Taitaa olla melko tavallista keski-ikäisenä alkaa harventaa "kaveripiiriä"
Oon havahtunut, että nyt viime aikoina oon pohtinut entistä enemmän kavereitani/ihmisiä, joiden kanssa vietän aikaa.
Olen miettinyt ja punninnut keiden kanssa oleminen antaa mulle jotain, ja taas keiden seura on kuluttavaa ja negatiivista. Tai muuten vaan ei ole oikeasti mitään yhteistä.
Hiljalleen olen sitten ryhtynyt tietoisesti vähentämään niiden ihmisten näkemistä, joiden seura vie voimia.
Miksi sitten tähän asti olen viettänyt kanssaan aikaa? Hyvä kysymys. Luultavasti siksi, että en ole kehdannut olla "tyly" ja halunnut olla kaikille hyvää seuraa, kun sitä ovat halunneet. Omat tuntemukseni olen työntänyt syrjään, ts. olen mielummin miellyttänyt näitä muita, itseni kustannuksella.
Osin olen myös kokenut että pitäisi kuunnella "asiantuntijoita", jotka esim mediassa toistelevat kuinka laaja sosiaalinen piiri ja useat ihmiskontaktit pitävät terveenä ja pirteänä. No joo, onhan sekin totta, mutta olen ehkä tulkinnut tämän vähän väärin. Kaikkien kanssa/mahdollisimman monen kanssa oleminen ei tuo välttämättä sitä hyvää oloa. Vain sellaisten, joiden seurassa on hyvä olla ja kaveruus vastavuoroista.
Lisäksi olen vasta nyt uskaltautunut myös kunnioittamaan sitä, että mä oikeasti olen se introvertti. Lataudun, viihdyn ja palaudun parhaiten yksin ollessani.
Kai sitä vihdoin, kliseisesti, uskaltaa näin keski-ikäisenä olla sitä mitä oikeasti on.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta. Itse en ole edes ajatellut muita ihmisiä, saati sitten jotain harvennusta.
Etkö?
Minkä ikäinen olet? Onko sinulla paljon vai vähän kavereita/ihmiskontakteja elämässäsi?
Ap
Olen myös kuullut että tätä tapahtuu keski-iässä. Ihminen alkaa miettiä elämäänsä ja uskaltautuu olemaan enemmän oma itsensä.
Kiva jos saa valita, oon itse 41 ja kavereita ei enää vaan ole. On paljon tuttuja, mutta ei sellaisia jotka ottaisivat yhteyttä muuten kuin kerran vuodessa korkeintaan tyyliin.
Elämäntehtäväksi muuttunut jatkuva uusiin ihmisiin tutustuminen. Ei se minua väsytä erityisemmin, kunhan ei tee siitä työtä. Se on vaan elämää.
Nuorena vaikuttaa ryhmäpaine. Kypsänä aikuisena sitten ei niinkään. Samalla saattaa tiedostamatta tulla karsittua ihmisiä pois elämästä, kun uskaltaa elää välittämättä muiden mielipiteistä.
Kuulostaa oudolta. Itse en ole edes ajatellut muita ihmisiä, saati sitten jotain harvennusta.