Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onks kenellekään käynyt niin, että puoliso paljastuu huonoksi kasvattajaksi lasten tulin jälkeen?

Vierailija
09.04.2026 |

Tunnen perheen, jossa kävi ilmi, että toinen vanhempi ei vaan kykene pitämään rajoja, eikä saa lapsiinsa minkäänlaista otetta. Lapset pyörittävät 6-0, ja vanhempi on lähinnä hölmistyneen oloinen koko ajan. Hän ei vaan tunnu hiffaafan yhtään, miten lasten kanssa ollaan, ja toinen vanhempi on tietty aivan loppu.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti usein miehistä paljastuu että ovat kykenemättömiä vanhemmaksi. Näin meilläkin kävi. Isä otti ja lähti eikä ole sen koommin kyennyt vanhemmuuteen.

Vierailija
2/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo. Olen alkanut miettiä, että taidan olla jonkin sortin autisti, vaikkei mulla diagnoosia olekaan. En ymmärrä tunnejutuista yhtään mitään, enkä meinaa jaksaa lasten tunneilmauksia. Saati sanoittaa tunteita yms. Mies on samanlainen sulkeutunut, ei-tunteellinen nörtti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omakohtaista kokemusta, mutta kun katsoo kavereiden perheitä niin niissä kyllä miehet heittäytyy ihan onnettomiksi kasvattajiksi, pakoilevat vastuuta ja rajojen asettamista ja sysäävät vastuun naiselle kun haluavat itse olla vain niitä kivoja vanhempia. Mutta on myös ihan vastuuntuntoisiakin miehiä lähipiirissä. Yhtään vastuutonta naista en ole tiedossa 

Vierailija
4/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni tajusi vasta lapsen saamisen jälkeen miten pahasti väsymys ja katkonaiset yöunet vaikuttavat häneen. Sitä ei tietenkään otettu tosissaan ennenkuin psykoosi laukesi. Ennen lopullista romahdusta ihmiset ympärillä vain pyörittelivät silmiään ja marmattivat miten hän ei suoriudu vanhemmuudesta tarpeeksi hyvin ja että väsymys kuuluu asiaan ja se pitää vaan kestää. 

Vierailija
5/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan joo. Olen alkanut miettiä, että taidan olla jonkin sortin autisti, vaikkei mulla diagnoosia olekaan. En ymmärrä tunnejutuista yhtään mitään, enkä meinaa jaksaa lasten tunneilmauksia. Saati sanoittaa tunteita yms. Mies on samanlainen sulkeutunut, ei-tunteellinen nörtti. 

Pakkoko niitä tunteita on sanoittaa tai välittää jostain tunneilmauksista? Vielä 10 vuotta sitten kukaan ei ollut kuullutkaan mistään sanoituksesta.

Vierailija
6/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli täysin kädetön mun kanssa. Onneksi oli mummi, jonka luokse muutin kun olin 11v. 

Vierailija
7/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko niitä tunteita on sanoittaa tai välittää jostain tunneilmauksista? Vielä 10 vuotta sitten kukaan ei ollut kuullutkaan mistään sanoituksesta.

Lasu tulee jos lapsen tunnetaidot laiminlyödään.

Vierailija
8/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se myönnettävö, että meidän lapset ovat kyllä minun kasvattamiani. Mieheni ei kykene kasvattajaksi, mutta elelee mielellään joitakin huippuhetkiä lastemme kanssa ja auttelee toisinaan. 

Vierailija
9/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. Miehellä traumaattinen lapsuus, eikä kunnon isän mallia ollut. Ei osannut olla lasten kanssa, lasten itku ahdisti, kiukuttelusta meni jotenkin "lukkoon". Kun lapset oli pieniä, harkitsin eroakin tämän takia, koska mies ei esimerkiksi halunnut oikein koskaan olla yksin lasten kanssa. Ei osannut. Mutta, kun lapsista tuli kouluikäisiä ja heidän kanssaan pystyi kunnolla juttelemaan jne, mies innostui todella. Pelasi lasten kanssa, kävi eri paikoissa, ihan kuin eri mies. Kasvattaa ei vieläkään osannut ja kysyi multa aina neuvoa, mitä hänen nyt kuuluu sanoa ja tehdä. Eikä koskaan halunnut olla lapsille vihainen mistään, siitäkin jouduin joskus sanomaan että kyllä täytyy näyttää että lapsi on tehnyt väärin ja ettei se ole susta mitenkään ok.

Olen iloinen että vaikka hän ei osannut, halusi oppia.

Vierailija
10/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole nainen syytä kun valinnut epäkelpoisen miehen? Niin ainakin täälläkin akat tykkää haukkua, että aistivat helposti luuserimiehet, mutta tilastot sanoo ihan toista.

Vierailija
11/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies on joutunut ulkopuoliseksi rahankantajaksi naisen ja lapsen suhteeseen.

Vierailija
12/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🥱

Vierailija
13/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mies luuli olevansa yksi lapsista. Summa summarum. Jos mies osaa kasvattaa koiran. Se ei juuri kerro mitään miehen luonteen laadusta 

Vierailija
14/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v ittu. Nykyään vouhkataan kaikenlaista soopaa ja pennut on jostain syystä entistä haastavampia. 

Vierailija
15/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/16 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti usein miehistä paljastuu että ovat kykenemättömiä vanhemmaksi. Näin meilläkin kävi. Isä otti ja lähti eikä ole sen koommin kyennyt vanhemmuuteen.

Miksi juuri ne YH-mammojen lapset ovat niitä pahimpia häiriköitä?

Koska mäkättämällä ei saa lapsia kasvatettua vaan ainoastaan immuuneiksi puheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi