Millainen on pihein tuntemasi ihminen?
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:13"]Tunnen pihin,Leikkaa esim.laskujen kirjekuorista muistilappuja...mites sitten suu pannaan kun kaikki muuttuu e-laskuksi ;)
[/quote]
Se oon sit vissiin melkein kuin mä. Minäkin käytän kirjekuoria muistilappuina. Ei ole rahasta kiinni. Miksi ostaisin erillisiä muistilappuja kun niitä on jo olemassa. Ei tarvitse käyttää luonnonvaroja uusien lappujen valmistamiseen ja kaikki ne kuitenkin päätyvät kaatopaikalle. Pyrin yleensäkin pienentämään omaa hiilijalanjälkeäni monin pienin eri tavoin. Enköhän selviä sittenkin kun viimeisetkin laskunlähettäjät siirtyvät elaskuihin
Minunpa tuntemani pihi säästää laskujen kirjekuoret ja postittaa niissä omia kirjeitään :D
En ole pihi, mutta teen sävellyksiä kirjekuoriin. Tiedän paljon pihejä ihmisiä, mutta en osaa sanoa mitään yhtä erityistä juttua heistä. Inhoan ihmisiä, jotka säästävät toisten kustannuksella. He eivät edes tajua, että oikeasti he häviävät, kun kukaan ei pitemmän päälle arvosta heitä. Säästeliäisyys taas on iso hyve.
Sokoksen parkkitalossa oli joskus kaksi eka tuntia ilmaisia ja sen jälkeiset tunnit maksoi jotain. En muista enään tuntihintaa, mutta pointti olikin siinä että työkaveri oli shoppailureissulla käynyt ajamassa auton ulos juuri ennenkuin kaksi tuntia tuli täyteen ja ajoi samantien takaisin. Ja taas oli ilmaista parkkiaikaa kaksituntia ja eikun ostoksille.
Tyypin piti hankkia 4 kpl jotain erikoisruuveja. Jaksoi pitää mulle valitussaarnan miten helvetin kalliita 50 sentin ruuvit olivatkaan, hän kun oli ajatellut niiden maksavan korkeintaan 20 senttiä kappale...
Ruuaksi vetää usein lautasellisen pelkkää halvinta riisiä ketsupilla maustettuna.
Kahvinsuodatinpussit uudellenkäyttää kunnes pohja puhki.
Häntä ei voi tavata kahvilassa, koska ei voi KOSKAAN ostaa sieltä mitään.
Varastaa työpaikkansa siivouskomerosta puhdistusaineita kotiinsa.
Jne. jne
Hänellä on suussaan ehkä kaksi hammasta, mutta tekohampaita ei voi hankkia, vaikka syöminen on kohtuuttoman vaikeaa. Ja herralla olisi varaa vaikka käyttää seteleitään sytykkeinä.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:13"]Tunnen pihin,Leikkaa esim.laskujen kirjekuorista muistilappuja...mites sitten suu pannaan kun kaikki muuttuu e-laskuksi ;)
[/quote]
Pah, mitä pihiä tuossa on? En itse ainakaan lähde varta vasten ostamaan muistilappupaperia jos voin kirjoittaa kirjekuoreen. Normaalia, ei pihiä.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:40"]Sokoksen parkkitalossa oli joskus kaksi eka tuntia ilmaisia ja sen jälkeiset tunnit maksoi jotain. En muista enään tuntihintaa, mutta pointti olikin siinä että työkaveri oli shoppailureissulla käynyt ajamassa auton ulos juuri ennenkuin kaksi tuntia tuli täyteen ja ajoi samantien takaisin. Ja taas oli ilmaista parkkiaikaa kaksituntia ja eikun ostoksille.
[/quote]
Hah, tämäkin ihan normaalia, voisin itsekin tehdä näin.
Kaksi naista matkusti reissun yhdessä, jakoivat periaatteessa kulut, mutta toinen ei suostunut, että tulitikkuaskin hinta olisi siinä jaossa mukana, kun hän ei sitä tarvinnut. Aski siis oli varalla, jos on jossakin kaasuhella tms.
Vie roskat autolla työpaikan roskikseen, ettei tarvii maksaa roskien kuljetuksesta omasta pihasta. Firma tosin oma. Rahasta ei pulaa.
Ei tosin enää, mutta ihan totta :D
kun olin raskaana ja kävin ystäväni luona kylässä hän pyysi minua seuraavalla kerralla ottamaan oman vessapaperirullan mukaan kun kävin muutaman kerran pissalla. Samalla mietti miten paljon vessankin vetäminen maksaa.
Ystäväni ottaa raflassa halvimman ruuan + repussa kotoa tuotu vesipullo :D
Ei nyt pihein ihminen mutta mieleenpainunein: olis treffeillä erään miehen kanssa ja käytiin kahvilla. Hän sanoi että voi hakea minullekin kahvin ja kysyi minkä haluan. Lopuksi hän saatteli minut kotiini ja pyysin iltateelle. Lähtiessään hän halasi ja kiitti kivoista treffeistä ja viimeiseksi sanoi että ai niin, se kahvi maksoi 2,40 ja viitsisinkö maksaa samantien.
Pihein olen varmaan minä itse. En halua maksaa mistään turhasta. Käyn kyllä kahvilassa kavereitten kanssa, koska se ei ole mielestäni turhaa vaan kivaa, mutta en halua maksaa esim. normaalihintaa lastenvaatteista, ruokakin saa olla mielellään halpaa, en osta kaupasta mielelläni muovipussia, saatan välillä viedä vaikka jonkun euron maksavan tavaran/ruuan takaisin hyllyyn kun ajattelen että en mä tätä kuitenkaan tarvitse. Kuljen välillä mielelläni pitemmätkin matkat (10 km) pyörällä ennemmin kuin autolla, tässäkin säästää pari euroa kerta.
Tunnen ihmisen,joka pesee itsensä 3inone shampoolla. Päästää toiseen vatiin vettä,seisoo lsofoodin lihalaatikossa ja kippailee vettä vadista päälle,niin että käytetty vesi valuu lihalootaan. Tämän jälkeen shampoo-paska-vedessä pestään reikäset sukat tms,joita voi käyttää lattian kuurauksessa tai ikkunan pesussa tms pikkupuhdistuksissa.. Voittaako tämä?
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:59"]Ei raski ostaa lapsilleen uusia vaatteita. Käytetystäkin 10 e on liikaa. Eikä ole tuloista kiinni. [/quote] MIKÄ - VITUN - RASKI [/quote] Yks. 3. persoonan taivutusmuoto versitä "raskia" http://m.suomisanakirja.fi/raskia
[/quote]
Raskia ei ole mikään oikea sana. Raaskia sen sijaan on.
Oma pappani tuli katsomaan vastasyntynyttä esikoistani. Lähti kotiin (150km matka) palasi vartin päästä, kun oli huomannut taskustaan pudonneen kolikon. Kauan etsittiin, sohvanvälistä löytyi 0,50€ ;)
Pappa ei lämmitä talvella kuin pari huonetta, vessa vedetään kerran päivässä ym. Rahaa kyllä on, mutta vanha ihminen ja äärimmäisen pihi! :D
Itse olen varttunut pihissä ilmapiirissä. Nykyään olen onneksi päässyt niistä tavoista eroon. Ennen säästin kaikkea tavaraa "jos sitä joskus sattuisi tarvimaan". Kaupoissa tinkasin aina kun kehtasin. Keräilin pulloja ja tölkkejä ojista. Ynnä muuta mitä en edes jaksa muistella.
Veljen vaimo. Oltiin kaupassa, ja ostin palan juustoa jota en ollut ennen maistanut (maksoi n.2€). Hän: Miten uskallat ostaa kun et tiedä miltä maistuu!
Olihan tuo aikamoista riskipeliä :P
Tunnen pihin,Leikkaa esim.laskujen kirjekuorista muistilappuja...mites sitten suu pannaan kun kaikki muuttuu e-laskuksi ;)