Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylinopeuksien kameravalvonta on Suomessa suunniteltu keräämään mahdollisimman suuret sakkotulot.

Vierailija
08.07.2020 |

Kiinteät kameratolpat on laitettu nopeusrajoitusten alenemisen jälkeen niin lähelle, että merkin nähtyään jalan kaasulta nosto ei riitä, vaan pitää vetää liinat kiinni sakot välttääkseen. Erityisesti talvella rekan edessä ajaessa ikävää.
Toivottavasti noita pakun perässä olevia ei asemoida samalla periaatteella.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0e8a7572-5580-4f8d-b315-2cf18ad7347c

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee kun Pasterin mielestä homma toimii noin. Viis siitä mitä mieltä laki, oikeuden professorit ja kansa on.

Vierailija
2/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä oli uutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun tarvii vetää liinat kiinni peltipoliisin kohdalla, on tilannenopeus selvästikin ollut liian kova.

Vierailija
4/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.fi/maps/@63.5533459,29.1179004,3a,75y,145.76h,79.02t…

Linkissä kuva Nurmeksen Pappilan suorasta. Kevyt liikenne on kymmenen metrin viherkaistan takana, mutta paikalle on lätkäisty 40 rajoitus. Tuon alamäen päähän on Nurmeksen poliisin hyvä asettua täyttämään tulostavoitteitaan. Itse ajoin jonossa ja ainoana poimivat. Taisin olla jonon ainoa ulkopaikkakuntalainen.

Vierailija
5/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on vaan hyvä että nämä on mahdollisimman piilossa nämä kamerat sun muut. Lisäksi tolpista ei tarvitsisi ilmottaa missään tienreunassa etukäteen. Naurettavaa että etukäteen oikeen varotetaan että vähennäppäs nyt vauhtia siitä 200kmh vastaamaan rajoitusta. Sitten taas tolpan jälkeen voit jatkaa. Ei opeta mitään. Kovat sakot tai kortti pois opettaa.

T. Paljon autoileva

Vierailija
6/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä hupaisaa, jos vaikka myymälävarkaat valittaisivat siitä, kuinka epäreiluissa paikoissa kaupan valvontakamerat sijaitsevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: Toki, toki.

Ei kukaan sitä kiistä.

Vierailija
8/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun tarvii vetää liinat kiinni peltipoliisin kohdalla, on tilannenopeus selvästikin ollut liian kova.

Onko sulla lukihäiriö?

Liinat pitää vetää kiinni heti MERKIN nähtyä, jos haluaa välttää sakon. Tolppa tulee liian pian merkin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun tarvii vetää liinat kiinni peltipoliisin kohdalla, on tilannenopeus selvästikin ollut liian kova.

Onko sulla lukihäiriö?

Liinat pitää vetää kiinni heti MERKIN nähtyä, jos haluaa välttää sakon. Tolppa tulee liian pian merkin jälkeen.

Oikeasti hiljennä ennen kuin sattuu joku ihminen sinne tielle.

Vierailija
10/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee kun Pasterin mielestä homma toimii noin. Viis siitä mitä mieltä laki, oikeuden professorit ja kansa on.

Sanooko lakikin, että ylinopeutta pitää valvoa sellaisissa paikoissa ja sellaisin tavoin, ettei sakkoja tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee kun Pasterin mielestä homma toimii noin. Viis siitä mitä mieltä laki, oikeuden professorit ja kansa on.

Sanooko lakikin, että ylinopeutta pitää valvoa sellaisissa paikoissa ja sellaisin tavoin, ettei sakkoja tule.

Laki sanoo, että auto pitää pystyä pysäyttämään tien näkyvällä osalla. Pitäisikö poliisin laittaa satasen tiellä betoniporsas mutkan jälkeen keskelle tietä ja mennä päivystämään sakkovihon kanssa?

Vierailija
12/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää Palsternakkahan tykkää että ylinopeus on paloittelusurmaakin vakavampi rikos. 

Onneks ainakin oma auton navijärjestelmä ilmoittaa kaikki tolpat reilu puol kilsaa etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ajaa ylinopeutta?

Vierailija
14/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ajaa ylinopeutta?

Eihän tässä pelkästään siitä ole kyse. Usein se kamera on välittömästi kohdassa jossa rajoitus on just laskenut, ja liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta ei ainakaan paranna se että kamera on heti esim. ohituskaistan lopussa kun rajoitus laskee. Onko sulla kortti/ajatko itse tuolla maanteillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä systeemi. Ei tarkoitus ole ajaa ylinopeutta ja jarrutella tarkastuspisteellä.

Vierailija
16/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ajaa ylinopeutta?

Lue aloitus.

Onko parempi, että tehdään äkkijarrutuksia kovassa vauhdissa?

Vierailija
17/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ajaa ylinopeutta?

Lue aloitus.

Onko parempi, että tehdään äkkijarrutuksia kovassa vauhdissa?

Jos sinun on tehtävä äkkijarrutuksia nopeusrajoitusten vaihtuessa, voisit hieman harjoitella ennakoivaa ajotyyliä.

Vierailija
18/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ajaa ylinopeutta?

Lue aloitus.

Onko parempi, että tehdään äkkijarrutuksia kovassa vauhdissa?

Jos sinun on tehtävä äkkijarrutuksia nopeusrajoitusten vaihtuessa, voisit hieman harjoitella ennakoivaa ajotyyliä.

... ommm

Tunnen nopeusrajoitusmerkin vaihtuvan kohta tulevan mutkan jälkeen.

Use the force.

Vierailija
19/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ajaa ylinopeutta?

Lue aloitus.

Onko parempi, että tehdään äkkijarrutuksia kovassa vauhdissa?

Jos sinun on tehtävä äkkijarrutuksia nopeusrajoitusten vaihtuessa, voisit hieman harjoitella ennakoivaa ajotyyliä.

... ommm

Tunnen nopeusrajoitusmerkin vaihtuvan kohta tulevan mutkan jälkeen.

Use the force.

Oletko ikinä miettinyt, mitä tapahtuisi jos siellä mutkan takana olisi vaikkapa hirvi tai jokin muu asia, joka vaatisi ihan oikeaa äkkijarrutusta eikä pelkkää vauhdin hidastamista?

Vierailija
20/67 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajakaa rajoitusten mukaan niin ei tarvitse tehdä kovia jarrutuksia. Ajelen yleensä satasen alueella sen 5 kilsaa yli rajoituksen ja silti autoja suhisee ohi jatkuvasti. 

Äkkiä lisää tolppia ja ilman mitään varoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi