Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pakettimatkat ovat noloja?

Vierailija
02.09.2014 |

Selvittäkää mulle miksi pakettimatkat on noloja? Itse olen matkustanut paljon sekä pakettimatkoilla että itse buukatuilla lennoilla+hotellilla! mutta en ymmärrä sitä, että miksi ne pakettimatkat on jotenkin juntimpia?

Toki itse buukaten saattaa saada oikein edellisetkin lennot, mutta usein ei sitten saakaan koko perheen lomaa sovitettua niihin lentoihin.

onko pakettimatkoista jokin muukin aspekti kuin hinta, joka tekee niistä juntteja? Jatkuvasti saa nimittäin kuulla, että ei mennä,sitten pakettimatkalle ainakaan.

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:35"]

Eipä tuo itse varaaminen taaskaan vienyt kuin muutaman minuutin; tuloksena lennot etelä-Italiaan 3:lle, talo 2 viikoksi rannalta ja 3 yötä hotellissa - yhteensä 2000€/18 pv!!

Tuskin saa tuohon hintaan mistään pakettimatkaa edes 2 viikoksi heinäkuussa!

[/quote]

Niin, entä sitten? Meillä on kyllä varaa maksaa myös vastaavanlaisista pakettimatkoista.

[/quote]

No, kyse olikin siitä että 18 päivän pakettimatkoja ei ole saatavana. Ymmärsitkö?  Hyvä hinta tietty plussaa.

Vierailija
122/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:43"]

Eipä tuo itse varaaminen taaskaan vienyt kuin muutaman minuutin; tuloksena lennot etelä-Italiaan 3:lle, talo 2 viikoksi rannalta ja 3 yötä hotellissa - yhteensä 2000€/18 pv!!

[/quote]

No esim nyt.Tjäreborg, kaksi viikkoa turkkiin suoraan kotikentältä, pelkkä lento 45e...

[/quote]

Kyse oli etelä-Italiasta, etsipä sinne pakettimatka mulle?? En ole menossa Turkkiin. Sitäpaitsi se 45€ lento oli yhteen suuntaan ilman matkatavaroita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:46"]

[/quote]

Niin, entä sitten? Meillä on kyllä varaa maksaa myös vastaavanlaisista pakettimatkoista.

[/quote]

No, kyse olikin siitä että 18 päivän pakettimatkoja ei ole saatavana. Ymmärsitkö?  Hyvä hinta tietty plussaa.

[/quote]

Kyllä matkatoimistot räätälöivät mielellään matkoja, sitä vartenhan he töissä ovat. Ainakin me olemme aina saaneet haluamaamme palvelua. Minusta kun vaikutti, että se hinta oli sinulle pääasia.

Vierailija
124/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan. Me ollaan ainakin otettu joskus 2 viikon matka ja siihen lisäviikko päälle. Saattanut olla nippa nappa sata euroa se lisähinta!

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
125/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:43"]

[/quote]

No esim nyt.Tjäreborg, kaksi viikkoa turkkiin suoraan kotikentältä, pelkkä lento 45e...

[/quote]

Kyse oli etelä-Italiasta, etsipä sinne pakettimatka mulle?? En ole menossa Turkkiin. Sitäpaitsi se 45€ lento oli yhteen suuntaan ilman matkatavaroita.

[/quote]

Ai sori, luulin että tässä etsittiin halpoja reissuja. En tosiaan jaksa lukea koko pitkää ketjua :)

Vierailija
126/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella noloa, että jotkut pitävät itseään parempina, koska välttelevät pakettimatkoja. Se osoittaa vain heidän pienuutensa.

Jos meidän pääministerikin käyttää perhematkoihin lomalentoja, niin kyllä sen luulisi joskus voivan kelpaavan hienohelmoillekin. Ja pääministerin kahden viikon lomat ovat olleet AI-lomia, neljän tähden perhehotellissa - kamalaa!

Itse varasin juuri äkkilähdön Sisiliaan. Kolmen tähden huoneistohotelli kahdeksi viikoksi a´490€ eli n.1000 euroa kahdelta.

Vierailija
127/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:59"]

On todella noloa, että jotkut pitävät itseään parempina, koska välttelevät pakettimatkoja. Se osoittaa vain heidän pienuutensa.

Jos meidän pääministerikin käyttää perhematkoihin lomalentoja, niin kyllä sen luulisi joskus voivan kelpaavan hienohelmoillekin. Ja pääministerin kahden viikon lomat ovat olleet AI-lomia, neljän tähden perhehotellissa - kamalaa!

Itse varasin juuri äkkilähdön Sisiliaan. Kolmen tähden huoneistohotelli kahdeksi viikoksi a´490€ eli n.1000 euroa kahdelta.

[/quote]

Jospa pääministerin ei tarvitse päteä kosmopoliittisuudellaan, matkailumäärillään ja kielitaidollaan. Ja ehkä niissä piireissä ei enää tarvitse tähdätä siihen, että voi kavereille, muille ja varsinkin somessa kehuskella käyvänsä aina omatoimimatkoilla eikä millään tooooooosi noloilla pakettimatkoilla (vaikka olisi kyllä ilman muuta varaa niihin pakettimatkoihin) :D

Vierailija
128/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän italiaankin järkätä pakettimatkoja.

Vierailija
129/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa noloudesta, koska en ole koskaan ollut pakettimatkalla. Ajatus suomalaisia täynnä olevasta hotellista tuntuu jotenkin vastenmieliseltä. Yleensä kai ne hotellit on omilla alueillaan ja syrjemmässä, ei keskeisimmillä paikoilla tai paikallisten suosimilla asuinalueilla.

Vierailija
130/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:11"]

En osaa sanoa noloudesta, koska en ole koskaan ollut pakettimatkalla. Ajatus suomalaisia täynnä olevasta hotellista tuntuu jotenkin vastenmieliseltä. Yleensä kai ne hotellit on omilla alueillaan ja syrjemmässä, ei keskeisimmillä paikoilla tai paikallisten suosimilla asuinalueilla.

[/quote]

No höpö höpö :D

Vierailija
131/157 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mulla jäänyt viihdyttävä ketju tänne auki. Pakko kommentoida pari asiaa.

- täältä syrjästä (Oulun pohjoispuolelta) on helpompaa ja halvempaa lähteä pakettimatkalla, sillä Helsinkiin on kallista lentää/ajaa/matkustaa. 

- Onhan toki halpoja lentoja Helsinkiinkin, mutta kun työnantaja on sellainen, että loman ajankohtaa  on vaikea saada päätettyä esim. puoltakaan vuotta aikaisemmin, odottelen mieluummin ns. äkkilähdöt omalta kentältä.

- matkustan vähän, en jaksa nähdä vaivaa. Suoria lentoja on tosi vähän, joten me mennään massaakinmassempiin turistikohteisiin.

- Sen verran söhäsen vielä muurahaispesää, että mihin ihmeen aitoon ja paikalliseen kulttuuriin oikeasti ehtii tutustua kahdessa-kolmessa viikossa? Että sen takia pitäisi lentää ei-pakettimatkalle??? 

Olen asunut ulkomailla kymmenisen vuotta yhteensä, useammassa eri maassa. Ei kulttuuriin pääse sisälle kuukaudessa, siihen voi toki tutustua vähän. Mutta sisälle pääsy vaatii oikeaa asumista ja arkea kohteessa. 

Minusta kukin matkustaa just niin kuin haluaa. Eikä toisen tapojen arvostelu ole kuin huonoa käytöstä. Niin kerta.

Vierailija
132/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan nähnyt pakettimatkoissa mitään noloa, miksi ihmeessä pitäisi?

Veikkaan, että ne, joilla on tarve korostaa "emme matkusta pakettimatkoilla" ovat niitä, jotka ovat reissanneet vähemmän ja luulevat, että omatoimimatkailu on jotenkin kokeneen matkailijan tunnusmerkki.

Me reissaamme 4-5 matkaa vuodessa, osa on omatoimimatkoja, osa pakettimatkoja. Varaukset tehdään sieltä, missä se on helpointa. Olemme myös asuneet aiemmin vuosia ulkomailla.

Pakettimatka on usein ihan kätevä vaihtoehto, tulee myös joskus omatoimimatkaa halvemmaksi. En ole koskaan tajunnut sitä, että tietyt tavat matkustaa olisivat noloja - tärkeintähän on, että lähtee reissuun ja näkee muutakin kuin tämän kotosuomen.

Vierailija
133/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:19"]

Millainen fontti mun puhelimesta tulee, ja onko se kaikissa näissä viesteissä?? Juntti

[/quote]

Kokoa pienempää ja tiiviimpää tekstiä kuin muilla. Myös noista muista ketjuista samaa fonttia bongattu......
[/quote]Onko tätä fonttia näkynyt palstalla ennenkin? Onko tämä nyt ikään kuin minun nikkini jo pidemmältäkin ajalta? :P

Vierailija
134/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkoissa on hyvät peruutusehdot, siitä kai niissä maksetaan. Yleensä itse jos varaa lennot ja hotellin erikseen (oikeaan aikaan) säästää tuntuvasti, mutta lentoja ei voi sitten peruuttaa jos tuleekin mutkia matkaan.

Vierailija
135/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakettimatka välttämättä tarkoita kuin sitä, että ostaa jonkun matkatuotteen matkatoimistosta. Ei niissä ole aina edes opasta paikan päällä. Viimeksi olin Roomassa pakettilomalla, en nähnyt ainuttakaan opasta saati "muita lomalaisia".

Vierailija
136/157 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran yksi syy olla ottamatta pakettimatka:

- katsoin Sisiliaan ensikesälle 2 vkon matkoja - turistiluokan hotelli, mutta uima-allas, ranta, siisti ja aamiainen edellytyksinä. 4 henkeä - 2 vkoa 6000€!!

- tilasin lennot x4, auto 20 pv, 3x 6pv huvilat meren rannalta ja uima-altaalla (osassa aamiainen) + 2 yötä kaupunkihotellissa yhteensä  4200€

1800€:lla saan aikamoiset aamiaiset;) Ja tuo että olemme 4 eri paikassa  mahdollistaa myös sen että näemme mahdollisimman paljon kohteesta, hotellilta ei niin vaan lähdetäkään 100-200 km päähän nähtävyyksiä katsomaan.

Vierailija
137/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä matkatoimistot räätälöivät mielellään matkoja, sitä vartenhan he töissä ovat. Ainakin me olemme aina saaneet haluamaamme palvelua. Minusta kun vaikutti, että se hinta oli sinulle pääasia.

[/quote]

tottakai hinta on tärkeä, jää rahaa käytettäväksi ja shoppailuun. Miksi maksaisin matkatoimistolle siitä minkä osaan tehdä itsekin?

Vierailija
138/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:49"]

No onhan. Me ollaan ainakin otettu joskus 2 viikon matka ja siihen lisäviikko päälle. Saattanut olla nippa nappa sata euroa se lisähinta!

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lasketaankohan me eri tavalla 3x7 = 21 eikä 18??

Vierailija
139/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen matkustanut ihan järjettömän paljon ja mulle on ai-van vi-tun sa-ma, onko paketti- vai itse buukattu lento+hotelli vaiko jonkin luksustoimiston räätälöimä omatoimimatka. Pääasia, että mun ei tarvitse istua siinä kammottavassa bussissa, joka vie kentältä hotelleihin vaan voin ilmoittaa oppaille meneväni ja tulevani itsenäisesti kentälle. 

Jos matkustan vaikkapa Kreetalle tai Thaimaahan, saan varautua siihen, että turisteja, myös suomalaisturisteja, riittää. Jos en halua turistikohteeseen, buukkaan sit sen mukaan. 

Mulle on aivan sama, mitä joku ajattelee mun matkailutavoistani, olen todennäköisesti kuitenkin matkustanut häntä enemmän. Ei muakaan kiiinnosta pätkääkään arvostella toisten tapoja matkustaa. Ei matkustus ole suorittamista vaan harrastus ja rentoutumismuoto, ja jokainen toteuttakoon sitä juuri sillä tavalla kuin haluaa. Edes rahalla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Äkkilähdöillä saa sikahalpoja pakettimatkoja ja toisaalta taas itse buukkaamalla saa huomattavasti edullisemmin etenkin kaukomatkat. Kukin jumaliste matkustelkoon kuten haluaa! 

Vierailija
140/157 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs pakettimatka tuli maksamaan 2980e kahdelta aikuiselta. Jos me oltais otettu samat lennot ja sama hotelli erikseen netistä niin yhteishinta olisi ollut 3450 euroa! Tuohon edullisempaan hintaan saatiin vielä bussikuljetukset lentokentältä hotellin eteen ja hyvän suomenkielisen infopaketin ja kartan lomapaikasta josta oli paljon apua. Onko siis noloa ottaa n. 500e halvempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi