Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekin liika asiakaspalvelu

Vierailija
20.08.2021 |

Tuleeko muille kiusallinen olo apteekissa asioinnista, kun asiakaspalvelija tulee heti auttamaan?

Mulle tulee hätäinen olo ja jää jopa tuotteita ostamatta kun en saa rauhassa miettiä mitä tarvitsen käsikauppapuolelta.

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu alkoissa

Vierailija
162/168 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farmaseuttina voin kertoa, ettei se avun tarjoaminen jokaiselle tunnu meistäkään aina kauhean kivalta tai luontevalta (etenkin kun itsekin introverttinä tiedän että moni tykkäisi vaan rauhassa katsella) mutta ei mahda mitään kun meitä siihen velvoitetaan. Kela siis vaatii, että jokaiselta asiakkaalta pitää myös itsehoitopuolella erikseen kysyä, tarvitseeko neuvontaa tai apua. Tämä liittyy siihen, että apteekkeja koskevassa lainsäädännösä ihan erikseen määrätään, että asiakkaan tulee saada lääkeneuvontaa aina apteekissa asioidessaan (tai ainakin siihen tulee siis tarjota mahdollisuus, josta voi sitten kieltäytyä). Osa lääkkeistä on myös ns. "neuvontaa vaativia itsehoitolääkkeitä", joita ei saa myydä ollenkaan ilman asiakkaan kanssa keskustelua ja neuvontaa, esimerkkinä vaikka jälkiehkäisytabletti.

Kela myös valvoo tämän neuvontavaatimuksen toteutumista ja työkavereilta alkaisi kyllä aika äkkiä tulla moitteita ja puheita ("laiska työntekijä, ei jaksa kiinnostaa" jne) jos ei neuvontaa asiakkalle tarjoaisi. Harmi kyllä minusta, että ihmiset tuntuvat täälläkin ajattelevan, että apteekin työntekijät "hyökkäävät" neuvomaan ihan vain asiakkaita kiusatakseen tai tuotteita tyrkyttääkseen.

Meidän apteekissa ei ikinä kysellä mitään vaan ihan rauhassa saa katsella tuotteita.

Toivotaan, ettei sinne teille osu kelan tarkastaja paikalle haamuasiakkaana. Tai ettei joku asiakas tee valitusta siitä, ettei saa itsehoitolääkkeissä neuvontaa.

Neuvotaan kyllä jos apua tarvii. Se on eri asia kun että heti hyökätään kysymään tarviiko apua.

Niin, no se kelan työntekijä on silti sitä mieltä, että asiakas tulee huomioida ja se avun tarve kuuluu kysyä heti asiakkaan saavuttua apteekkiin. Siihen en ota kantaa, olenko itse samaa mieltä. Itse jättäisin kärttyiset ja ikävät asiakkaat mielelläni vaikka kokonaan neuvomatta, elleivät osaa ystävällisesti pyytää apua. Mutta minkäs teet, kun olen itse tämän ammatin valinnut ja määräykset ovat mitkä ovat.

Nyt mee jo horisko kelaan apua hakemaan. Sinä mikään farmaseutti ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt sain laitettua kappale kerrallaan ilman ongelmia. Mikä tätä foorumia vaivaa? Ei siis mitään asiatonta, mutta joku ongelma silti?

Se on tämä uusi monikulttuurinkritisoinninesto-ohjelma. Jos viestissä on kielletty sana, niin koko viesti menee kielletyksi ja sen jälkeen sitä ei voi sellaisenaan lähettää, koska aikoinaan sanafiltteriä pystyi kiertämään lisäämällä välimerkkejä kiellettyihin sanoihin. Nyt joutuu kuitenkin koko viestin muotoilemaan uusiksi. Kielletyt sanat voivat olla mitä vain,olikohan joskus jopa "pori" listalla.

Sitähän minä tässä ihmettelenkin, että näköjään tuossa viestissäni ei ollut ainuttakaan kiellettyä sanaa, kun jokainen lause meni kuitenkin sellaisenaan läpi joutumatta sensuurin kouriin... Mikä siis mättää? Testasin siis että missä lauseessa on joku kielletty sana, mutta ei näyttänyt olevan yhdessäkään. Edes ensimmäistä kappaletta en saanut läpi, mutta yksittäisinä lauseina se meni ongelmitta. Loppupäässä sain sitten läpi jo kappale kerrallaan...

En käsitä.

Vierailija
164/168 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hankkimassa neuloja ja ruiskuja voidakseni imuroida vanhoista jumiin menneistä hajustesuihkupulloista nestettä ulos. "Palvelun" määrä kieltämättä lisääntyi välittömästi :D. Toki ymmärrän, että myyjiä on ohjeistettu potentiaalisten narkkarien varalta. Olisi silti kiva voida asioida ilman, että tuntee itsensä rikolliseksi.

Minä yritin muutama vuosi sitten ostaa yhtä neulaa että saisin poistaa esim. sormiin menneitä tikkuja. Harrastin tuolloin kaikenlaista nikkarointia, ja niitä tikkuja oli sormissa ja käsissä silloin tällöin. Farmaseutti raivostui, että neuloja ei todellakaan kenellekään myydä, vaan ainoastaan narkkarit saavat niitä ilmaiseksi toppipussissa. (En tiedä mikä on toppipussi ja oliko se edes se hänen käyttämänsä sana, korjatkoon joku joka tietää paremmin...) Vähän ihmettelin tuota, kun yritin selittää mihin käyttöön tarvitsen neulaa, ja farmaseutti lähes huusi minulle että käytä tavallista paarsinneulaa, kyllä se toimii ihan yhtä hyvin, mutta neuloja ei myydä!! Kun koetin selittää, että neulalla on tarkoitus leikata ihoa, ja tavallinen parsinneula vain repii, niin hän jatkoi raivoamista että neuloja ei myydä.

Jännä juttu sinänsä, että olen saanut tuon neulavinkin ihan sairaanhoitajilta sairaalassa siivoojana työskennellessäni. Siirsin jotain puureunaista sermiä että pääsemme kollegani kanssa pesemään lattian, ja siitä sermistä irtosi ja upposi kunnon säle käteeni. Menin kysymään joiltain hoitajilta että olisiko heillä pinsettejä että sen säleen saisi irti, ja se sanoivat tylsistyneen kuuloisena että "mene toimenpidehuoneeseen tai johonkin lääkärin tai hoitajan huoneeseen ja etsi puhdistusainetta, neula, puhdista iho, leikkaa iho neulalla auki, ota säle pois, puhdista haava ja laita laastari päälle. Laita se neula sitten viiltävän jätteen astiaan".

Harmi, etten tajunnut sieltä ottaa neulaa mukaan, kun tuon kesän jälkeen en enää siivoojana ole työskennellyt, ja apteekista ei saa neulaa ostettua...

Vai vaihteleeko tämä kaupungittain tai apteekeittain? Oulun Merikosken apteekissa ei neuloja myydä. Ainoastaan annetaan narkkareille toppipussissa. Mut jos yhtä neulaa yrittää ostaa, niin saa vain farmaseutin raivot päälleen.

Vierailija
165/168 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee. Esitän välillä huonokuuloista että saan rauhassa katsella. Mutta jäävät peijoonit sitten tielle "mukamas" järjestelemään hyllyjä.

Vierailija
166/168 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein apteekissa viimeksi niin, että sanoin 'kiitos en tarvi apua', farmaseutti siirtyi sivummalle ja seuraava tuli kysymään. Kaikki 5 vuorollaan!? Hitaasti ja rauhallisesti kävin kaikki hyllyt läpi ja myyjät pälyili epäluuloisen näköisenä. Siis todella ärsyttävää.

Sitten kerran kun erehdyin kiireessä kysymään, niin annettiin ymmärtää, että oli tyhmä kysymys. No mitä veetä sitten tullaan siihen äimistelemään. Olisin hoitanut asiani ihan itse. 

Vierailija
167/168 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli kyllä erittäin miellyttävä miesfarmaseutti keskustan YA:ssa. Olin iloisella mielellä ja niin oli hänkin. Heti lähti hakemaan tuotetta, jota ei näkynyt hyllyssä. Kiitokset hyvästä palvelusta! 

Vierailija
168/168 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sh, hoidan mm lääke- ja muut tarviketilaukset sairaala- apteekista. Esim. Voiteet. Kun käyn mitäbtahansa otamasta normi apteekista, mulle lähes poikkeuksetta tullaan infoamaan mistä tahansa tuotteesta, tiedän itsekin, en tarvisisi ko palvelua, se vain häiritsee. 

Suomi on muutenkin ihan vihonviimeinen takapajula tässäkin, kun edes ibupfeiinia tai jotain pebanthenia ei saa ostaa ruokakaupasta. Hui onpa vaarallisia nämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän