, kilpailuttivat urakan ja tekijäksi valikoitui pieni firma. Ja materiaalit olivat laadukkaita, mm. Gigantin keittiö.
Tossa itse asiassa pyöristys ylöspäin, tarkka summa 58t.
Kaikki meni hyvin ilman ”käsikirjoitettuja” vastoinkäymisiä.Laadukas ja Gigantin keittiö samassa lauseessa 🙈😂
Öö oletko käynyt katsomassa hintoja? Nehän on kalliita keittiöitä ja esim. Epoq on laadukas. Ei kannata hirnua jos ei tiedä😘 Sulle varmaa Puustelli on se laadun tai, eiku arvaan, puusepän custom made cabinets😂
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis: Asunnonostonäkökulmasta törmätty jonkin verran Bohon, aivan käsittämättömän sekoileva välitys"palvelu". En ymmärrä, miten saavat asiakkaita, "nopean" maineella kaiketi. En antaisi omaa asuntoani näille myytäväksi.
Mä en myöskään ostaisi tältä lafkalta yhtään mitään. Ärsyttää ne ylivaloteut kuvat jostain torkkupeitoista ja muuta epäolennaisesta. Ja hinnoissa on aina reilusti ilmaa, mutta kai noikin välillä saa jotain tyhmää huijattua.
Ja kyllä tämä ohjelmakin olisi varmasti parempi esim. Kiinteistömaailman valikoimalla, saattaisi joku kohde mahtua joskus budjettiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti tää viimeisin jakso ruudussa…
SPOILER!!!
Remppabudjetti lapsiperheen kylppäriin ja yläk. vessaan 60t. Marko ei saa tehtyä yläkerran vessaa, ja suunnitellut upotetut suihkutkin joutuu jättämään pois, mutta jonkun saatanan sähkölämmitteisen kaakelidivaanin, tepidariumin, änkee kylppäriin.
Rahat riittävät myös taidemuraaliin, joka näyttää lähinnä yläasteen kuvistyöltä.Sulkee vessanoven kylppäristä, koska design, jolloin suihkutiloista ei enää pääse vessaan, tosi kätevä lapsiperheessä!
Suihkun vieressä kaksi kangaspäällysteistä puista auringonottotuolia ja pöytä, mitä helvettiä?
Istuvatko vanhemmat niissä lasten leikkiessä tepidariumin päällä? Tai istuuko joku niissä kun suihku on päällä, vai menevätkö ihmiset jatkoille suihkutiloihin?Jokainen pikkulapsen vanhempi tietää, että lasten kanssa pesulla käydessä ei paljoa siemailla drinksua rantatuolissa tai loikoilla merenneitoasennossa lämmitetyllä kaakelilla.
Miten helvetissä Marko voi sisustaa noin epäkäytännöllisesti?? Näistä asukkaista myös näki, että remppa ei ollut mieleen, tolla rahalla oli lupa odottaa ylellistä JA käytännöllistä.Ei nuo remonttibudjetit helvetti voi pitää mitenkään paikkaansa! Tai jos pitää niin joku vetää tässä ohjelmassa välistä ja lujaa. Jotain remppabudjetit ihan järjestään yli 60.000 euroa ja niillä saadaan tehtyä juuri ja juuri hikinen kylppäriremontti, seinien maalaus, joku halpis-laminaatti lattiaan ja se Markon pakollinen tepidarium jolla ei kukaan tee yhtään mitään. Jos joku käyttäisi minun rahoja 60.000 euroa noin kelvottomalla hyötysuhteella niin repisin pään irti. Erityisen paljon tämä ihmetyttää kun olen lukenut että ohjelmaan mukaan lähtevät saisi vielä remontista kunnon alennukset. Joskus mietin sitäkin että leijonanosa tuosta budjetista menee noihin ylihintaisiin kalusteisiin ja somisteisiin mutta kun nekään ei kuulemma sisälly budjettiin vaan ohjelmassa mukana olevat ihmiset joutuvat ne kuulemma lunastamaan erikseen mikäli haluavat, eli ne on käytännössä vain Vepsäläisen rekvisiittaa.
Ystäväni teetti juuri pääkaupunkiseudulla rivitaloneliöön ihan täydellisen remontin (mm. uusi keittiö kodinkoneineen, väliseinän purku keittiön ja olohuoneen väliltä, lattioiden hionta ja lakkaus, kaikkien pintojen maalaus tai tapetointi, täydellinen valaistusremontti säädettävillä LED-valoilla sähkötöineen, kahden kylpyhuoneen uudelleen laatoitus ja kalusteiden paikkojen vaihto, saunan uusiminen jne.) ja teetti kaiken vieraalla, ja remontin hinnaksi tuli aika tarkkaan 50.000 euroa. Ja tuossa asunnossa mihinkään ei jäänyt mitään vanhaa näkyviin. Itse tein täällä pohjoisessa yhtä mittavan remontin omaan kolmioon muutama vuosi sitten ja selvisin 20.000 eurolla kun tein kaiken itse.
Vaikka palkkaisi sisustussuunnittelijankin itse tekemään suunnitelmat, niin ei saisi mitenkään uppoamaan 60-80.000 euroa noin olemattomiin remontteihin mitä tässä ohjelmassa on nähty. Jokin tässä ei täsmää.
Jep meidänkin ystävät remppasi reilu sata neliötä rivaria Helsingissä. Sis. keittiö, kylppäri, vessa, kylppäri ja kaikki pinnat, mm. parketin hionta/lakkaus.
Töineen 60t, itse eivät tehneet mitään.
Ton Markon polttaman summan selittäis vain löytynyt kosteusvaurio, jota ei ohjelmassa näytetty.
Mutta tuskinpa noin uudessa talossa sellasta, ja oisha se näytetty, jos olis ollut.Olisko teidän kaverit vähän pyöristäneet alaspäin hintaa mitä kertoneet. Ainakin kotitalousvähennys laskettu jo noista ja halpismatskut.
Eipä kyllä, kilpailuttivat urakan ja tekijäksi valikoitui pieni firma. Ja materiaalit olivat laadukkaita, mm. Gigantin keittiö.
Tossa itse asiassa pyöristys ylöspäin, tarkka summa 58t.
Kaikki meni hyvin ilman ”käsikirjoitettuja” vastoinkäymisiä.Laadukas ja Gigantin keittiö samassa lauseessa 🙈😂
Öö oletko käynyt katsomassa hintoja? Nehän on kalliita keittiöitä ja esim. Epoq on laadukas. Ei kannata hirnua jos ei tiedä😘 Sulle varmaa Puustelli on se laadun tai, eiku arvaan, puusepän custom made cabinets😂
Joo Gigantillahan on laadukkaita keittiöitä, tuttujen maksoi pelkät kalusteet kymppitonnin, kivitaso ja puiset kaapistot. 35v takuu. Ikeankin keittiöt ovat nykyisin laadukkaita, ihmisten pitää vaan päästä pätemään ja vit***lemaan nettipalstoilla.
Itse varmaan ottaisin Ikeasta keittiön, hyviä kokemuksia tutuilla ja entisessä vuokrakämpässä oli sellainen. Pitkä takuu niilläkin.
Minulle tuli vaikutelma, että 3. jakson kämppä rempattiin myyntiin. Remonttia esitellessä Marko ei kertoillut miten tämä perhe nyt viettää aikaa alakerrassa. Muissa kohteissa on sanoittanut juuri sen perheen kannalta käyttöä.
Olikohan pari eroamassa? Oli koko jakson niin ahdistunut tunnelma ja hädin tuskin katsoivat toisiaan, tunneside puuttui. Tai sitten jännittivät kameroita.
Mulle oisi aivan myrkkyä, jos pyytäisin vaaleaa kylppäriosastoa ja joku ääliö tekee MUN rahoillani siitä synkän kellarin.. olisin alkanut itkemään ihan samantien.