Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaaminen ei sitten loppunutkaan, jätin luokkakokouksen väliin

Vierailija
05.09.2014 |

Sain kesällä yllättäin kutsun FB:ssä vanhan luokkani saunailtaan. Olin aika yllättynyt, koska en ole ollut missään tekemisissä luokkalaisteni kanssa koulun jälkeen.

Silloin kouluaikaan minua kutsuttiin nimillä, joita en ala tässä toistamaan, mutta ne liittyvät erääseen ulkonäössäni olevaan, muista poikkeavaan piirteeseen. Asiaan, jolle en itse voi yhtään mitään. Ne nimittelyt sattuivat jo silloin tosi paljon ja en vielä aikuisenakaan voi mitenkään pitää niitä hauskoina tai vitsikkäinä. Sanottakoon vielä, että jos tänä päivänä koulussa jotakuta nimiteltäisiin vastaavasti, nousisi siitä iso haloo.

En ole noita kouluaikoja sen enempää muistellut, en hyvällä enkä pahalla. Ajattelin myöskin, että kaikki me olemme lapsena voineet olla ajattelemattomia, mutta nyt aikuisena asiat ovat toisin.

Kutsu siis tuli ja olin yllättynyt ja vähän ilahtunutkin. Ajattelin, että menneet on menneitä ja nyt ollaan aikuisia. Hyväksyin tapahtumakutsun ja usea pani merkille, että olin ilmoittautunut mukaan. Siitä alkoikin jotain, mitä en voinut kuvitella enää tapahtuvan. Ne jotka olivat pahimpia silloin, aloittivat välittömästi saman, mihin jäimme koulun pihalla. Että ihan oikeasti aikuiset ihmiset aloittivat sen saman kiusaamisen! Ensireaktio oli täydellinen tyrmistys, että mitä v...ua ja sen jälkeen tuli tahattomat kyyneleet.

Jotenkin jäin myös odottamaan, että edes joku noista kaikista luokkalaisistani reagoisi jotenkin tuohon, mutta ei. Kukaan ei sano mitään. Sen verran alkoi jossain kohtaa ottaa päähän, että vastasin noihin viesteihin, että toivosin ettei minusta enää käytettäisi tuollaisia nimityksiä. Vastaus tuli välittömästi: "Mut sähän olet..." ja muut peukuttaa, nekin jotka muuten olivat hiljaa. Hämmentävintä tässä kaikessa on mielestäni se, että kaikki ovat jo itsekin vanhempia ja vaikea kuvitella, että he hyväksyisivät vastaavaa omien lastensa suuntaan.

Saunailta oli ja meni, en sinne mennyt. Pari viikkoa on nyt mennyt ja se tässä nyt mietityttää, että eikö tästä ollenkaan pääse yli ja olenko liian herkkä. Kommentteja? Ei enempää lyttäystä tällä lytätylle, kiitos :-)

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:05"]

Niitä kiusataan jotka antavat itsensä tulla kiusatuksi! 

[/quote]

Juu, ja ne tulee raiskatuksi, jotka antavat raiskauksen tapahtua, ja ne tulevat pahoinpidellyksi, jotka antavat tulla turpaan-> Oikeasti kuka tahansa voi tulla kiustuksi, pahoinpidellyksi, raiskatuksi jne. Pedofiilin raiskaama lapsikin on syytön, samoin insestin kohdannut lapsi, joka oma isä raiskaa vuosia... Uhri EI ole syyllinen.

Vierailija
102/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Sehän ois ollu vaan kiva pieni pila! Vähän rankempaa huumoria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun pistä yleiseen jakoon tuo kertomus ja kutsumua kuva. Anna vielä nimetkin kiusaajille. Katsotaan mitä käy kun osat vaihtuu ja näistä aikuisista tulee suomen viralliset kiusaajat. Kostoa vain kehiin.

Vierailija
104/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:10"]

[/quote]

Juu, ja ne tulee raiskatuksi, jotka antavat raiskauksen tapahtua, ja ne tulevat pahoinpidellyksi, jotka antavat tulla turpaan-> Oikeasti kuka tahansa voi tulla kiustuksi, pahoinpidellyksi, raiskatuksi jne. Pedofiilin raiskaama lapsikin on syytön, samoin insestin kohdannut lapsi, joka oma isä raiskaa vuosia... Uhri EI ole syyllinen.

[/quote]

Raiskaus ja kiusaaminen tai pedofilia ja kiusaaminen ei todellakaan ole sama asia. Totuus on että niitä kiusataan koulussa jotka eivät osaa pitää puoliaan. En sano että kiusaaminen on oikein. Lapset ovat julmia ja he kiusaavat sitä joka antaa itsensä tulla kiusatuksi. 

Vierailija
105/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
106/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin ap sinuna julkisuuteen. Naurettavaa käytöstä aikuisilta ihmisiltä ja he ansaitsisivat jonkinlaisen julkisen häpeäpaalun tästä. Sinä nousit jo heitä vastaan, osallistu ainakin kutsumua -kampanjaan. Raivostuin puolestasi lukiessani viestiäni, miten jo lapsien vanhemmiksi tulleet ihmiset voivat olla noin typeriä.

Vierailija
107/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:38"]

En usko provoksi, itse osallistuin eräänlaiseen miniluokkakokoukseen samankaltaisin tuloksin. Ala-asteella meitä oli sellainen tyttöremmi joista pari oli pahanilmanlintuja. Heidän kiusaamiskeinonsa oli se että yksi otettiin aina kerrallaan hampaisiin ja sille tehtiin paskamaisia jekkuja, haukuttiin, syrjittiin ja jopa käytiin käsiksi (lumipesut, jääveden heittäminen, töniminen ymsp.) Minä menin avaamaan suuni ja menin sen hampaisiin otetun tytön puolelle, mistä alkoi koko ala-asteen jatkunut rääkkääminen. Minuun sovellettiin tuota luettelemaani litaniaa, ja nämä tytöt varmisti että naapuriluokkia myöten olin yleinen hylkiö. Kotonakaan ei saanut olla rauhassa sillä nämä tyttelit seurasi mua pakkomielteisesti tai soitteli puhelimeen tai mitä nyt vain keksivätkin.

Ajattelin että aikuisena olisi hyvä laittaa tällaiset asiat taakseen ja koska kumminkin oli ollut aikoja kun oltiin ihan kavereita keskenämme, otin vastaan kutsun tähän pienimuotoiseen luokkakokoukseen. Ilta meni ihan hyvin kunnes suurin osa porukasta lähti kotiin ja minä jäin auttelemaan siivoamisessa. Aloin saada tekstiviestejä ja puheluita joissa haukuttiin ulkonäköä (oikeasti come on) ja muuta lapsellista paskaa. Ei tullut niinkään paha mieli kuin epäusko. Että vieläkin on joku psykologinen tarve olla olemassa joku jota voi sitten yhdessä lytätä ja näin vahvistaa siteitä muihin lyttääjiin ja parannella omaa pahaa oloaan (keittiöpsykologin arvovaltainen arvio). Olin itse jo kasvanut sen verran aikuiseksi että reagoimattomuudestani varmaan peilautui hieman heidän oma typeryytensä ja olin havaitsevinani pettymyksen siitä ettei heillä ollut enää minkäänlaista valtaa siihen yhteen reppanaan. Jännä juttu se. Yksi jopa pyysi myöhemmin anteeksi, ainakin epäsuorasti, mutta en ole välejäni näihin tapauksiin alkanut lämmitellä. Ei taida olla yhteistä mielenmaisemaa ollenkaan.

Ja tämä on yleistä jos kuuntelee ihmisten juttuja.

[/quote]

mitä vitun WT porukkaa, joka tekee tuollaista, jotain juoppoja?

[/quote]

Vähän yllätyin itsekin että meininki oli sama kuin *lapsena*. Jotenkin sitä haluaa ajatella lapsesta että se joskus viimeistään aikuisena tajuaa omat perseilynsä ja elää sitten sen mukaan. Mutta tiedän että ainakin parilla tapauksella asenteet tulee kotoa, vanhemmat samanlaisia "kiusaajia". Suorastaan sitä mieltä että jos ei "pidä puoliaan" niin sitten on oma vika että kiusataan. Ja se puolien pitäminen siis tarkoitti sitä että pitäisi itse ryhtyä kiusaamaan muita ja kerätä hovia ympärilleen kuten heidän "sosiaalisesti lahjakkaat" tyttärensä olivat älynneet tehdä. Hohhoijaa.

Vierailija
108/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:01"]

Oletko ihan varma ettei muut pidä tuota ulkonäköseikkaa "neutraalina" piirteenä eivätkä ymmärrä että loukkaanut?

[/quote]

"Sulla on ihan neutraalisti kraaterinaama. Hoen sitä sulle mahdollisimman usein koska se on minusta niin neutraalia."

Jep, kuulostaa tietyn ihmistyypin logiikalta. ;)

Vierailija
109/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:10"]

[/quote]

[/quote]

Raiskaus ja kiusaaminen tai pedofilia ja kiusaaminen ei todellakaan ole sama asia. Totuus on että niitä kiusataan koulussa jotka eivät osaa pitää puoliaan. En sano että kiusaaminen on oikein. Lapset ovat julmia ja he kiusaavat sitä joka antaa itsensä tulla kiusatuksi. 
[/quote]

Anteeksi mitä mä juuri luin. Mä olen ollut koulukiusattu henkisesti ja fyysisesti ja aina olen pistänyt kampoihin. Haukkunut takaisin, töninyt takaisin jopa lyönyt taikaisin. No eipä kuule hevon helvettiäkään parantanut tilannetta. Kiusattiin entistä enemmän. Jos mua joku tönäisi ja päätin tönäistä takaisin, tuli minua muutkin tönimään. Sama jos löin yhtä minua lyönyttä takaisin, sain turpaani kaikilta, joten ole sinä hiljaa, kun et selvästikkään ole koskaan kiusattu ollut!

Vierailija
110/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:54"]Olisit ottanut lelukiväärin mukaan luokkakokoukseen ja alkanut kysellä, että ketkäs mua sanoikaan xxx:ksi. Jonkun sakonhan siitä olis voinut saada mutta varmasti olis ollut sen arvoista.
[/quote]

Toi on jopa sairaampaa kuin kiusaaminen.

Vierailija
111/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ymmärrän logiikan, mutta toisaalta jos se "nynnyin" iskeekin takaisin, sitten kiusataan seuraavaksi "nynnyintä" jne. jne. Lopulta se "nynnyin" on ehkä se, joka iskeekin vain nyrkillä eikä veitsellä takaisin... Kyse kun ei ole siitä, millainen ihminen se kiusattu on, vaan siitä, millainen on kiusaaja: hän etsii AINA sen kiusattavan, vaikka ympärillä olisi vain hampaisiin saakka aseistautuneita koviksia. Jos joku "nynny" rohkaistuu, tarkoittaa se vain sitä, että joku toinen tulee kiusatuksi.

Vierailija
112/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vastaamaan "burn in hell, sairas kiusaaja", jokaiselle joka sinua vielä nimittelee. Laitat feissiin linkkejä pahoista kiusaamistapauksista ja kysyt oliko kyseessä hän tai sukuluainen, kun toiminta muistuttaa heidän toimintatapoja.
Jonka lisäksi syyllistät niitä jotka antavat tapahtua kiusaamista.
Kiusaaminen loppuu vasta sitten kun se on oikeasti noloa, vähän niinkuin nenän kaivaminen julkisesti.