Miksi pakettimatkat ovat noloja?
Selvittäkää mulle miksi pakettimatkat on noloja? Itse olen matkustanut paljon sekä pakettimatkoilla että itse buukatuilla lennoilla+hotellilla! mutta en ymmärrä sitä, että miksi ne pakettimatkat on jotenkin juntimpia?
Toki itse buukaten saattaa saada oikein edellisetkin lennot, mutta usein ei sitten saakaan koko perheen lomaa sovitettua niihin lentoihin.
onko pakettimatkoista jokin muukin aspekti kuin hinta, joka tekee niistä juntteja? Jatkuvasti saa nimittäin kuulla, että ei mennä,sitten pakettimatkalle ainakaan.
Kommentit (157)
Eivät ole noloja, vaan käteviä varsinkin lasten kanssa matkatessa! Olen joskus käyttänyt tunteja etsien sopivia lentoja ja hotelleja, mutta tulos on ollut suunnilleen sama hinta pakettimatkan kanssa. Rantalomakohteista siis kyse. Matkanjärjestäjä tekee sen valikointityön mun puolesta.
Olen matkustellut itsekseen enimmäkseen. Lapsena ja kaksi kertaa aikuisena pakettimatkalla. On jotenkin liian holhottu olo, en osaa selittää sen enemmän. Räikein esimerkki on ehkä se, että Pietarissa ollessani näin joissain niissä kirjoissa pakettimatkalaisia. Aikuiset ihmiset oli numeroitu tarralapuilla! En ole mikään nolostuja noin yleensä, mutta toi ois tuntunut nololta jopa minusta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:55"]Mä en tiedä. Mä olen matkustellut vähän ja käyttänyt vain pakettimatkoja. 5 hengen rantalomat Espanjaan ovat maksaneet 2500-2800 euroa hyvillä hotelleilla ja matkat on tehty syyslomalla tai talvikautena, jolloin on vielä kuitenkin ollut lämmintä.
Sitten kun tulee varmuutta matkustamiseen, niin mekin varmaan harkitaan itse kaiken varaamista.
[/quote]
Ja mitä ihmeen varmuutta? Miten sitä varmuutta saa, muuten kuin menemällä ja tekemällä? Kyse kuitenkin lomamatkan varaamisesta, ei alanvaihdoksesta tai parisuhteesta eroamisesta. Jos lasten iät kyseessä niin sitten ehkä ymmärrän.
Just tollanen "en uskalla, en osaa" - asenne itellä on se mikä ihmetyttää näissä pakettimatkoissa ja niiden varaajissa. Jos kaikkea kokeiltu ja pakettimatkat hyväks todettu niin sit ei mitään.
En ole myöskään tajunnut nolostua. Mikäli charter-lennoilla pääsee halvemmalla suoraan vs. vaikka kolme koneenvaihtoa reittilennolla, ei tarvitse juurikaan miettiä kumman valitsee. Kukaan ei pakota kulkemaan siinä pakettimatkaporukassa päästyään matkakohteeseen.
Saahan joka matkalta varmuutta. Kielitaitokin paranee joka reissun aikana.
En ole tiennytkään että se on noloa. Tässähän saattaa olla kyseessä myös sekaannus termistössä. Pakettimatka voi tarkoittaa mielestäni joko normaalia matkatoimiston kautta varattavaa lento+hotelli- matkaa joka suoritetaan kuitenkin ihan itsenäisesti ja halutessaan oppaita tms. ei edes näe matkalla lentokenttäbusseja lukuunottamatta.
Pakettimatka voi olla myös reissu missä matkataan vaikka bussilla saman jengin kanssa ja opas vie letkaa kuin lehmiä lypsylle. Ei niissäkään kai mitään vikaa mutta olisivatko ne näitä noloja reissuja kun ei pärjätä yksin vaan kuljetaan oppaan perässä? En tiedä.
Mun mielestä matkailu yleensäkin on kivaa, eikä noloa.
Ehkä nolous johtuu siitä, että kuvitellaan pakettimatkalla oltavan 24/7 holhottavana ryhmänä, josta ei saa livetä hetkeksikään. Kuvitellaan pakettimatkojen olevan edelleen jotain 70-luvun Keihäsmatkojen kaltaisia, tjsp.
Ai kui ois noloja, mitä mä taas luin :D Luulenpa että enemmän sellanen ihminen on nolo, ketä väittää että matkustelu pakettimatkoilla on noloa. Ne on taas varmaa näitä palstan juttuja, miettikää nyt oikeesti kun teijän kaveri sanois "vähä noloo tommonen pakettimatkailu" ja itse ei edes kävis ulkomailla ollenkaan :)
Ja JOS olen väärässä ja onkin noloa, niin ei se mua ainakan haittaa, antaa olla sitten ;D
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 09:57"]
Olen matkustellut itsekseen enimmäkseen. Lapsena ja kaksi kertaa aikuisena pakettimatkalla. On jotenkin liian holhottu olo, en osaa selittää sen enemmän. Räikein esimerkki on ehkä se, että Pietarissa ollessani näin joissain niissä kirjoissa pakettimatkalaisia. Aikuiset ihmiset oli numeroitu tarralapuilla! En ole mikään nolostuja noin yleensä, mutta toi ois tuntunut nololta jopa minusta.
[/quote]Mitä? Kuljetus kentältä hotelliin ja hotellilta kentälle saa sinulle aikaan holhotun olon? Mitään muutahan siellä ei tarvitse oppaan kanssa tehdä.
Totta. Taitaa olla pakettimatkat noloa vain niille, jotka eivät itse käy ulkomailla ollenkaan ja myös niille, jotka tekevät matkoja sen takia, että pääsevät kehuskelemaan muille olleensa niin ja niin erikoisella saarella.
Siis mitä? Pakettimatkahan on monissa tilanteissa halvempi kuin että käyttää reittilentoja ja etsii itse hotellit. Ja en mä nyt keksi miten se omatoimisuus olisi vähempää pakettimatkalla, paitsi että lentokenttäkuljetukset kohteessa on yleensä valmiiksi järjestettyjä.
Ai noloja? Ei minun mielestä. Menen aina pakettimatkalle, kuin mahdollista. Se on niin helppoa ja vaivatonta, matkan varaamiseen menee netin kautta 5 minuuttia ja Suomen päässä minun tarvitsee huolehtia vain siitä, että ehdin lentokoneeseen. Monta kertaa pakettimatka tulee halvemmaksi, kuin itse suunniteltu. Matkatoimistoilla on aina kaikenlaisia tarjouksia tai kampanjoita menossa. Ystäväni puolestaan suosii itse suunniteltuja matkoja. Hän viettää tunteja koneen äärellä, kun tutkii tietoja hotelleista, yrittää etsiä lentotarjouksia ym. Pari kertaa olen hänen kanssa matkustellut ja kyllä siinä on aina oma ruljanssinsa, varsinkin jos on jatkolentoja, taksin saaminen kentältä ym. Joo, minusta pakettimatkalla käyminen on järkevää, noloa on pihistellä ja suosia omatoimimatkoja. Noloa erityisesti leuhkia, kuinka tuli säästettyä taas muutama kymppi..
Olen matkustanut sekä paketti- että omatoimimatkoilla ja molemmissa on puolensa. Pakettimatkoissa tykkään siitä, että matkatoimisto usein järjestää lentokenttäkuljetuksen, retkiä ja muita opaspalveluita. Mennessäni sellaiseen paikkaan, jossa olen jo aiemmin käynyt, olen varannut lennot ja hotellin itse. Nyt on muutenkin tullut suosittua enemmän omatoimimatkoja, kun matkustelukokemusta on kertynyt jo paljon.
Me käytetään vaan pakettimatkoja. Aivan sama mitä muut ajattelee. Helppous, luotettavuus, edullisuus, varmuus.
Ollaan joskus kokeiktu katsoa räätälöiden omatoimimatkaa, mutta tullut kalliimmaksi tai hintaero 20-30€ ja lisänä parit koneenvaihdot. Ei inspiroi jos 4h lennosta tulee kaikkineen välilaskuineen ja vaihtoineen 16-17h.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 10:10"]Ai kui ois noloja, mitä mä taas luin :D Luulenpa että enemmän sellanen ihminen on nolo, ketä väittää että matkustelu pakettimatkoilla on noloa. Ne on taas varmaa näitä palstan juttuja, miettikää nyt oikeesti kun teijän kaveri sanois "vähä noloo tommonen pakettimatkailu" ja itse ei edes kävis ulkomailla ollenkaan :)
Ja JOS olen väärässä ja onkin noloa, niin ei se mua ainakan haittaa, antaa olla sitten ;D
[/quote]
Ei hitto, mun sisko on tollainen!!
"En kyl itse menis pakettimatkalle" "Tollanen turistirysä, kyllä pitäis olla erikoisempi kohde"... Jne jne. Hän ei oo ikinä elämässään käynyt kertaakaan ulkomailla, kun taas minä käyn 1-2 kertaa vuodessa. Oli minulla sitten pakettimatka tai itse hankittu, keksii tämä sisko aina jotain kitisemistä minun valitsemasta kohteesta.
En pidä noloina, mutta epämiellyttävinä kyllä. Haluan asua asunnossa, en hotellissa, haluan kulkea itsekseni, en turistibussissa. En halua kulkea ryhmässä ja odotellla muita.
ennen niissä jo järkeäkin mutta nykyään ne on mahdollisimman
halvalla rakennettuja roskapaketteja, paketteja joissa joka
paikasta koitetaan säästää. maksan suosiolla pari sataa enempi
että saan laatua matkalta.
Opasta ei tarvitse nähdä, kuin kentällä. Matkatoimistoilla on tarjolla myös villoja. Busssikuljetuksen saa valita ottaako vai ei. Retkille yms ei tarvitse osallallsitua, joten ei tarvi ryyhmässä notkua ja odotella.
Pakettimatkallakin pääsee ns omatoimimatkalle. Ei tarvii paljon vaivaa niin pääsee aika hyvin eroon.
Mä en tiedä. Mä olen matkustellut vähän ja käyttänyt vain pakettimatkoja. 5 hengen rantalomat Espanjaan ovat maksaneet 2500-2800 euroa hyvillä hotelleilla ja matkat on tehty syyslomalla tai talvikautena, jolloin on vielä kuitenkin ollut lämmintä.
Sitten kun tulee varmuutta matkustamiseen, niin mekin varmaan harkitaan itse kaiken varaamista.