Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua kiusataan koulussa enkä jaksa enää

Vierailija
19.08.2021 |

Mun kuvia somesta tulostetaan ja kirjoitetaan täyteen kaikkea kamalaa ja levitetään koulun käytäville. Siinä vain yksi esimerkki. Opettajat ei tee mitään, ne vaan huutaa mulle, kun on luvattomia poissaoloja Kerran olen kertonut vanhemmille, ne soitti opettajalle ja sit olen edessä kiusaajien piti pyytää multa anteeksi. Siinä se. Se oli virhe, mun elämä on aivan kamalaa. Olen viillellyt itseäni sellaisiin paikkoihin, että kukaan ei näe. Mä en pysty tähän enää kauaa. Mitä mä teen? Onneksi kesäloman sain olla rauhassa.

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet…..

Vierailija
2/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kostamaan niille kiusaajille ja käytä älykkyyttäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisit kertomaan tilanteesta koulun terkkarille?

Vierailija
4/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisitkö toiseen kouluun?

Mikä luokka menossa?

Vierailija
5/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko puhua kuraattorille asiasta?

Onko koulun vaihto mahdollista?

Kerro vanhemmillesi uudestaan, tuo on kauheata.

Vierailija
6/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terveydenhoitajan tai koulukuraattorin juttusille heti, kun voit. Tärkeintä on, että saat purkaa pahaa oloasi jollekin. Kerro myös viiltelystä, jotta asia otetaan riittävän vakavasti.

Vierailija
7/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulu?

Heti viet asian rehtorille, heidän työtään on puuttua siihen ja lopettaa se. Koulukiusaaminen on rikos! Se on kaikkien etu, että puututaan ja tehdään loppu sille.

Vierailija
8/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia on varma: sun ei tarvitse tuollaista sietää. Ymmärtävätkö vanhempasi tilanteen vakavuuden? Voit vaikka näyttää heille tänne kirjoittamasi aloituksen jos asiasta on hankalaa puhua. Heidän tehtävä olisi sinua auttaa, jos eivät jostain syystä siihen kykene niin jonkun toisen aikuisen sitten.

Voit myös soittaa mll:n nuorten puhelimeen: https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/ jos et tunne ketään aikuista joka sinua auttaisi

Vierailija
9/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei asiat muutoin etene niin marssi suoraan poliisien pakeille. Kiusaaminen on rikos. Eiköhän kiusaajat viimeistään sillä kuriin saada.

Kiusaajat saatetaan myös erottaa koulustasi jos toimit ajoissa.

Vierailija
10/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsisitkö toiseen kouluun?

Mikä luokka menossa?

En haluaisi vaihtaa koulua, kun tämä on lähellä kotia. Pääsen nopeasti kotiin, jos alkaa itkettää. Olen ysillä.

Vierailija
11/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kirjoitusvirheet…..

Älä suotta pyytele anteeksi. Olen puolellasi.

Vierailija
12/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei asiat muutoin etene niin marssi suoraan poliisien pakeille. Kiusaaminen on rikos. Eiköhän kiusaajat viimeistään sillä kuriin saada.

Kiusaajat saatetaan myös erottaa koulustasi jos toimit ajoissa.

Kopio rikosilmoituksesta koulutoimenjohtajalle.

Vierailija
13/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene kouluun. Pysy kotona. 

Kun pysyt kotona tarpeeksi pitkään, lastensuojelu puuttuu asiaan. Ja se on sinun pelastuksesi. 

Vierailija
14/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️

Vierailija
15/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan minun tyttäreni? Keksin kyllä vaihtoehtoja sinulle, älä jää yksin murheinesi.

Vierailija
16/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos nostat pääsi ylös ja suoristat ryhdin. Kävelet sinne minne haluat selkä suorana ja vain hymyilet muille. Pahinta mitä voit tehdä, on antautua ja luimia seinän vieriä. Sinä olet sinä ja kukaan ei voi kävellä sinun ylitse. Kukaan koulumaailmassa ei voi sinua fyysisesti satuttaa ilman poliisien puuttumista. Puolusta itseäsi kuten puolustaisit parasta ystävääsi. Sanat on sanoja ja mitä paskempi 'läppä' , nostat vain keskisormea ja naurat. Ylimielisyys on hyvä taito, opettele se. Ja jos on pakko, vedä turpiin. Itseään pitää puolustaa.

Vierailija
17/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että lukiossa saan opiskella rauhassa. Olen kympin tyttö, pääsen varmaan mihin lukioon vaan. Haaveammattini on psykiatrian erikoislääkäri.

Vierailija
18/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ysillä niin voit ainakin lohduttautua ja tsempata itseäsi sillä ajatuksella, että ei ole enää kauaa kestettävänä. Keskity tulevaan ja suunnittele jotain kivaa mitä odottaa sen ysiluokan jälkeen.

Vierailija
19/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro luokanvalvojalle.

Kerro opinto-ohjaajalle.

Kerro rehtorille.

Kerro koulun terveydenhoitajalle.

Kerro koulupsykologille.

Kerro poliisille.

Jos edes viimeinen vaihtoehto ei auta, lähetä Iltasanomille ja Iltalehdelle tieto, että olet pyytänyt noilta kaikilta apua, mutta kukaan ei halua auttaa. Kerro myös koulun ja rehtorin nimi.

Kiusaajat ovat rikollisia ja toiminta on lopetettava kaikin keinoin.

Tässä on esimerkiksi lomake uutisvinkin lähettämiseksi Iltasanomille: https://www.is.fi/uutisvihje/

Vierailija
20/150 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että lukiossa saan opiskella rauhassa. Olen kympin tyttö, pääsen varmaan mihin lukioon vaan. Haaveammattini on psykiatrian erikoislääkäri.

Lukio on hyvä vaihtoehto jos haluaa keskittyä opiskeluun. Siellä ei ole pakko seurustella. Eritoten iltalukiossa keskitytään opiskeluun eikä sosiaaliseen elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme