Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Meidän sukunimemme on suojattu" - Argumentit joita "vihaat"

Vierailija
03.09.2014 |

Mitä argumenttiä (=väitöstä, osoitusta, mielipidettä, todistusta) "vihaat"/ mistä et pidä?

Itse inhoan kun joku tulee milloin missäkin yhteydessä (keskustelupalsoilla, irl jne) väittämään "meidän sukunimemme on suojattu!" Argh, tekisi mieli ravistella tuon sanojia ja sanoa että kaikki sukunimet ovat olleet suojattuja 2000-luvun alusta lähtien, ota urpo asioista selvää ennen niiden toitottamista :D. 

Teidän mielestänne? :)

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:20"]

Olen erityisherkkä, en kestä stressiä/kovia ääniä/ kiirettä/ väkijoukkoja/ ylipäätään mitään. Tarviin niin paljon omaa aikaa!

[/quote]

Haista vittu.

:)

Etkä ota ittees kert et oo herkkä. Kovat mimmit ei välitä, niil on tatskat, kessut ja after workit. <3

Vierailija
62/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Otin tämän tatuoinnin muistoksi koirastani/lapsestani/äidistäni".Hyvä, koska ilman sitä ihon alle ruutattua mustetta saattaisit unohtaa että sulla oli joskus koira/lapsi/kissa.

TAI halusin persoonallisen tatuoinnin, joten suunnittelin itse. Tässä on tällainen miekka ja sen läpi menee sydän. Nimikirjaimet T&S siinä, ei tällaista ole kellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Halusimme omanlaisemme häät. Meille ei tule hääleikkejä, eikä perinteistä häävalssia. Perinteistä huntuakaan ei tule vaan tällainen tiara. Hääpukukin on perinteestä poiketen tällanen ivory. Kaikki vieraat sanoivat että meillä oli maailman parhaat häät, ihan erilaiset kun muut. Eikä mitää virolaista hääpuhetta yök se on niin junttia."

Vierailija
64/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä miksi en laihdu. Käyn salilla kolmesti viikossa ja lenkkeilen saman moisen. Otan joka ilta kaksi lasia viiniä koska niistä saan antioksidantteja, enkä silti laihdu. Viinihän on vaan nestettä."

Vierailija
65/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen sairaudet nyt ei ole mitään pikkujuttuja, mutta kyllä paniikkihäiriöisiä tuntuu olevan vähän joka toinen, jos asiat ei mene just oman pillin mukaan, niin: "Mulla on paniikkihäiriö!"

Vierailija
66/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:32"]

"Halusimme omanlaisemme häät. Meille ei tule hääleikkejä, eikä perinteistä häävalssia. Perinteistä huntuakaan ei tule vaan tällainen tiara. Hääpukukin on perinteestä poiketen tällanen ivory. Kaikki vieraat sanoivat että meillä oli maailman parhaat häät, ihan erilaiset kun muut. Eikä mitää virolaista hääpuhetta yök se on niin junttia."

[/quote]

Voisivat olla mukavat häät, koska eivät olisi samaa tauhkaa kuin kaikki - käy yksissä ja olet nähnyt kaikki.

Vierailija
67/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:34"]

Mielen sairaudet nyt ei ole mitään pikkujuttuja, mutta kyllä paniikkihäiriöisiä tuntuu olevan vähän joka toinen, jos asiat ei mene just oman pillin mukaan, niin: "Mulla on paniikkihäiriö!"

[/quote]

Juu, ja ne keillä se OIKEASTI ovat eivät tosiaankaan seiso kauppakeskuksen loisteputken alla voivottelemassa sitä kuinka kirkkaasti se valo siihen paniikkihäiriöön käykin. Itse tuosta oireilleena olin kaksi viikkoa putkeen kotona, ja käynti postilaatikolla tapahtui yöaikaan ettei törmää kehenkään. Kerroin tuskistani serkulleni joka väitti tietävänsä tunteen. "Minäkin siis menin eilen ostamaan kenkiä, ja yhtäkkiä tuli kauhea paniikki ja ahdistus että apua, kirkkaita valoja äkkiä pois. Juttelin tuosta työkaverille ja hän sanoi että selkeästi paniikkihäiriö. " Ja serkku on melkonen sosiaalisuhari, eikä tosiaankaan ole päivääkään sairaslomalla ollut paniikkihäiriön takia. Jotkut ihmiset eivät oikeasti käsitä että itselleen ei voi diagnosoida (eikä työkaverikaan saa) kaikenmaailman sairauksia vain siksi että kerran on tuntunut pahalta.

Jep, mitäs muutakaan.

Vierailija
68/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:38"]

"Mentiin suoraan naimisiin, eikä kihloihin ensin." Ei ole mahdollista tuollainen.

[/quote]

Me menimme suoraan naimisiin ilman kihloja... Eikä kumpikaan kosinut. :)
[/quote]

sama täällä.

Vierailija
69/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku asia voidaan "tehdä 110-prosenttisesti"? Eiks maksimisuoritus ole 100%?

Vierailija
70/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:38"] "Mentiin suoraan naimisiin, eikä kihloihin ensin." Ei ole mahdollista tuollainen. [/quote] Me menimme suoraan naimisiin ilman kihloja... Eikä kumpikaan kosinut. :) [/quote] sama täällä.

[/quote]

Kannattaisko lukee näitä viestejä? Edelleenkään se ei ole mahdollista...

Vierailija
71/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yhdyssanavirheet johtuvat lukihäiriöstä tai kännykällä kirjoittamisesta. Kukaan ei myönnä tekevänsä yhdyssanavirheitä silkasta tyhmyydestä tai laiskuudesta tai tietämättömyydestä.

Vierailija
72/178 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat riitelee - ei ihmiset.

Paitsi että minä kyllä saatan riidellä ihmisten kanssa. Uskoisin myös, etten ole ainut.

Vierailija
73/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:38"] "Mentiin suoraan naimisiin, eikä kihloihin ensin." Ei ole mahdollista tuollainen. [/quote] Me menimme suoraan naimisiin ilman kihloja... Eikä kumpikaan kosinut. :) [/quote] sama täällä.

[/quote]

[/quote] Me emme MENNEET kihloihin ensin. Eli kyllä pari voi kihlautua hakemalla esteettömyystodistuksen MENEMÄTTÄ kihloihin ensin.

Me emme myöskään menneet mihinkään kihloihin ensin, eikä mies kosinut. Eli menimme naimisiin ilman kihloihin menemistä ja yhteisellä sopimuksella.

[/quote]

hahahhaa te ette vaan tajua :D. Yhteinen sopimus naimisiinmenosta = kihlat. Ette välttämättä MENNEET kihloihin, mutta olitte kihlautuneet.

pakkohan näiden jankuttajien on olla jo provoja, ei kukaan voi olla näin kröhöm.. Yksinkertainen.. 

Vierailija
74/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:14"]

[/quote]

[/quote] Me emme MENNEET kihloihin ensin. Eli kyllä pari voi kihlautua hakemalla esteettömyystodistuksen MENEMÄTTÄ kihloihin ensin.

Me emme myöskään menneet mihinkään kihloihin ensin, eikä mies kosinut. Eli menimme naimisiin ilman kihloihin menemistä ja yhteisellä sopimuksella.

[/quote]

hahahhaa te ette vaan tajua :D. Yhteinen sopimus naimisiinmenosta = kihlat. Ette välttämättä MENNEET kihloihin, mutta olitte kihlautuneet.

pakkohan näiden jankuttajien on olla jo provoja, ei kukaan voi olla näin kröhöm.. Yksinkertainen.. 

[/quote]  Sinä tässä olet yksikertainen. Mennä kihloihin meinaa julkista kihlautumista. Kihlautuminen on eri asia. Kun pari menee kihloihin, se ostaa sormukset ja pitää ehkä juhlatkin. Kihlautuminen on esteettömyystodistukse haku.

Olenpa jopa kuullu, että miehet ruukaavat pyytää naista kihloihin. 

Vierailija
75/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:28"]

"meidän sukunimemme on suojattu!"

[/quote]

Tommoselle paskan vinkujalle pitää vaan sanoa että meen nussiin isääs, tuun paksuksi ja lapsi saa sen "suojatun" sukunimenne. Eli typerä sukunimennekään ei edes suojannut minua seksiltä ja raskaudelta :D

Vierailija
76/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]  Sinä tässä olet yksikertainen. Mennä kihloihin meinaa julkista kihlautumista. Kihlautuminen on eri asia. Kun pari menee kihloihin, se ostaa sormukset ja pitää ehkä juhlatkin. Kihlautuminen on esteettömyystodistukse haku.

Olenpa jopa kuullu, että miehet ruukaavat pyytää naista kihloihin. 

[/quote]

"Kihlaus on sopimus ja lupaus vastaisesta avioliiton solmimisesta. Sopimuksen syntymiselle ja kihlauksen pätevyydelle ei ole merkitystä onko kihlaus julkistettu vai onko sopimus vain kahdenkeskeinen." 

"Kihlauksen merkkinä pari yleensä ostaa toisilleen kihlasormukset vasemman käden nimettömään sormeen, joskaan sormukset eivät ole kummallekaan kihlauksen osapuolelle pakollisia"

"Avioliittolakiin on jätetty vain kihlauksen määritelmä: ”Nainen ja mies, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet”."

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kihlaus

Vierailija
77/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin minäkin väittää että kissa on koira vaikka ei olekaan. Ei sanojen merkitys muutu vaikka miten jankkaisi. Kihlajankkaaja on kyllä provo.

Vierailija
78/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin ottaa päähän kaikki semmoset tuhanteen kertaan kuullut muka älykkäät toteamukset.

Esim. kun keskustellaan sopivan talon hankinnasta niin eikös joku valopää aina sano: "Niin pitäisi saada omakotitalo kaupungin keskustasta järven rannasta." Mua niin nolottaa aina sen puolesta, joka noin sanoo ja sitten tää sanoja on itse yleensä, että heh heh olipa taas hyvin leiskautettu.

Tai rakentamisesta: "Kun suunnitellaan / rakennetaan / remontoidaan itse, niin saadaan sellainen kun halutaan." No ettehän saa, huomaatte sen sitte jälkikäteen. Saatte sellaisen sellaisen talon kun siitä sattuu tulemaan.

Vierailija
79/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 15:05"]

Mua niin ottaa päähän kaikki semmoset tuhanteen kertaan kuullut muka älykkäät toteamukset.

Esim. kun keskustellaan sopivan talon hankinnasta niin eikös joku valopää aina sano: "Niin pitäisi saada omakotitalo kaupungin keskustasta järven rannasta." Mua niin nolottaa aina sen puolesta, joka noin sanoo ja sitten tää sanoja on itse yleensä, että heh heh olipa taas hyvin leiskautettu.

Tai rakentamisesta: "Kun suunnitellaan / rakennetaan / remontoidaan itse, niin saadaan sellainen kun halutaan." No ettehän saa, huomaatte sen sitte jälkikäteen. Saatte sellaisen sellaisen talon kun siitä sattuu tulemaan.

[/quote]

Kun itte tekee, saa semmosta kuin tulee ;)

Vierailija
80/178 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun on pakko tulla lomalla piipahtamaan töissä, ei kukaan muu osaa näitä hommaia tehdä."

"No enhän MÄ voi hakea saairaslomaa, koska työt."

Lähipiirissäni on muutama tälläinen korvaamaton ihminen. Heille on varmaan yllätys että maailma jatkaa pyörimistään vaikka he kuolisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi