Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Meidän sukunimemme on suojattu" - Argumentit joita "vihaat"

Vierailija
03.09.2014 |

Mitä argumenttiä (=väitöstä, osoitusta, mielipidettä, todistusta) "vihaat"/ mistä et pidä?

Itse inhoan kun joku tulee milloin missäkin yhteydessä (keskustelupalsoilla, irl jne) väittämään "meidän sukunimemme on suojattu!" Argh, tekisi mieli ravistella tuon sanojia ja sanoa että kaikki sukunimet ovat olleet suojattuja 2000-luvun alusta lähtien, ota urpo asioista selvää ennen niiden toitottamista :D. 

Teidän mielestänne? :)

Kommentit (178)

Vierailija
81/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas painaa enemmän kuin läski.

Höpö höpö. Kilo lihasta painaa just saman verran kuin kilo läskiä.

Lihaksen tilavuus on pienempi kuin läskin.

Vierailija
82/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:08"]

"Meillä tehdään kaikki lasten ehdoilla" - ja muutaman vuoden päästä ihmetellään, mikä on mennyt pieleen kun ei teinien kanssa tule toimeen ja kaikki on niin vaikeaa.[/quote]

Juuri näin! Inhoan yli kaiken tuota "lasten ehdoilla", ARRGH!! Meillä kyllä aikuiset päättää eivätkä lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 15:05"] Mua niin ottaa päähän kaikki semmoset tuhanteen kertaan kuullut muka älykkäät toteamukset.

Esim. kun keskustellaan sopivan talon hankinnasta niin eikös joku valopää aina sano: "Niin pitäisi saada omakotitalo kaupungin keskustasta järven rannasta." Mua niin nolottaa aina sen puolesta, joka noin sanoo ja sitten tää sanoja on itse yleensä, että heh heh olipa taas hyvin leiskautettu.

Tai rakentamisesta: "Kun suunnitellaan / rakennetaan / remontoidaan itse, niin saadaan sellainen kun halutaan." No ettehän saa, huomaatte sen sitte jälkikäteen. Saatte sellaisen sellaisen talon kun siitä sattuu tulemaan.
[/quote]

Googlaa ihmebantu sutkauttelu

Vierailija
84/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:42"]

Voin minäkin väittää että kissa on koira vaikka ei olekaan. Ei sanojen merkitys muutu vaikka miten jankkaisi. Kihlajankkaaja on kyllä provo.

[/quote]  No kun on hauska ärsyttää tätä tämän päivän kiihkoilijaa. Jollakin on ollut masislääkkeet loppu kai ja ei ole saanut sossusta rahaa, kun joka ketjussa käy niin kuumana :D

Vierailija
85/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:32"]

"Ei se ole vihainen" koirasta. Haloo, jokainen koira SAATTAA JOSSAIN TILANTEESSA purra. Omakin koira teki niin, enkä ole vieläkään toipunut järkytyksestä ja pettymyksestä.

[/quote]

...joten lähtökohtaisesti jokaista koiraa tulee pelätä, omaansakin?

Vierailija
86/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tyyppi taitaa itkeä kihloista ja lasten oikeuksista kaikkeen:)

Vierailija
87/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on erityislapsi."

(yleisnimitys kun ei viitsitä kasvattaa kakaroita)

Vierailija
88/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 15:05"]

Mua niin ottaa päähän kaikki semmoset tuhanteen kertaan kuullut muka älykkäät toteamukset.

Esim. kun keskustellaan sopivan talon hankinnasta niin eikös joku valopää aina sano: "Niin pitäisi saada omakotitalo kaupungin keskustasta järven rannasta." Mua niin nolottaa aina sen puolesta, joka noin sanoo ja sitten tää sanoja on itse yleensä, että heh heh olipa taas hyvin leiskautettu.

Tai rakentamisesta: "Kun suunnitellaan / rakennetaan / remontoidaan itse, niin saadaan sellainen kun halutaan." No ettehän saa, huomaatte sen sitte jälkikäteen. Saatte sellaisen sellaisen talon kun siitä sattuu tulemaan.

[/quote]

Tai ehkä sinä olet vaan huumorintajuton?

Vierailija
89/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 14:32"]

"Ei se ole vihainen" koirasta. Haloo, jokainen koira SAATTAA JOSSAIN TILANTEESSA purra. Omakin koira teki niin, enkä ole vieläkään toipunut järkytyksestä ja pettymyksestä.

[/quote]

...joten lähtökohtaisesti jokaista koiraa tulee pelätä, omaansakin?

[/quote]

Ei pelätä, vaan ymmärtää että vaikka koira onkin ollut ihmisen kumppanina jo tuhansia vuosia, on koira edelleen eläin, jonka reaktiot ovat primitiivisiä, eivätkä ennustettavissa.

Vierailija
90/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin ottaa päähän kaikki semmoset tuhanteen kertaan kuullut muka älykkäät toteamukset.

[/quote]

Mä vihaan noita heh-heh -sutkautuksia. Aina samat. Joka kevät joku sanoo että nyt alkaa taas se jokakeväinen koirankakkakeskustelu, ja myös sanonta "mitä serkumpi sen herkumpi" on olevinaan jonkun mielestä niin vitsikäs. Eikö ihmiset kuule että kaikki toistelee niitä samoja, vai onko ne muka olevinaan niin hyviä juttuja että pitää toistaa vuosi toisensa jälkeen?

Vierailija
91/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:15"]

"Samasta äidistä tulleet lapset ovat puolikkaita sisaruksia, isästä tulleet kokonaisia." Biologia kymppi, ja tämä on yleisin käsitys wt- porukoilla.

[/quote]

Ihmettelin, kun kaverini väitti näin olevan. Sitten luin, että tuollainen käsitys on joskus aikoinaan ollut oikeasti vallalla Suomessa. Nyt en tähän jaksa etsiä lähdettä, mutta se on jopa perintöasioihin vaikuttanut. Isän lapset on saaneet täyden perinnön, äidin lapset jääneet nuolemaan näppejään. Enkä nyt muista millä vuosisadalla näin oli, mutta on siis ollut totta.

[/quote]

No siis, tuohan nimenomaan koskikin perinnönjakoa, eikä muuta. Omaisuus jaettiin isän lapsille, ei tasattu vaimon (tai vaimon lasten) kanssa.

[/quote]

Naisen omaisuus kuului miehelle, naisella ei ollut oikeutta omaisuuteensa avioliitossa. Joten jos nainen kuoli, ei hänen lapsensa saaneet mitään. Miehen kuoltua meni tietty vain miehen lapsille, rahathan oli virallisesti kaikki hänen.

[/quote]

Ei se ihan noinkaan ollut, kyllä naisella oli ns. huomenlahjaomaisuus leskeyden varalta.

Vierailija
92/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:38"]

"Mentiin suoraan naimisiin, eikä kihloihin ensin." Ei ole mahdollista tuollainen.

[/quote]

Me menimme suoraan naimisiin ilman kihloja... Eikä kumpikaan kosinut. :)

[/quote]

Eli siis sanattomasta sopimuksesta molemmat kävelitte kirkkoon/ maistraattiin, tuosta vaan?

Eikö kihlauksen määritelmä ole että kun kaksi ihmistä ovat sopineet menevänsä naimisiin, he ovat kihlautuneet? 

[/quote]

Täytyy olla jokin telepaattinen mutta tiedostamaton yhteys, jotta onnistuisi naimisiinmeno ilman kihlausta. Siis jos telepaattisesti viestittää ja on tästä tietoinen niin silloinhan siinä on syntynyt tietoinen mutta sanaton sopimus. Pitäisi olla tosiaan jossain transsissa, jossa kävelee ensin esteettömyystutkimukseen ja unohtaa sen saman tien, ja sitten siitä samalla tavalla kävelee taju kankaalla maistraattiin, sattumalta yhdessä tämän kumppanin kanssa ja on tosiaan hoitanut tiedostamattomalla tasolla varauksenkin. Ehkä joltain muistisairaalta tämä voisi lähes tulkoon onnistua? Tosin tällöin ei taida olla ihan sielun ja ruumiin voimissa siinä määrin, että olisi oikeustoimikelpoinen menemään naimisiin.

Vierailija
93/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 15:51"]

[/quote]

Tai ehkä sinä olet vaan huumorintajuton?

[/quote]

Juu, olen huumorintajuton, myönnetään.

Sen jälkeen kun kuulin tuon "omakotitalo järven rannassa keskustassa" noin kolmannensadanviidennenkymmenennen kerran niin se jotenkin vaan lakkasi naurattamasta.

Vierailija
94/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:15"]

"Samasta äidistä tulleet lapset ovat puolikkaita sisaruksia, isästä tulleet kokonaisia." Biologia kymppi, ja tämä on yleisin käsitys wt- porukoilla.

[/quote]

Ihmettelin, kun kaverini väitti näin olevan. Sitten luin, että tuollainen käsitys on joskus aikoinaan ollut oikeasti vallalla Suomessa. Nyt en tähän jaksa etsiä lähdettä, mutta se on jopa perintöasioihin vaikuttanut. Isän lapset on saaneet täyden perinnön, äidin lapset jääneet nuolemaan näppejään. Enkä nyt muista millä vuosisadalla näin oli, mutta on siis ollut totta.

[/quote]

No siis, tuohan nimenomaan koskikin perinnönjakoa, eikä muuta. Omaisuus jaettiin isän lapsille, ei tasattu vaimon (tai vaimon lasten) kanssa.

[/quote]

Naisen omaisuus kuului miehelle, naisella ei ollut oikeutta omaisuuteensa avioliitossa. Joten jos nainen kuoli, ei hänen lapsensa saaneet mitään. Miehen kuoltua meni tietty vain miehen lapsille, rahathan oli virallisesti kaikki hänen.

[/quote]

Ei se ihan noinkaan ollut, kyllä naisella oli ns. huomenlahjaomaisuus leskeyden varalta.

[/quote]

Huomenlahja oli suhteellisen pieni. Sillä ei varmaan pitkälle pötkitty.

Vierailija
95/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttaa kun ihmiset perustelee kusipäistä käytöstään sanomalla "no mut mä nyt oon vähän vaikea ja tällainen mustavalkoinen ihminen". Et ole, et vaan osaa käyttäytyä ja ottaa muita huomioon.

Vierailija
96/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koita nyt ymmärtää" usein tilanteissa joissa a) sanoja tietää tekevänsä väärin b) mun pitäisi hyväksyä jotain, joka on mua kohtaan väärin. Hyvä keino sälyttää vastuu toisen harteille ja keventää omaa taakkaa.

Vierailija
97/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:29"]

Raivostuttaa kun ihmiset perustelee kusipäistä käytöstään sanomalla "no mut mä nyt oon vähän vaikea ja tällainen mustavalkoinen ihminen". Et ole, et vaan osaa käyttäytyä ja ottaa muita huomioon.

[/quote]

"No mä nyt oon vaan tämmönen joka sanoo asiat niin kuin ne on. Jos ei kiinnosta niin voi vaihtaa seuraa". 

tai

"No meillä on tavattu puhua asioista suoraan/en oo tottunut varomaan sanojani, oon rehellisesti oma itseni."... ja siihen voi vaikka lisätä "jos ei kiinnosta niin voi vaihtaa seuraa". Näitä on kuultu. Liian. Monta. Kertaa. 

Vierailija
98/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 16:29"]

[/quote]

"No mä nyt oon vaan tämmönen joka sanoo asiat niin kuin ne on. Jos ei kiinnosta niin voi vaihtaa seuraa". 

tai

"No meillä on tavattu puhua asioista suoraan/en oo tottunut varomaan sanojani, oon rehellisesti oma itseni."... ja siihen voi vaikka lisätä "jos ei kiinnosta niin voi vaihtaa seuraa". Näitä on kuultu. Liian. Monta. Kertaa. 

[/quote]

AI NIIN! Unohtui listasta: 

Noihinhan luonnollisesti tulee vielä jatkoksi "onneksi todelliset ystävät tämän tietävät! :)"

Vierailija
99/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:31"]"Otin tämän tatuoinnin muistoksi koirastani/lapsestani/äidistäni".Hyvä, koska ilman sitä ihon alle ruutattua mustetta saattaisit unohtaa että sulla oli joskus koira/lapsi/kissa.

TAI halusin persoonallisen tatuoinnin, joten suunnittelin itse. Tässä on tällainen miekka ja sen läpi menee sydän. Nimikirjaimet T&S siinä, ei tällaista ole kellään.

[/quote]
Harvemmin noita miekkoja näkee, joiden läpi menee sydän. Yleensä ne ovat sydämiä, joiden läpi saattaa mennä jotain. Musta tuo versio olisi aika erikoinen ja varsinkin jos se olisi tehty koiraa varten!

Vierailija
100/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:37"]

Itselläni alkaa vähitellen tulla savu korvista kun ihmiset ilmoittavat omahyväisesti kasvattavansa lapsensa periaatteella "rajoja ja rakkautta". Mitäköhän ihmettä he ajattelevat muilla olevan ohjenuorana? Ei rajoja eikä rakkautta eli käytännössä totaalinen hylkäys?

[/quote]

Valitettavasti aika monella vanhemmalla on nykyään rajojen asettaminen hukassa. Rakkautta kyllä annetaan, mutta kieltää ei uskalleta. Sitä en toki tiedä, miten nämä vanhemmat muotoilisivat itse kasvatusteesinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi