Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pakettimatkat ovat noloja?

Vierailija
02.09.2014 |

Selvittäkää mulle miksi pakettimatkat on noloja? Itse olen matkustanut paljon sekä pakettimatkoilla että itse buukatuilla lennoilla+hotellilla! mutta en ymmärrä sitä, että miksi ne pakettimatkat on jotenkin juntimpia?

Toki itse buukaten saattaa saada oikein edellisetkin lennot, mutta usein ei sitten saakaan koko perheen lomaa sovitettua niihin lentoihin.

onko pakettimatkoista jokin muukin aspekti kuin hinta, joka tekee niistä juntteja? Jatkuvasti saa nimittäin kuulla, että ei mennä,sitten pakettimatkalle ainakaan.

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä mitään noloa ole. Jos olisi, silloin myös esim. tilitoimiston tai siivouspalveluiden käyttäminen on noloa - niiden tarkoitushan on päästä itse helpommalla, eikö?

Noloutta huutelevat lähinnä ne, joilla on kova pätemisen tarve. Samaa pätemistä näkee esim. ruokakeskusteluissa - kovaan ääneen julistetaan, miten ITSE ostetaan kaikki raaka-aineet palvelevista pienistä laatukaupoista tai suoramyyntinä, ja samaan hengenvetoon vaaditaan viinejä hypermarketteihin :D

Matkustakaa, ihmiset, jos on varaa. Se avartaa. Pakettimatkoilla tai itse varaamalla, ei sen väliä.

Vierailija
82/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:18"]

No se tekee siitä noloa, jos viettää loman saman Suomi-porukan kesken puhuen ainoastaan suomea, käyttäytyen kuin suomalainen, ruisleipää ja salmiakkia kaivaten ja kotomaata miettien.

Siinä ei oikein pääse sisälle yhtään siihen ulkomaan kulttuuriin, jos vaan nysvää samankielisten porukassa.

Toki ei kai ole pakko mennä sen ryhmän mukana, ja näin tekisin itsekin, jos jokin minut pakettimatkalle saisi. Mutta tuskin menen, kaikki on halvempaa, kun itse järjestelee. Eikä tarvitse sitoutua yhteen hotellihuoneeseen, vaan voi mennä vaikka joka yö eriin.

[/quote]

Ovatko mielestäsi Suomeen isona porukkana tulevat amerikkalaiset tai kiinalaiset/muut aasialaiset myös noloja juntteja? Vai koskeeko tämä vain suomalaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:20"]

Pakettimatkat ovat loistavia! Voi heittää aivot narikkaan jo lentokentällä ja mennä baariin juomaan pari kaljaa lentoa odotellessa. Perillä viikko kuluu kuin siivillä allasbaarin, altaan ja ravintolan väliä kulkiessa.

[/quote]

Kukin tyylillään. Me vuokrasimme matkatoimiston kautta varatulla matkallamme auton ja kiertelimme ympäriinsä.

En muuten tiennytkään, ettei lentokenttien baarit ole tarkoitettu kuin pakettimatkalaisille.

Vierailija
84/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

öööö... osaan, ja monesti ole vaarannutkin (Eurooppaan lyhyitä kaupunkimatkoja, pakettimatkat on tehty kauemmaksi) :D Mutta silti on nopeampaa ja luotettavampaa ottaa pakettimatka. Ihan sellainenkin kokemus löytyy, että se hotelli, joka näyttää olevan ok kuntoinen yms ei sitten vastaakaan odotuksia. Kerrankin oli ovessa lukkona vain pikkuriikkinen hakanen... Aurinkomatkojen listalta jos joku hotelli löytyy, niin laatu on taattua!!! Pelkän tähtiluokituksen perusteellahan ei voi juurikaan mitään päätellä.

Tarjouksia tosiaan hyödynnetään mekin, siksi kai ne reissut onkin aina edullisempia kuin omatoimimatkat. Edellisen reissun pelkkä hotelli viikoksi olisi ollut melkeen saman hintainen kuin pakettimatkamme :D

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:10"]

Helppoutta on se, että yhdellä varauksella saat sekä (suoran) lennon että majoituksen (ehkä kuljetuksineenkin). Ei tarvi surffailla ja vertailla "helposti" netissä eri lentoyhtiöitä ja kymmeniä hotelleja, matkanjärjestäjä kun on jo neuvotellut kilpailukykyisen hinnan.

Me ei olla ikinä tehty muita kuin pakettimatkoja, joka ikinen kerta olen uteliaisuuttani verrannut, minkä verran tulisi maksamaan lento ja hotelli erikseen, ja aina on pakettimatka tullut halvemmaksi (lapset kun pääsevät puoleen hintaan yleensä). Tuo on totta, että lentokenttäkuljetusta kannattaa harkita todella tarkkaan, itsekin yleensä otan taksin kentältä hotellille niin ei kulu aikaa siinä että ootellaan porukka kasaan ja kierrellään puolen tusinaa hotellia ennen kuin päästään siihen meidän majapaikkaan. Näinkin saa siis tehdä ;)

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:14"]Mitä osa vänkää noista pakettimatkoista ettei halua kulkea ryhmässä ja olla muiden suomalaisten kanssa ja olla "holhottavana"! Me otamme pakettimatkan koska suosimme kotikenttälähtöjä ja suoraa lentoa. 2 viimeistä "pakettimatkaa" oli sellaisia että oppaan näimme kentällä vikaukselta ja taxilla/pikkubissilla hotelliin ja viikon päästä kentälle takaisin. Molemmilla kerroilla olimme AINOAT suomalaiset koko hotellissa ja yhteisretkille emme osallistu koskaan vaan teemme omat "retket" minne haluamme ja koska haluamme. Ei ollut noloa vaan erittäin helppoa ja saimme juurikin sitä mitä tilasimme ja kivaa oli :) [/quote] Mikä tuossa oli sitten se helppous? Kun joka tapauksessa kaiken järkkäsitre itse? Eihän tuo omatoimimatkan varaaminenkaan kestä yhtään sen pidempään netistä. Ja lentokentällä voit napata taksin hotelliin heti sen sijaan, että odotat bussin täyttyvän... minkä jälkeen kierretään hotelleja, joista sinun hotellisi huonolla säkällä on se viimeinen ja joka hotellilla odotat sen puolisen tuntia, kun muut suomalaiset nostelevat kapsäkkejä ja opas odottelee avaimia respassa ja selittää hidasjärkisimmille, milloin se aamupala nyt olikaan, kun eivät ole malttaneet kuunnella oppaan ekaa selitystä... Helppous on siis huttupuhetta. Ainoa helppous tulee juurikin niistä valmiista retkistä, joita itse julistat boinotoivasi. Lisäksi et voi tietää matkaa varatessasi, oletko hotellin ainoa suomalainen, vai kenties Loimaan rotarien eläkeläisjaoston keskellä koko pirhanan lomasi. Ei niin, että Lokmaan rotarit olisivat huonoja ihmisiä, mutta noi lähtökohtaisesti matkustan löytääkseni erilaisia ihmisiä ja elmää. En tätä arkista suomalaista. Ps. Ylipäätään välttelen hotelleja. 35

[/quote]

[/quote]

Kuule, sä et vaan OSAA. Pure and simple.

Niissä netin hakukoneissa voi hakea yhdellä kertaa sen lennon ja hotellin ja panna heti ruksin kohtaan "vain suorat lennot". Hyvin simppeliä, tapahtuu muutamassa minuutissa. Hotellivalikoima on kyllä toooodella paljon isompi kuin millään matkatoimistolla, mutta sitäkin on helppo rajat jo heti kättelyssä laittamalla hakuehdot mieluisiksi: montako tähteä, mikä hintaluokka, mistä päin kaupunkia sijainti.

Itse ostan lennot aina jostain tarjouksesta, joita on lentoyhtiöillä monta kertaa vuodessa. IKINÄ emme lennä vaihtamalla, koska arvostan lasten kanssa lentäessä vaivattomuutta. Usein nappaan lennot Hulluilta päiviltä, joilla käyn muutoinkin. Jonotusajan hyödynnän shoppailemalla ne muut haluamani jutut.

Majoitukseksi otan yleensä huoneiston, koska arvostan vapautta. Monen makuuhuoneen keskustahuoneistot irtoavat yleensä alta tonnilla.

Ihan vaan vertailuna: tänä kesänä olimme viikon Lontoossa (minä, mies ja kaksi lasta). Asuntona kahden makuuhuoneen ja kylppärin huoneisto kaikilla mukavuuksilla Harrodsin naapurikorttelista, lennot Finskiltä suoraan Heathrowille. Hintaa tuli (metrolla ilman vaihtoja huoneistolle) kaikkineen kaksi tonnia viikosta. Vertailun vuoksi: samalle löösille kaksi huonetta sisältävä valmismatka olisi tullut maksamaan yhden välilaskun Air Balticin lennolla Gatwickiin 2641 euroa "vähän kuluneeseen" majapaikkaan, samantasoinen majoitus (kuin mikä meillä oli) olisikin ollut jo yli neljä tonnia.

[/quote]

Vierailija
85/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:24"]

Opas ei todellakaan odota respassa, että jokainen saa kirjattua itsensä sisään :D Eihän ne yleensä tule edes koko bussiin!! Paikallinen bussikuski ajaa hotellille, nostaa laukut tavratilasta ja jatkaa sitten seuraavalle hotellille.

[/quote]

Kyllä muuten odottaa sen ajan, että jakaa avaimet matkustajille. Hotellit kirjaa matkusjat omatoimisesti sisään, kun matkustajat antavat passinsa respaan sen ajaksi - mutta opas on sisällä mukana pyytämässä avaimet hotellilta - ja niitä joudutaan välillä odottamaan PITKÄÄN. Ja jakaa avaimet asiakkailleen.

Kaupunkilomilla ei opas ole aina välttämättä bussissa mukana. Rantalomilla oikeastaan aina.

terveisin entinen opas ja nykyinen omatoimimatkailija

[/quote]

Entinen opas on sitten todella entinen, ja oppaita on - valitettavasti - nähty moneen lähtöön. Me käymme rantalomilla vuosittain, eikä oppaita ole tullut hotelliin saavuttaessa respaan mukaan enää vuosikausiin, usein eivät ole mukana edes hotellibussissa. Itse siellä respassa asioidaan niin kuin netistä varatuilla matkoilla.

Vierailija
86/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täyttä harhaa että itse varaamalla saa halvemmat. Se kohtee tasan tarkkaan kaupunkikohteita. Esimerkiksi Pariisiin 3 päivän pakettimatkan hinnalla on siellä omatoimisesti viikon. Mutta huomattavasti helpompaa ja halvempaa on ottaa pakettina. Nyt katseltiin matkoja Kanariansaarille, ja erikseen ostettuna vastaavasta hotellista olisi tullut kallimmaksi, lisäksi siihen päälle taksi kentältä. Nyt se kuuluu hintaan. Lisäksi meillä on matkatoimiston tarjoama vakuutus ja peruutusturva. Omatoimilomalla ei tuhkapilvistä paljoa korvauksia saa! Sama asia kun rakennat talosi täysin itse, vastaat itse mokistasi. Jos taas rakennutat sen, niin rakennuttajalla on vastuu. HELPOMPAA on paketeilla, henkisesti ja muutenkin.

nimim. molemmilla ollut

Vierailija
87/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:12"]

47 helppous oli siinä että finnmatkoilla on valmiiksi suunnitellut matkat ja siitä vaan valitsee oman maun mukaan kohteen ja kaikki saa samalla parin napin painalluksella netistä yhdeltä sivustolta. Helppo ja nopea kotikenttälähtö, ruoka halukkaille koneessa, lentokenttäkuljetukset oli valmiina...se taxi ja toisella kerralla pikkubussi 2 perheelle eli ei odottelua tai kiertelyä. 

Ja tiedetään yl. että ollaan ainoat suomalaiset kun valitsemme yl. 5 tähden hotellin kaikilla herkuilla niin ei ne loimaan eläkäläiset tai örveltäjät ym. sinne tule. Ja en koe itse taxilla menemistä vanhaan kaupunkiin tai basaariin tai vesipuistoon työlääksi mutta en mistään periaatteesta boikotoi valmiita retkiä mutta en vain halua "aikatauluja" lomalla. Ja ne valmiit retkethän ei kuulu valmismatkapakettiin vaan ne ostetaan erikseen jos haluaa.

[/quote]

Kuule, ihan yhtä helppoa se on varaaminen omatoimisesti. Kuten juuri tuossa selitettiin, se käy muutamalla klikkauksella netistä. Voit valita hotellin tason, hinnan, sijainnin jo hakuehdoissa, ja sitten voila, sulla on huimasti isompi valikoima haluamasi laisia hotelleja, joista valita. Samaten se lento onnistuu sieltä, mistä haluat ja milloin haluat - uskotkos, siinäkin on isompi valinnanvara, kun varaat itse.

Jos sinä osaat lukea opaskirjoja itse ja osaat hommata pirssin alle tai lukea bussiaikatauluja, et tosiaan tarvitse valmiita opasmatkoja. Niihinkin pääsee silti mukaan ihan samalla hinnalla, vaikka olisit omatoimimatkalainen. Tietenkään niitä ei osteta pakosti, vaan lisähinnalla - ei tässä kukaan ole sellaista väittänytkään - tosin kiertomatkalla ollessasi joudut luuhamaan mukana, vaikka ei kiinnostaisikaan.

Mutta jos nyt puhutaan OIKEASTI pakettimatkan helppoudesta suhteessa omatoimimatkaan, niin se helppous tulee em. syistä (matkan järjestäminen on ihan yhtä helppoa omatoimisesti) juurikin noista retkistä. Ja jos niistä ei piittaa, ei ole hitonkaan järkeä maksaa ylihintaa pakettimatkoista.

Viiden tähden hotelleissa ei välttämättä ole örvelöitä, mutta niitä hitaita ja äänekkäitä Loimaan rotareita JUURI on niissä. Kuten sanoin, heissä ei ole ihmisenä mitään vikaa, mutta en välitä mennä lomalle katselemaan ja kuuntelemaan, kun he yrittävät LUJAA ja HITAASTI suomea puhuen saada tarjoilijat ymmärtämään varsinaissuomen murretta...

Mä siksi väitän, että valmismatkat ovat ok turvallisuushakuisille, omatoimimatkat vapautta ja valinnanvaraa haluaville. HELPPOUDESSA ei ole juurikaan eroa, jos nyt puhutaan siis pelkästä matkan organisoinnista, ei retkistä.

Vierailija
88/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muutamia huomioita, liittyen esim. kielitaitoon: pakettimatkan toki voi varata ilman että tarvii osata englantia. Siihenpä se sitten taitaa jäädäkin? Itse pitää lentokentällä tehdä lähtöselvitys automaatilla (tai netissä, tekstarilla), laukut pitää jättää baggage dropiin vaikka onkin pakettimatkalla. Itse on huolehdittava itsensa oikealle portille oikeaan aikaan. Lennolla ei kaikki lentoemot osaa suomea, eli englantia tarvii siinäkin. kohteessa toki opas on neuvomassa oikeaan bussiin, JOS on erikseen sen kuljetuksen siihen ottanut, pakollinenhan se ei ole, saa mennä taksillakin. Opas ei ainakaan meillä tullut bussiin, kävi muutaman tervetulolauseen heittämässä ja poistui sitten. Bussi ajeli paikallisen kuljettajan viemänä hotelliin, jossa kuljettaja sitten nosti laukut ulos ja lähdettiin katteleen että mistä mennään sisään ja missä on respa (oltiin siis yöllä perillä). Hotellin henkilökunta ei luonnollisestikaan puhunut suomea. Opastilaisuus oli kai joskus jossain järjestetty, mutta eihän niihin tarvi osallistua. Tai mihinkään retkiin. Pois lähtiessä opasta näki kentällä, ja kysyi että onko ollut hyvä reissu :)

Että tällaista holhousta meillä oli.

Vierailija
89/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, onnistuu... eri juttu sitten kuinka turkasen kalliilla ja pitkällä ajalla verrattuna lomalentoon...

ohis

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:53"]

Samaten se lento onnistuu sieltä, mistä haluat ja milloin haluat - uskotkos, siinäkin on isompi valinnanvara, kun varaat itse.

[/quote]

Vierailija
90/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:41"]

öööö... osaan, ja monesti ole vaarannutkin (Eurooppaan lyhyitä kaupunkimatkoja, pakettimatkat on tehty kauemmaksi) :D Mutta silti on nopeampaa ja luotettavampaa ottaa pakettimatka. Ihan sellainenkin kokemus löytyy, että se hotelli, joka näyttää olevan ok kuntoinen yms ei sitten vastaakaan odotuksia. Kerrankin oli ovessa lukkona vain pikkuriikkinen hakanen... Aurinkomatkojen listalta jos joku hotelli löytyy, niin laatu on taattua!!! Pelkän tähtiluokituksen perusteellahan ei voi juurikaan mitään päätellä.

Tarjouksia tosiaan hyödynnetään mekin, siksi kai ne reissut onkin aina edullisempia kuin omatoimimatkat. Edellisen reissun pelkkä hotelli viikoksi olisi ollut melkeen saman hintainen kuin pakettimatkamme :D

Helppoutta on se, että yhdellä varauksella saat sekä (suoran) lennon että majoituksen (ehkä kuljetuksineenkin). Ei tarvi surffailla ja vertailla "helposti" netissä eri lentoyhtiöitä ja kymmeniä hotelleja, matkanjärjestäjä kun on jo neuvotellut kilpailukykyisen hinnan.

Me ei olla ikinä tehty muita kuin pakettimatkoja, joka ikinen kerta olen uteliaisuuttani verrannut, minkä verran tulisi maksamaan lento ja hotelli erikseen, ja aina on pakettimatka tullut halvemmaksi (lapset kun pääsevät puoleen hintaan yleensä). Tuo on totta, että lentokenttäkuljetusta kannattaa harkita todella tarkkaan, itsekin yleensä otan taksin kentältä hotellille niin ei kulu aikaa siinä että ootellaan porukka kasaan ja kierrellään puolen tusinaa hotellia ennen kuin päästään siihen meidän majapaikkaan. Näinkin saa siis tehdä ;)

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:14"]Mitä osa vänkää noista pakettimatkoista ettei halua kulkea ryhmässä ja olla muiden suomalaisten kanssa ja olla "holhottavana"! Me otamme pakettimatkan koska suosimme kotikenttälähtöjä ja suoraa lentoa. 2 viimeistä "pakettimatkaa" oli sellaisia että oppaan näimme kentällä vikaukselta ja taxilla/pikkubissilla hotelliin ja viikon päästä kentälle takaisin. Molemmilla kerroilla olimme AINOAT suomalaiset koko hotellissa ja yhteisretkille emme osallistu koskaan vaan teemme omat "retket" minne haluamme ja koska haluamme. Ei ollut noloa vaan erittäin helppoa ja saimme juurikin sitä mitä tilasimme ja kivaa oli :) [/quote] Mikä tuossa oli sitten se helppous? Kun joka tapauksessa kaiken järkkäsitre itse? Eihän tuo omatoimimatkan varaaminenkaan kestä yhtään sen pidempään netistä. Ja lentokentällä voit napata taksin hotelliin heti sen sijaan, että odotat bussin täyttyvän... minkä jälkeen kierretään hotelleja, joista sinun hotellisi huonolla säkällä on se viimeinen ja joka hotellilla odotat sen puolisen tuntia, kun muut suomalaiset nostelevat kapsäkkejä ja opas odottelee avaimia respassa ja selittää hidasjärkisimmille, milloin se aamupala nyt olikaan, kun eivät ole malttaneet kuunnella oppaan ekaa selitystä... Helppous on siis huttupuhetta. Ainoa helppous tulee juurikin niistä valmiista retkistä, joita itse julistat boinotoivasi. Lisäksi et voi tietää matkaa varatessasi, oletko hotellin ainoa suomalainen, vai kenties Loimaan rotarien eläkeläisjaoston keskellä koko pirhanan lomasi. Ei niin, että Lokmaan rotarit olisivat huonoja ihmisiä, mutta noi lähtökohtaisesti matkustan löytääkseni erilaisia ihmisiä ja elmää. En tätä arkista suomalaista. Ps. Ylipäätään välttelen hotelleja. 35

[/quote]

[/quote]

Niissä netin hakukoneissa voi hakea yhdellä kertaa sen lennon ja hotellin ja panna heti ruksin kohtaan "vain suorat lennot". Hyvin simppeliä, tapahtuu muutamassa minuutissa. Hotellivalikoima on kyllä toooodella paljon isompi kuin millään matkatoimistolla, mutta sitäkin on helppo rajat jo heti kättelyssä laittamalla hakuehdot mieluisiksi: montako tähteä, mikä hintaluokka, mistä päin kaupunkia sijainti.

Itse ostan lennot aina jostain tarjouksesta, joita on lentoyhtiöillä monta kertaa vuodessa. IKINÄ emme lennä vaihtamalla, koska arvostan lasten kanssa lentäessä vaivattomuutta. Usein nappaan lennot Hulluilta päiviltä, joilla käyn muutoinkin. Jonotusajan hyödynnän shoppailemalla ne muut haluamani jutut.

Majoitukseksi otan yleensä huoneiston, koska arvostan vapautta. Monen makuuhuoneen keskustahuoneistot irtoavat yleensä alta tonnilla.

Ihan vaan vertailuna: tänä kesänä olimme viikon Lontoossa (minä, mies ja kaksi lasta). Asuntona kahden makuuhuoneen ja kylppärin huoneisto kaikilla mukavuuksilla Harrodsin naapurikorttelista, lennot Finskiltä suoraan Heathrowille. Hintaa tuli (metrolla ilman vaihtoja huoneistolle) kaikkineen kaksi tonnia viikosta. Vertailun vuoksi: samalle löösille kaksi huonetta sisältävä valmismatka olisi tullut maksamaan yhden välilaskun Air Balticin lennolla Gatwickiin 2641 euroa "vähän kuluneeseen" majapaikkaan, samantasoinen majoitus (kuin mikä meillä oli) olisikin ollut jo yli neljä tonnia.

[/quote]

[/quote]

Niin, et vissiin ole sitten kuullut ketjuhotelleista? Jos epäilet, että jossain pienellä ja kaukaisella kohteella on hotellien taso väärä, niin otat sitten jonkun Hilton-hotellin tms., niin ihan varmaakin varmempaa on, että laatu on taattu.

Vierailija
91/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, mutta hinta on sitten jo ihan tähtitieteellinen :D

Yhden kerrna oltiin kylläkin Thaimaassa Hilton-hotellissa, ei tod. olisi ollut vara majoittua siihen niin että oikeesti ois maksanut sen listahinnan :O

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, et vissiin ole sitten kuullut ketjuhotelleista? Jos epäilet, että jossain pienellä ja kaukaisella kohteella on hotellien taso väärä, niin otat sitten jonkun Hilton-hotellin tms., niin ihan varmaakin varmempaa on, että laatu on taattu.

[/quote]

Vierailija
92/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Katso toisilla on varaa ottaa ne matkat matkanjärjestäjiltäkin. Ei tarvitse etsiä tarjouksia tai halpalentoja netistä.

[/quote]

Tottahan toki. Ei meilläkään nyt varsinaisesti ole pikkurahasta puute, en vain viitsi maksaa tyhjästä. Mieluummin matkustamme paljon, kolmisen kertaa vuodessa.

Vierailija
93/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:20"]

No minäpä shokeeraan vielä vähän lisää: me saatetaan kolmen viikon pakettimatkalla ollessamme käväistä yhden-kahden yön reissu jossain toisessa kohteessakin :O Ihan itse :O Ilman että opas pitää kädestä kiinni :O Kun ihan aikuisten oikeesti pakettimatkalaisten ei tarvi olla koko lomaa siinä hotellin uima-altaalla ja kulkea kaupunkikierroksia sopulilaumana oppaan perässä.

[/quote]

Ei tarvitse, mutta paljonko järkeä maksaa päällekkäismajoituksista, kun omatoimisesti matkustaen et maksa...

[/quote]

On järkeä, koska loppusumma jää silti halvemmaksi, vaikka hotellihuone olisikin pari yötä tyhjillään :) Eikä tarvi raahata matkalaukkuja edes takaisin.

[/quote]

Ei muuten tule. Omatoimisesti pääsee aina huokeammalla, kun osaa.

Vierailija
94/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:32"]

Opas ei todellakaan odota respassa, että jokainen saa kirjattua itsensä sisään :D Eihän ne yleensä tule edes koko bussiin!! Paikallinen bussikuski ajaa hotellille, nostaa laukut tavratilasta ja jatkaa sitten seuraavalle hotellille.

[/quote]

Kyllä muuten odottaa sen ajan, että jakaa avaimet matkustajille. Hotellit kirjaa matkusjat omatoimisesti sisään, kun matkustajat antavat passinsa respaan sen ajaksi - mutta opas on sisällä mukana pyytämässä avaimet hotellilta - ja niitä joudutaan välillä odottamaan PITKÄÄN. Ja jakaa avaimet asiakkailleen.

Kaupunkilomilla ei opas ole aina välttämättä bussissa mukana. Rantalomilla oikeastaan aina.

[/quote]

No ei odota, sen verran monta pakettimatkaa on viime aikoina tullut tehtyä :D

[/quote]

Blaablaablaa, älä viitsi nyt ammattilaisen kanssa kinata typeriä.

PS: mitäpä, jos opettelisit tekemään lainaukset oikein. Oma, uusin kommenttisi tulee kirjoittaa tälleen alareunaan, ei yläreunaan - muuten se ei kopioidu seuraavassa sitaatissa.

Vierailija
95/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun innoittamana tarkistin perheemme seuraavan matkamme lentohinnan Travellinkilta; 3983e pelkät lennot, kahden viikon pakettimatkamme maksaa 4377e....

Vierailija
96/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:18"]

No se tekee siitä noloa, jos viettää loman saman Suomi-porukan kesken puhuen ainoastaan suomea, käyttäytyen kuin suomalainen, ruisleipää ja salmiakkia kaivaten ja kotomaata miettien.

Siinä ei oikein pääse sisälle yhtään siihen ulkomaan kulttuuriin, jos vaan nysvää samankielisten porukassa.

Toki ei kai ole pakko mennä sen ryhmän mukana, ja näin tekisin itsekin, jos jokin minut pakettimatkalle saisi. Mutta tuskin menen, kaikki on halvempaa, kun itse järjestelee. Eikä tarvitse sitoutua yhteen hotellihuoneeseen, vaan voi mennä vaikka joka yö eriin.

[/quote]

Ovatko mielestäsi Suomeen isona porukkana tulevat amerikkalaiset tai kiinalaiset/muut aasialaiset myös noloja juntteja? Vai koskeeko tämä vain suomalaisia?

[/quote]

Ohiksena: tietenkin ovat amerikkalaisille ja kiinalaisille itselleen - jos haluavat tutustua matkakohteen kulttuuriin ja väestöön. Sulta näyttäisi hivahtaneen koko pointti nyt ns. ohi hilseen...

Vierailija
97/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me voidaan jankata tästä vaikak maailman tappiin asti :D Mutta ei se asia siitä mihinkään muutu, pakettimatka on aina tullut halvemmaksi meidän 4-henkisellä perheellä.

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:20"]

No minäpä shokeeraan vielä vähän lisää: me saatetaan kolmen viikon pakettimatkalla ollessamme käväistä yhden-kahden yön reissu jossain toisessa kohteessakin :O Ihan itse :O Ilman että opas pitää kädestä kiinni :O Kun ihan aikuisten oikeesti pakettimatkalaisten ei tarvi olla koko lomaa siinä hotellin uima-altaalla ja kulkea kaupunkikierroksia sopulilaumana oppaan perässä.

[/quote]

Ei tarvitse, mutta paljonko järkeä maksaa päällekkäismajoituksista, kun omatoimisesti matkustaen et maksa...

[/quote]

On järkeä, koska loppusumma jää silti halvemmaksi, vaikka hotellihuone olisikin pari yötä tyhjillään :) Eikä tarvi raahata matkalaukkuja edes takaisin.

[/quote]

Ei muuten tule. Omatoimisesti pääsee aina huokeammalla, kun osaa.

[/quote]

Vierailija
98/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, viimeksi mulle vittuiltiin, että lainaan tekstin väärin kun kirjoitan tuonne alle. Näköjään kun asia loppuu, niin aletaan tuosta (tai kirjoitusvirheistä) kitiseen ;)

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:32"]

[/quote]

[/quote]

No ei odota, sen verran monta pakettimatkaa on viime aikoina tullut tehtyä :D

[/quote]

Blaablaablaa, älä viitsi nyt ammattilaisen kanssa kinata typeriä.

PS: mitäpä, jos opettelisit tekemään lainaukset oikein. Oma, uusin kommenttisi tulee kirjoittaa tälleen alareunaan, ei yläreunaan - muuten se ei kopioidu seuraavassa sitaatissa.

[/quote]

Vierailija
99/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 15:43"]

[/quote]

[/quote]

Entinen opas on sitten todella entinen, ja oppaita on - valitettavasti - nähty moneen lähtöön. Me käymme rantalomilla vuosittain, eikä oppaita ole tullut hotelliin saavuttaessa respaan mukaan enää vuosikausiin, usein eivät ole mukana edes hotellibussissa. Itse siellä respassa asioidaan niin kuin netistä varatuilla matkoilla.

[/quote]

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta me matkustetaan joka vuosi 1-2 valmismatkalla, ja parilla omatoimimatkalla, ja kyllä ne matkanjärjestäjän oppaat tulee järjestämään avainten luovutuksen monestakin syystä, joista yksi on se, että mukana on aina vanhempia matkalaisia, jotka ei osaa mitään kieltä. Ja varsinkin jos se bussi tulee hotelliin jo ennen tyypillistä huoneenluovutusaikaa eli klo 14:ää, siitä tulee oppaat neuvottelemaan respan kanssa, koska osa huoneista voi olla vielä siivouksessa.

Just tommosilla kaupunkilomilla voi olla eri juttu, ja myös jos hotellille tullaan illalla vasta, silloin huoneet on ehditty siivota ja ehkä soittaa oppaiden toimesta valmiiksi.

Vierailija
100/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eipä ole oppaita näkynyt respassa. HYvä jos on edes samassa bussissa. Ja näin on ollut jo useamman vuoden ajan. Kyllä matkustaja itse saa hoitaa omatoimisesti kirjautumisen hotelliin  ilman opasta. Kyllä se melkein on niin, että oppaan näkee kentällä tullessa ja lähtiessä.

Jos käy niin hyvin, että opas on samassa bussissa niin kertoo miten toimia ja samaan vetoon ne kohteeen liirum laarum jutu.

Ja käytän matkatoimiston paketteja. Helppous, halpuus ja varmuus. Opasta ei olla juurikaan tarvittu. Vain silloin jos on ollut jotain ja sekin yleensä vain joku ilmoitusluontoinen asia. Kielitaitoa riittää ja on pystytty mahdollista ongelmista yms  hoitamaan suoraan hotellin kanssa.