Espoolaisäiti: 9. Luokkalainen tarvitsee kännykkänsä koulussa
Hesarissa espoolaisäiti menee minusta niin metsään kuin vain voi. Tähänkö on lastenkasvatus nykyään mennyt? Luullaan olevamme jotain leijonamamoja, kun autamme lapsia pysymään riippuvaisina itsestämme ja samalla ylläpidämme ja vahvistamme mielenterveyden häiriöitä. Ymmärrän, että äiti haluaa auttaa lastaan. Taustalla voi olla myös asioita, jotka lehtijutussa eivät tule esiin. Mutta toivon todellla, että tälle nuorelle saadaan myös osaavan ammattilaisen apua, joka tietää kuinka paniikkikohtauksiin kannattaa suhtautua.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Miksi lietsontaa tästä aiheesta.
Sehän nyt on vaan tosiasia että joidenkin nuorten kohdalla puhelimen pito itsellä koulupäivän aikana on tarpeellista hyvinvoinnin kannalta.
Ette tiedä miksi niin antakaa olla.Selkeästi yritetään showta tällä aiheella.
Ei ole. Nuoret voivat oikein hyvin ilman kännykkää. Asiasta on aika monen vuoden kokemus.
Paniikkikohtaus ei vaadi puhelinta, siihen on keinoja jotka siihen auttaa, ja lapsi on luultavasti saanut täysin väärän maailmankuvan, huonon itsetunnon ja henkinen kasvatus on jätetty kännykän varaan jo pienestä. Paniikkikohtauksen hoitoon ei ole määrätty virallisesti kännykkää missään hoitosuosituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis juttu, jossa äiti sanoo että kännykkäkiellolla välitunneilla olisi katastrofaaliset seuraukset hänen lapselleen.Tämä lapsi tai nuori siis saa paniikkikohtauksia välitunneilla, ja silloin pitää soittaa äidille, jonka kanssa jutteleminen rauhoittaa. Tämä jos mikä mitä suurimmalla todennäköisyydellä vain vahvistaa paniikkikohtauksia, ja äitikin sanoo että katastroofi seuraisi ilman puhelinyhteyttä. Paniikkikohtaus yleensä ei kuitenkaan ole vaarallinen, on vain epämukava. Se ei estä koulussa olemista.
Miksi lapsi saa "paniikkikohtauksia" ainoastaan välitunneilla...
Kyllä tästä nyt vähän tuoksaa tarinankerrontaperinne läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis juttu, jossa äiti sanoo että kännykkäkiellolla välitunneilla olisi katastrofaaliset seuraukset hänen lapselleen.Tämä lapsi tai nuori siis saa paniikkikohtauksia välitunneilla, ja silloin pitää soittaa äidille, jonka kanssa jutteleminen rauhoittaa. Tämä jos mikä mitä suurimmalla todennäköisyydellä vain vahvistaa paniikkikohtauksia, ja äitikin sanoo että katastroofi seuraisi ilman puhelinyhteyttä. Paniikkikohtaus yleensä ei kuitenkaan ole vaarallinen, on vain epämukava. Se ei estä koulussa olemista.
Yläasteella on korkea aika opetella elämään ilman että soittelee äidille tunnin välein jos kerran normaalikoulua käydään. Vammaiset sitten taas vammaisten kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis juttu, jossa äiti sanoo että kännykkäkiellolla välitunneilla olisi katastrofaaliset seuraukset hänen lapselleen.Tämä lapsi tai nuori siis saa paniikkikohtauksia välitunneilla, ja silloin pitää soittaa äidille, jonka kanssa jutteleminen rauhoittaa. Tämä jos mikä mitä suurimmalla todennäköisyydellä vain vahvistaa paniikkikohtauksia, ja äitikin sanoo että katastroofi seuraisi ilman puhelinyhteyttä. Paniikkikohtaus yleensä ei kuitenkaan ole vaarallinen, on vain epämukava. Se ei estä koulussa olemista.
Miksi lapsi saa "paniikkikohtauksia" ainoastaan välitunneilla...
Kyllä tästä nyt vähän tuoksaa tarinankerrontaperinne läpi.
Välitunneilla on meteliä ja paljon ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lietsontaa tästä aiheesta.
Sehän nyt on vaan tosiasia että joidenkin nuorten kohdalla puhelimen pito itsellä koulupäivän aikana on tarpeellista hyvinvoinnin kannalta.
Ette tiedä miksi niin antakaa olla.Selkeästi yritetään showta tällä aiheella.
Ei ole. Nuoret voivat oikein hyvin ilman kännykkää. Asiasta on aika monen vuoden kokemus.
Ja paljon paremmin voivat ilman sitä kuin sen kanssa.
tuolle lapselle pitäisi opettaa itsenäisiä selviytymiskeinoja paniikkokohtauksiin eikä vahvistaa riippuvuutta äitiin: mitä luultavimmin ne eivät hänen elämästään koskaan katoa kokonaan eikä äiti tule aina olemaan läsnä rauhoittelemassa.
Lapsia ei saa pitää pumpulissa, vaan oikeasti pitää opettaa selviytymään itsenäisesti hankaliltakin tuntuvista tilanteissa. Ja opettaa, että negatiivisetkin tunteet on ihan ok ja normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis juttu, jossa äiti sanoo että kännykkäkiellolla välitunneilla olisi katastrofaaliset seuraukset hänen lapselleen.Tämä lapsi tai nuori siis saa paniikkikohtauksia välitunneilla, ja silloin pitää soittaa äidille, jonka kanssa jutteleminen rauhoittaa. Tämä jos mikä mitä suurimmalla todennäköisyydellä vain vahvistaa paniikkikohtauksia, ja äitikin sanoo että katastroofi seuraisi ilman puhelinyhteyttä. Paniikkikohtaus yleensä ei kuitenkaan ole vaarallinen, on vain epämukava. Se ei estä koulussa olemista.
Miksi lapsi saa "paniikkikohtauksia" ainoastaan välitunneilla...
Kyllä tästä nyt vähän tuoksaa tarinankerrontaperinne läpi.
Välitunneilla on meteliä ja paljon ihmisiä.
Ja nykyaikana luokassako ei ole? Terveisiä sinne jonnekin kasarille, koulut ovat hieman toisenlaisia nykyään.
Riippuvaisuus on luotu näemmä jo pienestä, lyödään kännykkä kouraan niin vanhemmat saa olla rauhassa ja sama malli varmaan kotoa, vanhemmille on liimattu luuri kouraan ja sitten te ihmettelette kun nuoriso voi huonosti.
Meidän pienessä maalaiskoulussa on kännykät ollut kielletty aina, välitunnilla myös. Lapset leikkii ja juttelee ja tunnit rauhallisia ja vähän paremmin voi lapset.
Miten ihmeessä sitä selvittiin hengissä lankapuhelimien aikaan😂. Eipä olisi tullut mieleenkään mennä.puhelinkopista soittamaan äidille välitunnilla. Huolestuttaa nämä nykylapset kun melkein kaikilla on jokin mt-diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lietsontaa tästä aiheesta.
Sehän nyt on vaan tosiasia että joidenkin nuorten kohdalla puhelimen pito itsellä koulupäivän aikana on tarpeellista hyvinvoinnin kannalta.
Ette tiedä miksi niin antakaa olla.Selkeästi yritetään showta tällä aiheella.
Mites aika ennen kännyköitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä siis juttu, jossa äiti sanoo että kännykkäkiellolla välitunneilla olisi katastrofaaliset seuraukset hänen lapselleen.Tämä lapsi tai nuori siis saa paniikkikohtauksia välitunneilla, ja silloin pitää soittaa äidille, jonka kanssa jutteleminen rauhoittaa. Tämä jos mikä mitä suurimmalla todennäköisyydellä vain vahvistaa paniikkikohtauksia, ja äitikin sanoo että katastroofi seuraisi ilman puhelinyhteyttä. Paniikkikohtaus yleensä ei kuitenkaan ole vaarallinen, on vain epämukava. Se ei estä koulussa olemista.
Miksi lapsi saa "paniikkikohtauksia" ainoastaan välitunneilla...
Kyllä tästä nyt vähän tuoksaa tarinankerrontaperinne läpi.
Välitunneilla on meteliä ja paljon ihmisiä.
Ja nykyaikana luokassako ei o
Siis tämä lehtijutun äidin mukaan, minä en tiedä millaiset olosuhteet tämän nuoren koulussa ovat.
Entä kun äiti soittaa tai viestittää omalle äidilleen monia kertoja päivässä. Tästä se avuttomuus ja kädettömyys lähtee. Ja aviomies on avuton vässykkä, naiselle ei sanota ei.
Jos jollain on epäterveellinen riippuvaisuus, häntä ei auteta mahdollistamalla tätä.
Tervehtyminen tapahtuu poistamalla riippuvaisuus, tässä tapauksessa kännykkä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä sitä selvittiin hengissä lankapuhelimien aikaan😂. Eipä olisi tullut mieleenkään mennä.puhelinkopista soittamaan äidille välitunnilla. Huolestuttaa nämä nykylapset kun melkein kaikilla on jokin mt-diagnoosi.
Tämä! Miten mä selvisin koulusta ollenkaan, ja vielä valmistuin yliopistosta😂
omasta mielestä voitais välitunnilla kyllä sallia
Näitä leijona mammoja oli jo 20 vuotta sitten, tosin ne itse opiskelija ja vaativat että oppitunnin aikana lapset saavat soittaa heille. Käytännössä siis jopa puoli tuntia meni oppitunneilla siihen että näiden mammojen puhelimet pirisi ja soi tosin äänettömällä kun lapset soitti että missä on sukka ja missä on pipo.
Kenellekkään ei ole puhelin tarpeellinen koulupäivän aikana, ei edes 9-luokkalaiselle. Se ei ole mikään elämää ylläpitävä laite tai apuväline liikkumiseen.
Älkää antako puhelinta liian pienelle lapselle, luotte vain ongelman.