Mitä akateemista ammattia pidätte vähiten vaativana?
Itse pidän vähiten vaativana luokanopettaja ja varhaiskasvatuksen opettajia. Siellä ei mitään korkeampaa matematiikkaa vaadita.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
En itse ole varhaiskasvatuksen opettaja, mutta ymmärtääkö aloittaja, että pohjimmiltaan olet vastuussa vieraiden ihmisten lasten terveydestä, turvallisuudesta, hyvinvoinnista ja hengestä? Et.
Satutkohan sinä tajuamaan että niin on bussinkuljettajakin. Tai se niille päiväkodin lapsille ruokaa laittava keittäjäkin.
Ovatko ne muka tästä huolimatta akateemisia ammatteja. Eivät ... kai.
Nykyään on vaikea enää keksiä ammattia johon ei ole väännetty väkisin jonkinlaista wannabee-akateemista tutkintoa kun poliittinen eliitti sellaisessa Kekkosen ajalta periytyvässä harhassa että akateemiset ovat hyvätuloisia veronmaksajia tajuamatta lainkaan että kyse oli vain siitä että siihen aikaan vain terävin kärki jokaisesta ikäluokasta kykeni hankkimaan tällaisen koulutuksen.
Kun 70% työnnetään väkisin jonkin pellekorkeakouluputken läpi, lopputulos on edelleenkin se että ikäluokan terävimmästä kärjestä tulee hyväosaisia veronmaksajia mutta sen lisäksi syntyy valtava massa "akateemisia" jotka eivät oikeasti osaa yhtän mitään ja joiden huuhaakoulutusta ei tarvita mihinkään.
Kummallisia mielikuvia. Aika harvassa ovat ammatit, joilla vaativuustaso on aina joku yksi ja sama kautta linjan.
Mistäs sen tietää jos itse ei ole jokaista kokeillut! Monella eri alalla olleena olen oppinut ,jos en muuta, niin ainakin sen ettei koskaan pidä aliarvoida ammattia josta ei oikeasti ole tiedossa muuta kuin sen oma mielikuva. Se mielikuva on yleensä väärä, ja kaikissa ammateissa on paljon sellaista osaamista vaativaa mitä ei voi tietää ellei itse ole kyseistä työtä tehnyt. Moni asia joka päällepäin näyttää yksinkertaiselta ja helpolta, voikin todellisuudessa olla hyvinkin vaativaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauppakorkea, hallintoalat, laki.
Suoritetaan muiden ideoita, pyöritetään muiden keksimiä rahoja, ei keksitä itse oikein mitään uutta ja siitä vielä maksetaan hyvin.
Ai kamala. No eikun sitten vaan yksin setvimään asioita, jos tulee joku juridisen ongelma vastaan...Juu ei. Tuon kirjoittaja ei ymmärrä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole varhaiskasvatuksen opettaja, mutta ymmärtääkö aloittaja, että pohjimmiltaan olet vastuussa vieraiden ihmisten lasten terveydestä, turvallisuudesta, hyvinvoinnista ja hengestä? Et.
Satutkohan sinä tajuamaan että niin on bussinkuljettajakin. Tai se niille päiväkodin lapsille ruokaa laittava keittäjäkin.
Nykyään on vaikea enää keksiä ammattia johon ei ole väännetty väkisin jonkinlaista wannabee-akateemista tutkintoa kun poliittinen eliitti sellaisessa Kekkosen ajalta periytyvässä harhassa että akateemiset ovat hyvätuloisia veronmaksajia tajuamatta lainkaan että kyse oli vain siitä että siihen aikaan vain terävin kärki jokaisesta ikäluokasta kykeni hankkimaan tällaisen koulutuksen.
Kun 70% työnnetään väkisin jonkin pellekorkeakouluputken läpi, lopputulos on edelleenkin se että ikäluokan terävimmästä kärjestä tulee hyväosaisia veronmaksajia mutta sen lisäksi syntyy valtava massa "akateemisia" jotka eivät oikeasti osaa yhtän mitään ja joiden huuhaakoulutusta ei tarvita mihinkään.
Pellekorkeakoulu= kaikki AMK- tutkinnot. Esimerkiksi sairaanhoitaja. Käytännössä ihan duunarityötä jossa joutuu kätensä likaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala....suosittelen, että nämä arvostelijat käyvät itse kokeilemassa ko. ammatteja.
Olen täysin samaa mieltä tästä. Finanssiala on täysin yliarvostettu ja lastenkasvatus täysin aliarvostettu.
Opettajaksi mille asteelle vaan pitäisi päästää ainoastaan huipputyypit ja huippuälykkäät, ja ala pitäisi olla erittäin hyvin palkattu. Mikään ei ole tärkeämpää kuin hoitaa ja kouluttaa lapset. (Lähes) jokaisen vanhemman lapsi on sille maailman tärkein asia - mutta jostain syystä opeksi hyväksytään ihan kuka vaan sössimään, pankkitiliä hoitamaan sen sijaan palkataan joku kalllis turhahemmo. Omituista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pellekorkeakoulu= kaikki AMK- tutkinnot. Esimerkiksi sairaanhoitaja. Käytännössä ihan duunarityötä jossa joutuu kätensä likaamaan.
Kaupan alan tyypit voisi kouluttaa amiksessa. Kauppakorkea sais mielestäni olla amis.
Mielestäni lukio ja amis pitäisi sekoittaa niin että kaikki käyvät lukion mutta erikoistuvat eri suuntiin jo varhain kiinnostuksen mukaan. Ja sen jälkeen käydään vain yliopisto, alasta riippuen "pitemmälle".
Vierailija kirjoitti:
Kauppakorkeakoululaiset ovat turhinta porukkaa. Kauppatiede ei ole mikään oikea tiede vaan joutavaa hömppää. Ennen oli kauppaopistoja. Se oli sopiva koulu sille touhulle. Akateeminen tiede se ei ole.
Tutustu soveltavaan tilastotieteeseen ja datatieteeseen. Teoria on tieteen kovinta ydintä. Sovellukset ovat kaupallisissa aiheissa. Opit kyllä ymmärtämään!
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lukio ja amis pitäisi sekoittaa niin että kaikki käyvät lukion mutta erikoistuvat eri suuntiin jo varhain kiinnostuksen mukaan. Ja sen jälkeen käydään vain yliopisto, alasta riippuen "pitemmälle".
No ei todella. Tuon ikäisistä harvalla on oikeasti tiedossa jo se, mihin haluaa suuntautua tai mitä haluaa isona tehdä. Olisi ihan liian varhaista erikoistua johonkin. Se saattaisi myöhemmin olla jopa haitaksi, jos sitten tajuaakin haluavansa ihan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Iso osa amiksista on päästetty yläkoulustakin läpi säälistä. Pikemminkin näille pitäisi olla hengailuamis, jossa ei olisi mitään liian vaikeaa.
Pappi mummoille mielistelyn kahvin ja
pullankera oppii kukavaan
” Itse pidän vähiten vaativana luokanopettaja ja varhaiskasvatuksen opettajia. Siellä ei mitään korkeampaa matematiikkaa vaadita.”
Aikaisemmin luokanopettajat saivat aineenopettajia huomattavasti pienempää palkkaa. Nykyään eri vaatimaton, vaikka koulutus on aivan toista luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen surkea DI-johtoinen "management by Perkele" -tyyli kertoo, että insinöörit pysykööt vain siellä tehtaan puolella ja antavat johtamisen sitä opiskelleille viisaamilleen.
Just. Ihanko johtamista opiskelleille. Etkö tajua että johtamaan pääsee näyttöjen kautta eikä koulutodistuksella?
Suomalainen surkea DI-johtoinen "management by Perkele" -tyyli kertoo, että insinöörit pysykööt vain siellä tehtaan puolella ja antavat johtamisen sitä opiskelleille viisaamilleen.