Millainen on pihein tuntemasi ihminen?
Kommentit (96)
hah luin eka et pesee vielä sukkienpesun jälkeen lattiat ja ikkunatkin sillä paskavedellä :D
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 23:20"]
Minä: leikkaan voidetuubit auki saksilla ja kaivelen kaikki tipat.
[/quote]
Itsekin teen noin, samoin useat muut tuntemani naiset. Sinne tuubiin jää oikeasti paljon sitä tavaraa.
Laski joka kerran tankilla käytyään auton bensan kulutuksen kilometriä kohden laskimella ja kirjasi ylös tuloksen. Laskelmia ja kaavioita oli ruutuvihkot täynnä, kuitit oli arkistoituna myös. Siitä ei ole tietoa säästyikö näin rahaa, mutta vihkoja ja kyniä kului tietenkin.
Mitä pointtia alapeukutella, kun joku kertoo tuntemansa ihmisen pihistelyistä? Joillakin oikeasti on aika outoja ja jopa ällöjä tapoja pihistellä. Ei kai se nyt kertojan vika ole...
Anopille on tulossa vesilaskuri kerrostaloasuntoon Helsinkiin. Sanoi, että alkaa sitten ottamaan ämpärillisen vettä ja peseytyy siinä. Aikoo myös mitata kaiken muun käyttämänsä veden.
Ompelee lasten paitoihin ja housuihin pidennyksiä ja levennyksiä vanhoista lakanoista jotka on jo liian reikäisiä sänkyyn. Lapset ei oo saaneet uusia vaatteita viiteen vuoteen. Nuorin on 3 ja nukkuu edelleen pinnasängyssä, koska "kyllä se sinne mahtuu".
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:04"]Kaksi naista matkusti reissun yhdessä, jakoivat periaatteessa kulut, mutta toinen ei suostunut, että tulitikkuaskin hinta olisi siinä jaossa mukana, kun hän ei sitä tarvinnut. Aski siis oli varalla, jos on jossakin kaasuhella tms.
[/quote
Kaksi pihiä, mitä halvattua maksaa yksi tikkuaski, 10 senttiä? Ymmärrän kyllä sinänsä yskän.
Ex anoppi, kahviserveteistä käytön jälkeen otettiin irti se päällyspaperi ja seuraavalla kerralla pöytään. En tätä vielä tiennyt ja rypistin paperin ni tästähän haloo synty. Kaikki maito ostetaan sellaisissa pienissä trippipurkeissa ja siitä saa ottaa pienen tipan kahvin sekaan, säilyy pitkään yksi trippipurkillinen maitoa. Autoa ei saa käyttää ylimääräistä koska se kuluu ja esim. Koska tai sadekelillä pitää VAROA vesilammikoita ettei auto likastu, koska se pitäisi pesettää. Onhan näitä.
Mun pappa käytti kuolemaansa asti vanhoja työvaatteitaan (kauluspaita ja housut) arkivaatteina. 26 vuotta ehti olla eläkkeellä.
Ja jäi vielä pari paitaa perintönä isällenikin.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:01"]
Ex anoppi, kahviserveteistä käytön jälkeen otettiin irti se päällyspaperi ja seuraavalla kerralla pöytään. En tätä vielä tiennyt ja rypistin paperin ni tästähän haloo synty. Kaikki maito ostetaan sellaisissa pienissä trippipurkeissa ja siitä saa ottaa pienen tipan kahvin sekaan, säilyy pitkään yksi trippipurkillinen maitoa. Autoa ei saa käyttää ylimääräistä koska se kuluu ja esim. Koska tai sadekelillä pitää VAROA vesilammikoita ettei auto likastu, koska se pitäisi pesettää. Onhan näitä.
[/quote]
Likastu? Tarkoitit varmaan likaannu?
En ole edes ottanut selvää, missä kaikessa piheilevät, mutta äitini sisko miehensä kanssa ovat ihan älyttömän pihejä vaikka rahaa on kuin roskaa. Ovat sanoneet monesti, että voivat kyllä auttaa tiukan rahatilan tullessa: kuinkas kävikään? Aloitin työt kaukana kotoa ja ensimmäisen kuun vuokra piti repiä jostain olemattomista säästöistä (jota ei siis oikeasti edes ollutkaan ja olisin pyytänyt lainaan koko 600€:n vuokran summan), koska olin juuri lopettanut opinnot ennen tätä. Ei siinä sitten mitään muuta kuin pyytämään nätisti tiukassa tilanteesta lainaa, jonka olisin maksanut heti palkan tullessa, mutta lainaa ei herunut ja tekosyiksi keksittiin ties mitä. Omalle äidilleni selittivät ihan eriä kuin minulle.. Tuli todella pettynyt mieli, kun oltiin monesti luvattu ja läheisiä ollaan ja sitten keksitään kaikkia syitä, ettei rahaa tarvisikkaan lainata.
Ystäväni keittää kahvit kahdesti, jos ei useamminkin samoista jauhoista.
Käyttänyt 20 v samaa vessaharjaa. Ja tämä on totta. En halua tietää, miten hän pitää sen puhtaana. Ja tämä on vain yksi mutta ehkä ällöttävin esimerkki hänen piheydestään.
Ei raski ostaa lapsilleen uusia vaatteita. Käytetystäkin 10 e on liikaa. Eikä ole tuloista kiinni.
Ei aja autolla lyhyitä matkoja kuin hätätilanteissa koska moottori kärsii (!!!!)
Pihein olen minä itse! Säästän oikeastaan kaikessa, missä pystyn. Mitään hassuja esimerkkejä en keksi, nuukailen tylsästi eli ostan vain välttämättömän ja senkin mahdollisimman edullisesti.
Isäni käyttää pissalla käynnin yhteydessä vain puolikkaan palan wc-paperia. Tiedän siitä, että niitä puolikkaita on usein rullan päällä. Auton jarruja hän säästää niin, että jarruttaa helvetin ärsyttävästi nytkyttäen.
Keittää kananmunat hernekeitossa...
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:40"]Sokoksen parkkitalossa oli joskus kaksi eka tuntia ilmaisia ja sen jälkeiset tunnit maksoi jotain. En muista enään tuntihintaa, mutta pointti olikin siinä että työkaveri oli shoppailureissulla käynyt ajamassa auton ulos juuri ennenkuin kaksi tuntia tuli täyteen ja ajoi samantien takaisin. Ja taas oli ilmaista parkkiaikaa kaksituntia ja eikun ostoksille.
[/quote]
ENÄÄ. ENÄÄ. ENÄÄ. ENÄÄ_______. ÄÄ. E-NÄÄ.