Miksi pakettimatkat ovat noloja?
Selvittäkää mulle miksi pakettimatkat on noloja? Itse olen matkustanut paljon sekä pakettimatkoilla että itse buukatuilla lennoilla+hotellilla! mutta en ymmärrä sitä, että miksi ne pakettimatkat on jotenkin juntimpia?
Toki itse buukaten saattaa saada oikein edellisetkin lennot, mutta usein ei sitten saakaan koko perheen lomaa sovitettua niihin lentoihin.
onko pakettimatkoista jokin muukin aspekti kuin hinta, joka tekee niistä juntteja? Jatkuvasti saa nimittäin kuulla, että ei mennä,sitten pakettimatkalle ainakaan.
Kommentit (157)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:22"]
Mä olen matkustanut ihan järjettömän paljon ja mulle on ai-van vi-tun sa-ma, onko paketti- vai itse buukattu lento+hotelli vaiko jonkin luksustoimiston räätälöimä omatoimimatka. Pääasia, että mun ei tarvitse istua siinä kammottavassa bussissa, joka vie kentältä hotelleihin vaan voin ilmoittaa oppaille meneväni ja tulevani itsenäisesti kentälle.
Jos matkustan vaikkapa Kreetalle tai Thaimaahan, saan varautua siihen, että turisteja, myös suomalaisturisteja, riittää. Jos en halua turistikohteeseen, buukkaan sit sen mukaan.
Mulle on aivan sama, mitä joku ajattelee mun matkailutavoistani, olen todennäköisesti kuitenkin matkustanut häntä enemmän. Ei muakaan kiiinnosta pätkääkään arvostella toisten tapoja matkustaa. Ei matkustus ole suorittamista vaan harrastus ja rentoutumismuoto, ja jokainen toteuttakoon sitä juuri sillä tavalla kuin haluaa. Edes rahalla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Äkkilähdöillä saa sikahalpoja pakettimatkoja ja toisaalta taas itse buukkaamalla saa huomattavasti edullisemmin etenkin kaukomatkat. Kukin jumaliste matkustelkoon kuten haluaa!
[/quote]
Amen!
Otan pakettimatkoja siksi koska mies maksaa, näytän vaan matkasivustolta minne haluan että me mennään ja koska (vähintään 4:n tähden hotelli joka tarkistettu matkanjärjestäjän toimesta ja mieluiten Finnairin lento), niin mies varaa sen ja maksaa pois. Hänkin haluaa tehdä sen ostoksen mahdollisimman helpoksi, vaikka ne maksaakin enemmän. Milloin vaivattomuus ja mukavuudenhalu on ollut noloa?
Kuvitteleeko joku että pakettimatka on sellainen että kaikki suomalaiset viedään ja pistetään yhteen ja samaan syrjähotelliin??? :DDDD Millä helvetin 80-luvulla te vielä oikein elätte!
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:22"]
Pääasia, että mun ei tarvitse istua siinä kammottavassa bussissa, joka vie kentältä hotelleihin vaan voin ilmoittaa oppaille meneväni ja tulevani itsenäisesti kentälle.
[/quote]
Musta tuo on kätevää, koska sillä bussilla on aina paikka lentokentän oven edessä joten ei tarvitse montaa askelta ottaa eikä seistä taksijonossa eikä yrittää katsoa että mikä paikallinen juna tai bussi lähtee ja miltä pysäkiltä/raiteelta ja että kyylääkö joku varas laukkujasi sillä silmällä siinä kun kiskot niitä perässäsi. Se bussi on hyvin ilmastoitu ja turvallinen turvavöineen, rivakka kuski auttaa nostamaan laukut kyytiin, opas selostaa sen matkan aikana kaikki ajankohtaiset jutut ja vinkit joten ei tarvitse kuunnella taksikuskin jorinoita ruuhkassa. Bussi saa mennä omia kaistojaan nopsaan taksien ja muiden henkilöautojen ohitse.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:35"]
Mulle pakettimatka tarkoittaa sitä, että lentokentältä saa suoran kyydin hotellille ja toisinpäin. Ei muuta.
[/quote]
Niin mullekin, ei tarvitse miettiä muita tapoja siihen liikkumiseen vaan voi rentoutua kun tietää että viedään hotellin eteen.
Työkaveri on just tollanen että moittii miten kaikki rahaa ympärilleen kylvävät elitistit ottaa matkatoimiston kautta noita hänen mielestään tosi ylihintaisia matkoja lento+hotelli+kuljetuksineen, ja että haluaa olla itsenäinen ja varaa asunnon ja sitten ne halvat lennot, eli lensi jonnekin Ranskaan parin koneenvaihdon kautta eli vietti tuntikausia lentokentillä (minua stressaisi tuollainen kun ei tiedä myöhästyykö seuraavalta lennolta jne) ja jonne muuten kestää alle nelisen tuntia lentää suoraan, ja sitten oli niin olevinaan kun oli ottanut oikein asunnon eikä hotellia, ja toi sieltä luteita mukanaan!!! Hotelli nyt olisi vastuussa tuollaisesta, mutta mene nyt sitten kämppään josta et tiedä koska siivottu ja myrkytetty kunnolla viimeksi! Jos hänen mielestä pakettimatkat on noloja niin minusta tuollaiset matkat on idioottimaisia ja ajantuhlausta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:54"]Työkaveri on just tollanen että moittii miten kaikki rahaa ympärilleen kylvävät elitistit ottaa matkatoimiston kautta noita hänen mielestään tosi ylihintaisia matkoja lento+hotelli+kuljetuksineen, ja että haluaa olla itsenäinen ja varaa asunnon ja sitten ne halvat lennot, eli lensi jonnekin Ranskaan parin koneenvaihdon kautta eli vietti tuntikausia lentokentillä (minua stressaisi tuollainen kun ei tiedä myöhästyykö seuraavalta lennolta jne) ja jonne muuten kestää alle nelisen tuntia lentää suoraan, ja sitten oli niin olevinaan kun oli ottanut oikein asunnon eikä hotellia, ja toi sieltä luteita mukanaan!!! Hotelli nyt olisi vastuussa tuollaisesta, mutta mene nyt sitten kämppään josta et tiedä koska siivottu ja myrkytetty kunnolla viimeksi! Jos hänen mielestä pakettimatkat on noloja niin minusta tuollaiset matkat on idioottimaisia ja ajantuhlausta.
[/quote]Onko hotelli vastuussa mukana tulevista luteista?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:54"]Työkaveri on just tollanen että moittii miten kaikki rahaa ympärilleen kylvävät elitistit ottaa matkatoimiston kautta noita hänen mielestään tosi ylihintaisia matkoja lento+hotelli+kuljetuksineen, ja että haluaa olla itsenäinen ja varaa asunnon ja sitten ne halvat lennot, eli lensi jonnekin Ranskaan parin koneenvaihdon kautta eli vietti tuntikausia lentokentillä (minua stressaisi tuollainen kun ei tiedä myöhästyykö seuraavalta lennolta jne) ja jonne muuten kestää alle nelisen tuntia lentää suoraan, ja sitten oli niin olevinaan kun oli ottanut oikein asunnon eikä hotellia, ja toi sieltä luteita mukanaan!!! Hotelli nyt olisi vastuussa tuollaisesta, mutta mene nyt sitten kämppään josta et tiedä koska siivottu ja myrkytetty kunnolla viimeksi! Jos hänen mielestä pakettimatkat on noloja niin minusta tuollaiset matkat on idioottimaisia ja ajantuhlausta.
[/quote]Anteeksi nyt vaan, mutta kuulostat aika vihamieliseltä niitä kohtaan jotka vuokraavat mieluummin asunnon. Mitä se sinua haittaa?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:59"]
Onko hotelli vastuussa mukana tulevista luteista?
[/quote]
Pakkohan niiden ottaa vastuuta, muutenhan asiakas kirjoittaa aika surkeat arvostelut tripadvisoriin yms joka takaa ettei kukaan asiakas enää halua ludehotelliin.
Olen tosin kuullut että ihan viime aikoina luteita tullut tänne mukana vain newyorkilaisista hotelleista, siellä ne on kuulemma vähän isompi ongelma.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:03"]
Anteeksi nyt vaan, mutta kuulostat aika vihamieliseltä niitä kohtaan jotka vuokraavat mieluummin asunnon. Mitä se sinua haittaa?
[/quote]
Miksi vastaat samaan viestiin monta kertaa peräkkäin tuolla samalla juntilla fontilla???
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:03"]
Anteeksi nyt vaan, mutta kuulostat aika vihamieliseltä niitä kohtaan jotka vuokraavat mieluummin asunnon. Mitä se sinua haittaa?
[/quote]
Miksi vastaat samaan viestiin monta kertaa peräkkäin tuolla samalla juntilla fontilla???
[/quote]Millä fontilla?
No en nyt tiedä, onko noloja mut itse en mene pakettimatkoille enää seuraavista syistä (kaks kertaa ollu kavereiden painostuksen vuoksi):
- pakettimatkojen kohteet ovat usein ns. turistirysiä
- pakettimatkojen viidenkään tähden hotellit eivät ole luxushotelleja (lomalla haluan kaiken toimivan täydellisesti)
- en halua törmätä hotellissa muihin suomalaisiin
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:03"]
[/quote]
[/quote]Millä fontilla?
[/quote]Millainen fontti mun puhelimesta tulee, ja onko se kaikissa näissä viesteissä?? Juntti
Mä saan työmatkoja varten tehdä niin paljon järjestelyjä, että lomamatkani haluan järjestellä mahdollisimman mukavaksi ja helpoksi. Sopivaa hintaa unohtamatta. Itsekin olen monesti huomannut, että pakettimatka on ollut halvempi kuin hotellit, lennot ym. erikseen buukattuna.
Ei pakettimatkat ole noloja. Mutta tarjonta niissä on niin paljon suppeampi. Varsinkin jos on lähdössä iso porukka.
Itse haluan yleensä asua meren rannalla, omassa villassa tms. Noita on yleensä vähemmän ja pakettimatkoilla ovat törkeän hintaisia. Itse varaamalla saa sellaisen kun haluaa ja kohtuu hinnalla.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:19"]
Millainen fontti mun puhelimesta tulee, ja onko se kaikissa näissä viesteissä?? Juntti
[/quote]
Kokoa pienempää ja tiiviimpää tekstiä kuin muilla. Myös noista muista ketjuista samaa fonttia bongattu......
Mulle pakettimatka tarkoittaa sitä, että lentokentältä saa suoran kyydin hotellille ja toisinpäin. Ei muuta.