"Meidän sukunimemme on suojattu" - Argumentit joita "vihaat"
Mitä argumenttiä (=väitöstä, osoitusta, mielipidettä, todistusta) "vihaat"/ mistä et pidä?
Itse inhoan kun joku tulee milloin missäkin yhteydessä (keskustelupalsoilla, irl jne) väittämään "meidän sukunimemme on suojattu!" Argh, tekisi mieli ravistella tuon sanojia ja sanoa että kaikki sukunimet ovat olleet suojattuja 2000-luvun alusta lähtien, ota urpo asioista selvää ennen niiden toitottamista :D.
Teidän mielestänne? :)
Kommentit (178)
Maasta se pienikin ponnistaa, elämme vaikeita aikoja, palataan astialle..
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 22:58"]
Voi eikä! Tunnustaudun nyt täysin urpoksi! Minulla harvinainen sukunimi, meitä noin 100 Suomessa ja lähes aina, kun sukunimeäni jotenkin kommentoidaan niin ylpeänä kerron sen olevan suojattu :-D apua. :D Anteeksi hölmöyteni! Mutta, taas opin jotain uutta avlta;)
[/quote]
Kiinnostavaa että ihminen kertoo itsestään jotain juttua, mistä ei itsekään tiedä mitä se tarkoittaa. Kun olet kertonut sukunimesi olevan suojattu, oletko luullut että muiden sukunimen saa automaattisesti ottaa kuka tahansa? Tai oletko koskaan miettinyt mitä se suojaaminen tarkoittaa ja kuka sinun nimesi on alunperin suojannut? Mä olisin ollut kiinnostunut tietämään sellaisen asian, jos olisin ajatellut oman nimeni olevan suojattu.
[/quote]
Kiinnostavaa, että joku viitsii kommentoida noin vittumaisesti kuin ylläoleva. Minunkin nimeni on suojattu, joskus ennen syntymääni, ja en todellakaan ole tietoinen suojauslain muuttumisesta. Miksi tietäisin? Luuletkos, näsäviisas, että siitä ilmoitetaan kaikille kirjeessä?
[/quote]
Wou. Ei tuo yllä oleva viesti ole mielestäni mitenkään vittumainen, ihan asiallisesti kyselee..
Itseäni ottaa päähän kun kaikki syyttävät mitä tahansa tunnetilaani hormonien aiheuttamaksi. Esim. Kun olin surullinen ukkini kuolemasta (kuoli onnettomuudessa), ja olin asian takia itkuinen monta viikkoa, oli suruni kuulemma hormonien aiheuttamaa. Olen siis raskaana ja aivan kuin minulla ei olisi enää omia tunteita, on vain mystiset hormonit, eikä omaa mieltä ollenkaan.
"Ei se porkkanapussi paljon maksa", kun keskustellaan terveellisen ruoan ja erityisesti kasvisten kalleudesta. Nämä tyypit voisivat itse testata, kuinka kauan porkkana maittaa, puoli kiloa päivässä hei! Ja minkä väriseksi siinä muuttuisikaan?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:31"]"Otin tämän tatuoinnin muistoksi koirastani/lapsestani/äidistäni".Hyvä, koska ilman sitä ihon alle ruutattua mustetta saattaisit unohtaa että sulla oli joskus koira/lapsi/kissa. TAI halusin persoonallisen tatuoinnin, joten suunnittelin itse. Tässä on tällainen miekka ja sen läpi menee sydän. Nimikirjaimet T&S siinä, ei tällaista ole kellään. [/quote] Harvemmin noita miekkoja näkee, joiden läpi menee sydän. Yleensä ne ovat sydämiä, joiden läpi saattaa mennä jotain. Musta tuo versio olisi aika erikoinen ja varsinkin jos se olisi tehty koiraa varten!
[/quote]
Boldasin juurikin sen ärsyttävimmän kaikista. Eli besserwisserit, jotka tietävät mitä tarkoitetaa mutta mainitsevat suureellisesti ääneen toisen mokasta, ja sitten kuvittelevat olevansa nokkelia. Myötähäpeä herää, oikeasti. :D Sellaiset ihmiset saavat kiksejä siitä kun voivat bongata toisten virheitä, ja niiden seurassa sitten täytyy olla koko ajan mokaamatta jos ei halua antaa aihetta ivalle. Mun serkku oli juuri sellainen, että jos sanoin vaikka jokin sanan väärin epähuomiossa, ja sana kuulostaa kaksimieliseltä tms. niin teki siitä kauhean numeron. Itse kun mieluusti keskustelisin ihmisten kanssa jotka kykenevät ajattelemaan asioita vähän laajemmassa mittakaavassa, niin on todella rasittavaa kun keskustelukumppani kaivaa virheitä/korjailee sanontoja. VARSINKIN kun aivan hyvin tietää mitä toinen tarkoittaa. Eri asia jos sanoo vaikkapa että tavataan kello 25:00, niin kannattaa tarkistaa varmuuden vuoksi. :D
[/quote]
tai vainoharhaiset. Minä ymmärsin tuon boldatun tekstin niin että hän oikeasti luuli että joku on tatuoinut miekan jonka läpi menee sydän...
[/quote]
Muakin yleensä ärsyttää viisastelut, mutta tämä aiheutti jostain syystä ihan ääneennaurua. Ehkä siksi, etten ollut huomannut tuota mokaa itse ollenkaan, ja varsinkin viimeinen lause oli hauska. Ei tämä minusta ollut ilkeämielinen vaan vekkuli.
"Mähän sanoin sulle jo heti kun tavattiin, että mä oon ******"
Kiva, sillä oikeutatkin sen, että lähdet kesken juhlien panemaan jotain muuta eukkoa. Tämä olikin siis mun vika, kun en tajunnut ymmärtää heti, että tarkoitit, että aiot kohdella mua kuin roskaa.
Lapsi tai nuori on lihava, ja tätä vähätellään sanomalla, että "se on vain lapsenpyöreyttä".
Joo tuo että kun on raskaana niin silloin _kaikki_ tunteet johtuvat raskaushormoneista. Tai oikeastaan kun olet nainen niin kaikki negatiiviset tunnetilat johtuvat siitä että on menkat. Naisethan eivät saa muuten olla surullisia, vihaisia tai ärsyyntyneitä. Voisiko joku kertoa nasevan vastauksen siihen kun joku Urpo taas seuraavan kerran laukoo "onks sulla menkat?!"
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:56"]
En ole lukenut ketjua kokonaan joten näitä on voinut tulla jo.
"Olemme naimisissa koska haluamme sitoutua toisiimme 100%" --> avoliitossa tai muussa parisuhteen muodossa elävät eivät halua sitoutua toisiinsa 100%
"Emme halua aivopestä lastamme mihinkään uskontoon"--> kaikki johonkin kirkkoon kuuluvat haluavat aivopestä lapsensa johonkin uskontoon
[/quote]
Yleensä se on kyllä toisinpäin. Avoliitossa ollaan paljon sitoutuneempia, koska valitaan se puoliso joka aamu uudelleen. Avioliitossa ollaan koska on pakko. Samaan aikaan kuitenkin valitetaan kun yhteiskunta vaatii elättämään sitä avopuolisoa. Kun eihän se nyt voi herranjestas olla mun homma, kun tässä kuitenkin ollaan vaan vähän kuin kämppiksiä. Että se siitä sitoutumisesta.
Voi eikä! Tunnustaudun nyt täysin urpoksi! Minulla harvinainen sukunimi, meitä noin 100 Suomessa ja lähes aina, kun sukunimeäni jotenkin kommentoidaan niin ylpeänä kerron sen olevan suojattu :-D apua. :D Anteeksi hölmöyteni! Mutta, taas opin jotain uutta avlta;)
[/quote]
Kiinnostavaa että ihminen kertoo itsestään jotain juttua, mistä ei itsekään tiedä mitä se tarkoittaa. Kun olet kertonut sukunimesi olevan suojattu, oletko luullut että muiden sukunimen saa automaattisesti ottaa kuka tahansa? Tai oletko koskaan miettinyt mitä se suojaaminen tarkoittaa ja kuka sinun nimesi on alunperin suojannut? Mä olisin ollut kiinnostunut tietämään sellaisen asian, jos olisin ajatellut oman nimeni olevan suojattu.
[/quote]
Kiinnostavaa, että joku viitsii kommentoida noin vittumaisesti kuin ylläoleva. Minunkin nimeni on suojattu, joskus ennen syntymääni, ja en todellakaan ole tietoinen suojauslain muuttumisesta. Miksi tietäisin? Luuletkos, näsäviisas, että siitä ilmoitetaan kaikille kirjeessä?
[/quote]
Ihan vaan seuraamalla aikaansa. Ei se sen kummempaa vaadi. Johan tuo laki on ollut voimassa reilut kymmenen vuotta. Pitää olla aika tynnyrissä elänyt jos siihen ei ikinä ole törmännyt. Tälläkin palstalla siitä on ollut kymmeniä keskusteluja. Veikkaan että joku on siitä sulle aiemminkin sanonut, mutta et vaan ole uskonut, pitänyt sanojaa vaan kateellisena kun hänen sukunimeään ei ole suojattu. Et siis ole vaivautunut ottamaan asiasta selvää.
ohis
Minunkin nimeni on suojattu, joskus ennen syntymääni, ja en todellakaan ole tietoinen suojauslain muuttumisesta. Miksi tietäisin? Luuletkos, näsäviisas, että siitä ilmoitetaan kaikille kirjeessä?
[/quote]
Miksi ihmiset yleensä tietää mistään mitään? Lukee lehtiä, kuuntelee uutisia, seuraa keskustelua. Johan tuosta lainmuutoksesta on yli 10 vuotta, jopa minäkin sen tiedän vaikka se ei koske minua millään tavalla. Luulisi että on kiinnittänyt asiaan huomiota varsinkin jos se oma nimi on "suojattu".
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihan vaan seuraamalla aikaansa. Ei se sen kummempaa vaadi. Johan tuo laki on ollut voimassa reilut kymmenen vuotta. Pitää olla aika tynnyrissä elänyt jos siihen ei ikinä ole törmännyt. Tälläkin palstalla siitä on ollut kymmeniä keskusteluja. Veikkaan että joku on siitä sulle aiemminkin sanonut, mutta et vaan ole uskonut, pitänyt sanojaa vaan kateellisena kun hänen sukunimeään ei ole suojattu. Et siis ole vaivautunut ottamaan asiasta selvää.
ohis
[/quote]
"Tälläkin palstalla ollut siitä kymmeniä keskusteluja"
Ah, no sittenhän sen pitäisi tietenkin ihan jokaisen tietää :-D
Ja toi tynnyrissä kasvaminen, itseltäsi ilmeisesti tiedossa kaikki viimeisen kymmenen vuoden aikana muuttuneet lait tiedossa? Ainakin kaikki ne joista on avlla puhuttu?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:42"]
Lapsi tai nuori on lihava, ja tätä vähätellään sanomalla, että "se on vain lapsenpyöreyttä".
[/quote]
?
Miksi tätä on alapeukutettu?
"Ei ihmiselle anneta enempää kuin hän jaksaa kantaa." Siis mitä helvettiä? Mistäköhän kaikki itsemurhan tehneet ja mieleltään murtuneet tulevat.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:40"]
Joo tuo että kun on raskaana niin silloin _kaikki_ tunteet johtuvat raskaushormoneista. Tai oikeastaan kun olet nainen niin kaikki negatiiviset tunnetilat johtuvat siitä että on menkat. Naisethan eivät saa muuten olla surullisia, vihaisia tai ärsyyntyneitä. Voisiko joku kertoa nasevan vastauksen siihen kun joku Urpo taas seuraavan kerran laukoo "onks sulla menkat?!"
[/quote]
Joo, toi on niin ärsyttävää. Varsinkin, kun menkat ei ole se aika kuukaudesta kuin ollaan ärtyisiä, vaan PMS, joka on ENNEN menkkoja.
Kun joku toimija (yritys, tuotemerkki jne) alkaa myymään halvemmalla kuin kilpailijansa, kilpailijat alkavat itkeä "XXX totuttaa suomalaiset halpaan bhintatasoon ja PILAA markkinat" yhyy. Kesko ja S-ryhmä näin itkenyt Lidl:stä jo vuosia ja nyt yksittäinen juustonvalmistaja Valiosta :D : http://www.iltalehti.fi/talous/2014090418630802_ta.shtml
Suomalaisilla on Euroopan huonoin ostovoima, hinnat on liian korkeita kustannuksiin nähden. Jos joku keksii miten niitä saa vähennettyä, se on kilpailuetu, ei siitä kilpailijan kuulu valittaa vaan keksiä parempi kilpailuetu. T. Pienyrittäjä
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:38"] "Mentiin suoraan naimisiin, eikä kihloihin ensin." Ei ole mahdollista tuollainen. [/quote] Me menimme suoraan naimisiin ilman kihloja... Eikä kumpikaan kosinut. :) [/quote] sama täällä.
[/quote]
Kannattaisko lukee näitä viestejä? Edelleenkään se ei ole mahdollista...
[/quote] Me emme MENNEET kihloihin ensin. Eli kyllä pari voi kihlautua hakemalla esteettömyystodistuksen MENEMÄTTÄ kihloihin ensin.
Me emme myöskään menneet mihinkään kihloihin ensin, eikä mies kosinut. Eli menimme naimisiin ilman kihloihin menemistä ja yhteisellä sopimuksella.
Se sellanen ylimielinen tokaisu että "no hyppäisitkö sinäkin jos X hyppäisi?" (tms.)
Taitaa olla jokaisen keski-ikäisen tädin lempilausahdus lapsille/nuorille.
[/quote]
[/quote]