Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekin liika asiakaspalvelu

Vierailija
20.08.2021 |

Tuleeko muille kiusallinen olo apteekissa asioinnista, kun asiakaspalvelija tulee heti auttamaan?

Mulle tulee hätäinen olo ja jää jopa tuotteita ostamatta kun en saa rauhassa miettiä mitä tarvitsen käsikauppapuolelta.

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18. Joskus joku farmaseutti on tullut kysymään tarvitsenko apua, ja sanoin että etsin monivitamiinivalmistetta missä ei ole keinotekoisia makeutusaineita. Meni vaikeaksi eikä tiennyt yhtään mitään. Alkoi yksitellen lukea pakkausselostetta jokaisen purkin kyljestä.

Vierailija
122/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

19. Ja kerran joku farmaseutti ei tiennyt mikä on vaikuttava aine buranassa ja panadolissa. Ei kuulemma muista kummassa se on ibuprofeeni ja kummassa parasetamoli. Muistaa sen kyllä kun lukee pakkauksen kyljestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20. Ja minulle on tyrkytetty buranaa, ja kun olen sanonut että en voi tulehduskipulääkkeitä syödä, niin on tyrkytetty ketorinia. Niin, no sehän tietenkään ei ole tulehduskipulääke..?

Vierailija
124/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta tilannehan voi muuttua sekunneissa. Jos vaikka yllättäen kaveria odotellesi mietit, mistä peräpukamavoidetta löytyy.

Vierailija
125/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

21. Ja välillä farmaseutit tulevat ihan kylkeen kiinni niin että olen tallonut heidän varpaitaan "vahingossa" että tajuaisivat pitää edes puolen metrin välin. Tätä ei nyt korona-aikaan onneksi ole esiintynyt.

Vierailija
126/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt sain laitettua kappale kerrallaan ilman ongelmia. Mikä tätä foorumia vaivaa? Ei siis mitään asiatonta, mutta joku ongelma silti?

Vierailija
127/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekki ei ole mikä tahansa valintamyymälä.

Jos ahdistut farmaseutin kanssa puhumisesta, hakeudu lääkäriin.

Vierailija
128/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka apteekin ulkopuolella jo katsoisi valmiiksi suoran reitin sille hyllylle, jolle on menossa, ja ovelta menisi sinne puolijuoksua, niin aina joku hyppää eteen tukkimaan käytävän ja tyrkyttämään apua. Eikö näillä ole mitään pelisilmää? Jos asiakas on ilmiselvästi kovalla kiireellä menossa hakemaan tuotetta, jonka sijainnin tietää, niin miksi täytyy väkisin tulla eteen kyselemään tarvitseeko apua? Eikö voi sen vertaa odottaa, että asiakkaalla olisi edes mahdollisuus kävellä suoraan hyllylle ottamaan tuote?

Todella usein apteekkiin saapuu asiakas , joka kiertelee ja selvästi katseellaan etsii jotain.

Kun kysyy että tarviiko apua, niin asiakas sanoo että en

Kiertely jatkuu ja sitten menee toinen farmaseutti kysymään, kun ei tiedä että on jo kysytty. Sitten asiakas lopulta saa kakaistua suustaan ulos että missä teillä on tuote X.

Farmaseutti näyttää ja asiakas painelee kiireesti kassalle.

Vaikea ymmärtää, mikä ongelma on heti kertoa mitä etsii ja saada heti se apu.

Jos haluaa sitten vielä itse katsoa tai valita vaihtoehdoista, voi sanoa että kiitos, nyt pärjään itsekin.

Itse haluan ainakin ensin itse etsiä ja jos ei löydy niin sen jälkeen kysytään. Tajuatko? Minä itte.

Vierailija
129/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin kerran apteekin myyjälle millaista tuotetta etsin ja se sitten ehdotti yhtä putelia ja rupesi etsimään sitä hyllystä. Tädillä meni ihan tuhottomasti aikaa ja minä ehdin jo bongata sen tuotteen itse hyllystä ennen sitä, mutta jotenkin en raaskinut sanoa kun se oli sen myyjän homma.

Vierailija
130/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiapteekissa luulevat varmaan kaikkia varkaiksi kun heti on monta silmää kyyläämässä jos käy buranapaketin ottamassa tietämästään paikasta hyllystä ja on menossa kohti kassaa sitten niin siinä on jo kolmen ihmisen silmät tuijottamassa jne. 

Pakko vaan asioida siellä koska muut apteekit kauempana mutta ärsyttää suunnattomasti.

Vierailija
131/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 15 vuotta ostanut samaa lääkettä 3kk välein. Lääke myydään pullossa. Joka hemmetin kerta tarjoavat pulloon korkkia, josta voi ruiskulla kätevästi ottaa. Se korkki ei sovi siihen pulloon!! Sama jankkaus 3kk välein.

Vierailija
132/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt sain laitettua kappale kerrallaan ilman ongelmia. Mikä tätä foorumia vaivaa? Ei siis mitään asiatonta, mutta joku ongelma silti?

Se on tämä uusi monikulttuurinkritisoinninesto-ohjelma. Jos viestissä on kielletty sana, niin koko viesti menee kielletyksi ja sen jälkeen sitä ei voi sellaisenaan lähettää, koska aikoinaan sanafiltteriä pystyi kiertämään lisäämällä välimerkkejä kiellettyihin sanoihin. Nyt joutuu kuitenkin koko viestin muotoilemaan uusiksi. Kielletyt sanat voivat olla mitä vain,olikohan joskus jopa "pori" listalla.

Vierailija
133/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on kolme kertaa apteekissa yritetty myydä kalleinta itsehoitotuotetta.

yhden kerran sanottiin, että ”tuon tuotteen saa ilman reseptiäkin ja samaan hintaan”. myöhemmin selvisi, että reseptilläni olisin saanut tuotteen puolet halvemmalla. menetin satasia. tämä siis ya:ssa.

Vierailija
134/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hiukan myös kerran äyrsytti, kun valitsin ihan vain tilapäiseen käyttöön yhtä TV:ssäkin mainostettua ulostuslääkettä. Myyjä hyökkäsi paikalle ja alkoi pitää pitkää esitelmää, että miten vaarallinen tämä lääke on jatkuvaan käyttöön ym. ym. Kerroin, että ostankin tätä vain tilapäiseen käyttöön ja onhan tässä pakkauksessa sitäpaitsi käyttöohjeet ja miksi sitten niin vaarallista lääkettä täällä yleensä myytte.

Vierailija
135/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hankkimassa neuloja ja ruiskuja voidakseni imuroida vanhoista jumiin menneistä hajustesuihkupulloista nestettä ulos. "Palvelun" määrä kieltämättä lisääntyi välittömästi :D. Toki ymmärrän, että myyjiä on ohjeistettu potentiaalisten narkkarien varalta. Olisi silti kiva voida asioida ilman, että tuntee itsensä rikolliseksi.

Vierailija
136/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän apteekissa saa asioida rauhassa ja myyjiäkin vain 1.

Vierailija
137/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te ärsyyntyneet asiakkaat olette yhtään huomanneet, niin tämä myyjien "iholle tunkeminen" toteutuu lähes kaikissa päivittäistavaramyymälöissä. Apteekeissa on myös sama systeemi, mutta osittain eri syistä, kuten joku tuolla kertoikin. Apteekeista ei sen enempää, mutta pari kommenttia muista kaupoista voi selventää.

Näissä päivittäistavaramyymälöissä, kuten ainakin S- ja K-kaupoissa on se systeemi, että kaikkia asiakkaita pitää tervehtiä. Ja tätähän siis seurataan ja valvotaan, ja jos olet juuri laittamassa alimman hyllyn perälle tavaraa hyvin epäedullisessa asennossa, se ei ole mikään syy olla tervehtimättä selkäsi takaa tulevaa asiakasta. Voitte vain kuvitella, kuinka antoisaksi se tekee myyjän työn, kun pään pitäisi pyöriä, kuin hedelmäpelin saadakseen katsekontaktin ja tervehtimisen aikaiseksi. Suuri osa asiakkaista on vielä sellaisia, että ärsyyntyvät tästä tervehtimisestäkin, ja tekevät mitä ihmeellisempiä venkuroita sen välttääkseen. Sitten kyllä osataan huutaa, jos ei juuri siinä kohdassa, jossa asiakas seisoo, ole myyjää päivystämässä.

Minä ainakin myyjänä ihan mielelläni jättäisin kaikki teennäiset hyvää päivänjatkoa -toivotukset yms. pois, koska silloin, kun ne pitää sanoa käskystä ja vahdittuna, aitous on hyvin kaukana. Mielelläni autan pyydettäessä ja lähden näyttämään tuotteen paikan, ja tervehdin, kun asiakas selvästi on itsekin vastaanottavalla mielellä. Mutta se ei valitettavasti riitä johdolle, kun he ovat kai vakuuttuneet siitä, että rapakon takaa haetut opit istuvat tähänkin introverttiin kansaan, kun vaan tyrkytetään tarpeeksi.

Vierailija
138/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa nuori tyttö tuli auttamaan minua lapsen läkkeiden kanssa. Noh, kotona huomasin, että oli myynyt mulle ihan väärät. Häkellyin niin siitä tuputtamisesta ja iholle tunkemisesta.

Eihän ne noita takas ottaneet. Annoin kyllä palautetta!

Vierailija
139/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ruokakaupoissa saa ihan rauhassa asioida ilman tervehtimisiä tai palvelua. Pikkukaupoissa usein myyjä tervehtii jopa hyllyjen välissä, mutta ei tod. missään Prismassa. Ja hyvä niin.

Itse suosin tuttuja apteekkeja, joista tiedän heti mistä löytyy särkylääkkeet ja allergialääkkeet. Suoraan hyllyn kautta kassalle ja ulos. Jos joutuu etsimään katseellaan että missäs ne allergialääkkeet on, joutuu keskustelemaan farmaseutin kanssa että ottaisko Heinixiä vai Kestineä. On valitettavasti vuosien kokemus eri lääkkeistä tuolla saralla niin ei kiinnostaisi ottaa väkisin palvelua vastaan.

Vierailija
140/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä häiritsevä asiakaspalvelu alkoi jokunen vuosi sitten, enkä tiedä miksi. Muutos oli kuitenkin niin selvä ja nopea, että ilmeisesti kyse on ihan määräyksestä. Huono uudistus. Minulle tulee jatkuvasti tunne, että siinä samalla arvioidaan onko asiakas "kunnollinen" vai ei. Vähän sama tunne jos vartija kävelisi perässä kaupassa.

Osaako kukaan apteekissa työskennellyt kertoa miksi asiakaspalvelu muuttui noin radikaalisti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan