Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaaminen ei sitten loppunutkaan, jätin luokkakokouksen väliin

Vierailija
05.09.2014 |

Sain kesällä yllättäin kutsun FB:ssä vanhan luokkani saunailtaan. Olin aika yllättynyt, koska en ole ollut missään tekemisissä luokkalaisteni kanssa koulun jälkeen.

Silloin kouluaikaan minua kutsuttiin nimillä, joita en ala tässä toistamaan, mutta ne liittyvät erääseen ulkonäössäni olevaan, muista poikkeavaan piirteeseen. Asiaan, jolle en itse voi yhtään mitään. Ne nimittelyt sattuivat jo silloin tosi paljon ja en vielä aikuisenakaan voi mitenkään pitää niitä hauskoina tai vitsikkäinä. Sanottakoon vielä, että jos tänä päivänä koulussa jotakuta nimiteltäisiin vastaavasti, nousisi siitä iso haloo.

En ole noita kouluaikoja sen enempää muistellut, en hyvällä enkä pahalla. Ajattelin myöskin, että kaikki me olemme lapsena voineet olla ajattelemattomia, mutta nyt aikuisena asiat ovat toisin.

Kutsu siis tuli ja olin yllättynyt ja vähän ilahtunutkin. Ajattelin, että menneet on menneitä ja nyt ollaan aikuisia. Hyväksyin tapahtumakutsun ja usea pani merkille, että olin ilmoittautunut mukaan. Siitä alkoikin jotain, mitä en voinut kuvitella enää tapahtuvan. Ne jotka olivat pahimpia silloin, aloittivat välittömästi saman, mihin jäimme koulun pihalla. Että ihan oikeasti aikuiset ihmiset aloittivat sen saman kiusaamisen! Ensireaktio oli täydellinen tyrmistys, että mitä v...ua ja sen jälkeen tuli tahattomat kyyneleet.

Jotenkin jäin myös odottamaan, että edes joku noista kaikista luokkalaisistani reagoisi jotenkin tuohon, mutta ei. Kukaan ei sano mitään. Sen verran alkoi jossain kohtaa ottaa päähän, että vastasin noihin viesteihin, että toivosin ettei minusta enää käytettäisi tuollaisia nimityksiä. Vastaus tuli välittömästi: "Mut sähän olet..." ja muut peukuttaa, nekin jotka muuten olivat hiljaa. Hämmentävintä tässä kaikessa on mielestäni se, että kaikki ovat jo itsekin vanhempia ja vaikea kuvitella, että he hyväksyisivät vastaavaa omien lastensa suuntaan.

Saunailta oli ja meni, en sinne mennyt. Pari viikkoa on nyt mennyt ja se tässä nyt mietityttää, että eikö tästä ollenkaan pääse yli ja olenko liian herkkä. Kommentteja? Ei enempää lyttäystä tällä lytätylle, kiitos :-)

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 08:57"] Olen pahoillani puolestasi. Itse olen päässyt kiusaamisten ja nimittelyjen yli. Olen jopa hyväksynyt pari entistä nimittelijää fb- kavereiksi. Luokkakokouksessakin olin yksi muista. Kukaan ei nimitellyt, eikä kiusannut mitenkään. Mun tapauksessa kyse oli varmasti asenteestani. Aikuistuminen toi mukanaan avoimuutta ja vahvuutta minulle. Uhkun itseluottamusta ja varmuutta. Jos joku vanhoista kiusaajista kysyisi: onkos siinä P****? Vastaisin varmaan: Anteeksi kuinka? Pääsitkö koskaan peruskoulusta? Luokkatoverisi ovat yllättävän lapsellisia, mutta itse kuittaisin vastaavassa tilanteessa takaisin. Kertoisin että nimitys loukkaa (kuten lapselle kerrotaan) ja kysyisin mitä mieltä olisitte vastaavasta nimityksestä lapsillenne? [/quote] Aina ei asenne valitettavasti auta. Meillä oli luokalla tyttö, jota aina haukuttiin selän takana. Myöhemmin hänestä tuli viranomainen alalle, minne ei ihan jokainen pääse. Näytöt olivat siis melko kovat ja ihmisenäkin hän oli muuttunut, oli määrätietoinen ja sellainen, jolle ei tulisi mieleen ryhtyä ryttyilemään.  Luokkakokouksessa kaikki oli kuitenkin ennallaan. Hänelle puhuttiin päin naamaa ystävällisesti ja selän takana naurettiin uutta olemusta, itsetuntoa ja kasvotusten käytiin haastattelemassa virne naamalla, että saatiin lisäjuoruttavaa tupakkapaikalle. Surullisinta tässä on se, että tämä menestynyt virkamies lähti juhlista pois kuvitellen, että vihdoin sain näyttää niille.  [/quote] No näyttihän se. Tietää ilmeisesti itse, että on parempi kuin nämä juoruajat, jotka ovat jumittuneet teini-ikäisten pissisten ja jonnejen tasolle ja varmaan pohjimmiltaan itsekin sen tietävät, koittavat vaan peitellä epävarmuuttaan juuri tuolla juoruamisella ja mukaparemmuudella. Tietävät alitajunnassaan, että tuo kiusattu henkilö on parempi ja pätevämpi ja ystävällisempi kuin he ikinä pystyvät olemaan, jolleivat muuta asennettaan toisia ihmisiä kohtaan.

[/quote]

mä en myöskään näe tuossa mitään surullista. Tämä menestynyt ihminen tuskin on kovin kiinnostunut siitä, mitä luuserit hänestä ajattelevat.

Vierailija
22/112 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:17"]

Okei, nyt kerroit, mistä on ollut kysymys. Tyyliin sukunimesi olisi ollut Pippuri, niin sinua olisi kutsuttu Tippuriksi? Ehkä se todellakin on niin, että luokkatoverisi eivät vieläkään tajua nimityksen loukaneen. Minäkin iloisesti sanon yhtä entistä luokkakaveria Fantiksi edelleen 20 vuotta myöhemmin, kun tulee sopiva hullutteluhetki ja todellakaan ei ota sitä mitenkään negatiivisesti. Olen kyseisen ihmisen ystävä muultakin osin ja tiedän 100% varmaksi, ettei kokenut oloaan mitenkään kiusatuksi. Fantti tuli siitä, että hänellä oli joskus murkkuiässä paita, jonka rinnassa oli norsu ja siitä tuli vitsi. Ei tosiaan mikään "fantti" vaan hoikka ihminen ollut aina. Nauraa räkäisesti nimelleen aina, jos joku jaksaa siitä muistuttaa.:)

[/quote]

Ap sanoi, että haukkumanimi tuli ulkonäköpiirteestä, eli kyseessä on vähän eri juttu. Ajattellaan vaikka pahaa aknea ja siitä syystä syntynyttä nimeä kuppa. Ei olekaan enää hehheh harmitonta, vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä osallistuisi mihinkään luokkakokokoukseen, enkä ole päässyt yli ja vittu että pistää vihaksi kaikki kiusaajat niin helvetisti!

Vierailija
24/112 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain mielenterveyteen liittyviä ongelmia taitaa olla noilla ap:n ex-luokkatovereilla. En tarkoita sitä, että kaikki mt-ongelmaiset kiusaavat, mutta ei tuo ihan normaaliakaan ole. Ja mt-ongelmat on tosi yleisiä.

Vierailija
25/112 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, nyt kerroit, mistä on ollut kysymys. Tyyliin sukunimesi olisi ollut Pippuri, niin sinua olisi kutsuttu Tippuriksi? Ehkä se todellakin on niin, että luokkatoverisi eivät vieläkään tajua nimityksen loukaneen. Minäkin iloisesti sanon yhtä entistä luokkakaveria Fantiksi edelleen 20 vuotta myöhemmin, kun tulee sopiva hullutteluhetki ja todellakaan ei ota sitä mitenkään negatiivisesti. Olen kyseisen ihmisen ystävä muultakin osin ja tiedän 100% varmaksi, ettei kokenut oloaan mitenkään kiusatuksi. Fantti tuli siitä, että hänellä oli joskus murkkuiässä paita, jonka rinnassa oli norsu ja siitä tuli vitsi. Ei tosiaan mikään "fantti" vaan hoikka ihminen ollut aina. Nauraa räkäisesti nimelleen aina, jos joku jaksaa siitä muistuttaa.:)

Vierailija
26/112 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koulukiusattu, mitä nyt joskus minulle naljailtiin vähän, mutta ei sen kummempaa. Mutta luokallani ja rinnakkaisluokilla oli monta kiusattua. Lukiossakin kiusaus jatkui. Se muuttui juoruiluksi ja nälvimiseksi, eristämiseksi ja ylimielisyydeksi, enää ei kiusatun päätä laitettu vessanpönttöön siis. Olin liian arka puolustamaan ketään kiusattua, mutta kärsin kovasti sen katselusta. Soimaan itseäni yhä, etten uskaltanut puolustaa.

Inhosin olla siinä koulussa, sillä asuinalueella, siinä kaupungissa! Muutin yliopppilaaksipääsyn jälkeen heti pois, eikä ole ikävä tullut.

Sain kutsuja luokkakokouksiin ja niitä luokkakokouksia on järjestetty jo monia. On 10-, 20- ja 25-abijuhlaa. En todellakaan osallistunut. Netistä näin muutaman valokuvan. Siellä ne samat ihmiset sama ylimielinen virne kasvoilla. Ihan kuin mitään 20 vuotta ei olisi ollut välissä. Istuivatkin ravintolan pöytien ääressä vanhoissa klikeissään.

Vierailija
27/112 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 08:57"]

Olen pahoillani puolestasi. Itse olen päässyt kiusaamisten ja nimittelyjen yli. Olen jopa hyväksynyt pari entistä nimittelijää fb- kavereiksi. Luokkakokouksessakin olin yksi muista. Kukaan ei nimitellyt, eikä kiusannut mitenkään. Mun tapauksessa kyse oli varmasti asenteestani. Aikuistuminen toi mukanaan avoimuutta ja vahvuutta minulle. Uhkun itseluottamusta ja varmuutta. Jos joku vanhoista kiusaajista kysyisi: onkos siinä P****? Vastaisin varmaan: Anteeksi kuinka? Pääsitkö koskaan peruskoulusta?

Luokkatoverisi ovat yllättävän lapsellisia, mutta itse kuittaisin vastaavassa tilanteessa takaisin. Kertoisin että nimitys loukkaa (kuten lapselle kerrotaan) ja kysyisin mitä mieltä olisitte vastaavasta nimityksestä lapsillenne?

[/quote]

Kiitos sinulle ja monille muille vastanneille. AV:lla yleensä lyödään lyötyä, mutta ihana huomata, että täällä on myös paljon tunneälyllä varustettuja ihmisiä :-)

Se mikä itseäni tässä jutussa rassaa eniten, on oman reaktioini voimakkuus. Tuosta kouluaikaisesta nimittelystä on tosiaan jo vuosikausia ja luulin päässeeni sen kaiken yli. En ole näitä miettinyt ollenkaan, enkä tosiaankaan ole kieriskellyt itsesäälissä näiden juttujen takia. Kun tämä alkoi taas, tuntui kuin olisi iso kivi valahtanut vatsanpohjaan. Ja niiden sivustakatsojien reaktiot, ne tosiaan satuttivat eniten.

Teille jotka arvelette minun olevan huumorintajuton herkkis, niin kysyn, olisko teistä ok, että lastanne huudetaan toistuvasti koulun pihalla ja luokassa sukupuolitaudin nimellä? Minä en edelleenkään osaa ottaa sellaista huumorilla ja minusta se ei ole mitenkään hyväksyttävää.

Muutamilla tässä ketjussa tuntuu olevan kova halu vääntää kiusaaminen kiusatun omaksi syyksi. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että toista ei nimitellä? Kaikki me olemme olleet lapsia ja varmasti toimineet jossain kohtaa tyhmästi ja loukanneet muita, mutta aikuisen ihmisen pitää jo pystyä säätelemään omaa käytöstään. Vaikka ensimmäinen mielleyhtymä minusta olisikin sukupuolitauti, niin ei sitä nyt saatana soikoon pidä enää ääneen sanoa.

ap

[/quote]

Äh, alan epäillä trollia. Ei kukaan nyt sentään noin törkee voi olla.
[/quote]

Miten niin ei? Maailma on pullollaan kusipäisiä ihmisiä.

Vierailija
28/112 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yläasteelta erään alempiluokkalaisen tytön jota taidettiin kutsua Kutriksi. Pitkä paksu hieman kihara tukka. Tyttö vaikutti aidosti ahdistuneelta. Sitä en tiedä kiusattiinko häntä muuten, mutta ainakin näytti välttelevän muita luokkalaisiaan. Et ei se nimen laatukaan vaan se että yleensä pitää käyttää jotain liikanimeä tyypistä joka ei selvästi kuulu porukkaan.

Vierailija
29/112 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 08:24"]

Herranen aika te olette älyttömiä näissä kiihkoissanne. Ei kai tämän "neutraalin piirteen" -kirjoittaja mitään kraaterinaamaa ole tarkoittanut. Sen nyt jokainen tajuaa veemäiseksi ilmaisuksi. Sen sijaan on myös toiselle tulleita lempinimiä, jotka on aikanaan ja edelleen koetaan neutraaleiksi.

Mä en jaksa uskoa tuota ap:n kirjoitusta. Joko taas joku koulukiusaushurahtanut tai sitten kyseessä on "kiusaaminen", jota kukaan muu ei ole huomannut ja on ap:n päässä. Jos itse olisin nimitellyt kouluaikana jotain vaikka läskiksi, rumaksi tai perunanenäksi, niin ei tasan tulisi ekana sanottua sille sitä, jos aikuisena nähdään. Jokainen tajuaa, että nimitys on ruma. Mutta jos nimitys on "lempeä" ja sitä on pidetty jo silloin vain hauskan harmittomana, niin nämä ap:n nimittelijät ei vieläkään tajua ap:n loukkaantumista. Jotkut ihmiset on vaan yliherkkiä ja tämä liiallinen koulukiusaamiskeskustelu aiheuttaa myös sitä, että tuntuu yhä useampi keksivän jotain kiusaamista kouluajoilta ihan vain sen takia, että sillä itsetehostusta, sääliä jne.

[/quote]

Herranen aika vaan itsellesi, kyllä se on joku muu jolla täällä pää hurisee kun pitää selittää mustaa valkoiseksi.

Lainaus ap:n tekstistä:
" Sen verran alkoi jossain kohtaa ottaa päähän, että vastasin noihin viesteihin, että toivosin ettei minusta enää käytettäisi tuollaisia nimityksiä. Vastaus tuli välittömästi: "Mut sähän olet..." ja muut peukuttaa, nekin jotka muuten olivat hiljaa."

Lisäksi: jos jonkun ulkonäkö on mielestäsi neutraali, et jauha siitä koko ajan ja anna toiselle sen perusteella lisänimeä. Eli siitä et saa nyt vänkytettyä ja väännettyä "en usko" -perusteita että ap ei nimennyt noita ulkonäköönsä kohdistuvia kommentteja. Kiusaajan haistan kyllä sinussakin kun noin kovasti haluat penätä konkreettisesti ne kipeät sanat joilla toista on haukuttu ja kiusattu, ja kun haluat lytätä ja vähätellä toisen kokemuksia ja ymmärryskykyä. Ihan neutraalisti siis sanon tämän huomioni kirjoitustesi piirteistä.

Vierailija
30/112 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 05:49"]

Keskustelun julkostaminen olisi hyvä, jos kaikki vain tyytyisivät yleisesti paheksumaan kiusaajia. Mutta yleensä silloin kaivautuu koloistansa kaiken maailman hullut jotka vihdoin pääsevät kokemaan paremmuutta. Tyypit lynkataan täysin, heitä uhataan väkivallalla, he saavat tappouhkauksia, perhettäkin voidaan alkaa vainota yms. Se vaara nimien ja keskustelun julkaisemisessa on, vaikka tarkoitus olisi ollut vain näpäyttää ja saada kiusaajat huomaamaan typeryytensä.

[/quote]

Jos siellä joukossa on joku mielenterveysongelmainen tai persoonallisuushäiriöinen niin silloin voi käydä juuri noin. Eihän normaalit aikuiset ihmiset muutenkaan toimi kuten ap kuvaa, eli kannattaa pitää mielessä että noilla sairailla ei ole samanlaisia rajoja kuin normi-ihmisillä. 

Vierailija
31/112 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:17"]Okei, nyt kerroit, mistä on ollut kysymys. Tyyliin sukunimesi olisi ollut Pippuri, niin sinua olisi kutsuttu Tippuriksi? Ehkä se todellakin on niin, että luokkatoverisi eivät vieläkään tajua nimityksen loukaneen. Minäkin iloisesti sanon yhtä entistä luokkakaveria Fantiksi edelleen 20 vuotta myöhemmin, kun tulee sopiva hullutteluhetki ja todellakaan ei ota sitä mitenkään negatiivisesti. Olen kyseisen ihmisen ystävä muultakin osin ja tiedän 100% varmaksi, ettei kokenut oloaan mitenkään kiusatuksi. Fantti tuli siitä, että hänellä oli joskus murkkuiässä paita, jonka rinnassa oli norsu ja siitä tuli vitsi. Ei tosiaan mikään "fantti" vaan hoikka ihminen ollut aina. Nauraa räkäisesti nimelleen aina, jos joku jaksaa siitä muistuttaa.:)
[/quote]

Sä et siis vain ymmärrä. Anna jo olla.

Vierailija
32/112 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:17"]

[/quote]

Joo, tää oli selkeesti ihan sama tilanne.

Mun uus nimi sulle on Jankkaava Imbesilli. Siis se tulee siitä kun kerran kirjoittelit ihan tosi typeriä Vauva-lehden palstalle. Mut sun oikea ÄO on niin korkea et sä voit nauraa tälle, olethan sen todistanut jo tietämällä muiden tilanteet heitä itseään paremmin.

Passiivis-aggressiivinen hymiö:
:)

Vierailija
33/112 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teitkö #kutsumua-haasteen facebookiin? Miten meni, reagoivatko vanhat luokkalaisesi?

On älyttömän pöyristyttävää, kuinka aikuiset ihmiset tyhmenevät ja taantuvat vanhassa seurassa. Et todellakaan ole ansainnut tuollaista kohtelua. Pysy vahvana ja rohkeana.<3

Vierailija
34/112 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärränhän. Luokkatoverit ei tajua nimityksen satuttaneen ap:ta vaan ap:n ottaneen sen huumorilla. Joku muu ei välttämättä akne-> kuppa -esimerkkiä ottaisi pahana, kun aknekin on helpottanut ja on muuten ollut sosiaalinen tyyppi.

Edelleen väitän, että ap:n entiset luokkakaverit ei tajua tuota ap:n kertomaa kiusausjuttua. Ei se tarkoita, ettei nimitys ole ollut ankea, mutta ehkä ap on nauramalla ja olemalla iloinen, niin sitten se on jäänyt sellaiseksi inside-jutuksi elämään ilman mitään pahaa tarkoitusta.

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:17"]Okei, nyt kerroit, mistä on ollut kysymys. Tyyliin sukunimesi olisi ollut Pippuri, niin sinua olisi kutsuttu Tippuriksi? Ehkä se todellakin on niin, että luokkatoverisi eivät vieläkään tajua nimityksen loukaneen. Minäkin iloisesti sanon yhtä entistä luokkakaveria Fantiksi edelleen 20 vuotta myöhemmin, kun tulee sopiva hullutteluhetki ja todellakaan ei ota sitä mitenkään negatiivisesti. Olen kyseisen ihmisen ystävä muultakin osin ja tiedän 100% varmaksi, ettei kokenut oloaan mitenkään kiusatuksi. Fantti tuli siitä, että hänellä oli joskus murkkuiässä paita, jonka rinnassa oli norsu ja siitä tuli vitsi. Ei tosiaan mikään "fantti" vaan hoikka ihminen ollut aina. Nauraa räkäisesti nimelleen aina, jos joku jaksaa siitä muistuttaa.:) [/quote] Sä et siis vain ymmärrä. Anna jo olla.

[/quote]

Vierailija
35/112 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä toimintaa luokka"kavereiltasi". MInkä ikäisiä olette? Mistä päin Suomea? Tsemppiä sulle paljon! Oletv paljon kiusaajiasi ylempänä!

Vierailija
36/112 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 11:36"]

Ymmärränhän. Luokkatoverit ei tajua nimityksen satuttaneen ap:ta vaan ap:n ottaneen sen huumorilla. Joku muu ei välttämättä akne-> kuppa -esimerkkiä ottaisi pahana, kun aknekin on helpottanut ja on muuten ollut sosiaalinen tyyppi.

Edelleen väitän, että ap:n entiset luokkakaverit ei tajua tuota ap:n kertomaa kiusausjuttua. Ei se tarkoita, ettei nimitys ole ollut ankea, mutta ehkä ap on nauramalla ja olemalla iloinen, niin sitten se on jäänyt sellaiseksi inside-jutuksi elämään ilman mitään pahaa tarkoitusta.

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:17"]Okei, nyt kerroit, mistä on ollut kysymys. Tyyliin sukunimesi olisi ollut Pippuri, niin sinua olisi kutsuttu Tippuriksi? Ehkä se todellakin on niin, että luokkatoverisi eivät vieläkään tajua nimityksen loukaneen. Minäkin iloisesti sanon yhtä entistä luokkakaveria Fantiksi edelleen 20 vuotta myöhemmin, kun tulee sopiva hullutteluhetki ja todellakaan ei ota sitä mitenkään negatiivisesti. Olen kyseisen ihmisen ystävä muultakin osin ja tiedän 100% varmaksi, ettei kokenut oloaan mitenkään kiusatuksi. Fantti tuli siitä, että hänellä oli joskus murkkuiässä paita, jonka rinnassa oli norsu ja siitä tuli vitsi. Ei tosiaan mikään "fantti" vaan hoikka ihminen ollut aina. Nauraa räkäisesti nimelleen aina, jos joku jaksaa siitä muistuttaa.:) [/quote] Sä et siis vain ymmärrä. Anna jo olla.

[/quote]

[/quote] Annat itsestäsi hyvin yksinkertaisen kuvan. Osaatko lukea? Ap on täällä kertonut selvästi ilmaisseensa kiusaajilleen, ettei halua tuota nimeä käytettävän. 

Vierailija
37/112 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillähän oli varmaan paljon hauskempaa nyt kun et ollut osallisena. Yksi mätä omena pilaa korin, yksi vääränlainen ihminen ryhmädynamiikan. Niin se oli ollut ennen, he tiesivät että niin se tulee olemaan nyt. Unohda heidät, teillä ei ole mitään yhteistä.

Vierailija
38/112 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:20"]

Heillähän oli varmaan paljon hauskempaa nyt kun et ollut osallisena. Yksi mätä omena pilaa korin, yksi vääränlainen ihminen ryhmädynamiikan. Niin se oli ollut ennen, he tiesivät että niin se tulee olemaan nyt. Unohda heidät, teillä ei ole mitään yhteistä.

[/quote]

Olen samaa mieltä, mutta vähän toisella näkökulmalla: ei kannata heittää hyvää omenaa koriin, jonka omput ovat jo kauan sitten nähneet parhaat päivänsä. :) 

Vierailija
39/112 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä. Onpa kirjoitukseni herättänyt paljon keskustelua, huh!

En vastaa erikseen viesteihinne, mutta tässä koottuna vastauksia eri kirjoituksiin:

"Hävettää" tunnustaa, että olemme jo yli 40 v. Eli ei voi enää laittaa lapsellisuuden piikiin, mielestäni.

Teille jotka kinaatte oikeutta nimitellä toista ihan-vaan-läpällä esim. tippuriksi ja että nimittelijät eivät tajua loukkaavansa. Kerroin jo aloituksessa, että sanoin suoraan, ettei nimittely tunnu hyvältä. Kuinka monta kertaa pitää sanoa, ettei halua itseään kutsuttavan jolloin "lempinimellä"? Mikä on sanomiskertojen määrä, josta aikuisen pitää ymmärtää?

En halua kostaa kenellekään, tehdä asiasta julkista tai osallistua #kutsumua -kampanjaan. En myöskään osallistu enää fb:ssä tapahtuman keskusteluun ja olen jo poistanut ne muutamatkin kaverilistalta. Alkuperäinen motivaationi kirjoittaa aiheesta oli oma paha mieleni ja epävarmuus siitä, onko se oikeutettua. En hae kostoa, haluan vain unohtaa ja päästä eteenpäin. Moni teistä on kirjoittanut niin kauniisti, että olen lukenut viestejänne kyyneleet silmissä. Kiitos teille.

ap

Vierailija
40/112 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneks et mennyt luokkakokoukseen. Mä tein sen virheen tossa pari kk sitten. Ala-asteen luokkakokous ja niistä ajoista on yli 10 vuotta aikaa kuitenkin. Luokallani oli pari tyttöä, jotka eivät musta koskaan erityisemmin pitäneet, varsinkin kun kuudennella luokalla aloin "seurustella" (kuinka vakavasti ala-asteella nyt sit seurustellaan) yhden tytön ihastuksen kanssa. 

Mähän olin jo unohtanut koko asian kun facebookissa tuli kutsu tapahtumaan ja ajattelin, että onpas hauska nähdä vanhoja ala-astekavereita. Joo oli ihan helvetin hauskaa kun tää sama tyttöporukka katsoi mua vieläkin kun halpaa makkaraa ja vittuilivat mulle kokoajan jostain ihan käsittämättömistä asioista, tyyliin kun en osannut käyttää laatikkoviinin hanaa (ei tuu paljoo pahviviinejä tai muutakaan juotua) ja siitä mitä alaa opiskelen ja missä käyn töissä jne.

Meni jotenkin tunnelma koko luokkakokouksesta kun se oli niin ilmiselvää, että näillä tytöil.... siis aikuisilla naisilla on vieläkin kaunoja. Siis ala-asteelta. Kun me oltiin lapsia. Ja kun juttelin sitten tän entisen "poikaystäväni" kanssa niin sitä kyräilyn määrää! Jotkut ei vaan ikinä kasva aikuisiksi.