Mies teki salaa vasektomian!
Täytettyään 40v teki siis toimenpiteen. No mä olen nuorempi ja olisin halunnut kolmannen lapsen :( Että on petetty olo :(
Kommentit (232)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:46"]Mun mies ei halunnut lasta ja minä halusin. Mutta en kuitenkaan halua lasta sellaisen kanssa, joka ei sitä juuri minun kanssani halua, joten eroonhan se vei. Hänen oli, yllätys yllätys, hyvin vaikea hyväksyä, että myös minä päätän, mitä minä kehollani teen. En kai minä nyt jää suhteeseen, jossa tehdään vain toisen mukaan. Hänelle olis ollu erittäin fine, että minä olisin ainoana joustanut. Pitkään se yritti sitäkin, että ei nyt vielä voi sanoa, että ehkä joskus haluaakin. No, mun aikaa ei kuitenkaan kukaan varasta, joten. [/quote] Yllätyin itsekin miten kovasti haluan vielä lapsen tai edes mahdollisuuden siihen. Harkitsen vakavasti avioeropapereiden jättämistä. Olen tosiaan pitkään hyväksynyt miehen päätöksiä niin isoissa kuin pienissäkin asioissa ja niin mies tuntui tähän kiltteyteeni luottavan tälläkin kertaa. Mä luulen että olemme nyt vain kasvaneet erillemme ja haluamme aivan eri asioita emmekä voineet niistä keskustella - emmekä voi enää käydä keskustelua. Vielä kun huomioi aiemmat pettämiset niin ehkä nyt tuli salailumitta täyteen. Mä luulen että kallistun eroon... Ei tässä ole enää luottamusta mille rakentaa parisuhdetta. -Ap
[/quote]
Vähän sellainen tunne tuli, että mies on tottunut tekemään päätöksiä molempien puolesta sen kummemmin kyselemättä. Teillä on melkoinen ikäerokin, joten se varmaan vielä lisää "isämäistä"käytöstä tyyliin kyllähän minä tämän paremmin tiedän. Ei sille pohjalle oikein voi tasa-arvoista suhdetta rakentaa. Ei sinusta tule enää onnellista tuossa suhteessa :(
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:27"]
Hyvä ap!
[/quote]
Mitä hyvää siinä on? Nainen jolle lapsi on vain joku lelu. Menisi meilummin töihin ja lopettaisi tuon lapsista jankkaamisen
[/quote]
Sinä olet typerys, joka ei näe ongelmaa lapsen takana. Salailua, pettämistä ja yhteisten asioiden yksin päättämistä. Täydellistä puolison yli kävelemistä. Se tässä on se ongelma ja siksi tästä miehestä olisi vain hyvä hankkiutua eroon. Itsekeskeinen ja itseriittoinen. Ja lisäksi naisille on aika luontaista haluta lapsia, se on katsos sellainen biologinen juttu. Sillä tavalla ihmiskunta ei kuole sukupuuttoon.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:53"]
Tottakai pelkään sitä, miten tämä vaikuttaa avioliittoomme. Onko tämä miehen taholta lopun alkua? Olen mielestäni ollut joustava ja anteeksiantavainen puoliso ja tuntuu pahalta, että mies laskee sen varaan että miten toimiikaan vain itken ja annan anteeksi. Ehkä siten on tosiaan syyni että salaili, että en ollut totuuden arvoinen. Ehkä olen just noin huono ihminen ja mieheni teki minua kohtaan täysin reilusti ja oikein. Ja ehkä sitten vain ylireagoin. Täällä on esitetty arvoita siitä, että olisin pyrkinyt salaa raskaaksi ja kerrattu miehen oikeutta kehoonsa, puhuttu lisääntyvästä lehmästä joka käy miehen lompakolla ja vaikka mitä. On todettava, etten jaksa juuri nyy tässä tunnemylläkässä enempää seurata tätä keskustelua, tämä ei nyt oikein kohenna oloani vaan päinvastoin. Kiitos kommentoineille, saatan jonain päivänä olla kanssanne samaa mieltä. Kiitos niille jotka osoittivat tukea ja hyvää yötä kaikille. -Ap
[/quote]
Sinä olet ap kynnysmatto.
Tiedätkö miten kynnysmattoa kohdellaan? Siihen pyyhitään jalat.
Miehesi tekee sinulle juuri sitä pettämällä ja nyt tällä vasektomia-asialla.
Harva asia muuten ärysttää miehiä yhtä paljon kuin nyyhkyttävä nainen, joka ei pidä koskaan puoliaan, vaan on aina kiva ja joustava...
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:46"]Mun mies ei halunnut lasta ja minä halusin. Mutta en kuitenkaan halua lasta sellaisen kanssa, joka ei sitä juuri minun kanssani halua, joten eroonhan se vei. Hänen oli, yllätys yllätys, hyvin vaikea hyväksyä, että myös minä päätän, mitä minä kehollani teen. En kai minä nyt jää suhteeseen, jossa tehdään vain toisen mukaan. Hänelle olis ollu erittäin fine, että minä olisin ainoana joustanut. Pitkään se yritti sitäkin, että ei nyt vielä voi sanoa, että ehkä joskus haluaakin. No, mun aikaa ei kuitenkaan kukaan varasta, joten. [/quote] Yllätyin itsekin miten kovasti haluan vielä lapsen tai edes mahdollisuuden siihen. Harkitsen vakavasti avioeropapereiden jättämistä. Olen tosiaan pitkään hyväksynyt miehen päätöksiä niin isoissa kuin pienissäkin asioissa ja niin mies tuntui tähän kiltteyteeni luottavan tälläkin kertaa. Mä luulen että olemme nyt vain kasvaneet erillemme ja haluamme aivan eri asioita emmekä voineet niistä keskustella - emmekä voi enää käydä keskustelua. Vielä kun huomioi aiemmat pettämiset niin ehkä nyt tuli salailumitta täyteen. Mä luulen että kallistun eroon... Ei tässä ole enää luottamusta mille rakentaa parisuhdetta. -Ap
[/quote]
Vähän sellainen tunne tuli, että mies on tottunut tekemään päätöksiä molempien puolesta sen kummemmin kyselemättä. Teillä on melkoinen ikäerokin, joten se varmaan vielä lisää "isämäistä"käytöstä tyyliin kyllähän minä tämän paremmin tiedän. Ei sille pohjalle oikein voi tasa-arvoista suhdetta rakentaa. Ei sinusta tule enää onnellista tuossa suhteessa :(
[/quote]
Ajattelin ihan samaa!
Ap, ero on varmasti hyvä ratkaisu!
Eihä'n naisetkaan aina kerro edes aborttipäätöksestään miehelle,miksi miehen pitäisi kertoa kaikesta vaimolle.Hyvässäsuhteessa toki pitäisi olla molemminpuolinen luottamus.
Pelkäsi varmaan, että jätät "vahingossa" ehkäisypillerit syömättä.
Se kertoo valitettavasti jotain parisuhteestanne, jos tuollaista pitää salata. Miehelläsi on tietysti oikeus päättää omasta ruumiistaan, mutta ikävää että sen joutuu tekemään salaa puolisolta.
Jos naisella on oikeus päättää omasta ruumiistaan aivan täysin, niin kai se oikeus on miehelläkin. Hän ei halunnut sitä kolmatta lasta, eikä sitä myöskään elättää. Näin hän esti sen, että Sinä et sitä asiaa päätä enää yksin.
Jos tuosta menee välit edes vähääkään huonoiksi, niin se on ehkä sitten eron paikka.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:28"]
Se kertoo valitettavasti jotain parisuhteestanne, jos tuollaista pitää salata. Miehelläsi on tietysti oikeus päättää omasta ruumiistaan, mutta ikävää että sen joutuu tekemään salaa puolisolta.
[/quote]No ei tuo kerro mistään muusta, kuin miehestä. Ei koko parisuhteesta.
Tiesi että haaveilin kolmannesta lapsesta :( -Ap
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:28"]Se kertoo valitettavasti jotain parisuhteestanne, jos tuollaista pitää salata. Miehelläsi on tietysti oikeus päättää omasta ruumiistaan, mutta ikävää että sen joutuu tekemään salaa puolisolta.
[/quote]
Piti yläpeukuttaa, sori! Oon täysin samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:29"]
Tiesi että haaveilin kolmannesta lapsesta :( -Ap
[/quote]Aha, ei ollut sitten kykyä kantaa vastuuta siitä, että kohtaisi asian kasvotusten ja puhuisi avoimesti. :(
Jos mies saa painostaa aborttiin, niin naisellakin tulee olla oikeus kieltää kumppaninsa vasektomia.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:29"]Tiesi että haaveilin kolmannesta lapsesta :( -Ap
[/quote]
Mies olisi jo melkein eläkeikäinen, kun se lentäisi pesästä. Ymmärrän miestäsi.
Eipä tuosta aiheesta ole enää keskusteltavaa :( Tuntuu vaan pahalta luopua yhtäkkiä vauvahaaveesta. Olen itse alle kolmekymmentä enkä olisi halunnut että tämä mahdollisuus otetaan multa pois... Itkettää. -Ap
Mihin sä sitä kolmatta IHAN OIKEASTI tarvitset? Sulla on jo kaksi, ja mulla ei yhtään. Väestöräjähdyksen takia jätän varmaankin tekemättä kokonaan, vaikka haaveilen kyllä perheenlisäyksestä, ja olen menossa lähitulevaisuudessa naimisiin.
Miksi katsot, että sinulla on muita suurempi oikeus itsekkääseen käytökseen tunteidesi vuoksi?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:30"]
Ei kyllä minusta näiden tarinoiden perusteella voi päätellä, ett APn mies olisi erityisen älykäs. Toki älykäs ihminen olisi kyennyt asian hoitamaan huomattavasti vähemmän tökerösti. Jo ihan omaa persustaan ajatellen: älykäs kyllä ymmärtäisi, mikä meteli asiasta nousee ja olisi sen välttänyt.
Tosin Apsta itsestään voi olla hiukan huolissaan, jos hän ei tiedä perusoikeuksiaan, kuten esimerkiksi sitä, että ei tarvitse miehen lupaa avioeroon. Se kertoo mielestäni ehkä eniten suhteesta niiden tietojen perusteella, mitä olemme täältä saaneet lukea.
[/quote]Niin, onko sitten miehellä niin suuri kontrolli/auktoriteetti naiseen, että nainen alkaa epäillä oikeuksiaan toisen uskotellessa eron olevan mahdoton?