G: Hirvein pms-sekoilusi, minkä muistat?
Tarvitsen sympatiaa ja lohtua. Ulvoin itkusta töissä, kun ikävöin etäisällään olevaa lastani. Istuin huoneessani itkemässä hysteerisenä ja pyysin päästä kotiin. En ole kyennyt syömään koko päivänä mitään, olen raunioina. Olen ihan nuppi sekaisin, auttakaa!
Kommentit (128)
Ihanaa, niin terapeuttinen ketju! Mä en olekaan ainoa PMS-hullu!
Pahimmat kilarit sain kun meidän piti mieheni kanssa lähteä siskoni 30- v. syntymäpäiville. Oikein iso porukka ja vähän fiininpää siis tiedossa. Kotona meikkasin, laitoin tukan, katsoin kivat vaatteet. Lähdön hetkellä päässä napsahti ja aloin itkemään "kun kaikki on niin perseestä ja mä olen ruma". No jotenkin mieheni kokosi minut kasaan ja lähdettiin. Koko matka meni vittuiluksi miehelle ja juhlapaikalla olinkin jo vihainen kuin ampiainen. Siihen päälle vielä kunnon kännit ja taisin tinttaistakin miestä. Myös siskoni joutui lepyttelemään minua ja varmaan koko juhlakansa mietti mistä on kyse. Häpesin tapahtumaa joka päivä varmaan vuoden ajan ja vieläkin hävettää nähdä joitakin juhlissa olleita. Tultiin sitten vielä kotiinkin eri matkaa. Kotona potkaisin vielä miehen autoon klommon. Nolottaa ihan hirveästi edelleen.
Joka kuukausi yhden päivän kestävä itku/raivo. Pillerit tms. ei tee mitään. Ylensä sentään mies selviää vähemmällä ja keskityn siihen itsekseni kiroiluun ja itkemiseen. Nyt raskaana ja pelottaa ihan oikeasti mitä sitten kun kuukautiset taas alkavat. Onneksi mulla on maailman ihanin ja pitkäpinnaisin mies!
eipä kyllä terveeltä kuulosta meno, ja ihan naurettavaa puolustella tekojaan tuollaisella TEKOSYYLLÄ! samaa kastia "olin kännissä" selityksen kanssa, kyllä ei-mielisairas aikuinen pystyy kontrolloimaan itseään vaikka vituttaisikin ym.
Tyypillistä osalle naisista, että vastuuta ei tarvitse ottaa ja kyllähän nyt muut suorastaan juoksee jonossa kestämään tyhjästä syntyvää raivoamista ja pitäisi vielä kiittää jälkeenpäin.
Kuten sanottu, jos mies käyttäytyisi noin olisi hänet jo mestattu täällä. Tekosyitä ja selittelyjä, ehkä kannattaisi oikeasti hankkia mielisairauteen apua jos nalli palaa kerran kuussa niin ettei ole kontrollia(jonkinlainen psykoosi?) tekoihinsa ja tunteisiinsa.
Täällä taas pilattu ketju by lassukka, joka halveksii ja haukkuu hormoniensa armoilla olevia naisia. Miehetkin tosin ovat niiden armoilla, etenkin seksin suhteen, mutta ai niin joo, se onkin eri asia...
PMS-oireinen nainen: mielisairas, pimeä, rikollinen, raivohullu jne.
Seksiä vonkaava lassukka (mies): normaali, toteuttaa biologisia viettejään jne.
Kun eihän se sovi lassukan päähän että nainenkin suuttuu joskus ja esim. moninkertainen määrä hormonia vrt. normaali määrä tuntuu meilläkin jossain. Hyi kamala, varmaan joo joku toistuva psykoosi kyseessä kun nainen on raivostunut kerran kuussa! Jepjep...
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 14:35"]
Pahimmillaan on tullut läheteltyä tekstarilla tappouhkauksia yksityiskohtaisten solvausten kera, miehille tietysti. Olen sitten jälkeenpäin muistanut kyllä ilmoittaa, ettei enää tarvi olla varuillaan.
Viikon päästä pitäis taas alkaa raivoreivit. Kunpa olisi henkilökohtainen avustaja, joka ottaisi pois puhelimen ja katkaisisi tietoliikenneyhteydet muutamaksi päiväksi.
[/quote]
Sulla ei kuule riitä enää syyksi pms, jotta näin. Mitäpä luulet mitä poliisi sanoo, jos uhkaat ihmisiä tappamisella? Että ei se mitään, sullahan on vain pms. Kirjaudu sairaalaan!
[/quote]
No, nää on ollu kumppanimiehiä jotka ei ole poliisille tehneet ilmoitusta. Se on heidän asiansa. Mikäs siinä, jos kutsu kuulusteluihin tulee. Sitten on kerrottava asiat niinkun ne on.
Voin kertoo. Viikko sitten oli hirvee ahdistus, levoton olo, itketti, vitutti. Riipaisin kännin, en itsekään tajunnut mistä se kauhee olo tuli. Haukuin miehen puhelimessa ja sekoilin niin että paras ystäväni ja vanhempanikin olivat huolissaan että mikä mulla nyt on. Mulla tulee menkat ehkä kaksi kertaa vuodessa, koska on PCO, ja hups, vuoto alkoi paripäivää raivokännien jälkeen ja ahdistus oli tipotiessään. Jos olisin tajunnut että se on vain PMS, olisin ollut tarttumatta pulloon ja vain sulkenut puhelimen ja lukinnut itseni neljän seinän sisään pariksi päiväksi..
ööh.. mitä hittoa? Oisko aika hakeutua hoitoon jos noin pahaksi äityy PMS?!
N24
Onko teillä käytössä hormonaalinen ehkäisy? Mulla oli tollaisia vastaavia PMS tempauksia silloin, kun mulla oli hormoonikierukka. Nyt ei ole vuosiin ollut mitään hormooniehkäisyä ja PMS on jäänyt kokonaan. Ainakin raivarien osalta. Karkkia ja muuta makeaa on saatava pari kolme päivää ennen menkkoja ruhtinaalliset määrät.
Mun pahin tempaus oli varmaan se, kun raivonpuuskassa mätin kaikki lasten lelut jätesäkkeihin ja huusin lapsille, että saavat romunsa takaisin kun oppivat käyttäytymään. Myöhemmin nolotti ja palautin lelut.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:43"]
Onko teillä käytössä hormonaalinen ehkäisy? Mulla oli tollaisia vastaavia PMS tempauksia silloin, kun mulla oli hormoonikierukka. Nyt ei ole vuosiin ollut mitään hormooniehkäisyä ja PMS on jäänyt kokonaan. Ainakin raivarien osalta. Karkkia ja muuta makeaa on saatava pari kolme päivää ennen menkkoja ruhtinaalliset määrät.
Mun pahin tempaus oli varmaan se, kun raivonpuuskassa mätin kaikki lasten lelut jätesäkkeihin ja huusin lapsille, että saavat romunsa takaisin kun oppivat käyttäytymään. Myöhemmin nolotti ja palautin lelut.
[/quote]
Ei hormonaalista ehkäisyä ja toinen lapsi toiveissa. Itsellä paheni PMS sen jälkeen kun lapseni syntyi. Ongelma vaan itellä se että menkat tulee harvoin ja ihan epäsäännöllisesti, eikä noihin osaa varautua noihin PMS-oireisiin mitenkään....
-6
Selailin netissä erään kodittomien koirien turvakodin ilmoituksia, ja mieheni tullessa kotiin itkin kuin vesiputous hänelle niiden koirien kohtaloa :D Normaalisti en ole ihan näin eläytyvää sorttia siis. Mies yritti kovasti lohdutella ja lupailla, että jos me joskus sieltä koira adoptoitaisiin (not)...
Pilasin yhden mökkiviikonlopun ottamalla kaverin miehen silmätikuksi ja vittuilemalla hänelle jatkuvalla syötöllä. Se on pelottavaa, kun oikeasti ilkeäksi äityy, niin sitä onkin vaikea lopettaa. Koko viikonloppu meni ollessa kuin mikäkin piru ja maanantaina sitten alkoi menkat...
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 00:14"]
Täällä taas pilattu ketju by lassukka, joka halveksii ja haukkuu hormoniensa armoilla olevia naisia. Miehetkin tosin ovat niiden armoilla, etenkin seksin suhteen, mutta ai niin joo, se onkin eri asia...
Kun eihän se sovi lassukan päähän että nainenkin suuttuu joskus ja esim. moninkertainen määrä hormonia vrt. normaali määrä tuntuu meilläkin jossain. Hyi kamala, varmaan joo joku toistuva psykoosi kyseessä kun nainen on raivostunut kerran kuussa! Jepjep...
[/quote]
Mietipä tilanne, jossa mies on puku päällä ovella lähdössä naisen kanssa ravintolaan. Kaikki vaikuttaa olevan hyvin. Yhtäkkiä mies raivostuu jostain, rupeaa itkemään, repii itsensä alasti edessäsi ja ryntää makkariin nyyhkyttämään ovet paukkuen. Mitäpä tuumaisit?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 00:14"]
[/quote]
Älä yleistä! Olen nainen, joka on kommentoinut tähän ketjuun. En ymmärrä tuollaisia raivokohtauksia. En todellakaan.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:18"]
Mitä ihmettä juuri luin! En ole koskaan kuullut tällaisesta, eikä kyllä kukaan lähipiirissänikään...
[/quote]
Osa meistä ei näytäkään sitä. Ei mullakaan kukaan uskoisi, että olen jättäytynyt opiskeluistakin pois pms:n takia, kun päivät ennen kuukautisia voi pahimmassa tapauksessa mennä itkien kotona sängyssä peiton alla.
Ja oikeasti te, jotka ette ole kokeneet pahaa PMS:ää, ette voi edes yrittää kuvitella miltä se tuntuu.
Miten minäkin, tasapainoinen, elämänhaluinen nuori nainen jolla on asiat hyvin elämässä, voisi itsekään uskoa, että kaksi päivää ennen kuukautisia on välillä ollut sellainen olo että koko maailma vihaa, elämä on pilalla (jostain syystä mitä en itsekään tiedä) ja junarata vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta. Sitten buum, menkat alkaa ja palaudun normaaliksi.
Näitä asioita ja syndroomia on ihan tutkittu ja tästä syystä väite, että naiset käyttää näitä hyväkseen (osa varmasti) on todella loukkaavaa.
Onko kellään muulla näin, että toisinaan ennen menkkoja ei ole mitään muita kuin kehollisia oireita. Sitten taas toisinaan on vaihtelevasti joko piru tai Itku-Iita irrallaan? Joka kerta ei siis ole mitään psyykkisiä oireita, mutta toisinaan ne voi olla niin pahana, että kiukuttelulla menee välit kavereihin. Tai ainakin nuorempana on mennyt, nykyään osaan hillitä itseni.
Miltä kuulostaisi jos:
"Pahimmillaan on tullut läheteltyä tekstarilla tappouhkauksia yksityiskohtaisten solvausten kera, naisille tietysti."
Hirvittävältä. Minä olen feministi, olen sitä mieltä että naisen keho ja sen reaktiot on otettava huomioon eikä niitä tule väheksyä. Mutta minä en KOSKAAN, EN KOSKAAN voisi vitsaillen kertoa siitä kuinka uhkasin tappaa, kuinka löin, kuinka rikoin toisen omaisuutta. Tämä ketju on kamala osoitus siitä kuinka kaksinaismoralistisia piiloseksistejä jotkut naiset ovat. Tuollaisella käyttäytymisellä ja sen "normaaliksi biologiseksi ominaisuudeksi" mieltäminen oikeuttaa myös muissa yhteyksissä naisen stereotypisointiin tunnepohjaiseksi noita-akaksi.
Hyi helvetti oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 23:47"]
Miltä kuulostaisi jos:
"Pahimmillaan on tullut läheteltyä tekstarilla tappouhkauksia yksityiskohtaisten solvausten kera, naisille tietysti."
Hirvittävältä. Minä olen feministi, olen sitä mieltä että naisen keho ja sen reaktiot on otettava huomioon eikä niitä tule väheksyä. Mutta minä en KOSKAAN, EN KOSKAAN voisi vitsaillen kertoa siitä kuinka uhkasin tappaa, kuinka löin, kuinka rikoin toisen omaisuutta. Tämä ketju on kamala osoitus siitä kuinka kaksinaismoralistisia piiloseksistejä jotkut naiset ovat. Tuollaisella käyttäytymisellä ja sen "normaaliksi biologiseksi ominaisuudeksi" mieltäminen oikeuttaa myös muissa yhteyksissä naisen stereotypisointiin tunnepohjaiseksi noita-akaksi.
Hyi helvetti oikeasti.
[/quote]
Onhan se osalla biologiaan pohjautuvaa (sama kuin sanoisi masentuneelle, että älä ole enää masentunut) mutta ei sillä tekojansa voi tietenkään puolustella. Kaksi aivan eri asiaa.
Mies ei vastannu puhelimeen pariin tuntiin,tyhjensin kaikki keittiön laatikot lattialle,sain hirveän sotkun aikaiseksi.Mies tuli kotiin ja oli tosi vihainen.Mulla kesti koko ilta siivota kaikki takaisin paikoilleen:) Nyt se naurattaa mutta ei silloin.Aina pari vrk ennen menkkoja saan raivarit.