G: Hirvein pms-sekoilusi, minkä muistat?
Tarvitsen sympatiaa ja lohtua. Ulvoin itkusta töissä, kun ikävöin etäisällään olevaa lastani. Istuin huoneessani itkemässä hysteerisenä ja pyysin päästä kotiin. En ole kyennyt syömään koko päivänä mitään, olen raunioina. Olen ihan nuppi sekaisin, auttakaa!
Kommentit (128)
Onpa lohdullista luettavaa että muuallakin on kamalia hormoonihirviöitä! :D
Itselläni katoaa itsetunto aivan täysin pari päivää ennen menkkoja. Itkettää, masentaa, vituttaa, kaikki stressaa ja tuntuu tyhmältä. Mieskään ei muka rakasta sillon enää ja itkeskelen surkeaa parisuhdetta. Miten jesus, se pää voi seota muutamaksi päiväksi noin? Aina kun vuoto alkaa mieli kirkastuu ja mieskin taas rakastaa ja naurattaa ihan tuo oma surkeus jälkeenpäin :D
Pakko syödä. Kaikkea. Kokoajan. Suolasta ja makeaa vuorotellen, välillä yhtäaikaa. Jälkiuokia, alkupaloja, pääruokia!!
Kerran dippasin nakkeja suklaavanukkaaseen ja työnsin samaan aikaan lusikalla perunasalaattia suuhun.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:06"]
www.iltalehti.fi/nainen/2012102316239320_na.shtml
PMS oireita ei ole, nämä on vaan teidän mielenterveyden ongelmia....
[/quote]
LOL mitä uskomatonta sontaa. :D Huisi otanta, jonka perusteella sitten otaksutaan kaikenlaista. Toivotan "tutkijat" tervetulleiksi kokeilemaan elämää mun pms-kropassa.
Ei kovin dramaattista. Satunnaisesti tulee valtava maailmantuska, jolloin suren ihan kaikkea tuotantoeläimistä "huonoihin" kaverisuhteisiini. Syön herkkuja ja itken niin että räkä lentää. Seuraavana päivänä mietin mikäs muhun oikein iski :D
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:43"]
Onko teillä käytössä hormonaalinen ehkäisy? Mulla oli tollaisia vastaavia PMS tempauksia silloin, kun mulla oli hormoonikierukka. Nyt ei ole vuosiin ollut mitään hormooniehkäisyä ja PMS on jäänyt kokonaan. Ainakin raivarien osalta. Karkkia ja muuta makeaa on saatava pari kolme päivää ennen menkkoja ruhtinaalliset määrät.
Mun pahin tempaus oli varmaan se, kun raivonpuuskassa mätin kaikki lasten lelut jätesäkkeihin ja huusin lapsille, että saavat romunsa takaisin kun oppivat käyttäytymään. Myöhemmin nolotti ja palautin lelut.
[/quote]
Minulla toisinpäin. Pillereiden aikaan ei pms-oireita, nyt 6 vuotta ilman hormonaalista ehkäisyä ja aivan järkyt pms-oireet :/ Yleensähän ne pahenee iän myötä.
Käänsin vahingossa kanavaa fudismatsiin, jonka espanja oli juuri voittanut. Aloin itkeä onnesta sillä sekunnilla ja aloin selittämään silloiselle kämppikselleni räkäposkella kuinka onnellinen olen.
Oikeasti vihaan fudista, mutta pms saa ihmeitä aikaan.
:D
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:36"]
ööh.. mitä hittoa? Oisko aika hakeutua hoitoon jos noin pahaksi äityy PMS?!
N24
[/quote]
Millaista hoitoa ehdotat?
[/quote]
Pahoja PMS-oireita voidaan hoitaa hormonaalisella ehkäisyllä, keltarauhashormonilla tai mielialalääkkeillä (vain osan aikaa kuukaudesta otettavana).
Sinänsä kannattaa miettiä kuinka tarpeellista, sillä pahimmat oireet kestävät 1-7 päivää ja vaihtelevat kuukausittain.
Samoin kaikki PMS:tä humpuukiksi väittävät voi suksia kuuseen.