Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muiden lapsiperheiden ärsyttävät tavat.

Vierailija
30.08.2014 |

Parjataan täällä, niin ei tarvitse menettää välejä muuten mukaviin ihmisiin.

- Se, että päästetään lapset viikonloppuaamuna liian aikaisin pyytämään kavereita esim. puoli 9. Tai vaihtoehtoisesti liian myöhään: kesälomalla tuli tokaluokkalaista kaveri pyytämään 22.15.

- Se, että laitetaan apua ja vahtimista tarvitseva lapsi naapuriin sopimatta hoidosta. Siis tyyliin joku 3-v. laitetaan pariksi tunniksi naapuriin leikkimään ilman sopimista ja lasta täytyy kuitenkin koko ajan vahtia, ohjata ja auttaa esim. vessassa.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kertomuksia, kiitos.

Vierailija
82/102 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää sitä kun lapselta ei vaadita edes "hei"n sanomista. Ihan tuttukin lapsi tulee kylään perheensä kanssa ja minä tervehdin lasta, niin lapsi liukuu isän selän taakse piiloon eikä vastaa mitään. Lapsi saattaa olla jo 5-6 vuotiaskin. Mutta ärsyttävintä siinä on se, että vanhemmat eivät kehota lasta tervehtimään. Minusta se kuuluu hyviin käytöstapoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava oli pyytänyt, että ottaisin viikonlopuksi yökylään hänen kouluikäisen lapsensa hoitoon. Ei kertonut, että lapselta oli vasta hoidettu täitä pois. Lapsi sattui sen itse kertomaan. Tosiaan pesin tarkkaan lapsella olleet vuodevaatteet.

Onneksi täit eivät tarttuneet ja ehkä se hoito oli tepsinyt. Olisi tuollainen kuitenkin pitänyt kertoa.

Vierailija
84/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun tuttavaperheillä on erilaiset tavat, rytmit ja säännöt kuin meillä. Tiedän, että heitä vastaavasti ärsyttää meidän tapamme. Ihan tuskaa yrittää viettää vaikka viikonloppua tuttavaperheen kanssa kun heräämisajasta lähtien kaikki tavat ovat ihan erilaisia.

Vieraissa lapsissa ärsyttää myös ylenmääräinen kitinä ja valitus. Sotkeminen ärsyttää ihan järkyttävästi. Enkä tykkää sellaisesta jatkuvasta esiintymisestäkään.

Mä taidan ärsyyntyä muiden lapsista aika helposti. :)

Vierailija
85/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:48"] päikkäreille voidaan nukuttaa vaikka klo 18 illalla jne.

Nyt alkaa näkyä tämän tyylin jäljet elämässä...
[/quote]

Mikäköhän tässä on ongelma? Meillä yksi vuotias nukkuu päikkärit päiväkodissa klo 12, nukkuu tunnista kahteen, yleensä vain tunnin. Kun tullaan kotiin leikitään ja syödään. Toisille päikkäreille menee klo 18 ja herää 19, sitten ulos leikkimään puolesta tunnista tuntiin, eli viimeistään kahdeksalta sisälle. Iltapuuro, hampaiden pesu sun muut ja klo 9:00 on lapsi sängyssä iltasatua kuuntelemassa ja nukahtamiseen menee maximissaan 10min.

Vierailija
86/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:14"]

Meillä esim. 100km päässä asuva lapsiperhe tulee meille aina niin, että lapset ovat nälkäisiä. Eivät ikinä ota mitään evästä heille mukaan ja eivät ole kuulevinaan, kun lapset kiukkuavat ja valittavat nälkäänsä. Meidän siis pitää esim. heidän takiaan lähteä ostamaan ruokaa kaupasta ja ruokkia heidän lapset. Näihin, kun ei aina voi varautua, kun tulevat yllärillä ja meillä on ruokaa varattuna kaapissa yleensä vain meidän perheen tarpeisiin.

Minä joudun myös seuraamaan, että lapset eivät riko tai loukkaa itseään esim. kaada televisiota päällensä ym, kun vanhemmat eivät seuraa/kiellä lapsia ollenkaan koskematta mihinkään.

Minä joudun puhdistamaan näiden lasten kädet/kasvot/vaatteet syömisten jälkeen, kun vanhemmat eivät tätä tee. Joudun myös niistämään tarvittaessa räkäiset nenät, kun muuten lapset pyyhkivät nenänsä sohviin ja kaikki paikat ovat sitten liassa.

Aika raskaita vierailuja, vaikka heidän lapset ovat mukavia yms, mutta ei pitäisi olla minun tehtävä huolehtia kaikesta, kun kylään tulevat.

[/quote]

Oletko niitä ihmisä jotka kokoajan kieltävät lasta kaikesta ja kuljet perässä? 

Lapset nyt sattuu olemaan touhukkaita eikä ole mitään järkeä kokoajan  VAHDATA silmät tarkkoina. Älä kutsu perheellisiä jos et ymmärrä lasten päälle mitään, yleensä vieraat kieltävät lapselta jopa lapsen omassa kodissa asioita joita saavat normaalisti tehdä, televisio ei tipu päälle jos sitä vähän kokeilee.

Vierailija
87/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 22:14"]

Mölliäislapset: käsittämättömän yleistä nykyään. Lapset eivät tervehdi, toljottavat suu auki jos kysytään jotain. "Mä oon parempi, mä osaan paremmin, mulla on hienompi". Peruskäytöstapojen ja empatian puute näkyy valitettavan usein.

[/quote]

Puhut nyt varmaan noin 6 vuotiaasta jolla tämä vertailu kuuluu ikään. Onko kysymyksesi kenties omituinen, tai kysytkö monta kysymystä peräjälkeen, onko kerhossa kivaa, piirrettiinkö siellä, vai mitä siellä tehtiin...?

Vierailija
88/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat vanhemmat, mutta rasittavat lapset. 5-vuotias ei leiki lainkaan yksin/muiden lasten kanssa, vaan roikkuu vanhemmissa ja vaatii niitä leikkimään. Siis esim. kahvipöydässä.  Lapset kanniskelevat ruokaa pöydästä pitkin kämppää ja sotkevat. Pienempi lapsi rikkoo meidän leluja, esim. repii kirjoista sivuja irti eikä vanhemmat huomaa. Räkää valuu koko ajan ja sitä pyyhitään mihin sattuu. Kakki lelulaatikot ja hyllyt tyhjennetään ja kamat levitellään pitkin poikin. Tiedämme, että perheen oma koti on järkyttävän sotkuinen ja vanhemmat ovat väsyneitä. Yritämme tavata ulkona, tosin sekin on vaikeaa, kun se 5-vuotias ripustautuu ja pienempi säntäilee sinne tänne...

Vierailija
89/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:44"]Annetaan lasten sotkea ja sikailla kylässä ollessa, eikä voida kieltää. Sitten jos itse paimentaa niin saa ilkeän katseen osakseen. Tai sitten kiusataan lemmikkieläimiä, siihenkään ei vanhemmat puutu.
[/quote]

Vierailija
90/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää perheet joissa lapset saa vinkumalla tahtonsa läpi. Ruokaa ei tarvitse syödä, silti jälkkäriä saa vetää niin paljon kuin huvittaa. Sitten ihmetellään kun lapsi on lihava, vaikkei koskaan "mitään" syö. Hiljennetään/rauhoitetaan lapset karkilla, ei pestä käsiä eikä muutenkaan huolehdita puhtaudesta.

Vierailija
91/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:06"]

- huonot käytöstavat. Joskus vieraalle lapselle puhuttaessa lapsi vain toljottaa takaisin! - liian tiukat rytmit. Joskus olisi kiva lähteä ravintolaan illalliselle muidenkin perheiden kanssa joilla on vauva, mutta harva haluaa lähteä enää kahdeksan jälkeen.

[/quote]

mä saatan olla vauvan kanssa liikenteessä vielä 9 aikaa, koska meillä vauva käy "yö unille" vasta klo 11... mutta siis joo asiaan

eniten ehkä ottaa silmään juuri tuo kurittomuus. Kaupassa lapset juoksevat ympäriinsä hajottavat tavaroita ja nuoleskelvat hedelmiä. vanhemmat eivät sano mitää.

eivätkö vanhemmat uskalla komentaa julkisella paikalla?

[/quote]

Kyllä vanhemmat uskaltaa komentaa julkisella paikalla lastaan. Joskus vaan on niin uupunut,  ettei taas jaksa komentaa ellei tule suoranaista vaaratilanteita. Kyllä aikuiset kasvattaa. Yleensä ainakin. Kyllä mä ainakin. Koko ajan vaan ei halua eikä voi olla kaikki narut tiukalla. Sellaiseen tukahtuisi lapsikin.

Ehkä jotkut vanhemmat on aina valppaana ja tiukkana ja lapset seisoo hienosti rivissä ja hymyilee ja katsoo silmiin ja on pikku enkeleitä tilanteessa kuin tilanteessa ja osaa miellyttää jokaista aikuista ja aikuisten asennetta. Kyllä muutkin aikuiset voi sanoa, jos oma vanhempi ei just silloin sano.

Ihmeellistä ulkokultaisuutta. Miten hienoja te ootte ja miten hienosti te aikuiset osaatte käyttäytyä?

Näkis vaan teidät joka tilanteessa loistamassa hyvillä tavoillanne. Juupajuu.

Vierailija
92/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista lapsista lässyttäminen ja kuvitelma siitä, että omat on jotenkin ihmeellisempiä kuin muut SEKÄ oletus, että kaikki muutkin ajattelevat näin.

Lasten kyläilemään tuominen kun ovat räkäisiä/oksennustaudista juuri toipuneita.

Lasten annetaan rohmuta herkkuja kahvipöydässä.

Ei komenneta omia lapsia kylässä, vaikka tekisivät mitä.

Vierailija
93/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tulee pentunsa kanssa kylään, jättää sen sitten meidän hoitoon ja lähtee kauppaan ja muille asioille. Ei kysy, sopiiko se, vaan ilmoittaa nyt lähtevänsä. Ei kestä kauaa. Kun sitten tuntien kuluttua tulee takaisin, kysyy 3-vuotiaalta "oletko sinä jo syönyt"! Ei, meillä ei ollut ruoka-aika sillä välin, kun olit poissa! Ja jos pentu ei ollut syönyt lounasta, miksi lähdit syöttämättä sitä? Etkä edes maininnut mitään! Sitten tämä helvetin ämmä hermostuu siitä. Eikä edelleenkään sano minulle mitään, vaan mutisee ja kiukkuaa sille kakaralle (muka), vaikka joka sana on tarkoitettu tasan tarkkaan minulle. Tämä kakara on vielä tosi huonotapainen, hokee koko ajan "x on ruma, tyhmä, ei saa leikkiä mun leluilla, ei saa tulla meille". Ja se helvetin valas vaan kuuntelee vieressä ei kiellä eikä komenna. Mua niin saatanasti ärsyttää, että tulevat meille sillä asenteella että " kiva päästä kotoa vähän lomalle", täysihoitoon meidän luo!

Vierailija
94/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:06"]- huonot käytöstavat. Joskus vieraalle lapselle puhuttaessa lapsi vain toljottaa takaisin!
- liian tiukat rytmit. Joskus olisi kiva lähteä ravintolaan illalliselle muidenkin perheiden kanssa joilla on vauva, mutta harva haluaa lähteä enää kahdeksan jälkeen.

[/quote]

Tai sitten "huonokäytöksinen lapsi" ei osaa vielä puhua. On koomista kun vieraat ihmiset yrittävät keskustella meidän puolitoistavuotiaan kanssa. Hän on hyvin pitkä ja hoikka joten näyttää selvästi ikäistään vanhemmalta. Puheen kehitys on kuitenkin ihan ikäisensä tasolla, yksittäisiä sanoja ja muutamia kahden sanan lauseita. Ei osaa vastata kuin joo, ei ja kakka jos jotain kysytään.

Vierailija
95/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläilyn päätteeksi ei siivota edes niitä osaa leluista, ei komenneta ja annetaan 2vuotiaan ottaa hyllyiltä/kaapista särkyviä esineitä.

Annetaan lasten lähteä kahvipöydästä jonkin syötävän/mukin kans ja ne kädet/naaman vois tarkistaa ettei heti mennä pyyhkimään niitä esim sohvaan.
Yleisissä paikoissa jotkut eivät ota muitten lapsia huomioon, vaan heidän lapsi on Se tärkein jne.
Ja tuo että päästetään lapsi kouluun/hoitoon sairaana.

Vierailija
96/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on lapsia ja käyttäytyvät lasten tavoin, mutta valittavat nirppanokka-aikuiset on ärsyttäviä.

Vierailija
97/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä jo lueteltiin aika paljon hyviä, mutta itseäni monesti ärsyttää monien lapsiperheiden liian tiukat rutiinit ja joustamattomuus. Tiedän että on lapsia, jotka esim. nukahtavat helpommin kun on säännöllinen rytmi jne. mutta kun tuntuu että enemmän se on vanhemmista kiinni ja siitä että lapset totutetaan siihen. Meillä on viisi lasta ja kaikki ovat helppohoitoisia ja joustavia. Mitään raivareita ei tule, jos aikataulut muuttuvat, koska lapset ovat pienestä asti tottuneet joustavaan rutiiniin.

No kaikki tekevät tyylillään, mutta sivusta seurattuna monen kaverin elämä näyttää tosi ankealta, kun pikkulasten kanssa ei voi tehdä oikein mitään eikä mennä minnekkään. Ja sitten ne vielä valittavat asiasta. Se siinä melkein eniten ärsyttääkin. Meillä ei ole samoja ongelmia, vaikka on myös pieniä lapsia.

Vierailija
98/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 09:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 21:06"]

- huonot käytöstavat. Joskus vieraalle lapselle puhuttaessa lapsi vain toljottaa takaisin! - liian tiukat rytmit. Joskus olisi kiva lähteä ravintolaan illalliselle muidenkin perheiden kanssa joilla on vauva, mutta harva haluaa lähteä enää kahdeksan jälkeen.

[/quote]

mä saatan olla vauvan kanssa liikenteessä vielä 9 aikaa, koska meillä vauva käy "yö unille" vasta klo 11... mutta siis joo asiaan

eniten ehkä ottaa silmään juuri tuo kurittomuus. Kaupassa lapset juoksevat ympäriinsä hajottavat tavaroita ja nuoleskelvat hedelmiä. vanhemmat eivät sano mitää.

eivätkö vanhemmat uskalla komentaa julkisella paikalla?

[/quote]

Kyllä vanhemmat uskaltaa komentaa julkisella paikalla lastaan. Joskus vaan on niin uupunut,  ettei taas jaksa komentaa ellei tule suoranaista vaaratilanteita. Kyllä aikuiset kasvattaa. Yleensä ainakin. Kyllä mä ainakin. Koko ajan vaan ei halua eikä voi olla kaikki narut tiukalla. Sellaiseen tukahtuisi lapsikin.

Ehkä jotkut vanhemmat on aina valppaana ja tiukkana ja lapset seisoo hienosti rivissä ja hymyilee ja katsoo silmiin ja on pikku enkeleitä tilanteessa kuin tilanteessa ja osaa miellyttää jokaista aikuista ja aikuisten asennetta. Kyllä muutkin aikuiset voi sanoa, jos oma vanhempi ei just silloin sano.

Ihmeellistä ulkokultaisuutta. Miten hienoja te ootte ja miten hienosti te aikuiset osaatte käyttäytyä?

Näkis vaan teidät joka tilanteessa loistamassa hyvillä tavoillanne. Juupajuu.

[/quote]

Ai että on "ulkokultaista" kun ei anna lapsen juosta ja rikkoa kaupassa tavaroita tai nuolla hedelmiä? Tai ravintolassa annetaan käyttäytyä kuin porsaat ja sählätä viereisissä pöydissä tai yleensä missä tahansa julkisella paikalla annetaan huutaa ja kirkua YRITTÄMÄTTÄ rauhoittaa?

En varmaan loista hyvillä tavoillani ympäristöön, mutta kyllä meillä sekä aikuiset että lapset hallitsevat normaalit ja kauniitkin käytöstavat.  Kolme lasta ja koskaan en niin uupunut ole ollut, että antaisin vaikka just kaupassa sählätä ja rikkoa tavaroita.

Vierailija
99/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 09:13"]

Kaveri tulee pentunsa kanssa kylään, jättää sen sitten meidän hoitoon ja lähtee kauppaan ja muille asioille. Ei kysy, sopiiko se, vaan ilmoittaa nyt lähtevänsä. Ei kestä kauaa. Kun sitten tuntien kuluttua tulee takaisin, kysyy 3-vuotiaalta "oletko sinä jo syönyt"! Ei, meillä ei ollut ruoka-aika sillä välin, kun olit poissa! Ja jos pentu ei ollut syönyt lounasta, miksi lähdit syöttämättä sitä? Etkä edes maininnut mitään! Sitten tämä helvetin ämmä hermostuu siitä. Eikä edelleenkään sano minulle mitään, vaan mutisee ja kiukkuaa sille kakaralle (muka), vaikka joka sana on tarkoitettu tasan tarkkaan minulle. Tämä kakara on vielä tosi huonotapainen, hokee koko ajan "x on ruma, tyhmä, ei saa leikkiä mun leluilla, ei saa tulla meille". Ja se helvetin valas vaan kuuntelee vieressä ei kiellä eikä komenna. Mua niin saatanasti ärsyttää, että tulevat meille sillä asenteella että " kiva päästä kotoa vähän lomalle", täysihoitoon meidän luo!

[/quote]

Kamalaa! Ja sulla ei ole suutä jolla sanoa, ettet voi varoittamatta nyt lasta ottaa? Olet mykkä?

Vierailija
100/102 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:58"]Epähygieenisyys. En itsekään ole mikään siisvous- tai hygieniafriikki, mutta kyllä joskus suorastaan ällöttää muiden tavat. Esim. kerran meille tuli kylään perhe, jossa taapero opetteli kuivaksi ilman housuja. Jatkuvasti käsi kävi haarovälissä, istui paljaalla pepulla sohvilla, matoilla jne. Olkoot kotona ilman housuja, mutta kai kylään nyt voi edes pikkuhousut laittaa.
[/quote]

Tämä sama. Tuttavalla oli lapsi alasti jopa kahvipöydässä, kun olin heillä käymässä. Toki kotonaan saa kukin olla miten vain, mutta eipä kovin kiinnosta tuonne mennä kyläilemään.

Myös se, että kakkavaippoja vaihdetaan kylässä käydessä esimerkiksi olohuoneessa. Kyllä nuo vessa-asiat sopii hoitaa vessassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme