Jotkut ne ovat AINA myöhässä. Mikä siinä on, ettei voi olla koskaan ajoissa?
Kommentit (1183)
Arvostuksen ja seurausten puute. Yksi tuttu myöhästyy aina kaikesta, paitsi töistä, koska siellä joutuu puhutteluun.
Vierailija kirjoitti:
vielä useammin ollut se terminaalin läpi puolipukeissa juokseva hikipuuskuttaja, jonka vuoksi ne lähtöportin aidat pitää vielä avata uudelleen ja virkailijan kysyä ohjaamosta, vieläkö yksi kerkeää mukaan.
Olet todella onnekas, jos tällaisia palveluksia sinulle on tehty!!
Oxygen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekästähän se oikeasti aina on. Ihmiset selittelee milloin mitäkin, mm. olevansa aikaoptimisteja, hukkaavansa ajantajun jne. Totuushan on kuitenkin se, että jos itse kerran tiedät olevasi "aikaoptimisti" tms., niin toimi sitten sen mukaan. Eli jos ajattelet ehtiväsi johonkin puolessa tunnissa, varaat matkaan tunnin, koska olet optimistisesti arvioinut matkan ensin liian lyhyeksi.
Näin ei tietenkään kukaan näistä itsekeskeisistä pikkupalleroista voi tehdä, koska siinä on vaarana se, että he itse joutuvatkin odottamaan ja ai että se muuten on tylsää odotella myöhässä olevaa.Näkyy arvostuksen puute myös siinä, että kummasti eivät kuitenkaan myöhästy ulkomaanlennoilta tms. tärkeämmistä aikatauluista, joista tulee taloudellista tappiota.
Jaa. Olen minä myöhästynyt lennolta ja lukemattomista tärkeistä työkokouksista ja vielä useammin ollut se terminaalin läpi puolipukeissa juokseva hikipuuskuttaja, jonka vuoksi ne lähtöportin aidat pitää vielä avata uudelleen ja virkailijan kysyä ohjaamosta, vieläkö yksi kerkeää mukaan. Olen myöhästynyt myös erilaisten lomkkeiden/hakemusten jättöajoista niin että olen jäänyt ilman työpaikkaa tai puhdasta rahaa veronpalautuksen muodossa. Ehkä olen menettänyt jopa mahdollisen puolison myöhästymisen vuoksi. Turha vittuilla muka parempana ihmisenä. Ei ole mukavaa tällainen elämä. Sivusta.
Pakko kysyä, että miten ihmeessä et ole oppinut tuntemaan itseäsi ja aikakäsitystäsi paremmin, jos edelleen myöhästelet?
Käsittämätöntä, että jatkat samalla tavalla.
Kyllä minä itseni tunnen mutta ei se asiaa juurikaan auta. Sokea ei muutu näkeväksi sillä että tiedostaa olevansa sokea.
Joku tuossa kommentoi, että ei myöhästyjä myöhästy tahallaan. Totta helvetissä hän tekee sen tahallaan! Ei se mikään vahinko ole. Jos tarkoituksella ei lähde ajoissa tai alkaa lähdön aikaan puuhaamaan jotakin muuta, niin kyllä se on ihan tahallista. Turha väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Joku tuossa kommentoi, että ei myöhästyjä myöhästy tahallaan. Totta helvetissä hän tekee sen tahallaan! Ei se mikään vahinko ole. Jos tarkoituksella ei lähde ajoissa tai alkaa lähdön aikaan puuhaamaan jotakin muuta, niin kyllä se on ihan tahallista. Turha väittää muuta.
Todellakin! Jos bussi tai juna on myöhässä, niin silloin ei ole oma vika, mutta muuten kyllä on. Myöhästyin itse kerran treffeiltä kun puin lähtiessä housuja jalkaan ja huomasin että koira oli syönyt haaruksiin reiän. :D Jouduin etsimään muuta päällepantavaa, jonka seurauksena myöshästyin metrosta ja seuraava tuli vasta 10 min myöhemmin. Ja ihan itse olin syyllinen, etten pukenut esim. 10 minuuttia ennen lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti eräät neurologiset ja psyykkiset ongelmat ovat sellaisia, että ajantaju ja kyky toteuttaa suunnitelmia voivat olla heikkoja. Yksi niistä on DID (Googlella löytyy lisätietoja). Kukaan ei hanki sitä tarkoituksella. Toki suurin osa myöhästelee täysin muista syistä.
Myöhästelijät haluavat ilmeisesti synninpäästön, koska a) ajallaan olevat ovat niin ärsyttäviä pilkunviilaajia ja mihinkäs tässä kiire valmiissa maailmassa tai b) koska minkäs sille voi, kun mä vaan olen tämmönen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti eräät neurologiset ja psyykkiset ongelmat ovat sellaisia, että ajantaju ja kyky toteuttaa suunnitelmia voivat olla heikkoja. Yksi niistä on DID (Googlella löytyy lisätietoja). Kukaan ei hanki sitä tarkoituksella. Toki suurin osa myöhästelee täysin muista syistä.
Ensimmäinen alapeukuttaja sieltä jo ilmaantuikin. Sivupersoonahäiriöstä kärsivä joutuu huomaamaan, että tällä palstalla ei psyykkisesti sairaita ymmärretä eikä säälitä. Jotkut kai sitten kuvittelevat olevansa psyykkisesti terästä.
Tämä video kertoo kaiken oleellisen... Haistakaa Bitti
Veljeni puolisoineen on tällainen myöhästelijä. Tai siis oikeastaan vaimo on myöhästelijä ja sen takia velikin on. Se on varmaan sitä itä-suomalaista lupsakkuutta, jolla voi perustella kaiken perseilyn ja huonon käytöksen (veljen vaimo siis itä-Suomesta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon täysin, että kyseessä on jokin saman tasoinen häiriö kuin vaikka ADHD. Nykyään ymmärretään monenlaisia käytöshäiriöitä. Miksihän kroonisesta myöhästelystä ei puhuta? Sivupersoonahäiriö esimerkkinä myöhästelijästä on jo melko kaukaa haettu.
Exäni oli tuollainen tai no on vieläkin. On ollut tilanteita, että on sovittu hänen tuovan lapset klo 18 aikohin, eikä mitään ole kuulunut klo 20 mennessä, kun olen asiaa tiedustellut. Olivat alkaneet katsoa pitkää elokuvaa, eikä mitään ilmoitusta minulle. No enempi tietty haittaa nämä tilanteet, kun on sovittu tapaaminen jossain harrasteessa, ravintolassa tai missä nyt milloinkin. Ja sitten tullaan se yli 10 minuuttia, joskus puoli tuntiakin myöhässä (5 min on vielä ok, mutta silloinkin on helpompi ymmärtää asia, jos sitä pahoittelee). Nuo elämässäni olevat krooniset myöhästelijät eivät edes ole yleisesti pahoitelleet myöhästymisiään. Jälkikäteen olen useammasta henkilöstä miettinyt, olisiko kyseessä joku neurokirjon häiriö, autismi tai adhd.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen krooninen myöhästelijä. Ainakaan omalla kohdallani ei ole kyse siitä etten arvostaisi muiden aikaa tai ymmärtäisi kuinka kurjalta odottelu voi tuntua. Kärsin itse asiasta todella paljon, voi kuinka monet bussimatkat olen kärvistellyt hermostuneena kun tiedän että olen taas myöhässä ja minua odotetaan. Sovin aikataulutettuja menoja vapaa-ajalle vain harvoin tästä syystä, olen mialuummin itsekseni. En osaa sanoa miksi näin on, monta korjausliikettä olen koittanut mutta aina vain kuvittelen olevani nopeampi kuin olen. Vinkkejä otetaan vastaan
Toivottavasti ilmoitat matkan varrelta tulevasi myöhässä. Vastapuoli voi keksiä jotain tekemistä sillä aikaa, piipahtaa vaikka kaupassa hätäilemättä, jos saavutkin paikalle. Oma kokemus myöhästelystä on, että siitä ei ilmoitella, eikä pahoitella.
Tunnen kaksi tällaista ihmistä.
Toinen on hajamielinen, joten saattaa lähteä matkaan ihan ajoissa, mutta sitten unohtuu ihastelemaan jotakin maisemaa tai näyteikkunaa tai ties mitä. Hän ei kuitenkaan ole yleensä paljon myöhässä, muttei myöskään koskaan ajallaan/ajoissa.
Toinen taas on juurikin ns. aikaoptimisti, joka kuvittelee ehtivänsä 20 minuutissa matkan, joka vie yleensä 30 minuuttia. Tämän ihmisen kohdalla yleensä vielä sattuu jotakin muutakin, kuten kenkä rikkoutuu juuri alkumatkasta ja menee takaisin vaihtamaan ne tai sitten bussivuoro on jäänyt välistä tai raitiovaunu jumittuu milloin mitäkin. Hän ei ole edes itsekäs ihminen, mutta tässä suhteessa hän ei ole muuttunut yli 20 vuodessa mihinkään, tuskin muuttuukaan. Onneksi tämän ystävän aviomies on taas pedattia sorttia, joten he ovat ajoissa, kun yhdessä liikkuvat.
Itselläni adhd ja ajan hahmottamisen ongelma. Älä ota sitä henkilökohtaisesti. Kaikki ei liity sinuun, vaan ihmisillä on sinusta riippumattomia haasteita.
Aikaa ei ole olemassa, joten koskaan ei voi olla myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Välinpitämättömyys, ei arvosteta toisia vaan annetaan odottaa.
Myöhästelijät ovat tottuneet siihen että heille sanotaan toistamiseen " ei haittaa kiva kun tulit", eli tällä tavalla myöhästely hyväksytään.
Sopuvan tilaisuuden tullen jättäkää myöhästyjä(t) esim pois porukasta ja lähtekää menemään ilman häntä/heitä.
Tätä toteutamme harrastusporukan retkille lähdettäessä. Se kuka ei ole sovittuun aikaan paikalla (ehkä + muutama minuutti) jää porukasta tai kyydistä.
Jostqin syystä myöhästelijät saavat aina anteeksi joka ruokkii jatkossakin tätä niin ärsyttävää käytösmallia.
Kyllä se vaan on parempi, että nuori saa tulla myöhässä kouluun, kun vaihtoehto on se, ettei sitten tule ollenkaan. Ja usein tämä juuri on lintsaamisen takana nepsy-nuorella, kun myöhästymisestä on tehty niin häpeällistä. Minä sanon aina, että hyvä kun kuitenkin tulit.
Minä olen krooninen myöhästelijä. Ainakaan omalla kohdallani ei ole kyse siitä etten arvostaisi muiden aikaa tai ymmärtäisi kuinka kurjalta odottelu voi tuntua. Kärsin itse asiasta todella paljon, voi kuinka monet bussimatkat olen kärvistellyt hermostuneena kun tiedän että olen taas myöhässä ja minua odotetaan. Sovin aikataulutettuja menoja vapaa-ajalle vain harvoin tästä syystä, olen mialuummin itsekseni. En osaa sanoa miksi näin on, monta korjausliikettä olen koittanut mutta aina vain kuvittelen olevani nopeampi kuin olen. Vinkkejä otetaan vastaan