Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua kiusataan koulussa enkä jaksa enää

Vierailija
19.08.2021 |

Mun kuvia somesta tulostetaan ja kirjoitetaan täyteen kaikkea kamalaa ja levitetään koulun käytäville. Siinä vain yksi esimerkki. Opettajat ei tee mitään, ne vaan huutaa mulle, kun on luvattomia poissaoloja Kerran olen kertonut vanhemmille, ne soitti opettajalle ja sit olen edessä kiusaajien piti pyytää multa anteeksi. Siinä se. Se oli virhe, mun elämä on aivan kamalaa. Olen viillellyt itseäni sellaisiin paikkoihin, että kukaan ei näe. Mä en pysty tähän enää kauaa. Mitä mä teen? Onneksi kesäloman sain olla rauhassa.

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata alkaa itse kuvaamaam ja julkaisemaan mitään muista, koska silloin syyllistyy itse rikokseen. Asian julkiseksi tuominen siten, että siihen voidaan puuttua kunnolla on ainut keino ja tarkoitan sillä nimenomaan, että kiusattu kertoo tilanteesta usealle koulun aikuiselle ja vanhemmilleen ja vie asian koulupoliisille. Eli ei siis mitään koulun omia lässytyskeskusteluita vaan kunnolla heti luu kurkkuun ja poliisin pakeille.

Mutta jos ikää on alle 15, niin rikoksesta ei ole vastuussa. Toisaalta rangaistus tästä olisi aika mitätön. Aika tuhma saa olla jotta linnaan joutuu, varmaan pitää tappaa joku.

Vierailija
142/150 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella vaikea ymmärtää, mitä varten kiusaajia ei saada heitettyä vain pois koulusta. Siis vaikka olisivat väkivaltaisia, niin mitään ei tapahdu. Entäs sitten jos kiusattu itse ryhtyy väkivaltaiseksi? Menen takuuseen, että sitten kyllä tapahtuu ja kiusattu saa kärsiä, että kehtaa ottaa "oikeuden omiin käsiinsä". Mitä nämä kiusaajat sitten ovat tehneet kokoajan? Ei heilläkään mitään suurempaa oikeutta ole ollut mihinkään.

Mikä demokratian ja oikeusvaltion malli tämä on? Minulle tästä syntyy vain oksennusreaktio, eikä mikään muu.

Jotenkin on niin nurinkurinen koko homma, että en vielä 33 vuotiaanakaan tätä ymmärrä enkä suostu hyväksymään. En kehtaisi tehdä töitä noissa piireissä. Lässytystä on kuunneltu jo riittävästi.

Tästä syystä olenkin nykyään sitä mieltä, että kiusattujen pitäisi ottaa oikeus omiin käsiinsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpäs se onkin  - jos puolustautuu, niin kiusattu joutuu itse anteeksipyytäjän paikalle kiusaajaksi nimettynä. Sen ne kiusaajat kyllä osaavat järjestää, sekin on heidän teoissaan yksi osa sitä kiusaamista.

Mikä sitten avuksi ja neuvoksi, kiusaaminen on syvältä.... Ainoa apu taitaa olla se, että vaihtaa koulua.

Tai sitten saattaa olla, että luokalle ilmestyy joku toinen jota aletaan kiusata ekan kiusattavan sijaan.

Keskustelu jonkun kanssa esim. koulukuraattorin voi auttaa, mutta kiusaajien tekemisiä se keskustelu ei muuta mitenkään.

Vierailija
144/150 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Voit halutessasi tehdä kiusaajistasi rikosilmoituksen jos kiusaajasi ovat yli 16v

Vierailija
145/150 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koulu on lyhyt aika elämässä. Eli se paska onneksi loppuu, ja sitten elämä avautuu uudelleen.

T: Järkyttävän yläasteen käynyt

Vierailija
146/150 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tåpå itsésí. Sinusta tulee vain työtön huoltosuhteen nostaja.

Taitaap olla niin, että sinå olet lähempänä itsaria...

Vierailija
147/150 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti mitenkä heikkoa ainesta sillä työelämässä jo nujersin kaikki kiusaajat ja olpäätäni vasten itkettiin. Minua ei olisi päästetty pois millään työpaikalta ja pidin aina heikompien puolta vaikka olin nuori ihminen. Laitoin kuriin vanhojakin ihmisiä jos käyttivät hyväkseen nuoria teettämällä kaikki paskatyöt nuorilla. 

Vihaan työpaikkojen kuppikuntia ja vituttaa siellä ihmisten arvottaminen. En jaksa sellaista paskanjauhantaa kuunnella tauoilla kuka on missäkin lomaillut tai rehvastelua lapsenlapsilla kun ne eivät kiinnosta. Nais valtaisilla työpaikoilla oli ihan kamalaa ja jos ei ollut sosiaalinen paskanjauhaja  niin ei sopinut porukkaan. 

Ihanan naivia.

Toisilla se kiusaamiskokemus on niin pahaa, ettei koulunkäynnistä tule mitään. Siinä ei työelämässä enää nujerreta ketään.

Vierailija
148/150 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda paikkakuntaa heti kun valmistut, koeta nauttia edes vapaa-ajastasi ja kerro tarinasi mahdollisimman monelle - mene vaikka poliisille jos mulkut koulussa eivät ota onkeensa.

Vierailija
149/150 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella vaikea ymmärtää, mitä varten kiusaajia ei saada heitettyä vain pois koulusta. Siis vaikka olisivat väkivaltaisia, niin mitään ei tapahdu. Entäs sitten jos kiusattu itse ryhtyy väkivaltaiseksi? Menen takuuseen, että sitten kyllä tapahtuu ja kiusattu saa kärsiä, että kehtaa ottaa "oikeuden omiin käsiinsä". Mitä nämä kiusaajat sitten ovat tehneet kokoajan? Ei heilläkään mitään suurempaa oikeutta ole ollut mihinkään.

Mikä demokratian ja oikeusvaltion malli tämä on? Minulle tästä syntyy vain oksennusreaktio, eikä mikään muu.

Jotenkin on niin nurinkurinen koko homma, että en vielä 33 vuotiaanakaan tätä ymmärrä enkä suostu hyväksymään. En kehtaisi tehdä töitä noissa piireissä. Lässytystä on kuunneltu jo riittävästi.

Tästä syystä olenkin nykyään sitä mieltä, että kiusattujen pitäisi ottaa oikeus omiin käsiinsä. 

Rakenteellista väkivaltaa. Usein ja enimmäkseen aina kiusaajat ovat ns. hyvien perheiden lapsia (lue: open lellikkejä) ja kiireisten uravanhempien kadulla kavatuksetta jääneitä jälkeläisiä. Lue aiheesta Iida Raunion "Hävitys".

Vierailija
150/150 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme