Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Meidän sukunimemme on suojattu" - Argumentit joita "vihaat"

Vierailija
03.09.2014 |

Mitä argumenttiä (=väitöstä, osoitusta, mielipidettä, todistusta) "vihaat"/ mistä et pidä?

Itse inhoan kun joku tulee milloin missäkin yhteydessä (keskustelupalsoilla, irl jne) väittämään "meidän sukunimemme on suojattu!" Argh, tekisi mieli ravistella tuon sanojia ja sanoa että kaikki sukunimet ovat olleet suojattuja 2000-luvun alusta lähtien, ota urpo asioista selvää ennen niiden toitottamista :D. 

Teidän mielestänne? :)

Kommentit (178)

Vierailija
101/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä "Jos homojen annetaan mennä naimisiin, niin siitä seuraa sitä ja tätä" ja "Raamattu kieltää" argumentit.

En ole intohimoinen seksuaalivähemmistöjen puolestapuhuja, mutta paskat argumentit nyt vaan ovat paskoja.

Samoin kaikki argumentit, joissa rinnastetaan ulkonäöstä huolehtiminen perushygieniaan. Lähinnä keskustelupalstoilla törmää näihin "Jos et sheivaa, meikkaa yms. niin miksi käyt suihkussa?"-neronleimauksiin. Eivät kovin yleisiä täysjärkisten ihmisten keskuudessa...

Ärsyttää myös lopputoteamus "Tää nyt on vaan mun mielipide". Ihan kuin tällä voisi noin vaan kuitata kaiken, kun ei osaa esittää näkemykselleen perusteluja.

Vierailija
102/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:38"] "Mentiin suoraan naimisiin, eikä kihloihin ensin." Ei ole mahdollista tuollainen. [/quote] Me menimme suoraan naimisiin ilman kihloja... Eikä kumpikaan kosinut. :) [/quote] sama täällä.

[/quote]

Kannattaisko lukee näitä viestejä? Edelleenkään se ei ole mahdollista...

[/quote] Me emme MENNEET kihloihin ensin. Eli kyllä pari voi kihlautua hakemalla esteettömyystodistuksen MENEMÄTTÄ kihloihin ensin.

Me emme myöskään menneet mihinkään kihloihin ensin, eikä mies kosinut. Eli menimme naimisiin ilman kihloihin menemistä ja yhteisellä sopimuksella.

[/quote]

hahahhaa te ette vaan tajua :D. Yhteinen sopimus naimisiinmenosta = kihlat. Ette välttämättä MENNEET kihloihin, mutta olitte kihlautuneet.

pakkohan näiden jankuttajien on olla jo provoja, ei kukaan voi olla näin kröhöm.. Yksinkertainen.. 

[/quote]

Linkki siihen, että ne ovat virallisesti kihlat? Onko sellaista käsitettä enää virallisesti olemassa? Jos ei, ne eivät ole kihlat. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:37"]

Itselläni alkaa vähitellen tulla savu korvista kun ihmiset ilmoittavat omahyväisesti kasvattavansa lapsensa periaatteella "rajoja ja rakkautta". Mitäköhän ihmettä he ajattelevat muilla olevan ohjenuorana? Ei rajoja eikä rakkautta eli käytännössä totaalinen hylkäys?

[/quote]

Valitettavasti aika monella vanhemmalla on nykyään rajojen asettaminen hukassa. Rakkautta kyllä annetaan, mutta kieltää ei uskalleta. Sitä en toki tiedä, miten nämä vanhemmat muotoilisivat itse kasvatusteesinsä.

[/quote]

Sehän se just tässä ohjenuorassa on ongelmana, että se ei sano yhtään mitään yhtään mistään. Rajoja joutuu tietenkin jokainen asettamaan ellei aio ihan hylätä taaperoaan kadulle, mutta ne rajat ovat jokaiselle vähän eri kohdassa. Yhden mielestä rajojen asettamista on se että lasta hakataan vyöllä kun se ei kerran muista kysyä lupaa poistua ruokapöydästä, toisen mielestä sitä että lasta ystävällisesesti kehotetaan olemaan varastamatta karkkia kaupasta ja sitten kun kuitenkin varastaa, sanotaan että olipa kurja juttu kun varastit, eiköhän mietitä että josko tämä voisi olla viimeinen kerta kun teet noin.

Vierailija
104/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoituksissa näen punaista muun muassa seuraavista ilmauksista:

”Pääset näköalapaikalle” ”Olet dynaaminen” jne. esimerkkejä riittäisi vaikka kuinka.

Tällaiset puistattavat falskiudet toistuu ja toistuu noissa ilmoituksissa, eikö työnantajat voisi olla hieman kekseliäämpiä ja omaperäisempiä?

Joissakin ilmoituksissa on toistunut seuraavansisältöinen lause: ”Toimistomme sijaitsee aivan ydinkeskustassa, joten kulkeminen työpaikalle on helppoa.”

Öö, mistä toi työnantaja tietää missä ilmoituksen lukija asuu ja onko hänen helppo päästä jostain periferiasta keskustaan? Jos joutuu kulkemaan omalla autolla niin firma ilmeisesti tarjoaa parkkipaikan? Outoa ja ylimielistä olettaa, että jos työpaikka sijaitsee keskustassa niin sinne on jotenkin kaikilla niin kauhean helppoa kulkea.

Vierailija
105/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:38"] "Mentiin suoraan naimisiin, eikä kihloihin ensin." Ei ole mahdollista tuollainen. [/quote] Me menimme suoraan naimisiin ilman kihloja... Eikä kumpikaan kosinut. :) [/quote] sama täällä.

[/quote]

Kannattaisko lukee näitä viestejä? Edelleenkään se ei ole mahdollista...

[/quote] Me emme MENNEET kihloihin ensin. Eli kyllä pari voi kihlautua hakemalla esteettömyystodistuksen MENEMÄTTÄ kihloihin ensin.

Me emme myöskään menneet mihinkään kihloihin ensin, eikä mies kosinut. Eli menimme naimisiin ilman kihloihin menemistä ja yhteisellä sopimuksella.

[/quote]

hahahhaa te ette vaan tajua :D. Yhteinen sopimus naimisiinmenosta = kihlat. Ette välttämättä MENNEET kihloihin, mutta olitte kihlautuneet.

pakkohan näiden jankuttajien on olla jo provoja, ei kukaan voi olla näin kröhöm.. Yksinkertainen.. 

[/quote]

Linkki siihen, että ne ovat virallisesti kihlat? Onko sellaista käsitettä enää virallisesti olemassa? Jos ei, ne eivät ole kihlat. Piste.

[/quote]

Tuossa:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1929/19290234 1luku 1 §

Vierailija
106/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoissa minua ärsyttää lause: "Olet joustava ja energinen" Tämä yleensä tarkoittaa sitä, että työtä on liikaa henkilökuntaan nähden, jos et aina suostu ylitöihin olet hankala, sinun oletetaan joustavan mutta työnantaja ei vastavuoroisesti jousta, vaikka mikä olisi. 

Vierailija
107/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihmiset, jotka argumenttinsa loppuun lisäävät "Piste!", niin kirjallisessa kuin suullisessa kommunikoinnissa. Tyyliin "Kissa on mun mielestä hevonen. PISTE!". Minun mielestäni tuo on vain epätoivoinen keino yrittää saada keskustelu loppumaan, kun henkilön omat argumentit loppuvat tai niiltä katoaa pohja.

Vierailija
108/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:38"]

"Mentiin suoraan naimisiin, eikä kihloihin ensin." Ei ole mahdollista tuollainen.

[/quote]

Me menimme suoraan naimisiin ilman kihloja... Eikä kumpikaan kosinut. :)
[/quote]Eli ette sopineet hääpäivää vaan randomisti törmäsitte maistraatissa tai vegasissa ja luitte toistenne ajatukset?

Vierailija
109/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun normaali lämpö on 35,7.... " 

Vierailija
110/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana "suorittaminen". Eräs henkilö lähipiirissä pistää kaikki asiat suorittamisen piikkiin. Jos kerrot että tykkäät laittaa kotia ja nautit puutarhatöistä jne, niin tämän henkilön mielestä kaikki tuo on vain suorittamista. Se voi jollekin olla suorittamista, mutta vihaan sitä että tyylin ruan laitosta ja paskalla käymisestäkin tehdään asia jota "suoritetaan"! Minusta kaikki nuo on normaalia elämää, kaikki ei niistä tykkää, mutta ne jotka niitä tekee niin yleensä myös nauttivat siitä mitä tekevät!

Vierailija
111/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihmisten tapa puolustautua sanomalla "mä oon nyt tämmönen, tää on mun luonne". Ensin sanovat jotain törkeää ja sitten ilmoittavat että turha suuttua, mä oon tämmöinen pieni suorasuu, oon rehellinen ja sanon mitä ajattelen ja uskon rehellisyyteen eli lapses on ruma ja teillä taitaa olla syöpää suvussa.

Vierailija
112/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:20"]

Minua ärsyttää ihmiset, jotka argumenttinsa loppuun lisäävät "Piste!", niin kirjallisessa kuin suullisessa kommunikoinnissa. Tyyliin "Kissa on mun mielestä hevonen. PISTE!". Minun mielestäni tuo on vain epätoivoinen keino yrittää saada keskustelu loppumaan, kun henkilön omat argumentit loppuvat tai niiltä katoaa pohja.

[/quote]

Ei kun plaa plaa plaa JA PISTE!

Vierailija
113/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:54"]Mua ärsyttää ihmisten tapa puolustautua sanomalla "mä oon nyt tämmönen, tää on mun luonne". Ensin sanovat jotain törkeää ja sitten ilmoittavat että turha suuttua, mä oon tämmöinen pieni suorasuu, oon rehellinen ja sanon mitä ajattelen ja uskon rehellisyyteen eli lapses on ruma ja teillä taitaa olla syöpää suvussa.
[/quote
Joo ja harvoin kuulee näiden suista mitään positiivista vaikka ovat niin suorasanaisia ja rehellisiä olevinaan.

Vierailija
114/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän lapset ainakin sai nimen kasteessa kerta me niin päätettiin".

(Varmaan samat ihmiset jankkaavat tuosta naimisiinmenosta ilman kihlautumista).

Vierailija
115/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä joka virkkeen päätteeksi huutomerkki, niin lukija ymmärtää, että sinulla on painavaa sanottavaa.
Tai sitten ärsyyntyy suoltamistasi muka tärkeistä latteuksista.

Vierailija
116/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPETTELE ENSIN KIRJOITTAMAAN
Ja sitten mitä? Minulla on oikeus hengittää?

Vierailija
117/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi eikä! Tunnustaudun nyt täysin urpoksi! Minulla harvinainen sukunimi, meitä noin 100 Suomessa ja lähes aina, kun sukunimeäni jotenkin kommentoidaan niin ylpeänä kerron sen olevan suojattu :-D apua. :D Anteeksi hölmöyteni! Mutta, taas opin jotain uutta avlta;)

Vierailija
118/178 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan yli kaiken tätä: kun puhutaan lasten kurittamisesta, esim luunappi tai tukistaminen suunnilleen kerran vuodessa, joku AINA heittää tämän perustelun: "saako miehesikin tukistaa sinua, kun teillä on riitaa?" Siis mitä tuolla on tekemistä vanhempien asettamien rajojen ja lasten kasvattamisen kanssa? Uskomaton kukkahattutäti -argumentti.

Vierailija
119/178 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 23:03"]Mä vihaan yli kaiken tätä: kun puhutaan lasten kurittamisesta, esim luunappi tai tukistaminen suunnilleen kerran vuodessa, joku AINA heittää tämän perustelun: "saako miehesikin tukistaa sinua, kun teillä on riitaa?" Siis mitä tuolla on tekemistä vanhempien asettamien rajojen ja lasten kasvattamisen kanssa? Uskomaton kukkahattutäti -argumentti.
[/quote]
Yhtä vähän kuin tukistamisella on tekemistä oikean kasvattamisen kanssa.

Vierailija
120/178 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää huonon käytöksen perustelu luonteenpiirteillä. Esim myöhästelen, koska olen tällainen boheemi, sanon suoraan (=loukkaan), koska olen tällainen rääväsuu...

Myös ärsyttää tietynlainen irrationaalisuus, jossa ollaan jotain mieltä, koska tuntuu siltä, ja sitten yritetään keksiä järkiargumentteja tunteen tueksi. Yleensä jos nämä argumentit eivät kestä, niin ei puhettakaan, että tyyppi luopuisi mielipiteestään, koska "se nyt vaan on niin". Paraatiesimerkkinä homojen oikeudet - koska homous tuntuu "ällöttävältä" , sen on oltava väärin. Ei tule mieleen, että yhteiskuntaa ei ehkä pidä rakentaa sinun henkilökohtaisten tuntemustesi varaan?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi