Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on pihein tuntemasi ihminen?

Vierailija
05.09.2014 |

Missä kaikessa hän säästää?

kerro! :D

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun olin raskaana ja kävin ystäväni luona kylässä hän pyysi minua seuraavalla kerralla ottamaan oman vessapaperirullan mukaan kun kävin muutaman kerran pissalla. Samalla mietti miten paljon vessankin vetäminen maksaa.

Tuota en ihmettele nykyaikana, en tosin itse kehtaisi sanoa, ottaisin mukaan oman rullan jos monta päivää kestäisi.

Vierailija
82/96 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin  alennusmyynistä värivoidetta oli liian tummaa minulle vaalensin sitä perusvoiteella hyvin toimi, Sitten puhdistan silmämeikit ruokaöljyllä .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on superpihi (ja rikas) mutta nyt hän on keksinyt uuden keinon säästää. Ei "pääse" lastemme synttäreille, joille siis ajattelee että olisi hyvä tuoda lahja. Sen sijaan tulee "vain kahville" arkena illlalla tai seuraavana viikonloppuna. Tarkistaa, että eihän tuossa kahvittelussa ole kyse synttärijuhlista. Eli ei tarvitse tuoda lahjaa.

Vierailija
84/96 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on niin pihi, että piereekin sisään päin.

Vierailija
85/96 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään lokkeilevan miljonäärin, yritti aina saada muut maksamaan kulunsa matkoilla ja kaikkialla muuallakin. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot ;).

Vierailija
86/96 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla mäet päästelen vapaalla vaihteella säästyy löpöä.

Vierailija
87/96 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaa 5000€ bruttona. Kaupassa tekee punnitusvilppiä hedelmäosastolla. Kerää toisten tyhjät pullot. Lastenvaatteet kaikki kirpparilta ja siellä ne myydäänkin ku jäävät pieneksi.

Vierailija
88/96 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään isoäidin ikä noin 65v ja ei koskaan vietä joulua lasten ja lastenlasten kanssa koska on niin pihi ettei halua ostaa kenellekään joululahjoja. Lähtee jouluksi veljensä nurkkiin lokkeilemaan.

Vierailija
89/96 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi jonka tilillä satojatuhansia euroja ei koskaan mene esim teatteriin tai konserttiin kun liput ovat hänen mielestään niin kalliita.

Vierailija
90/96 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasettimankkojen aikaan (vrt.nykyään cd-soitin) kaverini "kelasi" kasettia oikeaan kohtaan sukkapuikolla, jotta se kelausnappula

säästyy kulutukselta.

Toinen tuntemani tyyppi keräsi pyykkikoneen huuhteluvedet talteen eri sankoon. Oli joku ihme letkuviritelmä, ja kasteli sillä vedellä sitten ulkona kukkia. Suuri säästö tämäkin.

Onhan näitä, joilla nuukuus on jo lähes "taidetta".

Säästikö se kaveri sitä kelausnappulaa vai kasettia? Ymmärtääkseni se kelaaminen ajan kuluessa venytti sitä kasetin nauhaa niin että ääni kärsi siitä?

Vierailija
91/96 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri matkustaa halvimmalla vaihtoehdolla eli onnibussilla.

Ostaa lasten vaatteita kasvuvaralla alennuksista ja antaa niitä joulu- ja syntymäpäivinä.

Omistaa pienen auton, johon eivät mahdu kaikki lapset kerrallaan, joten lainaa vanhemmiltaan isompaa autoa.

Vierailija
92/96 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pappa käytti kuolemaansa asti vanhoja työvaatteitaan (kauluspaita ja housut) arkivaatteina. 26 vuotta ehti olla eläkkeellä.

Ja jäi vielä pari paitaa perintönä isällenikin.

Minulle tuli tästä ensimmäisenä mieleen, että ennen vanhaan tehtiin kestäviä vaatteita…

Vierailija
93/96 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetty kumiukko oli paikattu ja vulkanoitu. kallista se vulkanainti!

Vierailija
94/96 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani pihein ihminen on sellainen että ruokaan saa mennä kuukaudessa rahaa 40e (asuu yksin) ja matkustaa ainoastaan euron onnibussilla. Jouluksi menee loisimaan sukulaisilleen kahta kättä heittäen.

Mun serkun mies on yltiöpihi.

Yhtenä vuotena oltiin menossa yhtä matkaa viettää itsenäisyyspäivää.

Sovittiin mennään meidän autolla.

Laskin polttoainetta menee 80 eurolla. Sanoin jos tulee meidän kyydillä, se on 20 e hlö, jos tulevat meille kotiin. Olisi pitänyt hakea heiltä. Heillä on seutulippu voimassa, sanoin summa on sitten 50 e per hlö.

Mies ehdotti maksaa 20 e, koska me mennään joka tapauksessa, maksaa lisäpainon ja tässäkin oli liikaa.

Kerroin maksa mobile payllä xx päivään mennessä, muuten me mennään ilman teitä.

Majoitus maksoi xxx euroa. Yhdessä perheessä 4 henkeä, kahdessa 2. 4 hengen sai hienoimman huoneen. Jaettiin lasku pääluvun mukaan, perhe maksoi puolet.

Kuulemma voisi nukkua olohuoneessa.

Sama juttu. Maksa x päivään mennessä. Jos et maksa, et tule.

Mitään maksua ei tullut, laitoin viestiä ette siis tule, asia selvä.

Me saatiin mökin omistajilta viestiä edellisenä päivänä mökki on vapaa, saadaan heti aamulla.

Lähdettiin 7 aikaa ajamaan, alunperin piti lähteä klo 12.

Serkulta tuli ? kommentti fb.ssä, kun laitoin kuvia auringon noususta.

He tulivat perässä, onnibussilla. Oli maksanut euron. Mutta kuvittelivat me napataan heidät pysäkiltä, jonne oli 50 km matka.

Soittivat ja ehdottivat noutoa. Mies kuittasi me ollaan jo perillä, eikä 100 km ajeta.

Peukalokyydillä tulivat. Matka kesti monta tuntia.

Ei tietenkään mitään ruokaa mukana.

Miesporukka tässä vaiheessa oli jo kypsä, joku sanoi näkkileiåää saatte syödä. Kaikki ruuat oli mitoitettu sen mukaan, mitä piti tulla.

Mökistäkään eivät suostuneet maksaa mitään, jne.

Tänä päivänä he ovat eristäytyneet täysin. Kukaan ei jaksa heidän nuukailua. Esim meidän häissä ottivat ruokailun lopujsi muovieasiat esille. Oli lämmin päivä.

Vierailija
95/96 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittää kananmunat hernekeitossa...

Tälle kyllä repesin, olen itse tehnyt kerran samoin mutta laiskuuttani ja pinaattikeitossa.

Vierailija
96/96 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs isoäitini ystävätär Leikkaa leivästä yms homeen pois ja syö hyvällä ruokahalulla

Ja odottaa, että myös loput leivästä homehtuu ja taas herkuttelee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi