Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin vaikea vastata: kiitos, ei kiitos. Silloinkin, kun et ole mikään suosittu toimija etkä saa viestejä kymmeniä päivässä.

Vierailija
08.04.2026 |

Ihmettelen vaan. Olen kova yrittämään. Lähestyn yrityksiä ja toimijoita hyvin viiemeistellyillä viesteillä. Silti: ei mitään vastausta. EI MITÄÄN. Lähetän usein myös ystävällisen viestin perään, ja kyselen ovatko he ehtineet tutustua sähköpostiini – ja EI MITÄÄN. 

En ymmärrä tätä ollenkaan. Eikö olisi helppo edes vastata: kiitos, mutta ei kiitos. 

Ihmeellistä kulttuuria nykyään, että ihmisiä, jotka näkevät hirveästi vaivaa, kohdellaan kuin roskaa.

En itse koskaan voisi tehdä asiakkaille tai potentiaalisille asiakkaille tai kenellekään näin. En koskaan. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa arvosteta yrittäjiä. Heille vaan naureskellaan.

Vierailija
2/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksessasi oli logiikkaerhe - et voi samanaikaisesti tarjota palvelua yritykselle ja olla "väärin kohdeltu asiakas".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksessasi oli logiikkaerhe - et voi samanaikaisesti tarjota palvelua yritykselle ja olla "väärin kohdeltu asiakas".

ei se ole mikään logiikkaerhe. Olen yrittäjä ja minulla on asiakkaita. On olemassa esimerkiksi sellainen asia kuin B2B. Tosin kaikki tarjoukseni eivät ole yrityksen puitteissa lähetettyjä. Yritän monella saralla.

Vierailija
4/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
5/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Varmaan kiva nauresekella ihmisille, jotka yrittävät. Mitään sosiaalietuuksia yms ei olisi ilman hulluja yrittäjiä. Suomen tulot tulevat suurimmalta osin yrityksiltä. Mutta niitä tuloja tosin ei kohta ole, kun tässä maassa ei yrittäjiä arvosteta. Sitten itketään, etttei tule sossunrahaa.

Vierailija
6/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö yhtään, miten paljon noita pyytämättömiä tarjouksia sähköpostiin tulee joka päivä? Ja tiedätkö yhtään, miten moni niistä ei liity edes etäisesti omaan työhön tai edes oman työpaikan toimialaan ja miten moni niistä on huijausyrityksiä tai tietojenkalastelua? Juu en todellakaan ala käyttää työnantajani aikaa sen selvittämiseen, mitkä yhteydenottojen taustatahoista ovat asiallisia ja mitkä rikollisia, saati että alkaisin vastailla yksitellen jokaiselle :D

Vierailija
7/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se ole mikään logiikkaerhe. Olen yrittäjä ja minulla on asiakkaita. On olemassa esimerkiksi sellainen asia kuin B2B. Tosin kaikki tarjoukseni eivät ole yrityksen puitteissa lähetettyjä. Yritän monella saralla.

Eiköhän tuo ole pahin tekemäsi virhe. Älä koskaa tekeydy asiakkaaksi samalla kun tarjoat palveluita yritykselle. Annat epäluotettavan kuvan itsestäsi.

Vierailija
8/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ylhäisyytenne printtasin e-mailinne ja käytin sitä p e r seeni pyyhintään.

Vierailija
9/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteydenottoja, jotka eivät liity omaan toimenkuvaan mitenkään tulee aivan liikaa, et siis ole ainoa joka on keksinyt tuon "hienon" idean. Aikoinaan jaksoin noihin vastatakkin mutta tietyn rajan jälkeen nuo alkoivat mennä suoraan spammiin. 

Vierailija
10/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö yhtään, miten paljon noita pyytämättömiä tarjouksia sähköpostiin tulee joka päivä? Ja tiedätkö yhtään, miten moni niistä ei liity edes etäisesti omaan työhön tai edes oman työpaikan toimialaan ja miten moni niistä on huijausyrityksiä tai tietojenkalastelua? Juu en todellakaan ala käyttää työnantajani aikaa sen selvittämiseen, mitkä yhteydenottojen taustatahoista ovat asiallisia ja mitkä rikollisia, saati että alkaisin vastailla yksitellen jokaiselle :D

Äl selitä. Ihna kuin et älykkäänä ihmisenä ymmärtäisi, mitkä ovat huijauskalasteluja. Jos yksityinen henkilö lähettää sinulle viestin ja kyselee sen perään vielä myöhemmin ilman että se kaikki kuulostaa jonkun botin kirjoittamalta, niin varmasti kyllä sen huomaat. Ei kannata esittää tyhmää.

Vierailija
11/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteydenottoja, jotka eivät liity omaan toimenkuvaan mitenkään tulee aivan liikaa, et siis ole ainoa joka on keksinyt tuon "hienon" idean. Aikoinaan jaksoin noihin vastatakkin mutta tietyn rajan jälkeen nuo alkoivat mennä suoraan spammiin. 

No tässä tapauksessa ei ole kysymys siitä, että menevät väärälle henkilölle. Olen tehnyt myös sen eteen työtä, että varmasti oikea henkilö saa viestin. "Kuka tiellä vastaa tästä asiasta?" -tyyppisesti.

Vierailija
12/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tälle toimintakulttuurille ei ole muuta syytä kuin välinpitämättömyys, ainakin jos katsoo näitä viestiejä, joissa väitetään yhtä sun toista, jotka eivät pidä paikkaansa.

Vierailija
13/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä tapauksessa ei ole kysymys siitä, että menevät väärälle henkilölle. Olen tehnyt myös sen eteen työtä, että varmasti oikea henkilö saa viestin. "Kuka tiellä vastaa tästä asiasta?" -tyyppisesti.

"Kuka teillä vastaa tästä asiasta" on juurikin yhtenä filtteriterinä suoraan spämmiin menemisessä. Ulkoa päin tuleva kommunikaatio tapahtuu jo annettujen sähköpostien (tyyliin info at yritys.fi tai myynti at yritys.fi) kautta. Siihen on ihan oma porukka joka noita laatikoita hoitaa, filtteröi ja pohtii, josko tällainen pitäisi yleensäkkin välittää eteenpäin ja kenelle se tulisi. Jos asia on kiinnostava/tärkeä niin oikea henkilö sitten vastaa viestiin suoraan. Suurin osa viesteistä ei mene mihinkään. Suorakontaktointi organisaation ulkopuolelta tulee joko tunnettujen ihmisten kautta tai menee roskiin. 

Vierailija
14/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap sähköposti on samaa tasoa kuin avaus niin helposti epäilee huijariksi.

Vierailija
15/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittoja tulee useita päivässä ja mailit täynnä.

En edes lue noita koska asia ei kiinnosta.

Älä ole kiitoa yhteydessä.

Vierailija
16/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on spämmihäirikkö.

Spämmeihin ei vastata.

Koskaan.

Siksi.

Vierailija
17/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet spämmeri, ja spämmereille ei pidä vastata koskaan, koska se vain innostaa niitä.

Huomaa sana "niitä". Et ole edes "hän", vaan "se".

Vierailija
18/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äl selitä. Ihna kuin et älykkäänä ihmisenä ymmärtäisi, mitkä ovat huijauskalasteluja. Jos yksityinen henkilö lähettää sinulle viestin ja kyselee sen perään vielä myöhemmin ilman että se kaikki kuulostaa jonkun botin kirjoittamalta, niin varmasti kyllä sen huomaat. Ei kannata esittää tyhmää.

Miten niin? Jos meidän supporttipostiin tulee viesti, jossa ei ole yhdenkään meidän tuotteemme nimeä ja perässä kysymysmerkkiä, en edes avaa sitä. Ja spämmin perään on ihan turha heittää uutta spämmiä.

Vierailija
19/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vetää kaikille sen yhden alapeukun. :-D

Vierailija
20/22 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse tästä ilmiannon ja toivoin että tämä poistettaisiin, mutta ei sitä näköjään poisteta. En vaan jaksaisi ottaa enää yhtään kuraa niskaan kun olen tehnyt niin hemmetisti töitä :( Ja joo, onnistuitte! Aloitus oli suuri virhe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän