Koira tuhoaa ilmastoa yhtä paljon kuin auto tutkimusten mukaan. Aijjotko luopua koirasta vai itsekkäästi jatkaa koiran pitämistä ja antaa maailman ilmaston tuhoutua?
Kommentit (107)
Jos mietitään ihan puhtaasti ympäristöä, eikö nimenomaan ihmisten lisääntyminen ole se kaikista suurin ympäristö"rikos"?
Lentäminen on ihan minimaalinen juttu. Hupaisaa miten jotkut kuvittelevat, että lentäminen olisi se suurin paha, ei todellakaan ole. Lentoliikenne on hyttysen pieru ilmastoasioissa. Koneet myös kehittyvät kokoajan ilmastoystävällisemmiksi entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän lapsi tuhoaa ilmastoa ja ympäristöä. Jätän siis ne hankkimatta.
Lapsi voi olla kasvissyöjä, olla lentämättä ja elää ekologisesti. Koira ei voi.
Lapsi tarvitsee huomattavasti enemmän krääsää kun koira. Pitää olla vaunut, autoistuimet, vaatteet (ja niitäkin pitää ostaa koko ajan uusia kun jää pieneksi), vaipat, lelut, pyörät, harrastuskuljetukset, viimeisin älyluuri, pelejä jnejnejne. Lisäksi siitä kasvaa sellainen ainakin 50-kiloinen jössikkä, joka syö monta kertaa enemmän kuin pieni koira. Lisäksi pirulainen vielä elää 100 vuotta, joten sillä on n. 10 kertaa pidempi aika paskoa maailmaa.
Kuka sanoo että pitää olla ?
Se mikä ihmisissä on hassua on juurikin se, että yritetään pelastaa maailma, mutta samalla kuitenkin pitää olla ne uusimmat vähintään 2000 e lastenvaunut, että kehtaa kävellä ulkona.
ilmasto ja ilmasto. vielä kerran ilmasto.
ihminen ei päätä mitään. vaan taivaan ja maan luoja. Jumala päättää. ilmaston ja ilmaston ja vielä kerran ilmaston.
älä asetu Jumalan asemaan..... ettei sinua ......... ..... ettet sinä ..... ......
Mulla on 2 kissaa, mutta otan koiran, kun noista molemmista aika jättää. Syön kanaa ja punaista lihaa noin pari kertaa kuukaudessa. Juustoa ja maitotuotteita päivittäin. Kissani ovat lajinsa mukaisesti täydellisiä lihansyöjiä. Kuljen työmatkani ratikalla, en omista ajokorttia. Kierrätän ja lajittelen ne, mitä helposti voin eli paperin, pahvin, biojätteet ja muovin, jos sitä ei tarvitse pestä. Mulla on kulutukseen perustuva vesimittari, niin en tuhlaa omaa vettäni siihen, että alan pesemään muovijätettä, vaan laitan sen iloisesti energiajätteeseen, jolla saan itselleni halpaa sähköä.
Mulla ei ole lapsia, eikä autoa, olen ollut lentokoneessa viimeksi 90-luvulla ja laivassa muistaakseni vuonna 2011. Ostan ja syön mitä haluan, pidän lemmikkeinä sellaisia, mitä haluan ja kulutan miten haluan. Mua ei kiinnosta kuinka pitkään pallo pyörii mun jälkeen. Mitäs meinaat tehdä?
Ilmastonmuutos on suomalaisille lottovoitto; kasvukausi pitenee, lajikirjo lisääntyy ja lämmityskulut laskee. Maan kohoaminen kompensoi vedenpinnan nousun. Ts. koiranpidon ilmastovaikutuksista on ihan turha huolehtia.
Ihminen se suurin ympäristön tuhoaja on. Todellakaan kannata edes yrittää syyttää mitään muuta elollista olentoa.
Useilla vihreillä on koira, eivät he mistään välitä.
Pidämme koiramme. Varmasti. Opettele kirjoittamaan suomen kieltä - aijjotko ei ole oikein, vaan aiotko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tarvitsee huomattavasti enemmän krääsää kun koira. Pitää olla vaunut, autoistuimet, vaatteet (ja niitäkin pitää ostaa koko ajan uusia kun jää pieneksi), vaipat, lelut, pyörät, harrastuskuljetukset, viimeisin älyluuri, pelejä jnejnejne. Lisäksi siitä kasvaa sellainen ainakin 50-kiloinen jössikkä, joka syö monta kertaa enemmän kuin pieni koira. Lisäksi pirulainen vielä elää 100 vuotta, joten sillä on n. 10 kertaa pidempi aika paskoa maailmaa.
Ei tarvitse. Lapsi pärjää hyvin ilman suurinta osaa noista. Koira ei pärjää ilman lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Pidämme koiramme. Varmasti. Opettele kirjoittamaan suomen kieltä - aijjotko ei ole oikein, vaan aiotko.
Meinaakko niin?
Tottakai on koiria. Lapsia minulla ei ole. Onko sulla ap lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Suomenkieli on yhdys-sana.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen se suurin ympäristön tuhoaja on. Todellakaan kannata edes yrittää syyttää mitään muuta elollista olentoa.
Ihminen omistaa sen ilmaston tuhoajakoiran
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Lapsi pärjää hyvin ilman suurinta osaa noista. Koira ei pärjää ilman lihaa.
Pärjää varmasti ilman, mutta onko ilman? Ei todellakaan. Hyväksy nyt vaan se, että ihminen kuluttaa todella paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En.
Olen kasvissyöjä, en ole koskaan lentänyt, pyrin elämään ekologisesti .. Joten en usko, että yksi koira on nyt hirveä synti, kun asiat voisivat olla pahemminkin. Se on kuitenkin ainut ystäväni.
Älä selitä
Itse olen tehnyt ilmastoteon, kun en ikinä ota koiraa. Voin elää muuten kuin vimeistä päivää.
Nykyajan hippi pukeutuu uusimpaan muotiin ja omistaa uusinta teknologiaa, mutta on vegaani.
Enää ei näe niitä, jotka pukeutuu pelkkiin kierrätettyihin vaatteisiin , jotka on jo vähän kuluneita ja nukkaisia. Ja jotka kahmii kaupasta kaikki punalappuiset tuotteet itselleen ettei vaan mene hukkaan.
Miks tässä aloituksessa puhutaan vaan koirista? Valtaosa eläimistä on lihansyöjiä, ei pelkästään koirat. Ihmisistäkin edelleen valtaosa lihansyöjiä. Ihmiset lihansyönnin lisäksi kuluttavat ilmastoa vaikka ja millä tavoin. Ihan hulvaton aloitus. Aloittaja katsoo nyt vaan peiliin.
Kylläpä kolahti. ”Ei! Minun vammaiseksi jalostettu pupsini ei tuhoa ilmastoa vaan nauttii elämästään kanssani!’”
En tajua miten ihminen oikeuttaa lemmikkikoiran pidon.
Voiko ilmastoa tuhota? Kuulostaa absurdilta.