Vihervasemmisto
Voisiko joku selittää mitä se tarkoittaa? Miljoona kertaa olen kysynyt eri palstoilla, mutta vastausta en ole saanut. Olen tullut siihen tulokseen, että ei sitä kukaan tiedä vaikka moni sitä hokee ihan tavan vuoksi.
Kommentit (7)
kuinka tyhmä voit olla.
Vihervasemmisto on joukko joka muodostuu vihreistä ja vasemmistosta. Demaritkin nykyään kaatuu tähän joukkoon, eli vihr, vas, sdp kannattajineen.
Mikä joukko muodostuu kummastakin? Miten vihreys liittyy juuri vasemmistoon? Eikö oikeistolainen voi myös olla ajatuksiltaan vihreä? Olen kuullut tätä termiä ihan yksittäisiin ihmisiin viitaten, ei hallituksen kokoonpanoon. Vastausta siis odotan edelleen. Mikä eduskunnassa tai hallituksessa olemattomasta tekee vihervasemmistolaisen?
Minuakin on termi hämmästyttänyt, koska eivät vihreys ja vasemmisto liity toisiinsa. Ihan puoluepoliittisesti taas vihreät on oikeistopuole, ja vasemmistolainen taas voi olla olematta arvoiltaan vihreä. Itsekin ole samaa joskus täällä kysynyt, mutta ei kukaan osaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Mikä joukko muodostuu kummastakin? Miten vihreys liittyy juuri vasemmistoon? Eikö oikeistolainen voi myös olla ajatuksiltaan vihreä? Olen kuullut tätä termiä ihan yksittäisiin ihmisiin viitaten, ei hallituksen kokoonpanoon. Vastausta siis odotan edelleen. Mikä eduskunnassa tai hallituksessa olemattomasta tekee vihervasemmistolaisen?
Minä olen vasemmiston kannattaja ja miellän kyllä itse vihreät aika kokoomuksen kaltaiseksi puolueeksi, joka on enemmän oikealla. Heillä on mielestäni taloustavoitteiden lisäksi vaan keskeinen lähtökohta tuo ympäristöarvo.
Vihervasemmistossa vihreys on vain keino levittää vasemmistolaista ideologiaa.
Muita samanlaisia keinoja löydät helposti tämän päivän ilmiöistä.
No eikö tule vastausta?