Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua kiusataan koulussa enkä jaksa enää

Vierailija
19.08.2021 |

Mun kuvia somesta tulostetaan ja kirjoitetaan täyteen kaikkea kamalaa ja levitetään koulun käytäville. Siinä vain yksi esimerkki. Opettajat ei tee mitään, ne vaan huutaa mulle, kun on luvattomia poissaoloja Kerran olen kertonut vanhemmille, ne soitti opettajalle ja sit olen edessä kiusaajien piti pyytää multa anteeksi. Siinä se. Se oli virhe, mun elämä on aivan kamalaa. Olen viillellyt itseäni sellaisiin paikkoihin, että kukaan ei näe. Mä en pysty tähän enää kauaa. Mitä mä teen? Onneksi kesäloman sain olla rauhassa.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit viestit ylläpito kyllä poistaa nopeasti milloin mistäkin syyystä mutta oikeasti asiattomat viestejä ei välttämättä poisteta pitkään aikaan, josko ollenkaan...

mitä vikaa niissä viesteissä oli? Sanoin vain totuuksia.

"Mitä vikaa?" No kehotit alaikäistä tappamaan itsensä ja kutsuit kiusattuja hyödyttömiksi roskiksi joita ei ole hyötyä pitää elossa näin ensin alkuun..ei ne ole totuuksia vaan ainoastaan sinun mielipiteitäsi. Sinä et määrittele toisen ihmisen elämän arvoa. Suurinosa kiusatuista menee elämässä eteenpäin ja kiusaaminen on alunperinkin kiusaajan syy.

Vierailija
102/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten mene siis itseesi. Sinä tässä käyttäydyt kiusaajan tavoin ketjussa, joka on avunpyyntö.

Enempää en sinulle vastaa.

Toivottavasti ei myöskään muut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha mieli tästä :( Tiedän omasta kokemuksesta, että kiusaamisesta voi olla hankalaa tai noloa puhua, mutta suosittelen tosiaan puhumaan asiasta terkkarille, rehtorille tai kuraattorille. Tärkeää olisi, että joku kunnolla puuttuisi tuohon.

Vierailija
104/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo kunnianloukkaus taitaa olla, jos kuvia tulostellaan ja pilkataan. Poliisiasia siis.

Vierailija
105/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit viestit ylläpito kyllä poistaa nopeasti milloin mistäkin syyystä mutta oikeasti asiattomat viestejä ei välttämättä poisteta pitkään aikaan, josko ollenkaan...

"Mitä vikaa?" No kehotit alaikäistä tappamaan itsensä ja kutsuit kiusattuja hyödyttömiksi roskiksi joita ei ole hyötyä pitää elossa näin ensin alkuun..ei ne ole totuuksia vaan ainoastaan sinun mielipiteitäsi. Sinä et määrittele toisen ihmisen elämän arvoa. Suurinosa kiusatuista menee elämässä eteenpäin ja kiusaaminen on alunperinkin kiusaajan syy.

Sattuuko totuus?

Kuulehan nyt. Googleta narsismi niin olen varma että löydät kyseisen persoonallisuushäiriön kuvauksesta itsesi. Narsisti on empatiakyvytön, heikkoutta halveksiva ja omasta mielestään totuuksia puhuva. Ne "totuudet" ovat kuitenkin vain hänen persoonallisuushäiriöstään kumpuavia julmia ja tunteettomia mielipiteitä.

Eli jos koet että sinulla on edes vähän empatiakykyä jäljellä, hakeudu terapiaan niin et kuljeskele enää ympäriinsä loukkaamassa ihmisiä. Täysin empatiakyvytöntä ei voi terapiakaan auttaa. Tuo sinun pyrkimyksesi narsistiseen vallankäyttöön tässä ketjussa on läpinäkyvää, säälittävää ja kertoo vain sinusta itsestäsi.

Vierailija
106/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muista myös, että Jeesus rakastaa sinua. Hän tahtoo auttaa, jos apua tilanteeseesi rukoilet ja pyydät viisautta jatkaa elämää eteenpäin.

Vierailija
107/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus. Jos kuviasi tulostetaan ja niihin kirjoitetaan jotain perättömiä törkeyksiä niin kyseessä on kunnianloukkaus.

Koulun toiminta on aivan säälittävää kiusaamisen suhteen. Yleensä täytyy itse puolustaa itseään eikä mennä näitä ns. oikeita reittejä pitkin. Joskus väkivaltakin on täysin oikeutettua. 

Vierailija
108/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuuko totuus?

Sulla on näköjään äärimmäisen paha olla.

Hae apua.

Tuo kiusattu tyttö tulee selviämään, nämä kiusaamis keissit on arkipäivää koulun henkilökunnalle. Muutkin lait ovat kiusatun puolella.

Toivon sulle todella parempaa jatkoa tulevaisuuteen.

Vierailija
109/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala kostamaan niille kiusaajille ja käytä älykkyyttäsi. 

Voisinpa tulla tueksesi ja vetää kiusaajia kuonoon! Älä anna periksi! Kerro vanhemmillesi että on myös etäopiskelumahdollisuus. Netistä löytyy tietoa. Älä jää yksin. Aina löytyy jokin ratkaisu. Kyllä nyt koulun opet syyllistyvät heitteillejättöön. Ei kyetä muuhun kuin lässyttämiseen ja oman nahkan pelastamiseen.

Vierailija
110/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee rikosilmoitus. Jos kuviasi tulostetaan ja niihin kirjoitetaan jotain perättömiä törkeyksiä niin kyseessä on kunnianloukkaus.

Koulun toiminta on aivan säälittävää kiusaamisen suhteen. Yleensä täytyy itse puolustaa itseään eikä mennä näitä ns. oikeita reittejä pitkin. Joskus väkivaltakin on täysin oikeutettua. 

Väkivalta on aina väärin

Vierailija
111/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sinne on mennä sitten kiusattavaksi. Yritä päästä johonkin erityiskouluun. Itse en kyllä nykyään alistuisi menemään kouluun kiusatuksi.

Suomalainen koulujärjestelmä on kyllä huono kiusatuille.

Paljon puhutaan auttamisesta mutta silti kiusatut joutuvat olemaan kiusaajien kanssa samoilla luokilla ja kiusaamisen, juoruilun sekä piilokiusaamisen kohteena.

Itsekin muistan kiusattuna kun opettajia ei kiinnostanut kun kiusaaminen oli vain nuorison vitsiä, läppää, jne. vaikka se oli usein toistuvaa minuun kohdistuvaa julmaa loanheittoa

Vierailija
112/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasilla, kun sain kasin matikasta kokeessa, niin olivat todella pettyneitä, vaikka eivät sanoneet mitään, mutta en mä tyhmä ole. En halua nähdä sitä pettymystä enää ikinä.

On tuokin aika karua. Ei ihmisen onnellisuuden pitäisi riippua siitä, saako kokeesta kasin vai kympin.

Vierailija
113/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota narsismi-korttia pitää tuoda jokaikiseen ketjuun ja keskusteluun. Narsisti narsisti narsisti. Lopettakaa aikuiset ihmiset.

Vierailija
114/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha sinne on mennä sitten kiusattavaksi. Yritä päästä johonkin erityiskouluun. Itse en kyllä nykyään alistuisi menemään kouluun kiusatuksi.

Suomalainen koulujärjestelmä on kyllä huono kiusatuille.

Paljon puhutaan auttamisesta mutta silti kiusatut joutuvat olemaan kiusaajien kanssa samoilla luokilla ja kiusaamisen, juoruilun sekä piilokiusaamisen kohteena.

Itsekin muistan kiusattuna kun opettajia ei kiinnostanut kun kiusaaminen oli vain nuorison vitsiä, läppää, jne. vaikka se oli usein toistuvaa minuun kohdistuvaa julmaa loanheittoa

Kouluissa sallitaan sellaista henkistä väkivaltaa joka ei monella työpaikalla tulisi kuuloonkaan vaan johtaisi välittömään puuttumiseen. Selitellään että se on sitä "nuorten maailmaa", siihenkö kuuluu henkinen väkivalta? Ei todellakaan, se on rikosasia.

Vierailija
115/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap ❤️ Kyllä se helpottaa (viimeistään siellä lukiossa). Itsekin olen valitettavasti ala-asteella kiusannut (yks asia jota kadun eniten elämässäni) ja nyt aikuisiällä tuntuu pahalta, että osallistuin siihen. Pyysin kyllä kyseiseltä henkilöltä anteeksi muutama vuosi sitten ja onneksi hän antoikin minulle anteeksi. No yläasteella jouduin itsekin kiusaajien hampaisiin ja syömishäiriöni paheni taas niin, että päädyin sairaalaan pariksi kuukaudeksi. Sairaalasta päästyäni kuulin että kiusaajat olivat puhuneet minusta pahaa tuona aikana.. Ysiluokalla toinen kyllä pyysi anteeksi ja se oli muutenkin helpompaa aikaa itselleni. Pointtina että jaksa vielä. Oot tärkeä ja selviät kyllä!

Vierailija
116/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuota narsismi-korttia pitää tuoda jokaikiseen ketjuun ja keskusteluun. Narsisti narsisti narsisti. Lopettakaa aikuiset ihmiset.

Aikuisuutta nimenomaan osoittaa se että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Tähän ketjuun julmia mielipiteitään laukoneesta piirtyy vähintäänkin voimakkaasti narsistisia piirteitä omaava persoonallisuus. Se että sinä et sitä tunnista on lähinnä surullista.

Vierailija
117/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia ap ❤️ Kyllä se helpottaa (viimeistään siellä lukiossa). Itsekin olen valitettavasti ala-asteella kiusannut (yks asia jota kadun eniten elämässäni) ja nyt aikuisiällä tuntuu pahalta, että osallistuin siihen. Pyysin kyllä kyseiseltä henkilöltä anteeksi muutama vuosi sitten ja onneksi hän antoikin minulle anteeksi. No yläasteella jouduin itsekin kiusaajien hampaisiin ja syömishäiriöni paheni taas niin, että päädyin sairaalaan pariksi kuukaudeksi. Sairaalasta päästyäni kuulin että kiusaajat olivat puhuneet minusta pahaa tuona aikana.. Ysiluokalla toinen kyllä pyysi anteeksi ja se oli muutenkin helpompaa aikaa itselleni. Pointtina että jaksa vielä. Oot tärkeä ja selviät kyllä!

Ohis,mutta tuli vielä mieleen että kiusaajat olisivat halunneet vielä tulla moikkaamaan minua sinne osastolle. Mielestäni aika häikäilemätöntä toimintaa, olivathan he osasyy miksi sinne jouduin. Onneksi tajusin kieltää ketään kertomasta paikkaa eivätkä he päässeet.

Vierailija
118/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vahva, todella todella vahva. Kiusaajat ovat vain heikkoja vähä-älyisiä urpoja, jotka eivät osaa käsitellä tunteitaan rakentavasti ja purkavat niitä henkilöihin, joiden kokee olevan "heikkoja". Sinä olet peili heidän sanoilleen, heillä on omia epävarmuuksiaan joita koettaa pönkittää kiusaamalla sinua, joka on todella väärin. Et todellakaan ansaitse olla toisen räsynukke. Kukaan ei ansaitse. Sinä olet arvokas, riittävä ja ihana juuri näin. Kiusaajat ovat sokeita, kun eivät sitä näe. Älä koskaan muuta itseäsi muiden vuoksi vaan kanna erilaisuutesi ylpeydellä. Se tekee sinusta uniikin ja omalaatuisen henkilön.

Vanhemmille ja koululle kertominen ovat olleet jo hyviä alkuja sekä tänne kirjoittaminen, sinulla on selvästi rohkeutta vaikka olisi mahdollista että joku kiusaajasi löytäisi tämän keskustelun. Btw jos joku, joka kiusaa tätä mahtavaa tyttöä on eksynyt linjoille, hanki apua ja lopeta.

T:16-vuotias tyttö Etelä Suomesta.

Ps. Jos haluat jutella jostakin, kysy vain sähköpostia! :) 

Tsemppiä, älä luovuta toivoa! <3

Vierailija
119/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää AP! Asiasta kertominen luotettavalle aikuiselle on tärkeää. Löysin myös tällaisen linkin, en tiedä, joko tämä mainittiin ketjussa: https://www.riku.fi/oppaat-ja-ohjeet/kuinka-toimia-koulukiusaamistilant…. Siellä on rikosuhripäivystyksen chat, josta voi myös kysyä apua. Tsemppiä!

Vierailija
120/150 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjoilla ollaan. Tänään oli helppo päivä koulussa. Ei kiusaamista ellei ”läpän” heittoa lasketa, joka ei hirveästi tosin naurattanut. Kiitos sinulle 16v tyttö tässä keskustelussa. Minäkin asun pääkaupunkiseudulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi